abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68894553
Goede berichten over Ivory! Het is altijd bizar dat je pas achteraf, als het oude gedrag terugkomt, merkt wat er inmiddels verdwenen was. Had ik met Siets ook. Ik ga mijn Fok! account trouwens toch maar eens beveiligen. Siets had vanmorgen lang niet alles van haar maaltje op. Zul je zien, net als ik er over post....
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_68951896
En mijn nachtelijke eter heeft zichzelf weer omgeschakeld naar maaltijden overdag. Ze heeft net het laatste restje van haar eten voor vandaag helemaal opgesmuld. Mag ze vannacht weer bij Naartjie slapen.

Dit heb ik uiteraard niet geschreven, Siets fokt immers ook.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_69586603
Deze maar weer eens naar boven halen. Met Gitje gaat het nog steeds aardig goed. Ik merk wel dat ie mogelijk iets minder eet. Hij deed altijd precies 2 maanden met een zak voer, nu zijn die maanden om en hij kan er nog wel 2 weken mee vooruit. Hij stinkt niet meer zo uit zijn bek, is nog erg mager, maar geniet van de zon in de tuin, alleen de wind vindt ie niks.
pi_69586948
Fijn dat Gitje nog lekker gaat.

Mijn DA heeft me onofficieel voor gek verklaard toen ik de onaangebroken pakken Renal Diet terugbracht. En dat waren er flink wat, ik had net groot ingekocht toen Siets besloot er niks meer aan te vinden.
Ze eet nu ongeveer een maand Carnibest en dat gaat er meestal best in. De laatste dagen gaat het toch wat minder allemaal, ze eet ongeveer 3/4 van wat ze zou moeten eten en dan alleen 's nachts. Wat op zich wel gemakkelijk is, want dan kan ze overdag lekker overal rondtaffelen zonder dat ik haar met bakjes eten achterna moet rennen. Maar het is wel de bedoeling dat ze haar dagelijkse hoeveelheid eet natuurlijk.

Wat ook minder fijn is dat ze ont-zet-tend uit haar bek stinkt. Als ze heeft liggen slapen heeft ze zelfs aanslag op het pootje waar ze met haar neus tegenaan lag. Ze drinkt prima, de nekveltest laat geen uitdroging zien en ze is nog hartstikke alert, dus ik kijk het nog even aan. Wellicht heeft ze last van haar tanden (al zien die er niet slecht uit) want toen ik haar vandaag kattesnoepjes gaf, kon ze er niet echt mee overweg. Dus ik verdun het vlees nu maar met water tot een soort papje, eens kijken of ze dan beter eet. En dan krijgt ze meteen extra vocht binnen.

Mijn andere kat is inmiddels gek op Carnibest, alles wat Siets niet opeet, verdwijnt in zijn bekkie.
pi_69587010
Hoe is het nog met Ivory?
  maandag 1 juni 2009 @ 00:00:17 #56
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_69590231
Ziggy heeft ook zo'n verschrikkelijk slechte adem, erg fijn als ze 's ochtends op 1 cm van je gezicht gaat mauwen
Ze is ook geen ster in het eten van harde brokjes of snoepjes, maar haar gebit is nog wel redelijk oke geloof ik. Ik dacht eigenlijk gewoon dat het kwam doordat ze enkel natvoer eet.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_69596733
Extra aandacht voor het eten overdag en lekker papje voor 's nachts heeft ervoor gezorgd dat Siets toch weer iets meer binnen heeft gekregen. In ieder geval genoeg om mij niet te laten stuiteren van ongerustheid.
Maar met brokjes kan ze echt niet meer overweg, vanmorgen zat ze te kijken hoe Naartjie zijn ontbijt weg aan het schrokken was, ze is normaal gek op zijn brokjes. nu pakte ze er eentje in haar bek, maar liet hem meteen weer vallen. Ze staat al zowat een jaar op natvoer maar de dieetsnoepjes gingen er normaal prima in.

Tja... moet je er wat mee doen of niet? Het natvoer gaat nog goed, dus ik wacht het nog even af.
pi_69600080
quote:
Op maandag 1 juni 2009 10:59 schreef Cat22 het volgende:
Tja... moet je er wat mee doen of niet? Het natvoer gaat nog goed, dus ik wacht het nog even af.
Bij volgende bezoek aan DA 'ns naar laten kijken? Misschien heeft ze gewoon wat tandsteen wat in de weg zit.

Ivory gaat nog steeds redelijk, ze eet nog steeds niet veel, maar zo te zien wel voldoende. Pilletjes gaan nog steeds lekker naar binnen, zolang ik ze maar verstop in 'n stukkie tartaar
pi_69616093
De slechte adem komt gewoon door de slecht werkende nieren, had ik elders op internet gevonden.
pi_69617788
Klopt, maar het kan ook andere oorzaken hebben (zoals tandsteen en daardoor ontsteking aan het tandvlees). Vandaar dat het toch geen kwaad kan om er even door de DA naar te laten kijken.
pi_69620470
Kan inderdaad geen kwaad er eens naar laten kijken.
  maandag 1 juni 2009 @ 23:35:55 #62
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_69621142
Mja, tandsteen halen ze toch onder narcose weg? Dat is voor Ziggy iig geen optie
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_69629802
Ik ben ook huiverig voor Siets en narcose. De vorige keer was ze er de rest van de dag harstikke beroerd van. Maar dat was net voordat de diagnose gesteld werd dus toen was ze wel in slechtere conditie.

Over een maand moet ze voor haar inentingen, laat ik er dan naar kijken. Of ze moet al eerder veel meer klachten krijgen natuurlijk, dan ga ik direct.
pi_69645497
Hmm..ik wilde net eigenlijk de fortekor (Benakor) pilletjes van Floppy net weggooien (vorige maand overleden). Maar toen bedacht ik me: misschien heeft iemand hier interesse?

Benakor 2,5mg smakelijke tabletten
Het zijn 2 onaangebroken strips van 14 tabletten, dus 28 tabletten in totaal. Uiterste houdbaarheidsdatum 05-2010

Ik stuur ze zo kosteloos op!
(:
pi_69645895
Ik wil ze wel hoor. Siets gebruikt ze ook. Ik stuur je een pm. En wil er uiteraard ook wat voor betalen.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 23:20:08 #66
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_69652197
Ik heb al eens naar die tabletten gevraagd bij de DA maar ik krijg ze niet
Vind ik raar, want ik geef Ziggy ook wel eens 'gewoon' eten, als ze weer eens niet wil eten.

Naja, volgende keer maar weer eens vragen.
Ziggy played guitar
pi_69652875
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 23:20 schreef MissBliss het volgende:
Ik heb al eens naar die tabletten gevraagd bij de DA maar ik krijg ze niet
Vind ik raar, want ik geef Ziggy ook wel eens 'gewoon' eten, als ze weer eens niet wil eten.

Naja, volgende keer maar weer eens vragen.
Ik snap ook niet helemaal wat de overweging is om ze wel of niet te geven.. Wij hebben eerst jarenlang alleen niervoer gegeven. Ik wist toen al wel van fortekor, maar Floppy kreeg het toen niet. Pas nadat ik het er een paar keer over gehad heb tegen de DA en zn bloedwaarden niet goed waren kreeg ie t wel. T lijkt me beter om het meteen te geven als de diagnose nierfalen is gesteld, want dan voorkom je meer schade toch?
(:
  dinsdag 2 juni 2009 @ 23:46:47 #68
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_69653031
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 @ 23:42 schreef nein het volgende:

[..]

Ik snap ook niet helemaal wat de overweging is om ze wel of niet te geven.. Wij hebben eerst jarenlang alleen niervoer gegeven. Ik wist toen al wel van fortekor, maar Floppy kreeg het toen niet. Pas nadat ik het er een paar keer over gehad heb tegen de DA en zn bloedwaarden niet goed waren kreeg ie t wel. T lijkt me beter om het meteen te geven als de diagnose nierfalen is gesteld, want dan voorkom je meer schade toch?
Ja, dat lijkt mij ook dus!
Nou ja, Ziggy lijkt weer verkouden te worden, dus binnenkort zal ik wel weer bij de da zitten en dan vraag ik het nog maar een keer
Ziggy played guitar
pi_69655789
Ligt er misschien ook aan hoe hoog zijn bloedwaarde zijn, de eerste keer bij de dierenarts kreeg ik ze ook niet mee maar ipakinine (of zoiets wat je over het voer moest gooien waardoor ze het niet meer at en ik er dus mee gestopt ben) een jaar later moest towyn er wel aan (iets met 24,4 maar vraag me niet wat tis alweer anderhalf jaar terug dat ik bloedonderzoek heb laten doen)
pi_69656221
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 08:08 schreef Sorella het volgende:
Ligt er misschien ook aan hoe hoog zijn bloedwaarde zijn, de eerste keer bij de dierenarts kreeg ik ze ook niet mee maar ipakinine (of zoiets wat je over het voer moest gooien waardoor ze het niet meer at en ik er dus mee gestopt ben) een jaar later moest towyn er wel aan (iets met 24,4 maar vraag me niet wat tis alweer anderhalf jaar terug dat ik bloedonderzoek heb laten doen)
Ik kreeg ze zowat meteen mee. De bloedtest was hartstikke slecht, Siets is toen eerst op dieetvoer gezet. Toen de bloedwaarden daarmee met een maand niet echt verbeterden heeft ze Benakor erbij gekregen. 6 weken later waren de waarden iets verbeterd, maar nog niet heel goed. Maar mevrouw loopt hier 8 maanden later nog steeds rond.

Die Ipakine is een fosfaatbinder, mag je niet altijd geven. Als het fosforgehalte in het bloed al erg hoog is, is het juist weer erg slecht, dacht ik. Siets zou het bij voorbeeld niet mogen hebben.
Maar Benakor heeft weinig contra-indicaties, het verbetert de bloeddoorstroming van de nieren zodat ze iets beter kunnen filteren. Alleen maar goed, dacht ik zo, zeker als de kat slechte bloedwaarden heeft of alleen normaal voer wil eten. Als de nieren nog enigzins goed functioneren moet je het natuurlijk eerst met alleen dieetvoer proberen.
pi_69656558
Voor Ivory kreeg ik meteen fortekor en dieetvoer mee. Dieetvoer moest ze niet, dus is alleen de fortekor (nouja, benakor) nog over. Ze zit inmiddels 'n week of 6 aan de pillen, binnenkort maar weer 'ns een bloedonderzoekje laten doen.
pi_69770597
Ik ben Siets zo'n beetje aan het dwangvoeren.
Overdag eet de muts helemaal niks, maar 's nachts krijgt ze niet opgegeten wat erin moet op een dag. Ik had nooit gedacht dat ik dit mijn kat zou 'aandoen' maar in de praktijk valt het eigenlijk best wel mee. Gewoon een paar keer overdag voer op mijn vinger aanbieden en bij weigering een paar balletjes rauwvoer langs de zijkant van het bekkie naar binnen duwen. Mevrouw slikt het dan prima door, eet zelfs de restjes op die op de grond zijn gevallen en blijft staan voor meer. Rare poes.

Ze is ook weer wat afgevallen, maar blijft net zo relaxed en alert (als dat samen kan gaan) als ze normaal is.
pi_69785877
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:28 schreef Cat22 het volgende:
Ik ben Siets zo'n beetje aan het dwangvoeren.
Overdag eet de muts helemaal niks, maar 's nachts krijgt ze niet opgegeten wat erin moet op een dag. Ik had nooit gedacht dat ik dit mijn kat zou 'aandoen' maar in de praktijk valt het eigenlijk best wel mee.
Als ik dit zo lees, klinkt het niet echt als dwangvoeren, meer een subtiele hint dat ze toch echt wat moet eten

Ivory is ook een hele wisselende eter, hoewel ze de laatste dagen ineens haar dieetbrokjes wel 'n beetje begint te eten
pi_69793953
Ik zat na te denken, maar ik weet niet meer wanneer wij de fortekor/benakor hebben gekregen. Volgens mij ook niet gelijk.

Poes doet het hier nog best ok. Ze is dunner dan eerder, maar wel levendig, glanzende vacht, en komt graag naar buiten, en pest onze andere poes ook nog wel..

Het is al bijna 2 jaar geleden dat we de diagnose kregen, en ze is er nog steeds.. Dat had ik nooit durven te hopen..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_69799347
quote:
Op zondag 7 juni 2009 01:56 schreef anboni het volgende:

[..]

Als ik dit zo lees, klinkt het niet echt als dwangvoeren, meer een subtiele hint dat ze toch echt wat moet eten

Ivory is ook een hele wisselende eter, hoewel ze de laatste dagen ineens haar dieetbrokjes wel 'n beetje begint te eten
Voor mijn tere hartje voelt het toch als dwangvoeren, iets erin duwen terwijl ze het niet wil. Maar ze laat duidelijk merken als ze genoeg heeft gehad, dan kronkelt ze net zolang totdat ze ervandoor kan gaan. En blijft dan op 2 meter afstand zeer beledigd staan kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')