abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68281063
quote:
Op woensdag 22 april 2009 19:44 schreef joepie91 het volgende:


Voor de zoveelste keer, een goedkope uitvoering van een moederbord (pc is namelijk 4,5 jaar oud) kost geen 50 euro. Vooral niet als het een ASRock is. Eerst de rest van de posts lezen. Plus, ik heb ook gezegd wat volgens Heijligers de reden is dat er gebackupt moet worden (ander formaat moederbord). Dat soort praktijken vind ik absoluut niet netjes. De klant kan namelijk niet weten dat dat grote onzin is. En aangezien de concierge niet beter wist, had hij dus in eerste instantie ingestemd met de reparatie. Hij is namelijk geen computertovenaar.
Ze hadden het wellicht over een ander formaat moederbord maar een nieuw type moederbord was een betere benaming geweest.
Dat jij hier direct in de OP en TT onterecht je beklag doet over deze winkel is tot daar aan toe maar dat je vervolgens niet eens snapt dat de kans groot is dat windows niet boot met een andere chipset is lachwekkend te noemen.
pi_68281398
De prijzen zijn wel oke, indien ze er een NIEUW moederbord in zetten, van een ander merk/chipset etc. Dat brengt een hoop gezeik met zich mee.


Echter. als ze een BEETJE pc-zaak zijn, dan zeggen ze tegen de klant dat het bordje niet nieuw te krijgen is maar er via via wel aan valt te komen (mp, ebay, magazijnen, etc).

Dan reken je gewoon de volle prijs voor het "nieuwe" bord, + 30 euro inbouwkosten en is de klant voor ongeveer 90 euro klaar.

Scheelt je als pc zaak ook nog een hoop gezeik, wat als er iets kut is dan is het wel een werkende computer weer net zo werkend maken als ie was, i.p.v. een schone installatie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Admin woensdag 22 april 2009 @ 20:02:45 #103
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_68281459
quote:
Op woensdag 22 april 2009 19:48 schreef Dementor het volgende:

[..]

Ze hadden het wellicht over een ander formaat moederbord maar een nieuw type moederbord was een betere benaming geweest.
Dat jij hier direct in de OP en TT onterecht je beklag doet over deze winkel is tot daar aan toe maar dat je vervolgens niet eens snapt dat de kans groot is dat windows niet boot met een andere chipset is lachwekkend te noemen.
nog afgezien van het feit dat hij er vanuit gaat dat ze zomaar een 4,5 jaar oud moederbord hebben liggen waar al die oude meuk nog in past. zo makkelijk is het niet om aan oude moederborder te komen en die zijn ZEKER niet spotgoedkoop.

En dat van die windows licentie; de winkelier krijgt waarschijnlijk de bon onder z'n neus (als dat al zo is) en weet 'hej, ons eigen systeem, dus OEM XP, dus moet er een nieuwe licentie komen'. Als je dan een nitwit conciėrge stuurt die vergeet te melden dat er een volledige xp-licentie is dan krijg je dit soort misverstanden ja.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_68281867
quote:
Op woensdag 22 april 2009 19:44 schreef joepie91 het volgende:

Waarom zou je geen backup kunnen maken als Windows niet meer werkt? Gewoon als secundaire schijf in een PC'tje hangen en overzetten naar de primaire schijf. Werkt prima.
[..]
Ik doelde meer op 't feit dat vriendje/buurjongetje een beetje overijverig aan de slag gaat waardoor er niets meer te recoveren valt. Ja, met een recvoeryprogramma wat 24 uur moet draaien voor je er iets zinnigs uit krijgt. Je wilt niet weten hoe vaak ik de puinhoop van de buurjongen, neef, broer, kennis, vriend of wat dan ook op heb mogen ruimen.
quote:
De Windows die hij al had, was geen OEM-versie, gewoon de volle mep voor betaald. Heeft ie namelijk later los gekocht.
[..]
Heeft ie een zogenaamd OnePack gekocht? Of heeft ie 'm gekocht met zo'n mooi doosje eromheen? Als ie een OnePack gekocht heeft zit ie namelijk vast aan dezelfde regels
quote:
Ik vraag naar de ervaringen, ik wacht niet tot ze aan komen waaien. Ik probeer de computerbusiness (bijna obsessief ) goed in de gaten te houden.
[..]
En dan geldt nog steeds, negatieve reclame is reclame die het meest gemeldt wordt. Positieve ervaringen worden gebagatelliseerd, negatieve ervaringen worden overdreven. Ofwel: hoe kan dat objectief zijn?
quote:
Voor de zoveelste keer, een goedkope uitvoering van een moederbord (pc is namelijk 4,5 jaar oud) kost geen 50 euro. Vooral niet als het een ASRock is. Eerst de rest van de posts lezen. Plus, ik heb ook gezegd wat volgens Heijligers de reden is dat er gebackupt moet worden (ander formaat moederbord). Dat soort praktijken vind ik absoluut niet netjes. De klant kan namelijk niet weten dat dat grote onzin is. En aangezien de concierge niet beter wist, had hij dus in eerste instantie ingestemd met de reparatie. Hij is namelijk geen computertovenaar.
Voorbeeld: http://www.azerty.nl/8-846/socket-478.html. Dit zijn bij Azerty de enige 2 moederborden te krijgen voor socket 478 (ik ga ff uit van Intel s478, kan uiteraard ook anders zijn). Daar komt bij dat het moederbord in de kast moet passen en er genoeg sloten op moeten zitten voor eventuele uitbreidingskaarten. Winkels moeten zich niet bezig gaan houden met tweedehands meuk, meuk buiten garantie of wat dan ook, winkels zitten vast aan garanties en wetgevingen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2009 20:19:54 ]
  woensdag 22 april 2009 @ 20:26:31 #105
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_68282198
quote:
Op woensdag 22 april 2009 20:02 schreef Danny het volgende:

[..]

nog afgezien van het feit dat hij er vanuit gaat dat ze zomaar een 4,5 jaar oud moederbord hebben liggen waar al die oude meuk nog in past. zo makkelijk is het niet om aan oude moederborder te komen en die zijn ZEKER niet spotgoedkoop.

En dat van die windows licentie; de winkelier krijgt waarschijnlijk de bon onder z'n neus (als dat al zo is) en weet 'hej, ons eigen systeem, dus OEM XP, dus moet er een nieuwe licentie komen'. Als je dan een nitwit conciėrge stuurt die vergeet te melden dat er een volledige xp-licentie is dan krijg je dit soort misverstanden ja.
'
Dan zullen ze ook op de bon hebben gezien dat er geen Windows XP OEM bij stond. Bovendien heeft hij vermeld dat hij zelf een licentie had.
quote:
Op woensdag 22 april 2009 20:16 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik doelde meer op 't feit dat vriendje/buurjongetje een beetje overijverig aan de slag gaat waardoor er niets meer te recoveren valt. Ja, met een recvoeryprogramma wat 24 uur moet draaien voor je er iets zinnigs uit krijgt. Je wilt niet weten hoe vaak ik de puinhoop van de buurjongen, neef, broer, kennis, vriend of wat dan ook op heb mogen ruimen.
[..]

Heeft ie een zogenaamd OnePack gekocht? Of heeft ie 'm gekocht met zo'n mooi doosje eromheen? Als ie een OnePack gekocht heeft zit ie namelijk vast aan dezelfde regels
[..]

En dan geldt nog steeds, negatieve reclame is reclame die het meest gemeldt wordt. Positieve ervaringen worden gebagatelliseerd, negatieve ervaringen worden overdreven. Ofwel: hoe kan dat objectief zijn?
[..]

Voorbeeld: http://www.azerty.nl/8-846/socket-478.html. Dit zijn bij Azerty de enige 2 moederborden te krijgen voor socket 478 (ik ga ff uit van Intel s478, kan uiteraard ook anders zijn). Daar komt bij dat het moederbord in de kast moet passen en er genoeg sloten op moeten zitten voor eventuele uitbreidingskaarten. Winkels moeten zich niet bezig gaan houden met tweedehands meuk, meuk buiten garantie of wat dan ook, winkels zitten vast aan garanties en wetgevingen.
Vriend heeft inmiddels voor 25 euro een nieuw exemplaar op de kop getikt. Slots zat. En de licentie was een volledige Windows-licentie. Gewoon een volledige licentie die je nog steeds mag gebruiken als je knoeit aan je pc.

En waarom zou er niets meer te recoveren zijn? Óf Windows start wel op, probleem opgelost, of Windows start niet op, vriend maakt alsnog backup en installeert de meuk opnieuw.
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
  Admin woensdag 22 april 2009 @ 20:37:35 #106
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_68282557
je verwart nu een vriend die voor niks dat ding inbouwt met een winkel die gewoon winst moet maken. Als nou iedereen hier zegt dat je klacht ongegrond is, is er dan denk je niet een kans dat dat ook daadwerkelijk zo is?
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  woensdag 22 april 2009 @ 20:39:36 #107
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_68282632
quote:
Op woensdag 22 april 2009 20:37 schreef Danny het volgende:
je verwart nu een vriend die voor niks dat ding inbouwt met een winkel die gewoon winst moet maken. Als nou iedereen hier zegt dat je klacht ongegrond is, is er dan denk je niet een kans dat dat ook daadwerkelijk zo is?
Zeker niet iedereen zegt dat mijn klacht ongegrond is.
Bovendien had ik het puur over de kosten van het moederbord an sich. Ik weet namelijk zeker dat die vriend ook gewoon betaald krijgt voor het inbouwen.
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
  Admin woensdag 22 april 2009 @ 21:03:59 #108
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_68283410
quote:
Op woensdag 22 april 2009 20:39 schreef joepie91 het volgende:

[..]

Zeker niet iedereen zegt dat mijn klacht ongegrond is.
Bovendien had ik het puur over de kosten van het moederbord an sich. Ik weet namelijk zeker dat die vriend ook gewoon betaald krijgt voor het inbouwen.
misschien was het een moederbord dat die winkel niet levert. Elke winkel verkoopt zo z'n eigen selectie van alle bestaande producten. Simpel gezegd vind ik dat je een enorme klacht hier neerlegt die eigenlijk nergens over gaat. Voordat je op die manier een winkel zwart maakt zou het helemaal geen kwaad kunnen je iets in de materie te verdiepen imo.
Als ik een bed koop in een goeie beddenwinkel ben ik meer kwijt dan wanneer ik een bed koop bij leen bakker. Dat assortiment verschilt namelijk nogal.
en 50 euro voor een nieuw moederbord + montage is alsnog niet duur. Nu heb je dat moederbord voor 25 euro en laat je het er door jantje de handige buurman in zetten. Als het naar de klote gaat kun je nergens aankloppen.

klacht: mensen die klagen dat het in de winkel duurder is dan bij jantje de sjacheraar
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_68283904
200 euro uitgeven aan een pc van 4.5 jaar oud
  Admin woensdag 22 april 2009 @ 21:19:48 #110
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_68283957
quote:
Op woensdag 22 april 2009 21:18 schreef Xanteh het volgende:
200 euro uitgeven aan een pc van 4.5 jaar oud
daar kies je zelf voor, of niet. als je een auto hebt van 15 jaar oud en die moet wat reparaties ben je ook meer kwijt dan je er eigenlijk nog voor over hebt natuurlijk.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_68284039
quote:
Op woensdag 22 april 2009 21:19 schreef Danny het volgende:

[..]

daar kies je zelf voor, of niet. als je een auto hebt van 15 jaar oud en die moet wat reparaties ben je ook meer kwijt dan je er eigenlijk nog voor over hebt natuurlijk.
Nee echt

Ik zou het er niet voor over hebben, maar dat had ik al duidelijk gemaakt.. denk ik
  woensdag 22 april 2009 @ 21:46:23 #112
230534 stamppot
Stampen maarr!
pi_68284848
Goed topic! zelden zoveel bullshit bij elkaar gezien.
pi_68289019
We hebben het even aangezien, maar vonden het tijd worden voor een reactie van onze kant.

Heijligers Computers is de grootste Computerspeciaalzaak van de regio Drechtsteden en bestaat dit jaar 15 jaar.
Wij zijn gespecialiseerd in zowel de verkoop van computers en Laptops als de reparatie hiervan.
Dit doen wij in onze technische dienst in veel gevallen binnen 24 uur, maar ook bij de klant aan huis.
Tevens kent ons bedrijf een Automatiseringstak waarin wij netwerkonderhoud leveren aan het midden en kleinbedrijf.
Op internet zijn wij onder andere actief met Eizo monitoren waarin wij een leidende rol vervullen in Nederland naar de consument.

Heijligers Computers is aangesloten bij de NLCW, de branchevereniging van de betere computerspeciaalzaken (www.NLCW.nl) en draagt ook het keurmerk hiervan, wat inhoudt dat Heijligers Computers handelt volgens de regelementen van de NLCW. Dit betekent in de praktijk onder andere duidelijkheid naar de klanten toe, geen ongevraagde reparaties, het geven van garanties etc., kortom een correcte handelswijze.
Het mag duidelijk zijn dat in de IT branche een 15 jarig bestaan zeldzaam is, en dit alleen haalbaar is door klantgericht te werk te gaan en service hoog in het vaandel te hebben.
De beloning hiervan is dat wij in 2007 uitgeroepen zijn tot Computerwinkel van het jaar, wat onderstreept dat we ons richten op het leveren van kwalitatief betere producten en het bieden van een correcte service hierop.

Afgelopen jaren hebben we diverse merken de rug toe gekeerd omdat in de praktijk bleek dat de kwaliteit te laag bleek. Ook bouwen we tegenwoordig weer nagenoeg alle computers zelf, wat absoluut een verhoging van zowel kwaliteit als prestaties met zich mee heeft gebracht. Nadeel hiervan is inderdaad dat wij niet de allergoedkoopste componenten gebruiken maar altijd uitgaan van componenten waarvan we zeker zijn dat ze meerdere jaren mee zullen gaan. Dus geen zwakke voedingen, goedkope mainboarden, OEM geheugen etc, maar merkcomponenten, die er voor zorgen dat onze Pc's niet alleen stabieler werken maar ook langer mee zullen gaan.

Vanaf aanstaande maand zullen wij eveneens het logo Microsoft Certified Partner mogen dragen. Dit houdt in dat we niet alleen een verregaande kennis hebben van de Microsoft producten, maar ook ons houden aan de regels rondom de licenties. Dit houdt in dat wij geen besturingssysteem installeren zonder dat wij een officiele licentie van een klant ontvangen. Een nummer op een briefje geschreven geldt dus niet als geldige licentie. Een licentie die eenmaal aan een Pc is toegekend mag overigens nog steeds worden gebruikt na wisseling van een mainboard. In dit geval was er gewoon geen enkele licentie aanwezig en kunnen wij niets anders dan de klant een licentie aanbieden.

Wij betreuren de post van joepie91, vooral omdat deze persoon waarschijnlijk nooit in onze winkel is geweest en aantoont weinig kennis van zaken te hebben.

De Pc is inderdaad bekeken door ons en de conclusie was een defect mainboard. De vervanger -inderdaad een Azrock- heeft een nieuwere chipset, wat in de praktijk meestal inhoudt dat Windows of niet meer opstart of met een berg foutmeldingen weer draait maar een stuk minder optimaal zal werken. En inderdaad, heb je heel veel geluk dan loopt het weer redelijk.

joepie91 suggereert het plaatsen van een gebruikt mainboard. Wij doen afstand van dit idee. Niet alleen garanderen wij weer een jaar garantie op de vervangen hardware, maar wij staan simpelweg achter een degelijke manier van werken en gaan niet aanmodderen met gebruikte (defecte??) componenten van Marktplaats zonder enige historie. Als de gerepareerde Pc de deur uit gaat moet deze weer in een degelijke staat zijn en geen opgelapt ding wat elk moment weer in elkaar kan lopen. Wil je wel lapmiddelen ga dan inderdaad naar een kennis of buurman.

Wij rekenen onderzoekskosten van 30 Euro. Gaat de klant akkoord dan zullen de onderzoekskosten onderdeel worden van de reparatie. Dus kan de klacht binnen het eerste half uur verholpen worden betaalt de klant nog steeds 30 Euro. Wil de klant de reparatie niet uitgevoerd hebben dan kost dit dus de prijs van de onderzoekskosten, 30 Euro. Jammer dat er dan nog een leugen aan geknoopt moet worden. Wij adviseren de klant in veel gevallen liever een gebruikt systeem van onder de 200 Euro, inclusief XP, dan een reparatie van een systeem van 4,5 jaar oud.
En XP licenties van 30 Euro zijn een fabeltje, een duidelijke blijk van niet weten waar je over praat. De goedkoopste versie van Windows XP is de OEM variant welke uitsluitend met de aanschaf van een nieuwe computer mag worden verkocht kost inclusief BTW overigens al meer dan de door joepie verzonnen 70 Euro. Nee joepie, deze is echt specifiek voor 1 Pc en moet als de Pc wordt weggegooid worden vernietigd.

Wij repareren desktops in 24 uur. Uitzonderingen het wachten op specifieke onderdelen, het wachten op een back-up of recoverproces en notebooks. De kleine letters lijken opeens zo logisch. Jammer, maar misschien te moeilijk.
En nee, een herinstallatie kost ¤ 59,- voor ieder merk. Wij leveren hier geen gratis mainboard bij, gaan niet je data back-uppen die je hebt beveiligd met een wachtwoord wat je bent vergeten, en geven er ook geen OS bij weg, gek he.
Heijligers Comnputers is de grootste computerspeciaalzaak in de regio Drechtsteden. Wij zijn officieel partner van HP, Toshiba, Microsoft Eizo en vele andere merken. Heijligers computers levert zowel computers, notebooks als andere hardware maar heef
  woensdag 22 april 2009 @ 23:37:11 #114
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_68289288
quote:
Op woensdag 22 april 2009 23:29 schreef HeijligersComputers het volgende:
We hebben het even aangezien, maar vonden het tijd worden voor een reactie van onze kant.

Heijligers Computers is de grootste Computerspeciaalzaak van de regio Drechtsteden en bestaat dit jaar 15 jaar.
Wij zijn gespecialiseerd in zowel de verkoop van computers en Laptops als de reparatie hiervan.
Dit doen wij in onze technische dienst in veel gevallen binnen 24 uur, maar ook bij de klant aan huis.
Tevens kent ons bedrijf een Automatiseringstak waarin wij netwerkonderhoud leveren aan het midden en kleinbedrijf.
Op internet zijn wij onder andere actief met Eizo monitoren waarin wij een leidende rol vervullen in Nederland naar de consument.

Heijligers Computers is aangesloten bij de NLCW, de branchevereniging van de betere computerspeciaalzaken (www.NLCW.nl) en draagt ook het keurmerk hiervan, wat inhoudt dat Heijligers Computers handelt volgens de regelementen van de NLCW. Dit betekent in de praktijk onder andere duidelijkheid naar de klanten toe, geen ongevraagde reparaties, het geven van garanties etc., kortom een correcte handelswijze.
Het mag duidelijk zijn dat in de IT branche een 15 jarig bestaan zeldzaam is, en dit alleen haalbaar is door klantgericht te werk te gaan en service hoog in het vaandel te hebben.
De beloning hiervan is dat wij in 2007 uitgeroepen zijn tot Computerwinkel van het jaar, wat onderstreept dat we ons richten op het leveren van kwalitatief betere producten en het bieden van een correcte service hierop.

Afgelopen jaren hebben we diverse merken de rug toe gekeerd omdat in de praktijk bleek dat de kwaliteit te laag bleek. Ook bouwen we tegenwoordig weer nagenoeg alle computers zelf, wat absoluut een verhoging van zowel kwaliteit als prestaties met zich mee heeft gebracht. Nadeel hiervan is inderdaad dat wij niet de allergoedkoopste componenten gebruiken maar altijd uitgaan van componenten waarvan we zeker zijn dat ze meerdere jaren mee zullen gaan. Dus geen zwakke voedingen, goedkope mainboarden, OEM geheugen etc, maar merkcomponenten, die er voor zorgen dat onze Pc's niet alleen stabieler werken maar ook langer mee zullen gaan.

Vanaf aanstaande maand zullen wij eveneens het logo Microsoft Certified Partner mogen dragen. Dit houdt in dat we niet alleen een verregaande kennis hebben van de Microsoft producten, maar ook ons houden aan de regels rondom de licenties. Dit houdt in dat wij geen besturingssysteem installeren zonder dat wij een officiele licentie van een klant ontvangen. Een nummer op een briefje geschreven geldt dus niet als geldige licentie. Een licentie die eenmaal aan een Pc is toegekend mag overigens nog steeds worden gebruikt na wisseling van een mainboard. In dit geval was er gewoon geen enkele licentie aanwezig en kunnen wij niets anders dan de klant een licentie aanbieden.

Wij betreuren de post van joepie91, vooral omdat deze persoon waarschijnlijk nooit in onze winkel is geweest en aantoont weinig kennis van zaken te hebben.

De Pc is inderdaad bekeken door ons en de conclusie was een defect mainboard. De vervanger -inderdaad een Azrock- heeft een nieuwere chipset, wat in de praktijk meestal inhoudt dat Windows of niet meer opstart of met een berg foutmeldingen weer draait maar een stuk minder optimaal zal werken. En inderdaad, heb je heel veel geluk dan loopt het weer redelijk.

joepie91 suggereert het plaatsen van een gebruikt mainboard. Wij doen afstand van dit idee. Niet alleen garanderen wij weer een jaar garantie op de vervangen hardware, maar wij staan simpelweg achter een degelijke manier van werken en gaan niet aanmodderen met gebruikte (defecte??) componenten van Marktplaats zonder enige historie. Als de gerepareerde Pc de deur uit gaat moet deze weer in een degelijke staat zijn en geen opgelapt ding wat elk moment weer in elkaar kan lopen. Wil je wel lapmiddelen ga dan inderdaad naar een kennis of buurman.

Wij rekenen onderzoekskosten van 30 Euro. Gaat de klant akkoord dan zullen de onderzoekskosten onderdeel worden van de reparatie. Dus kan de klacht binnen het eerste half uur verholpen worden betaalt de klant nog steeds 30 Euro. Wil de klant de reparatie niet uitgevoerd hebben dan kost dit dus de prijs van de onderzoekskosten, 30 Euro. Jammer dat er dan nog een leugen aan geknoopt moet worden. Wij adviseren de klant in veel gevallen liever een gebruikt systeem van onder de 200 Euro, inclusief XP, dan een reparatie van een systeem van 4,5 jaar oud.
En XP licenties van 30 Euro zijn een fabeltje, een duidelijke blijk van niet weten waar je over praat. De goedkoopste versie van Windows XP is de OEM variant welke uitsluitend met de aanschaf van een nieuwe computer mag worden verkocht kost inclusief BTW overigens al meer dan de door joepie verzonnen 70 Euro. Nee joepie, deze is echt specifiek voor 1 Pc en moet als de Pc wordt weggegooid worden vernietigd.

Wij repareren desktops in 24 uur. Uitzonderingen het wachten op specifieke onderdelen, het wachten op een back-up of recoverproces en notebooks. De kleine letters lijken opeens zo logisch. Jammer, maar misschien te moeilijk.
En nee, een herinstallatie kost ¤ 59,- voor ieder merk. Wij leveren hier geen gratis mainboard bij, gaan niet je data back-uppen die je hebt beveiligd met een wachtwoord wat je bent vergeten, en geven er ook geen OS bij weg, gek he.
quote + voor 4e resultaat op google van deze zaak.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  woensdag 22 april 2009 @ 23:42:53 #115
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_68289478
tevens mag je ook wel wat minder met reclame gooien.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  Admin woensdag 22 april 2009 @ 23:45:44 #116
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_68289569
quote:
Op woensdag 22 april 2009 23:29 schreef HeijligersComputers het volgende:
We hebben het even aangezien, maar vonden het tijd worden voor een reactie van onze kant.

Heijligers Computers is de grootste Computerspeciaalzaak van de regio Drechtsteden en bestaat dit jaar 15 jaar.
Wij zijn gespecialiseerd in zowel de verkoop van computers en Laptops als de reparatie hiervan.
Dit doen wij in onze technische dienst in veel gevallen binnen 24 uur, maar ook bij de klant aan huis.
Tevens kent ons bedrijf een Automatiseringstak waarin wij netwerkonderhoud leveren aan het midden en kleinbedrijf.
Op internet zijn wij onder andere actief met Eizo monitoren waarin wij een leidende rol vervullen in Nederland naar de consument.

Heijligers Computers is aangesloten bij de NLCW, de branchevereniging van de betere computerspeciaalzaken (www.NLCW.nl) en draagt ook het keurmerk hiervan, wat inhoudt dat Heijligers Computers handelt volgens de regelementen van de NLCW. Dit betekent in de praktijk onder andere duidelijkheid naar de klanten toe, geen ongevraagde reparaties, het geven van garanties etc., kortom een correcte handelswijze.
Het mag duidelijk zijn dat in de IT branche een 15 jarig bestaan zeldzaam is, en dit alleen haalbaar is door klantgericht te werk te gaan en service hoog in het vaandel te hebben.
De beloning hiervan is dat wij in 2007 uitgeroepen zijn tot Computerwinkel van het jaar, wat onderstreept dat we ons richten op het leveren van kwalitatief betere producten en het bieden van een correcte service hierop.

Afgelopen jaren hebben we diverse merken de rug toe gekeerd omdat in de praktijk bleek dat de kwaliteit te laag bleek. Ook bouwen we tegenwoordig weer nagenoeg alle computers zelf, wat absoluut een verhoging van zowel kwaliteit als prestaties met zich mee heeft gebracht. Nadeel hiervan is inderdaad dat wij niet de allergoedkoopste componenten gebruiken maar altijd uitgaan van componenten waarvan we zeker zijn dat ze meerdere jaren mee zullen gaan. Dus geen zwakke voedingen, goedkope mainboarden, OEM geheugen etc, maar merkcomponenten, die er voor zorgen dat onze Pc's niet alleen stabieler werken maar ook langer mee zullen gaan.

Vanaf aanstaande maand zullen wij eveneens het logo Microsoft Certified Partner mogen dragen. Dit houdt in dat we niet alleen een verregaande kennis hebben van de Microsoft producten, maar ook ons houden aan de regels rondom de licenties. Dit houdt in dat wij geen besturingssysteem installeren zonder dat wij een officiele licentie van een klant ontvangen. Een nummer op een briefje geschreven geldt dus niet als geldige licentie. Een licentie die eenmaal aan een Pc is toegekend mag overigens nog steeds worden gebruikt na wisseling van een mainboard. In dit geval was er gewoon geen enkele licentie aanwezig en kunnen wij niets anders dan de klant een licentie aanbieden.

Wij betreuren de post van joepie91, vooral omdat deze persoon waarschijnlijk nooit in onze winkel is geweest en aantoont weinig kennis van zaken te hebben.

De Pc is inderdaad bekeken door ons en de conclusie was een defect mainboard. De vervanger -inderdaad een Azrock- heeft een nieuwere chipset, wat in de praktijk meestal inhoudt dat Windows of niet meer opstart of met een berg foutmeldingen weer draait maar een stuk minder optimaal zal werken. En inderdaad, heb je heel veel geluk dan loopt het weer redelijk.

joepie91 suggereert het plaatsen van een gebruikt mainboard. Wij doen afstand van dit idee. Niet alleen garanderen wij weer een jaar garantie op de vervangen hardware, maar wij staan simpelweg achter een degelijke manier van werken en gaan niet aanmodderen met gebruikte (defecte??) componenten van Marktplaats zonder enige historie. Als de gerepareerde Pc de deur uit gaat moet deze weer in een degelijke staat zijn en geen opgelapt ding wat elk moment weer in elkaar kan lopen. Wil je wel lapmiddelen ga dan inderdaad naar een kennis of buurman.

Wij rekenen onderzoekskosten van 30 Euro. Gaat de klant akkoord dan zullen de onderzoekskosten onderdeel worden van de reparatie. Dus kan de klacht binnen het eerste half uur verholpen worden betaalt de klant nog steeds 30 Euro. Wil de klant de reparatie niet uitgevoerd hebben dan kost dit dus de prijs van de onderzoekskosten, 30 Euro. Jammer dat er dan nog een leugen aan geknoopt moet worden. Wij adviseren de klant in veel gevallen liever een gebruikt systeem van onder de 200 Euro, inclusief XP, dan een reparatie van een systeem van 4,5 jaar oud.
En XP licenties van 30 Euro zijn een fabeltje, een duidelijke blijk van niet weten waar je over praat. De goedkoopste versie van Windows XP is de OEM variant welke uitsluitend met de aanschaf van een nieuwe computer mag worden verkocht kost inclusief BTW overigens al meer dan de door joepie verzonnen 70 Euro. Nee joepie, deze is echt specifiek voor 1 Pc en moet als de Pc wordt weggegooid worden vernietigd.

Wij repareren desktops in 24 uur. Uitzonderingen het wachten op specifieke onderdelen, het wachten op een back-up of recoverproces en notebooks. De kleine letters lijken opeens zo logisch. Jammer, maar misschien te moeilijk.
En nee, een herinstallatie kost ¤ 59,- voor ieder merk. Wij leveren hier geen gratis mainboard bij, gaan niet je data back-uppen die je hebt beveiligd met een wachtwoord wat je bent vergeten, en geven er ook geen OS bij weg, gek he.
Helemaal mee eens. En iedereen die ooit bij een dergelijk bedrijf gewerkt heeft snapt dat het op deze manier werkt. De topicstarter is in ieder geval blij met het cheapass mainbord dat er door de buurjongen wordt ingezet, hoogstwaarschijnlijk zonder enige vorm van testen.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin woensdag 22 april 2009 @ 23:47:23 #117
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_68289622
quote:
Op woensdag 22 april 2009 23:42 schreef FunkyHomosapien het volgende:
tevens mag je ook wel wat minder met reclame gooien.
als ts met ongefundeerde klachten mag gooien zie ik niet in waarom daar geen weerwoord op mag komen en waarom de anti-reclame in de OP niet opgevangen mag worden met een signature.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  woensdag 22 april 2009 @ 23:49:05 #118
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_68289676
quote:
Op woensdag 22 april 2009 23:47 schreef Danny het volgende:

[..]

als ts met ongefundeerde klachten mag gooien zie ik niet in waarom daar geen weerwoord op mag komen en waarom de anti-reclame in de OP niet opgevangen mag worden met een signature.
goed, maar dit:
quote:
We hebben het even aangezien, maar vonden het tijd worden voor een reactie van onze kant.

Heijligers Computers is de grootste Computerspeciaalzaak van de regio Drechtsteden en bestaat dit jaar 15 jaar.
Wij zijn gespecialiseerd in zowel de verkoop van computers en Laptops als de reparatie hiervan.
Dit doen wij in onze technische dienst in veel gevallen binnen 24 uur, maar ook bij de klant aan huis.
Tevens kent ons bedrijf een Automatiseringstak waarin wij netwerkonderhoud leveren aan het midden en kleinbedrijf.
Op internet zijn wij onder andere actief met Eizo monitoren waarin wij een leidende rol vervullen in Nederland naar de consument.

Heijligers Computers is aangesloten bij de NLCW, de branchevereniging van de betere computerspeciaalzaken (www.NLCW.nl) en draagt ook het keurmerk hiervan, wat inhoudt dat Heijligers Computers handelt volgens de regelementen van de NLCW. Dit betekent in de praktijk onder andere duidelijkheid naar de klanten toe, geen ongevraagde reparaties, het geven van garanties etc., kortom een correcte handelswijze.
Het mag duidelijk zijn dat in de IT branche een 15 jarig bestaan zeldzaam is, en dit alleen haalbaar is door klantgericht te werk te gaan en service hoog in het vaandel te hebben.
De beloning hiervan is dat wij in 2007 uitgeroepen zijn tot Computerwinkel van het jaar, wat onderstreept dat we ons richten op het leveren van kwalitatief betere producten en het bieden van een correcte service hierop.
vind ik persoonlijk toch een beetje teveel van het goede.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  Admin woensdag 22 april 2009 @ 23:55:13 #119
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_68289863
quote:
Op woensdag 22 april 2009 23:49 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

goed, maar dit:
[..]

vind ik persoonlijk toch een beetje teveel van het goede.
dat lijkt me relevante informatie om aan te geven dat je een betrouwbare winkel bent?
TS liet het overkomen alsof het een of ander louche amateuristenclubje was en dan vind ik het helemaal niet raar als je dat ontkracht met feiten.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  woensdag 22 april 2009 @ 23:57:03 #120
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_68289899
quote:
Op woensdag 22 april 2009 23:55 schreef Danny het volgende:

[..]

dat lijkt me relevante informatie om aan te geven dat je een betrouwbare winkel bent?
TS liet het overkomen alsof het een of ander louche amateuristenclubje was en dan vind ik het helemaal niet raar als je dat ontkracht met feiten.
da's waar.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_68291352
Ik werk zelf in een computershop(Bijbaan) en heb veel ervaring met computershops in het algemeen aangezien ik zeer vaak PC assembleer voor kennissen en tijdelijk als systeembeheerder heb gewerkt.

* Nieuw moederbord + montage: 50 euro
Mobo en montage? Damn dat is HEEL goedkoop!

* Backuppen documenten & formatteren: 50 euro
Dit is weer iets aan de wat duurdere kant, maar zeker niet overdreven.(En ook niet raar aangezien een nieuwe installatie vereist is, anders ben je alle documenten kwijt)

* Nieuwe Windows XP licentie: 70 euro
Hier denk ik dat HC een fout maakt. Als er een licentie al op de kast zit is er geen nieuwe licentie nodig, ook niet wanneer je mobo moet vervangen doordat deze defect is gegaan.(Upgraden is een ander verhaal)

Indien geen sticker van licentie -> domme school die een concierge de PC laat onderhouden en de concierge kan je niet kwalijk nemen dat hij niet weet dat er ook volume/retail licenties zijn.

P.s. Licentie is ook nog eens heel goedkoop!

* Onderzoekskosten: 30 euro.
Dood normaal bedrag en niks raar aan.

Conclusie:

TS is een zeikerd en een cheap ass fuck.

EDIT: Ik pak mijn conclusie aan.

20 euro voor een mobo op een beurs? Gast waar LEEF jij? Een computershop is geen beurs en moet garantie leveren. Daarnaast ben je met demonteren en montage zo een uur verder. Dat JIJ(of die kennis) het goedkoper kan is leuk, maar jij hebt geen personeel en hoeft niet elke maand huur etc. te betalen.

30 euro inkoop licentie? EPIC FAIL. http://tweakers.net/price(...)windows-xp-home.html
Misschien die upgrade CD's maar die mogen winkels niet verkopen als licentie en is niet eens legaal.(Wat je als school wel wilt)

En als je mobo vervangt is het verstandig je PC opnieuw te installeren ivm drivers. Maar dat wist onze TS computer pro waarschijnlijk ook wel.

TS is een ongelooflijke retard met geen realiteitszin. Het zou gepast zijn als TS excuses aanbiedt aan HC voor de onnodige laster.

Nieuwe klacht: Mensen die geen realiteitszin hebben en denken iets te weten van PC's en ondernemen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Devion op 23-04-2009 01:18:49 ]
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
  donderdag 23 april 2009 @ 01:27:46 #122
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_68291837
Heijligers
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_68294718
quote:
Op woensdag 22 april 2009 18:23 schreef Wooldoor het volgende:

[..]

Hehe ik heb er een half jaar gewerkt (stage gelopen) op de TD lange tijd geleden toen nog in het oude pand
Joh nou ik werkte er toen ze in het nieuwe pand zaten
Haters gonna hate.
pi_68294915
Ik ga het lange stuk van Heijligers niet quoten hier maar ze hebben wel een punt. Ik denk dat Joepie er goed aan doet om even bij mijnheer Heijligers langs te gaan en zijn excuses aan te bieden.

Natuurlijk zijn er zaken die je proberen op te lichten of het gaat wel eens mis maar dat is overal het geval. Hier zie ik niet wat er is misgegaan. Wat mooi is bij Heijligers is dat ze ook registeren wat je bij de pc die je komt brengen geeft en wat de klachten zijn zodat als je een volgende keer komt dat ze weten wat er laatste keer aan de hand was.
Haters gonna hate.
pi_68295246
heijligers is niet mijn favoriete zaak omdat je soms qua prijzen enorm moet oppassen, maar dat is eigenlijk bij iedere winkel tegenwoordig wel, sommige hardware is steenduur en andere af en toe spotgoedkoop, maar over de service kan je eigenlijk niet klagen bij hun.
ik heb een keer ram gekocht bij heijligers en met het pinnen was er een foutje gemaakt met de prijs ingeven, 50 euro teveel gerekend. zelf was me dit absoluut niet opgevallen en niks van gemerkt dus, tot ik een kleine maand later ineens een brief van de postbank binnenkreeg, of ik even bij heijligers langs wou gaan om me teveel gepinde geld terug te krijgen. Met die brief daarheen gegaan en halve minuut later had ik m'n geld terug. de meeste bedrijven hadden volgens mij die moeite echt niet gedaan hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')