Bij volgende bezoek aan DA 'ns naar laten kijken? Misschien heeft ze gewoon wat tandsteen wat in de weg zit.quote:Op maandag 1 juni 2009 10:59 schreef Cat22 het volgende:
Tja... moet je er wat mee doen of niet? Het natvoer gaat nog goed, dus ik wacht het nog even af.
Ik snap ook niet helemaal wat de overweging is om ze wel of niet te geven.. Wij hebben eerst jarenlang alleen niervoer gegeven. Ik wist toen al wel van fortekor, maar Floppy kreeg het toen niet. Pas nadat ik het er een paar keer over gehad heb tegen de DA en zn bloedwaarden niet goed waren kreeg ie t wel. T lijkt me beter om het meteen te geven als de diagnose nierfalen is gesteld, want dan voorkom je meer schade toch?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 23:20 schreef MissBliss het volgende:
Ik heb al eens naar die tabletten gevraagd bij de DA maar ik krijg ze niet
Vind ik raar, want ik geef Ziggy ook wel eens 'gewoon' eten, als ze weer eens niet wil eten.
Naja, volgende keer maar weer eens vragen.
Ja, dat lijkt mij ook dus!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 @ 23:42 schreef nein het volgende:
[..]
Ik snap ook niet helemaal wat de overweging is om ze wel of niet te geven.. Wij hebben eerst jarenlang alleen niervoer gegeven. Ik wist toen al wel van fortekor, maar Floppy kreeg het toen niet. Pas nadat ik het er een paar keer over gehad heb tegen de DA en zn bloedwaarden niet goed waren kreeg ie t wel. T lijkt me beter om het meteen te geven als de diagnose nierfalen is gesteld, want dan voorkom je meer schade toch?
Ik kreeg ze zowat meteen mee. De bloedtest was hartstikke slecht, Siets is toen eerst op dieetvoer gezet. Toen de bloedwaarden daarmee met een maand niet echt verbeterden heeft ze Benakor erbij gekregen. 6 weken later waren de waarden iets verbeterd, maar nog niet heel goed. Maar mevrouw loopt hier 8 maanden later nog steeds rond.quote:Op woensdag 3 juni 2009 08:08 schreef Sorella het volgende:
Ligt er misschien ook aan hoe hoog zijn bloedwaarde zijn, de eerste keer bij de dierenarts kreeg ik ze ook niet mee maar ipakinine (of zoiets wat je over het voer moest gooien waardoor ze het niet meer at en ik er dus mee gestopt ben) een jaar later moest towyn er wel aan (iets met 24,4 maar vraag me niet wat tis alweer anderhalf jaar terug dat ik bloedonderzoek heb laten doen)
Als ik dit zo lees, klinkt het niet echt als dwangvoeren, meer een subtiele hint dat ze toch echt wat moet etenquote:Op zaterdag 6 juni 2009 15:28 schreef Cat22 het volgende:
Ik ben Siets zo'n beetje aan het dwangvoeren.![]()
Overdag eet de muts helemaal niks, maar 's nachts krijgt ze niet opgegeten wat erin moet op een dag. Ik had nooit gedacht dat ik dit mijn kat zou 'aandoen' maar in de praktijk valt het eigenlijk best wel mee.
Voor mijn tere hartje voelt het toch als dwangvoeren, iets erin duwen terwijl ze het niet wil. Maar ze laat duidelijk merken als ze genoeg heeft gehad, dan kronkelt ze net zolang totdat ze ervandoor kan gaan. En blijft dan op 2 meter afstand zeer beledigd staan kijken.quote:Op zondag 7 juni 2009 01:56 schreef anboni het volgende:
[..]
Als ik dit zo lees, klinkt het niet echt als dwangvoeren, meer een subtiele hint dat ze toch echt wat moet eten![]()
Ivory is ook een hele wisselende eter, hoewel ze de laatste dagen ineens haar dieetbrokjes wel 'n beetje begint te eten
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |