Een brief zoals jij hebt ontvangen, je wordt "ontboden" op het bureau om een verklaring af te leggen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 19:26 schreef Politiebezoekje het volgende:
Ontbiedingsbrief? Help me out here...
Dat je dus vriendelijk doch dringend wordt verzocht verplicht even langs te komen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 19:26 schreef Politiebezoekje het volgende:
Ontbiedingsbrief? Help me out here...
Ja dat is ook het enige wat ik kan bedenken. En over dat ik niet bang hoef te zijn...het is de eerste keer dat ik met de politie in aanraking kom en dan meteen zo'n brief. Om eerlijk te zijn maak ik me juist heel veel zorgen, juist omdat ik niet weet waar het over gaatquote:Op dinsdag 21 april 2009 19:34 schreef freecell het volgende:
Misschien toch met die zaak waar je getuige van was
Of iemand heeft je ergens van beschuldigd, dat kan ook.
Maar als jij niets gedaan hebt hoef je ook echt niet bang te zijn!
je zorgen maken in Nederlandquote:Op dinsdag 21 april 2009 19:08 schreef Bullebak het volgende:
Als je niets fout hebt gedaan hoef je je toch geen zorgen te maken.
Maar dan vind het weer zo raar dat die voorwaarde van 'verhoor' en 'advocaat' is aangekruist. Je zou een meer 'vrijblijvende' brief verwachten. Zo van: kom even langs aubquote:Op dinsdag 21 april 2009 19:34 schreef Politiebezoekje het volgende:
De vrouw van de politie zei dat het niet perse om mijn persoon hoeft te gaan, terwijl ik duidelijk heb vermeld dat het om een 'verdachte verklaring' gaat. Dus hieruit maak ik op dat ik niet per definitie verdacht ben. Maar hier zeggen jullie weer dat dat wel het geval is...I'm confused...
Ja preciesquote:Op dinsdag 21 april 2009 19:39 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Maar dan vind het weer zo raar dat die voorwaarde van 'verhoor' en 'advocaat' is aangekruist. Je zou een meer 'vrijblijvende' brief verwachten. Zo van: kom even langs aub.
Advocaat lijkt me bullshit, eigenlijk. Dat is meer om het formele af te dekken. Als het echt zo enorm dringend en gevaarlijk was, waren ze je wel thuis van je bed komen lichten.quote:Op dinsdag 21 april 2009 19:45 schreef Politiebezoekje het volgende:
[..]
Ja preciesDat was mijn gedachte ook.
Is het nu handig om advies van een advocaat in te winnen ofzo? Ik heb totaal geen ervaringen hiermee..
Ik had al gebeld, alleen was er niemand aanwezig die mij er meer over kon vertellen helaas...quote:Op dinsdag 21 april 2009 19:41 schreef Bullebak het volgende:
Als het ernstig was stonden ze wel bij jou op de stoep, dus het zal wel loslopen.
Bel desnoods nogmaals 09008844 en vraag of je met die afdeling doorverbonden kan worden. Doen ze meestal niet, maar je moet ook gewoon zeggen dat je de afspraak wilt verplaatsenDan verbinden ze je vaak wel door en vraag je gewoon watskeburt.
Dit dus. Mij wilden ze een (hele) tijd geleden ook eens dringend spreken, echter stonden ze toen gewoon om half zes (in de morgen) met 5 man sterk voor de deur. Kwam geen brief aan te pasquote:Op dinsdag 21 april 2009 19:41 schreef Bullebak het volgende:
Als het ernstig was stonden ze wel bij jou op de stoep, dus het zal wel loslopen.
Dat was ik al van plan jaquote:Op dinsdag 21 april 2009 19:51 schreef Rewimo het volgende:
't Lijkt me ook lastig om een advocaat in te schakelen zonder dat je weet waarom het gaat. Zoek het nummer van een goede advocaat en steek dat bij je. Als er echt iets aan de hand is, bel je die advocaat morgen als je weet waarom het gaat.
Nee. Ik weet niet waar je woont en bovendien ken ik geen advocatenquote:Op dinsdag 21 april 2009 19:55 schreef Politiebezoekje het volgende:
Dat was ik al van plan jaSuggesties?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |