Ik had nog niet door hoe je alles kon kopierenquote:Op dinsdag 21 april 2009 15:56 schreef franklop het volgende:
zo die OP paste je snel aan![]()
Tevens verkapte TVP
kan je dat in mijn PM aangeven hoe het moet?quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:57 schreef trxq het volgende:
[..]
Ik had nog niet door hoe je alles kon kopieren![]()
Nu wel![]()
Tevens meteen de voorlopige drafts van de 6e ronde toegevoegd
Ach zo heeft iedere generatie wel een lolbroekquote:Op dinsdag 21 april 2009 16:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
En ook over Roger De Vlaeminck, ik heb ze al in 100 versies gehoord.
hmm die kan ik dus schrappen (*$@)(*$@quote:Op dinsdag 21 april 2009 17:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
7e ronde, 1e keuze, 145e in totaal: Louis Mottiat (wimderon)
7e ronde, 2e keuze, 146e in totaal: Samuel Sanchez (SaintOfKillers)
Mijn team rijdt alles kapot in de afdaling.
De valk houdt het wiel wel, met Merckx in het wiel uiteraardquote:Op dinsdag 21 april 2009 17:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
Maar die rijden vol op de strategisch opgestelde Ocana!quote:Op dinsdag 21 april 2009 17:48 schreef wimderon het volgende:
[..]
De valk houdt het wiel wel, met Merckx in het wiel uiteraard
Nee Gerben Karstens staat er al, die wou achter een boom gaan staan om vervolgens achteraan te sluiten, echter was ie net te laatquote:Op dinsdag 21 april 2009 17:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Maar die rijden vol op de strategisch opgestelde Ocana!
Dan zijn ze er toch al afgereden op de bergen, door mijn klimteamquote:Op dinsdag 21 april 2009 17:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
Op het eind wellicht handiger, als alle picks bekend zijn en we aan de poulefase beginnen?quote:Op dinsdag 21 april 2009 19:17 schreef Blawh het volgende:
Kan dat overzichtje van Steven wellicht ook in de OP? Vond het wel een verrekt handig en duidelijk overzicht.
Ik houd het toch wel bij en kan wel zo af en toe een update verzorgen. Maar ik zet ze in deze post nog wel een keer neer.quote:Op dinsdag 21 april 2009 19:23 schreef franklop het volgende:
[..]
Op het eind wellicht handiger, als alle picks bekend zijn en we aan de poulefase beginnen?
quote:Nulens werd prof in 1979 en reed een groot deel van zijn profcarrière voor ploegen van Peter Post. Hij stond bekend als een zeer goede knecht en nam vijftien maal deel aan de Tour (een keer minder dan Joop Zoetemelk). Nulens won niet zoveel wedstrijden maar zijn lange loopbaan en de vele selecties voor tourploegen geven aan dat hij een waardevolle wielrenner was.
quote:Nulens omschreef zijn wielrencapaciteiten in 1994 als volgt: "Ik ben en blijf een renner ‘in dienst van’. Nooit een echte topper geweest. Wel een heel goede renner. Zo onbescheiden ben ik wel dat ik dat kan zeggen. Want ik heb Tours gereden dat ik elke dag op kop moest rijden, kilometers lang… want daarvoor zit ik toch in de ploeg: op kop rijden."
quote:Op woensdag 22 april 2009 22:07 schreef Damzkieee het volgende:
Oh kut ik heb Skippybal vergeten te PM'en
\quote:Op donderdag 23 april 2009 13:53 schreef Madhouse11 het volgende:
Je hebt nog 7 briljante Italianen gevonden ?
quote:
Maak er maar een dag of 5 vanquote:Op donderdag 23 april 2009 23:47 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
!
![]()
Het zal nog wel minstens twee dagen stressen zijn of m'n picks erin blijven.
Je kan natuurlijk ook altijd 1 renners naar degene achter je pm-en. Had ik vorige keer ook gedaan.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:37 schreef Colplay het volgende:
het tempo is er echt helemaal uit. Maar dat komt mij eigenlijk niet zo heel slecht uit
Ik ga morgen voor een aantal dagen weg en heb dus ook geen internet. Nu moeten er echter nog zoveel mensen kiezen dat ik eigenlijk geen zin heb om lange lijstjes naar iemand te gaan mailen. Mijn voorstel is om mij maar even over te slaan mocht ik aan de beurt komen. Ik ben woensdagmiddag weer terug en zal dan mijn keuzes wel alsnog toevoegen. Als niemand daar problemen mee heeft natuurlijk.
Ja dat zou kunnen, maar wil er dan maar 1 sturen, omdat degene na mij twee keer mag en dus ook gelijk voor mij mag kiezen. Maar moeten nu nog 13 renners gekozen worden voor ik mag. Dus kans is zo groot dat deze er uit gaat. Dan kunnen we denk ik beter het tempo er maar in houden.quote:Op vrijdag 24 april 2009 16:12 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook altijd 1 renners naar degene achter je pm-en. Had ik vorige keer ook gedaan.
Ik vind het prima. Je mag er ook drie sturen, eentje voor de eerste, een voor de tweede en een met eventuele reserves. Dan open ik ze pas als je aan de beurt bent. Of 1 pm sturen en dan kan ik misschien gelijk even bevestigen of ze in elk geval niet op mijn shortlist staan. Zie maar.quote:Op vrijdag 24 april 2009 23:03 schreef Colplay het volgende:
[..]
Ja dat zou kunnen, maar wil er dan maar 1 sturen, omdat degene na mij twee keer mag en dus ook gelijk voor mij mag kiezen. Maar moeten nu nog 13 renners gekozen worden voor ik mag. Dus kans is zo groot dat deze er uit gaat. Dan kunnen we denk ik beter het tempo er maar in houden.
Het lijkt erop ja...quote:
quote:Panizza, kwam uit een communistisch familie, hij heette Vladimiro, ter ere van de Russische revolutionair Lenin. De kleine Panizza werd dan weer de revolutionair van het wielrennen. Een geboren vechter, fantastisch klimmer, in zijn lange carrière was hij onder meer de knecht van Gimondi, Bitossi en andere Italiaanse kampioenen onder meer Baronchelli. Panizza heeft echter nooit een ploeg gehad die in zijn dienst reed. Indien hij dat wel had gehad, dan had hij waarschijnlijk heel veel belangrijke wedstrijden gewonnen in zijn carrière.
quote:Op zaterdag 25 april 2009 18:47 schreef -Vaduz- het volgende:
7e ronde, 12e keuze, 156e in totaal: Andrew Hampsten (-Vaduz-)
Als je een deelnemer zoekt die ook iets gepresteerd heeft in een andere sport, dan is er nog een veel mooiere keuze.quote:Op zondag 26 april 2009 17:04 schreef icebliss het volgende:
Éénmaal de Tour de France en naast wielrenner ook doelman op niveau
quote:Op zondag 26 april 2009 19:29 schreef wimderon het volgende:
Herbert Dijkstra inderdaad.
Bewust niet gekozen voor een winnaar, iemand die het in zijn bol kan krijgen, maar voor een superknecht.quote:7e ronde, 1e keuze, 145e in totaal: Louis Mottiat (wimderon)
7e ronde, 3e keuze, 147e in totaal: Guy Nulens (Damzkieee)
7e ronde, 4e keuze, 148e in totaal: Igor González de Galdeano (-skippybal-)
7e ronde, 5e keuze, 149e in totaal: Claude Criquielion (Madhouse11)
7e ronde, 6e keuze, 150e in totaal: Raúl Alcalá (TargaFlorio)
7e ronde, 7e keuze, 151e in totaal: Leonardo Piepoli (marcodej)
7e ronde, 8e keuze, 152e in totaal: Jacky Durand(Terreros85)
7e ronde, 9e keuze, 153e in totaal: Andreas Kloden (Tommeke)
7e ronde, 10e keuze, 154e in totaal: Guido Bontempi (Bruce117)
7e ronde, 11e keuze, 155e in totaal: Wladomir Panizza (Steven184)
7e ronde, 12e keuze, 156e in totaal: Andrew Hampsten (-Vaduz-)
7e ronde, 13e keuze, 157e in totaal, Julián Berrendero Martín (franklop)
7e ronde, 14e keuze, 158e in totaal: Daniele Nardello (Blawh)
7e ronde, 15e keuze, 159e in totaal: Louis Trousselier (icebliss)
7e ronde, 16e keuze, 160e in totaal: Eric Vanderaerden (Gillingham)
7e ronde, 17e keuze, 161e in totaal: Fabio Baldato (sjutt)
7e ronde, 18e keuze, 162e in totaal: Miguel-Maria Lasa (TrxQ)
7e ronde, 19e keuze, 163e in totaal: Eddy Schepers (OProg)
Als hij net iets rapper was geweest en misschien net iets meer een winnaar had hij een wereldpalmares kunnen hebben. Nu is het een zeer talenvolle werker geworden. En die heb je ook nodig in de ploeg want echt niet iedereen gaat voor iedereen werken voor geld. Noeste arbeiders moeten er zijn.quote:In 1981 eindigt Eddy Schepers 6de in de Dauphiné Liberé. In drie etappes van deze zware Franse rittenkoers is hij tweede waarvan een keer achter ploegmaat William Tackaert. Twee keer kan hij in een bergrit als enige Bernard Hinault volgen. Hinault is op dat ogenblik zonder enige discussie de beste coureur ter wereld. In Sport 80 zegt toenmalig sportbestuurder Fred De Bruyne:”Ik heb van een pannenkoek een coureur gemaakt.”
Schepers was nochtans met torenhoge verwachtingen het profwereldje ingestapt. In 1977 won hij de Ronde van de Toekomst, die toen nog exclusief voorzien was voor amateurs, zoals beloften en elites zonder contract indertijd heetten. Hij liet er de Oost-Europese staatsamateurs en de Italiaanse youngsters achter zich. En België dacht de opvolger van Eddy Merckx ontdekt te hebben. De eerste profploeg van Schepers was trouwens de C&A-ploeg van Merckx.
De opvolger van Merckx werd Eddy uit Drieslinter niet. Zijn sprint was niet snedig genoeg, en in tijdritten verloor hij veel te veel tijd. Daarenboven kon hij het echte kopmanschap niet aan. Hij reed echter met de besten meer over de cols. Later in zijn loopbaan ontpopte hij zich tot meesterknecht van Stephen Roche, die zijn overwinningen in de Giro d'Italia en de Tour de France van 1987 niet het minst aan Schepers te danken had. Op sommige cols moest Eddy inhouden om Roche niet uit het wiel te rijden.
Toch fietste Schepers nog een tros mooie ereplaatsen bij elkaar. Onder meer: Een ritoverwinning in de Ronde van Romandië, tweede en derde plaats in het Belgisch kampioenschap, vier keer top tien in Luik-Bastenaken-Luik en twee keer in de Waalse Pijl, derde in de Brabantse Pijl, vijfde in de Scheldeprijs, zesde in het Kampioenschap van Zürich en zevende in Frankfurt. Twee keer op het podium in een rit in de Giro, en een 11de en twee 12de plaatsen in de eindstand, 14de, 15de en 16de in de eindstand van de Tour, 10de in de Ronde van Zwitserland en 9de in de Ronde van Spanje. Daarenboven top tien plaatsen in de Ronde van de Middellandse Zee, de Ronde van de Aude, Parijs-Nice, de Midi Libre, de Ronde van België en het Internationaal Wegcriterium.
Ik weet een nog betere! Die komt in m'n teamquote:
Die ik bedoelde is helaas in de Tour niet zo succesvol geweest, maar des te succesvoller in zijn 'eigen' sport.quote:Op zondag 26 april 2009 21:05 schreef Tommeke het volgende:
Ik weet een nog betere! Die komt in m'n team
Wij bedoelen dezelfde denk ikquote:Op zondag 26 april 2009 21:30 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Die ik bedoelde is helaas in de Tour niet zo succesvol geweest, maar des te succesvoller in zijn 'eigen' sport.
Juistquote:Op zondag 26 april 2009 21:41 schreef DutchSL het volgende:
Hij is dokter van beroep, dus daar heb je inderdaad wel wat aan!
quote:Op zondag 26 april 2009 21:41 schreef DutchSL het volgende:
Hij is dokter van beroep, dus daar heb je inderdaad wel wat aan!
En Panizza stond dan weer op mijn lijstje.quote:Op zondag 26 april 2009 17:11 schreef Steven184 het volgende:
Blawh, mooie keuze. Had hem ook op mijn lijstje staan. Prachtige coureur.
Ja, we zitten wel vaker in elkaars vaarwater hequote:Op maandag 27 april 2009 10:21 schreef Blawh het volgende:
Dankje Damzkieee.
[..]
En Panizza stond dan weer op mijn lijstje.
Ha, nog een vriendje in het peloton.quote:Op maandag 27 april 2009 01:57 schreef DutchSL het volgende:
7e ronde, 21e keuze, 165e in totaal: Andy Schleck (DutchSL)
quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:37 schreef Colplay het volgende:
Mijn voorstel is om mij maar even over te slaan mocht ik aan de beurt komen. Ik ben woensdagmiddag weer terug en zal dan mijn keuzes wel alsnog toevoegen. Als niemand daar problemen mee heeft natuurlijk.
Hij zegt toch ook dat hij woensdagmiddag wel kiest en we nu gewoon door kunnen gaan.quote:Op maandag 27 april 2009 13:45 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Heeft iemand pm van Colplay gehad? Ik namelijk niet...
[..]
Jij bent dus aan de beurt.quote:Op maandag 27 april 2009 13:45 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Ha, nog een vriendje in het peloton.![]()
Heeft iemand pm van Colplay gehad? Ik namelijk niet...
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |