abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 december 2009 @ 14:32:20 #151
8372 Bastard
Persona non grata
pi_75182159
Ik heb dan altijd de neiging om het te controleren met Google erbij
The truth was in here.
  dinsdag 1 december 2009 @ 14:32:54 #152
188728 Lyzio
why do we fall
pi_75182183
Heb ik ook gedaan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan Brown; The Lost Symbol
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  dinsdag 1 december 2009 @ 19:48:48 #153
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_75193756
Gisteren uit gelezen.
Spannend, las het snel uit, maar uiteindelijk valt het boek tegen. Het is het net niet.

Er staat mij vaag bij dat Dan Brown een hint gaf (of gegeven zou hebben) op de kaft van de da vinci code naar zijn nieuwe boek.
Weet iemand wat dit was?
Nothing is real and nothing to get hung about
pi_75201882
Ik ben halverwege op het moment en het boeit me tot nu toe enorm. Kan het niet wegleggen.... Dus tot nu toe ben ik een tevreden lezer!

Een collega maakte mij attent op de boeken van James Rollins, die ongeveer in dezelfde stijl geschreven zijn. Wat is jullie mening hierover? Ik ken de boeken van Rollins niet. De moeite waard om eens te lezen?
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  donderdag 3 december 2009 @ 19:50:16 #155
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_75257678
Ik hem 'm in de tas gedaan....maandag word ik in het ziekenhuis opgenomen voor een operatie (dinsdag) en heb dus mooi een dag of 8-10 om 'm dáár uit te lezen
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  donderdag 3 december 2009 @ 19:51:12 #156
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_75257718
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:50 schreef joers1 het volgende:
Ik hem 'm in de tas gedaan....maandag word ik in het ziekenhuis opgenomen voor een operatie (dinsdag) en heb dus mooi een dag of 8-10 om 'm dáár uit te lezen
Ik zou maar even twee boeken meenemen dan.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  donderdag 3 december 2009 @ 19:58:11 #157
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_75257963
Haha ik neem ook een ouder boek mee, die ik als enige nog niet gelezen heb....Delta deceptie. al z'n andere werk heb ik al gehad
pi_75373505
Nou, ik heb hem van die lieve Sint gehad en ben er aan begonnen.

Maar het is inderdaad zo erg doorzichtig

Vooral dat superkorte hoofdstukjes met aan het eind weer een cliffhanger enzo en die 'grinnikende' Langdon als hij weer eens door laat schemeren hoe het allemaal zit met de vrijmetselaars
pi_75377749
Ik heb het uit inmiddels en vond het toch niet tegenvallen, ondanks de kritiek vooraf.

Wel vond ik de ontknoping minder spectaculair dan anders. Het was een beetje een anti-climax op het einde, hoewel ik geen moeite had met de laatste hoofdstukken (zoals anderen in dit topic). Het zit nog steeds in mijn hoofd en heeft me weer geinspireerd om eens wat geschiedenis op te gaan pakken. Toch maakt Brown me altijd wel nieuwsgierig!

Ik ben benieuwd hoe snel er een film gaat komen....
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_75391386
Anti-climax is het juiste woord. Verwachtte heel wat en dan krijg je een vrij duf einde. Wat vooraf gebeurde was wel spannend.
  zaterdag 26 december 2009 @ 18:38:23 #161
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_76082628
Het einde vond ik té voorspelbaar.....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat was té voor de handliggend niet waar. Nee...hele boek heeft me prime kunnen boeien, maar het einde was zéér tegenvallend flauw.

[ Bericht 13% gewijzigd door joers1 op 28-12-2009 13:55:32 ]
  maandag 28 december 2009 @ 03:30:41 #162
263757 smoking-snares
waar rook is, is ....
pi_76129789
ik heb hem net uit en ik ben er zeker positief over
SPOILER
de da vinci code vond ik niet heel erg vet, en de dingen die Brown soms beweert zijn vaak verdraaid.
maar The Lost Symbol verklaart wel een belangrijke boodschap, maar het ligt eraan op welke graad je het bekijkt
wat vonden jullie ervan?
Zet heel Fok! blauw.
pi_76138860
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 18:38 schreef joers1 het volgende:
Het einde vond ik té voorspelbaar.....zeker toen Langdon in die tank "verdronk". Dat was té voor de handliggend niet waar. Nee...hele boek heeft me prime kunnen boeien, maar het einde was zéér tegenvallend flauw.
misschien even een spoiler gebruiken?

Ik vond het een goed boek, maar ik miste aan het eind idd de jachterigheid van Angels en Demons. Maar wel supergoede openbaringen aan het eind daarentegen.
Kom je hier vaker, of loop je stage?
  maandag 28 december 2009 @ 13:55:59 #164
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_76139033
quote:
Op maandag 28 december 2009 13:51 schreef thomaster het volgende:

[..]

misschien even een spoiler gebruiken?

Ik vond het een goed boek, maar ik miste aan het eind idd de jachterigheid van Angels en Demons. Maar wel supergoede openbaringen aan het eind daarentegen.
sorry heb het al gewijzigd, als jij jouw post dan ook ff wijzigt?
pi_76165628
Net ook uitgelezen en ik ben vooral verbaasd over het einde. En niet op een positieve manier.
SPOILER
Ik probeerde net even snel te googlen of iemand een mooie uitleg had geschreven, zonder succes helaas. Ik las wel vluchtig iets over de oorspronkelijke titel van dit boek: 'The Key of Solomon'. Om die Key zou het hele boek draaien en die hele verhaallijn is geschrapt door de editor na druk van de echte Vrijmetselaars en vervangen door het einde dat we nu kennen.

Weet niet of daar iets van klopt, zal morgen eens uitgebreid de tijd gaan nemen om dat door te lezen. Maar dan zou ik het einde wel een stuk beter kunnen plaatsen iig.
pi_76210892
M'n schoonvader heeft het boek ook uit en vond het einde net als iedereen hier slecht. Volgende boek gaat ie niet halen. Ik twijfel nog. Hij moet wel met iets nieuws gaan komen.
pi_76343696
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:54 schreef ChuckBartowski het volgende:
Ik heb het boek zojuist uitgelezen, ik vond het redelijk vermakelijk.

Wat mij bij de boeken van Brown (los van het verhaal) aanspreekt zijn de verwijzingen naar wetenschappers, historische gebouwen, groeperingen, gebeurtenissen etc.
Ik heb hier namelijk totaal geen kennis van en ik zou er best wel meer over willen weten (beetje geschiedenis is nooit verkeerd toch? )

Iemand toevallig een goede bron met een verzameling van de vele verwijzingen uit het boek? (of zijn eerdere boeken)
wat dacht je van zoeken op internet naar de namen die je tegenkomt? voor echte geschiedenis of wetenschap moet je i.e.g. niet bij Dan Brown zijn...
Kwak
  zondag 3 januari 2010 @ 00:04:03 #168
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_76343919
ik heb de andere boeken wel gelezen, als leeghoofdig vermaak, maar brown's feitenspuierij en vreselijk erbarmelijke schrijfstijl begonnen me met elk boek meer in de weg te zitten van het vermaak van een spannend plot.

ik ben niet van plan om the lost symbol te gaan kopen dus...

wat er precies slecht aan zijn schrijfstijl is kunnen ze overigens op language log veel beter beschrijven en veel grappiger uitleggen dan ik zou kunnen. ik raad iedereen de onderstaande blogposts over dan brown van harte aan...

http://languagelog.ldc.upenn.edu/nll/?p=1840
http://itre.cis.upenn.edu/~myl/languagelog/archives/001628.html
http://languagelog.ldc.upenn.edu/nll/?p=1758
Kwak
  zondag 3 januari 2010 @ 00:44:45 #169
263757 smoking-snares
waar rook is, is ....
pi_76345388
quote:
Op zondag 3 januari 2010 00:04 schreef kwakz0r het volgende:
ik heb de andere boeken wel gelezen, als leeghoofdig vermaak, maar brown's feitenspuierij en vreselijk erbarmelijke schrijfstijl begonnen me met elk boek meer in de weg te zitten van het vermaak van een spannend plot.

ik ben niet van plan om the lost symbol te gaan kopen dus...

wat er precies slecht aan zijn schrijfstijl is kunnen ze overigens op language log veel beter beschrijven en veel grappiger uitleggen dan ik zou kunnen. ik raad iedereen de onderstaande blogposts over dan brown van harte aan...

http://languagelog.ldc.upenn.edu/nll/?p=1840
http://itre.cis.upenn.edu/~myl/languagelog/archives/001628.html
http://languagelog.ldc.upenn.edu/nll/?p=1758
hmm, ze geven alleen kritiek over zijn schrijfstijl, geen inhoudelijke kritiek.
klacht onterecht
Zet heel Fok! blauw.
  zondag 3 januari 2010 @ 00:57:17 #170
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_76345820
quote:
Op zondag 3 januari 2010 00:44 schreef smoking-snares het volgende:

[..]

hmm, ze geven alleen kritiek over zijn schrijfstijl, geen inhoudelijke kritiek.
klacht onterecht
niet als mijn klacht is dat ik door zijn kloterige schrijfstijl niet door de boeken heenkom
quote:
wat er precies slecht aan zijn schrijfstijl is kunnen ze overigens op language log veel beter beschrijven en veel grappiger uitleggen dan ik zou kunnen.
precies mijn klacht dus. het stoort me in het lezen...de cliché's, de kromme zinnen, de infodumps...

over de inhoud ga ik het niet hebben. die is allesbehalve wetenschappelijk of betrouwbaar maar wel vermakelijk als je er geen realiteitswaarde aan hecht.

de plot valt deels onder de beklagenswaardige stijl, en is deels gewoon goed als pageturner...
Kwak
pi_76999589
Ik zat gisteren te kijken naar National Treasure. Leek wel alsof Brown het geschreven had.
pi_99548538
Excuus voor de kick, maar weet iemand of er een nieuwe Dan Brown aan zit te komen? :)
  zaterdag 16 juli 2011 @ 17:45:37 #173
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_99548778
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2010 09:22 schreef _Flea_ het volgende:
Ik zat gisteren te kijken naar National Treasure. Leek wel alsof Brown het geschreven had.
Ja dat is geen toeval natuurlijk
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  zondag 17 juli 2011 @ 21:21:14 #174
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_99591932
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 17:39 schreef Beaudelaire het volgende:
Excuus voor de kick, maar weet iemand of er een nieuwe Dan Brown aan zit te komen? :)
Er is nog echt niks over te vinden.
Maar als je kijkt naar de Davinci code (2003) en lost symbol (2009) dan hebben we nog wel ff.
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  zondag 17 juli 2011 @ 22:03:39 #175
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99594209
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 21:21 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Er is nog echt niks over te vinden.
Maar als je kijkt naar de Davinci code (2003) en lost symbol (2009) dan hebben we nog wel ff.
Ja voor een literair meesterwerk heb je natuurlijk zeker zes jaar nodig.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')