SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan Brown; The Lost Symbollive as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
Ik zou maar even twee boeken meenemen dan.quote:Op donderdag 3 december 2009 19:50 schreef joers1 het volgende:
Ik hem 'm in de tas gedaan....maandag word ik in het ziekenhuis opgenomen voor een operatie (dinsdag) en heb dus mooi een dag of 8-10 om 'm dáár uit te lezen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat was té voor de handliggend niet waar. Nee...hele boek heeft me prime kunnen boeien, maar het einde was zéér tegenvallend flauw.
[ Bericht 13% gewijzigd door joers1 op 28-12-2009 13:55:32 ]Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.de da vinci code vond ik niet heel erg vet, en de dingen die Brown soms beweert zijn vaak verdraaid.
maar The Lost Symbol verklaart wel een belangrijke boodschap, maar het ligt eraan op welke graad je het bekijkt
wat vonden jullie ervan?Zet heel Fok! blauw.
misschien even een spoiler gebruiken?quote:Op zaterdag 26 december 2009 18:38 schreef joers1 het volgende:
Het einde vond ik té voorspelbaar.....zeker toen Langdon in die tank "verdronk". Dat was té voor de handliggend niet waar. Nee...hele boek heeft me prime kunnen boeien, maar het einde was zéér tegenvallend flauw.
sorry heb het al gewijzigd, als jij jouw post dan ook ff wijzigt?quote:Op maandag 28 december 2009 13:51 schreef thomaster het volgende:
[..]
misschien even een spoiler gebruiken?
Ik vond het een goed boek, maar ik miste aan het eind idd de jachterigheid van Angels en Demons. Maar wel supergoede openbaringen aan het eind daarentegen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik probeerde net even snel te googlen of iemand een mooie uitleg had geschreven, zonder succes helaas. Ik las wel vluchtig iets over de oorspronkelijke titel van dit boek: 'The Key of Solomon'. Om die Key zou het hele boek draaien en die hele verhaallijn is geschrapt door de editor na druk van de echte Vrijmetselaars en vervangen door het einde dat we nu kennen.
Weet niet of daar iets van klopt, zal morgen eens uitgebreid de tijd gaan nemen om dat door te lezen. Maar dan zou ik het einde wel een stuk beter kunnen plaatsen iig.
wat dacht je van zoeken op internet naar de namen die je tegenkomt? voor echte geschiedenis of wetenschap moet je i.e.g. niet bij Dan Brown zijn...quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:54 schreef ChuckBartowski het volgende:
Ik heb het boek zojuist uitgelezen, ik vond het redelijk vermakelijk.
Wat mij bij de boeken van Brown (los van het verhaal) aanspreekt zijn de verwijzingen naar wetenschappers, historische gebouwen, groeperingen, gebeurtenissen etc.
Ik heb hier namelijk totaal geen kennis van en ik zou er best wel meer over willen weten (beetje geschiedenis is nooit verkeerd toch?)
Iemand toevallig een goede bron met een verzameling van de vele verwijzingen uit het boek? (of zijn eerdere boeken)
hmm, ze geven alleen kritiek over zijn schrijfstijl, geen inhoudelijke kritiek.quote:Op zondag 3 januari 2010 00:04 schreef kwakz0r het volgende:
ik heb de andere boeken wel gelezen, als leeghoofdig vermaak, maar brown's feitenspuierij en vreselijk erbarmelijke schrijfstijl begonnen me met elk boek meer in de weg te zitten van het vermaak van een spannend plot.
ik ben niet van plan om the lost symbol te gaan kopen dus...
wat er precies slecht aan zijn schrijfstijl is kunnen ze overigens op language log veel beter beschrijven en veel grappiger uitleggen dan ik zou kunnen. ik raad iedereen de onderstaande blogposts over dan brown van harte aan...
http://languagelog.ldc.upenn.edu/nll/?p=1840
http://itre.cis.upenn.edu/~myl/languagelog/archives/001628.html
http://languagelog.ldc.upenn.edu/nll/?p=1758
niet als mijn klacht is dat ik door zijn kloterige schrijfstijl niet door de boeken heenkomquote:Op zondag 3 januari 2010 00:44 schreef smoking-snares het volgende:
[..]
hmm, ze geven alleen kritiek over zijn schrijfstijl, geen inhoudelijke kritiek.
klacht onterecht
precies mijn klacht dus. het stoort me in het lezen...de cliché's, de kromme zinnen, de infodumps...quote:wat er precies slecht aan zijn schrijfstijl is kunnen ze overigens op language log veel beter beschrijven en veel grappiger uitleggen dan ik zou kunnen.
Ja dat is geen toeval natuurlijkquote:Op dinsdag 19 januari 2010 09:22 schreef _Flea_ het volgende:
Ik zat gisteren te kijken naar National Treasure. Leek wel alsof Brown het geschreven had.
Er is nog echt niks over te vinden.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:39 schreef Beaudelaire het volgende:
Excuus voor de kick, maar weet iemand of er een nieuwe Dan Brown aan zit te komen?
Ja voor een literair meesterwerk heb je natuurlijk zeker zes jaar nodig.quote:Op zondag 17 juli 2011 21:21 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Er is nog echt niks over te vinden.
Maar als je kijkt naar de Davinci code (2003) en lost symbol (2009) dan hebben we nog wel ff.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |