Ze hadden het wellicht over een ander formaat moederbord maar een nieuw type moederbord was een betere benaming geweest.quote:Op woensdag 22 april 2009 19:44 schreef joepie91 het volgende:
Voor de zoveelste keer, een goedkope uitvoering van een moederbord (pc is namelijk 4,5 jaar oud) kost geen 50 euro. Vooral niet als het een ASRock is. Eerst de rest van de posts lezen. Plus, ik heb ook gezegd wat volgens Heijligers de reden is dat er gebackupt moet worden (ander formaat moederbord). Dat soort praktijken vind ik absoluut niet netjes. De klant kan namelijk niet weten dat dat grote onzin is. En aangezien de concierge niet beter wist, had hij dus in eerste instantie ingestemd met de reparatie. Hij is namelijk geen computertovenaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nog afgezien van het feit dat hij er vanuit gaat dat ze zomaar een 4,5 jaar oud moederbord hebben liggen waar al die oude meuk nog in past. zo makkelijk is het niet om aan oude moederborder te komen en die zijn ZEKER niet spotgoedkoop.quote:Op woensdag 22 april 2009 19:48 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ze hadden het wellicht over een ander formaat moederbord maar een nieuw type moederbord was een betere benaming geweest.
Dat jij hier direct in de OP en TT onterecht je beklag doet over deze winkel is tot daar aan toe maar dat je vervolgens niet eens snapt dat de kans groot is dat windows niet boot met een andere chipset is lachwekkend te noemen.
Ik doelde meer op 't feit dat vriendje/buurjongetje een beetje overijverig aan de slag gaat waardoor er niets meer te recoveren valt. Ja, met een recvoeryprogramma wat 24 uur moet draaien voor je er iets zinnigs uit krijgt. Je wilt niet weten hoe vaak ik de puinhoop van de buurjongen, neef, broer, kennis, vriend of wat dan ook op heb mogen ruimen.quote:Op woensdag 22 april 2009 19:44 schreef joepie91 het volgende:
Waarom zou je geen backup kunnen maken als Windows niet meer werkt? Gewoon als secundaire schijf in een PC'tje hangen en overzetten naar de primaire schijf. Werkt prima.
[..]
Heeft ie een zogenaamd OnePack gekocht? Of heeft ie 'm gekocht met zo'n mooi doosje eromheen? Als ie een OnePack gekocht heeft zit ie namelijk vast aan dezelfde regelsquote:De Windows die hij al had, was geen OEM-versie, gewoon de volle mep voor betaald. Heeft ie namelijk later los gekocht.
[..]
En dan geldt nog steeds, negatieve reclame is reclame die het meest gemeldt wordt. Positieve ervaringen worden gebagatelliseerd, negatieve ervaringen worden overdreven. Ofwel: hoe kan dat objectief zijn?quote:Ik vraag naar de ervaringen, ik wacht niet tot ze aan komen waaien. Ik probeer de computerbusiness (bijna obsessief) goed in de gaten te houden.
[..]
Voorbeeld: http://www.azerty.nl/8-846/socket-478.html. Dit zijn bij Azerty de enige 2 moederborden te krijgen voor socket 478 (ik ga ff uit van Intel s478, kan uiteraard ook anders zijn). Daar komt bij dat het moederbord in de kast moet passen en er genoeg sloten op moeten zitten voor eventuele uitbreidingskaarten. Winkels moeten zich niet bezig gaan houden met tweedehands meuk, meuk buiten garantie of wat dan ook, winkels zitten vast aan garanties en wetgevingen.quote:Voor de zoveelste keer, een goedkope uitvoering van een moederbord (pc is namelijk 4,5 jaar oud) kost geen 50 euro. Vooral niet als het een ASRock is. Eerst de rest van de posts lezen. Plus, ik heb ook gezegd wat volgens Heijligers de reden is dat er gebackupt moet worden (ander formaat moederbord). Dat soort praktijken vind ik absoluut niet netjes. De klant kan namelijk niet weten dat dat grote onzin is. En aangezien de concierge niet beter wist, had hij dus in eerste instantie ingestemd met de reparatie. Hij is namelijk geen computertovenaar.
'quote:Op woensdag 22 april 2009 20:02 schreef Danny het volgende:
[..]
nog afgezien van het feit dat hij er vanuit gaat dat ze zomaar een 4,5 jaar oud moederbord hebben liggen waar al die oude meuk nog in past. zo makkelijk is het niet om aan oude moederborder te komen en die zijn ZEKER niet spotgoedkoop.
En dat van die windows licentie; de winkelier krijgt waarschijnlijk de bon onder z'n neus (als dat al zo is) en weet 'hej, ons eigen systeem, dus OEM XP, dus moet er een nieuwe licentie komen'. Als je dan een nitwit conciėrge stuurt die vergeet te melden dat er een volledige xp-licentie is dan krijg je dit soort misverstanden ja.
Vriend heeft inmiddels voor 25 euro een nieuw exemplaar op de kop getikt. Slots zat. En de licentie was een volledige Windows-licentie. Gewoon een volledige licentie die je nog steeds mag gebruiken als je knoeit aan je pc.quote:Op woensdag 22 april 2009 20:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik doelde meer op 't feit dat vriendje/buurjongetje een beetje overijverig aan de slag gaat waardoor er niets meer te recoveren valt. Ja, met een recvoeryprogramma wat 24 uur moet draaien voor je er iets zinnigs uit krijgt. Je wilt niet weten hoe vaak ik de puinhoop van de buurjongen, neef, broer, kennis, vriend of wat dan ook op heb mogen ruimen.
[..]
Heeft ie een zogenaamd OnePack gekocht? Of heeft ie 'm gekocht met zo'n mooi doosje eromheen? Als ie een OnePack gekocht heeft zit ie namelijk vast aan dezelfde regels
[..]
En dan geldt nog steeds, negatieve reclame is reclame die het meest gemeldt wordt. Positieve ervaringen worden gebagatelliseerd, negatieve ervaringen worden overdreven. Ofwel: hoe kan dat objectief zijn?
[..]
Voorbeeld: http://www.azerty.nl/8-846/socket-478.html. Dit zijn bij Azerty de enige 2 moederborden te krijgen voor socket 478 (ik ga ff uit van Intel s478, kan uiteraard ook anders zijn). Daar komt bij dat het moederbord in de kast moet passen en er genoeg sloten op moeten zitten voor eventuele uitbreidingskaarten. Winkels moeten zich niet bezig gaan houden met tweedehands meuk, meuk buiten garantie of wat dan ook, winkels zitten vast aan garanties en wetgevingen.
Zeker niet iedereen zegt dat mijn klacht ongegrond is.quote:Op woensdag 22 april 2009 20:37 schreef Danny het volgende:
je verwart nu een vriend die voor niks dat ding inbouwt met een winkel die gewoon winst moet maken. Als nou iedereen hier zegt dat je klacht ongegrond is, is er dan denk je niet een kans dat dat ook daadwerkelijk zo is?
misschien was het een moederbord dat die winkel niet levert. Elke winkel verkoopt zo z'n eigen selectie van alle bestaande producten. Simpel gezegd vind ik dat je een enorme klacht hier neerlegt die eigenlijk nergens over gaat. Voordat je op die manier een winkel zwart maakt zou het helemaal geen kwaad kunnen je iets in de materie te verdiepen imo.quote:Op woensdag 22 april 2009 20:39 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Zeker niet iedereen zegt dat mijn klacht ongegrond is.
Bovendien had ik het puur over de kosten van het moederbord an sich. Ik weet namelijk zeker dat die vriend ook gewoon betaald krijgt voor het inbouwen.
daar kies je zelf voor, of niet. als je een auto hebt van 15 jaar oud en die moet wat reparaties ben je ook meer kwijt dan je er eigenlijk nog voor over hebt natuurlijk.quote:Op woensdag 22 april 2009 21:18 schreef Xanteh het volgende:
200 euro uitgeven aan een pc van 4.5 jaar oud
Nee echtquote:Op woensdag 22 april 2009 21:19 schreef Danny het volgende:
[..]
daar kies je zelf voor, of niet. als je een auto hebt van 15 jaar oud en die moet wat reparaties ben je ook meer kwijt dan je er eigenlijk nog voor over hebt natuurlijk.
quote +quote:Op woensdag 22 april 2009 23:29 schreef HeijligersComputers het volgende:
We hebben het even aangezien, maar vonden het tijd worden voor een reactie van onze kant.
Heijligers Computers is de grootste Computerspeciaalzaak van de regio Drechtsteden en bestaat dit jaar 15 jaar.
Wij zijn gespecialiseerd in zowel de verkoop van computers en Laptops als de reparatie hiervan.
Dit doen wij in onze technische dienst in veel gevallen binnen 24 uur, maar ook bij de klant aan huis.
Tevens kent ons bedrijf een Automatiseringstak waarin wij netwerkonderhoud leveren aan het midden en kleinbedrijf.
Op internet zijn wij onder andere actief met Eizo monitoren waarin wij een leidende rol vervullen in Nederland naar de consument.
Heijligers Computers is aangesloten bij de NLCW, de branchevereniging van de betere computerspeciaalzaken (www.NLCW.nl) en draagt ook het keurmerk hiervan, wat inhoudt dat Heijligers Computers handelt volgens de regelementen van de NLCW. Dit betekent in de praktijk onder andere duidelijkheid naar de klanten toe, geen ongevraagde reparaties, het geven van garanties etc., kortom een correcte handelswijze.
Het mag duidelijk zijn dat in de IT branche een 15 jarig bestaan zeldzaam is, en dit alleen haalbaar is door klantgericht te werk te gaan en service hoog in het vaandel te hebben.
De beloning hiervan is dat wij in 2007 uitgeroepen zijn tot Computerwinkel van het jaar, wat onderstreept dat we ons richten op het leveren van kwalitatief betere producten en het bieden van een correcte service hierop.
Afgelopen jaren hebben we diverse merken de rug toe gekeerd omdat in de praktijk bleek dat de kwaliteit te laag bleek. Ook bouwen we tegenwoordig weer nagenoeg alle computers zelf, wat absoluut een verhoging van zowel kwaliteit als prestaties met zich mee heeft gebracht. Nadeel hiervan is inderdaad dat wij niet de allergoedkoopste componenten gebruiken maar altijd uitgaan van componenten waarvan we zeker zijn dat ze meerdere jaren mee zullen gaan. Dus geen zwakke voedingen, goedkope mainboarden, OEM geheugen etc, maar merkcomponenten, die er voor zorgen dat onze Pc's niet alleen stabieler werken maar ook langer mee zullen gaan.
Vanaf aanstaande maand zullen wij eveneens het logo Microsoft Certified Partner mogen dragen. Dit houdt in dat we niet alleen een verregaande kennis hebben van de Microsoft producten, maar ook ons houden aan de regels rondom de licenties. Dit houdt in dat wij geen besturingssysteem installeren zonder dat wij een officiele licentie van een klant ontvangen. Een nummer op een briefje geschreven geldt dus niet als geldige licentie. Een licentie die eenmaal aan een Pc is toegekend mag overigens nog steeds worden gebruikt na wisseling van een mainboard. In dit geval was er gewoon geen enkele licentie aanwezig en kunnen wij niets anders dan de klant een licentie aanbieden.
Wij betreuren de post van joepie91, vooral omdat deze persoon waarschijnlijk nooit in onze winkel is geweest en aantoont weinig kennis van zaken te hebben.
De Pc is inderdaad bekeken door ons en de conclusie was een defect mainboard. De vervanger -inderdaad een Azrock- heeft een nieuwere chipset, wat in de praktijk meestal inhoudt dat Windows of niet meer opstart of met een berg foutmeldingen weer draait maar een stuk minder optimaal zal werken. En inderdaad, heb je heel veel geluk dan loopt het weer redelijk.
joepie91 suggereert het plaatsen van een gebruikt mainboard. Wij doen afstand van dit idee. Niet alleen garanderen wij weer een jaar garantie op de vervangen hardware, maar wij staan simpelweg achter een degelijke manier van werken en gaan niet aanmodderen met gebruikte (defecte??) componenten van Marktplaats zonder enige historie. Als de gerepareerde Pc de deur uit gaat moet deze weer in een degelijke staat zijn en geen opgelapt ding wat elk moment weer in elkaar kan lopen. Wil je wel lapmiddelen ga dan inderdaad naar een kennis of buurman.
Wij rekenen onderzoekskosten van 30 Euro. Gaat de klant akkoord dan zullen de onderzoekskosten onderdeel worden van de reparatie. Dus kan de klacht binnen het eerste half uur verholpen worden betaalt de klant nog steeds 30 Euro. Wil de klant de reparatie niet uitgevoerd hebben dan kost dit dus de prijs van de onderzoekskosten, 30 Euro. Jammer dat er dan nog een leugen aan geknoopt moet worden. Wij adviseren de klant in veel gevallen liever een gebruikt systeem van onder de 200 Euro, inclusief XP, dan een reparatie van een systeem van 4,5 jaar oud.
En XP licenties van 30 Euro zijn een fabeltje, een duidelijke blijk van niet weten waar je over praat. De goedkoopste versie van Windows XP is de OEM variant welke uitsluitend met de aanschaf van een nieuwe computer mag worden verkocht kost inclusief BTW overigens al meer dan de door joepie verzonnen 70 Euro. Nee joepie, deze is echt specifiek voor 1 Pc en moet als de Pc wordt weggegooid worden vernietigd.
Wij repareren desktops in 24 uur. Uitzonderingen het wachten op specifieke onderdelen, het wachten op een back-up of recoverproces en notebooks. De kleine letters lijken opeens zo logisch. Jammer, maar misschien te moeilijk.
En nee, een herinstallatie kost ¤ 59,- voor ieder merk. Wij leveren hier geen gratis mainboard bij, gaan niet je data back-uppen die je hebt beveiligd met een wachtwoord wat je bent vergeten, en geven er ook geen OS bij weg, gek he.
Helemaal mee eens. En iedereen die ooit bij een dergelijk bedrijf gewerkt heeft snapt dat het op deze manier werkt. De topicstarter is in ieder geval blij met het cheapass mainbord dat er door de buurjongen wordt ingezet, hoogstwaarschijnlijk zonder enige vorm van testen.quote:Op woensdag 22 april 2009 23:29 schreef HeijligersComputers het volgende:
We hebben het even aangezien, maar vonden het tijd worden voor een reactie van onze kant.
Heijligers Computers is de grootste Computerspeciaalzaak van de regio Drechtsteden en bestaat dit jaar 15 jaar.
Wij zijn gespecialiseerd in zowel de verkoop van computers en Laptops als de reparatie hiervan.
Dit doen wij in onze technische dienst in veel gevallen binnen 24 uur, maar ook bij de klant aan huis.
Tevens kent ons bedrijf een Automatiseringstak waarin wij netwerkonderhoud leveren aan het midden en kleinbedrijf.
Op internet zijn wij onder andere actief met Eizo monitoren waarin wij een leidende rol vervullen in Nederland naar de consument.
Heijligers Computers is aangesloten bij de NLCW, de branchevereniging van de betere computerspeciaalzaken (www.NLCW.nl) en draagt ook het keurmerk hiervan, wat inhoudt dat Heijligers Computers handelt volgens de regelementen van de NLCW. Dit betekent in de praktijk onder andere duidelijkheid naar de klanten toe, geen ongevraagde reparaties, het geven van garanties etc., kortom een correcte handelswijze.
Het mag duidelijk zijn dat in de IT branche een 15 jarig bestaan zeldzaam is, en dit alleen haalbaar is door klantgericht te werk te gaan en service hoog in het vaandel te hebben.
De beloning hiervan is dat wij in 2007 uitgeroepen zijn tot Computerwinkel van het jaar, wat onderstreept dat we ons richten op het leveren van kwalitatief betere producten en het bieden van een correcte service hierop.
Afgelopen jaren hebben we diverse merken de rug toe gekeerd omdat in de praktijk bleek dat de kwaliteit te laag bleek. Ook bouwen we tegenwoordig weer nagenoeg alle computers zelf, wat absoluut een verhoging van zowel kwaliteit als prestaties met zich mee heeft gebracht. Nadeel hiervan is inderdaad dat wij niet de allergoedkoopste componenten gebruiken maar altijd uitgaan van componenten waarvan we zeker zijn dat ze meerdere jaren mee zullen gaan. Dus geen zwakke voedingen, goedkope mainboarden, OEM geheugen etc, maar merkcomponenten, die er voor zorgen dat onze Pc's niet alleen stabieler werken maar ook langer mee zullen gaan.
Vanaf aanstaande maand zullen wij eveneens het logo Microsoft Certified Partner mogen dragen. Dit houdt in dat we niet alleen een verregaande kennis hebben van de Microsoft producten, maar ook ons houden aan de regels rondom de licenties. Dit houdt in dat wij geen besturingssysteem installeren zonder dat wij een officiele licentie van een klant ontvangen. Een nummer op een briefje geschreven geldt dus niet als geldige licentie. Een licentie die eenmaal aan een Pc is toegekend mag overigens nog steeds worden gebruikt na wisseling van een mainboard. In dit geval was er gewoon geen enkele licentie aanwezig en kunnen wij niets anders dan de klant een licentie aanbieden.
Wij betreuren de post van joepie91, vooral omdat deze persoon waarschijnlijk nooit in onze winkel is geweest en aantoont weinig kennis van zaken te hebben.
De Pc is inderdaad bekeken door ons en de conclusie was een defect mainboard. De vervanger -inderdaad een Azrock- heeft een nieuwere chipset, wat in de praktijk meestal inhoudt dat Windows of niet meer opstart of met een berg foutmeldingen weer draait maar een stuk minder optimaal zal werken. En inderdaad, heb je heel veel geluk dan loopt het weer redelijk.
joepie91 suggereert het plaatsen van een gebruikt mainboard. Wij doen afstand van dit idee. Niet alleen garanderen wij weer een jaar garantie op de vervangen hardware, maar wij staan simpelweg achter een degelijke manier van werken en gaan niet aanmodderen met gebruikte (defecte??) componenten van Marktplaats zonder enige historie. Als de gerepareerde Pc de deur uit gaat moet deze weer in een degelijke staat zijn en geen opgelapt ding wat elk moment weer in elkaar kan lopen. Wil je wel lapmiddelen ga dan inderdaad naar een kennis of buurman.
Wij rekenen onderzoekskosten van 30 Euro. Gaat de klant akkoord dan zullen de onderzoekskosten onderdeel worden van de reparatie. Dus kan de klacht binnen het eerste half uur verholpen worden betaalt de klant nog steeds 30 Euro. Wil de klant de reparatie niet uitgevoerd hebben dan kost dit dus de prijs van de onderzoekskosten, 30 Euro. Jammer dat er dan nog een leugen aan geknoopt moet worden. Wij adviseren de klant in veel gevallen liever een gebruikt systeem van onder de 200 Euro, inclusief XP, dan een reparatie van een systeem van 4,5 jaar oud.
En XP licenties van 30 Euro zijn een fabeltje, een duidelijke blijk van niet weten waar je over praat. De goedkoopste versie van Windows XP is de OEM variant welke uitsluitend met de aanschaf van een nieuwe computer mag worden verkocht kost inclusief BTW overigens al meer dan de door joepie verzonnen 70 Euro. Nee joepie, deze is echt specifiek voor 1 Pc en moet als de Pc wordt weggegooid worden vernietigd.
Wij repareren desktops in 24 uur. Uitzonderingen het wachten op specifieke onderdelen, het wachten op een back-up of recoverproces en notebooks. De kleine letters lijken opeens zo logisch. Jammer, maar misschien te moeilijk.
En nee, een herinstallatie kost ¤ 59,- voor ieder merk. Wij leveren hier geen gratis mainboard bij, gaan niet je data back-uppen die je hebt beveiligd met een wachtwoord wat je bent vergeten, en geven er ook geen OS bij weg, gek he.
als ts met ongefundeerde klachten mag gooien zie ik niet in waarom daar geen weerwoord op mag komen en waarom de anti-reclame in de OP niet opgevangen mag worden met een signature.quote:Op woensdag 22 april 2009 23:42 schreef FunkyHomosapien het volgende:
tevens mag je ook wel wat minder met reclame gooien.
goed, maar dit:quote:Op woensdag 22 april 2009 23:47 schreef Danny het volgende:
[..]
als ts met ongefundeerde klachten mag gooien zie ik niet in waarom daar geen weerwoord op mag komen en waarom de anti-reclame in de OP niet opgevangen mag worden met een signature.
vind ik persoonlijk toch een beetje teveel van het goede.quote:We hebben het even aangezien, maar vonden het tijd worden voor een reactie van onze kant.
Heijligers Computers is de grootste Computerspeciaalzaak van de regio Drechtsteden en bestaat dit jaar 15 jaar.
Wij zijn gespecialiseerd in zowel de verkoop van computers en Laptops als de reparatie hiervan.
Dit doen wij in onze technische dienst in veel gevallen binnen 24 uur, maar ook bij de klant aan huis.
Tevens kent ons bedrijf een Automatiseringstak waarin wij netwerkonderhoud leveren aan het midden en kleinbedrijf.
Op internet zijn wij onder andere actief met Eizo monitoren waarin wij een leidende rol vervullen in Nederland naar de consument.
Heijligers Computers is aangesloten bij de NLCW, de branchevereniging van de betere computerspeciaalzaken (www.NLCW.nl) en draagt ook het keurmerk hiervan, wat inhoudt dat Heijligers Computers handelt volgens de regelementen van de NLCW. Dit betekent in de praktijk onder andere duidelijkheid naar de klanten toe, geen ongevraagde reparaties, het geven van garanties etc., kortom een correcte handelswijze.
Het mag duidelijk zijn dat in de IT branche een 15 jarig bestaan zeldzaam is, en dit alleen haalbaar is door klantgericht te werk te gaan en service hoog in het vaandel te hebben.
De beloning hiervan is dat wij in 2007 uitgeroepen zijn tot Computerwinkel van het jaar, wat onderstreept dat we ons richten op het leveren van kwalitatief betere producten en het bieden van een correcte service hierop.
dat lijkt me relevante informatie om aan te geven dat je een betrouwbare winkel bent?quote:Op woensdag 22 april 2009 23:49 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
goed, maar dit:
[..]
vind ik persoonlijk toch een beetje teveel van het goede.
da's waar.quote:Op woensdag 22 april 2009 23:55 schreef Danny het volgende:
[..]
dat lijkt me relevante informatie om aan te geven dat je een betrouwbare winkel bent?
TS liet het overkomen alsof het een of ander louche amateuristenclubje was en dan vind ik het helemaal niet raar als je dat ontkracht met feiten.
Joh nou ik werkte er toen ze in het nieuwe pand zatenquote:Op woensdag 22 april 2009 18:23 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Hehe ik heb er een half jaar gewerkt (stage gelopen) op de TD lange tijd geleden toen nog in het oude pand
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |