abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68225989
Merkwaardige beelden op tv vandaag, van politici en diplomaten die boos wegbenen:
quote:
Diplomaten lopen weg bij rede Ahmadinejad
GENEVE - Tientallen diplomaten van onder meer de Europese Unie verlieten maandag de VN-top tegen racisme tijdens de rede van de Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad. Die noemde de nieuwe Israëlische regering onder leiding van premier Benjamin Netanyahu in zijn toespraak ''racistisch''.

De Franse delegatie had vooraf laten weten dat EU-landen de zaal zouden verlaten als het Iraanse staatshoofd zich negatief zou uitlaten over Israël.

Demonstranten
De toespraak werd ook enkele keren onderbroken door demonstranten op de publieke tribune. Zeker drie als clowns verklede betogers werden uit de zaal verwijderd, aldus nieuwszender al-Jazeera. Volgens Ahmadinejad hebben de VS en andere landen na de Tweede Wereldoorlog in Palestina een ''gruwelijk, onderdrukkend en racistisch regime'' in het zadel geholpen.

<knip> Ahmaninejad wees op de 'enorme verliezen' voor de Iraakse burgerbevolking. Terwijl vooral Europese diplomaten wegliepen, kreeg de president van Iran bijval van veel diplomaten die in de zaal bleven.

Amnesty
Amnesty International heeft maandag hard uitgehaald naar landen die de antiracismetop van de VN in Zwitserland boycotten. De mensenrechtenorganisatie is ''verbijsterd'' over het op het laatste moment afzeggen van Duitsland, Italië, Nederland, Polen, Australië en Nieuw-Zeeland, zo luidt het in een verklaring.
Bron: http://www.nu.nl/algemeen(...)ede-ahmadinejad.html

Na het zien van de beelden van boze diplomaten kwam bij mij een vraag op. Ahmadinejad verkondigt feitelijk een 'islamitische' visie op zaken als Israël en andere onderwerpen. Onze politici en diplomaten boycotten die mening, willen er niks mee te maken hebben en lopen erbij weg.

Tegelijk zijn het dezelfde politici die toelaten dat moslims zich in de EU vestigen en overwegen om een overwegend islamitisch land (Turkije) toe te laten als EU-lidstaat.

Ik vraag me af hoe politici dit denken te kunnen rijmen. Hoe kun je van burgers verwachten dat ze een samenleving met toenemende invloed van de islam accepteren, terwijl je zelf boos wegloopt bij zo'n speech of die op voorhand al boycot? Geven de politici daarmee niet een erg slecht voorbeeld? Of zijn het tekenen dat politici inzien dat islamitische en westerse waarden in geen 1000 jaar samengaan?
pi_68226001
Het geeft eigenlijk aan dat helemaal niemand zit te wachten op dat Islamitische geneuzel en inmenging.
Ook al probeert men de schijn hier op te houden, maar nu is wel weer duidelijk waar "wij" staan.
  dinsdag 21 april 2009 @ 01:50:39 #3
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_68226040
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 01:45 schreef Specularium het volgende:
Het geeft eigenlijk aan dat helemaal niemand zit te wachten op dat Islamitische geneuzel en inmenging.
Ook al probeert men de schijn hier op te houden, maar nu is wel weer duidelijk waar "wij" staan.
'Wij' staan klaarblijkelijk aan de kant die de andere kant opkijkt en doet alsof de neus bloedt, zodra het gaat over de misdaden die Israel al vele jaren lang pleegt tegen de Palestijnse bevolking. En dat is een treurige constatering.
  dinsdag 21 april 2009 @ 01:55:27 #4
181657 LordNemephis
computer says no
pi_68226062
Geert Wilders heeft toch een trend gezet....

Israël, dat is toch dat land dat al tijden VN-resoluties negeert en dat om de één of andere reden op geen enkele wijze bekritiseerd mag worden?
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  Donald Duck held dinsdag 21 april 2009 @ 01:57:52 #5
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_68226075
Die top had volkomen geboycot moeten worden. In de verklaring willen die domme landen religie boven vrijheid stellen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_68226113
Wat een verontwaardiging. Dat Israël een extremistische regering heeft waarvan de partij van extremist en racist Lieberman deel uitmaakt, is gewoon een feit.
Kan je voor weglopen of je vingers in je oren drukken en heel hard gaan schreeuwen, maar dat maakt het niet minder waar.
  dinsdag 21 april 2009 @ 02:13:04 #7
181657 LordNemephis
computer says no
pi_68226145
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 01:57 schreef __Saviour__ het volgende:
In de verklaring willen die domme landen religie boven vrijheid stellen
Dat is dan ook weer niet zo'n goed idee van onze moslimbroeders, nee
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_68226176
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 01:57 schreef __Saviour__ het volgende:
Die top had volkomen geboycot moeten worden. In de verklaring willen die domme landen religie boven vrijheid stellen
Kapitalisme is met gemak ook een religie
pi_68226283
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 01:43 schreef Elfletterig het volgende:
Merkwaardige beelden op tv vandaag, van politici en diplomaten die boos wegbenen:
[..]

Na het zien van de beelden van boze diplomaten kwam bij mij een vraag op. Ahmadinejad verkondigt feitelijk een 'islamitische' visie op zaken als Israël en andere onderwerpen. Onze politici en diplomaten boycotten die mening, willen er niks mee te maken hebben en lopen erbij weg.

Tegelijk zijn het dezelfde politici die toelaten dat moslims zich in de EU vestigen en overwegen om een overwegend islamitisch land (Turkije) toe te laten als EU-lidstaat.

Ik vraag me af hoe politici dit denken te kunnen rijmen. Hoe kun je van burgers verwachten dat ze een samenleving met toenemende invloed van de islam accepteren, terwijl je zelf boos wegloopt bij zo'n speech of die op voorhand al boycot? Geven de politici daarmee niet een erg slecht voorbeeld? Of zijn het tekenen dat politici inzien dat islamitische en westerse waarden in geen 1000 jaar samengaan?
Ja hier hebben we dus niets aan.
pi_68226335
Eigenlijk had ik de hoop dat die clown in de trend van IT die Ahmedine Straitjacket live zou oppeuzelen om vervolgens te verklaren de verstopte imam te zijn op CNN.
  dinsdag 21 april 2009 @ 03:17:26 #11
22085 kamikaze
Loyal to life
pi_68226374
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 02:05 schreef OldJeller het volgende:
Wat een verontwaardiging. Dat Israël een extremistische regering heeft waarvan de partij van extremist en racist Lieberman deel uitmaakt, is gewoon een feit.
Kan je voor weglopen of je vingers in je oren drukken en heel hard gaan schreeuwen, maar dat maakt het niet minder waar.
Juist.

Toevoeging: als er in de slotverklaring een passage staat waarin geloof boven de vrijheid van meningsuiting wordt gezet, dan doe je er alles aan om die passage te laten schrappen. En als dat niet lukt dat ratificeer je gewoon niet de uitkomsten van de conferentie. Zo gaat dat al sinds het begin van de oprichting van de VN. Maar wees niet een laffe schijtbek die conferenties mijd omdat je eventueel dingen kan horen die je niet aanstaan. Het weglopen van diplomaten bij de minste kritiekuiting richting israel is gewoon zielig. Israel is nou ook niet het toonbeeld van voorbeeldig gedrag in de wereld. Iran evenmin, maar kritiek op israel moet gewoon kunnen. Was het ook niet Desmond Tutu die Israel een van de laatste echte apartheidsland noemde? Niet onterecht lijkt mij. En als je quotes van Lieberman erbij pakt dan wordt dat beeld meer bevestigd dan verworpen.
pi_68226384
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 03:17 schreef kamikaze het volgende:

[..]

Juist.

Toevoeging: als er in de slotverklaring een passage staat waarin geloof boven de vrijheid van meningsuiting wordt gezet, dan doe je er alles aan om die passage te laten schrappen. En als dat niet lukt dat ratificeer je gewoon niet de uitkomsten van de conferentie. Zo gaat dat al sinds het begin van de oprichting van de VN. Maar wees niet een laffe schijtbek die conferenties mijd omdat je eventueel dingen kan horen die je niet aanstaan. Het weglopen van diplomaten bij de minste kritiekuiting richting israel is gewoon zielig. Israel is nou ook niet het toonbeeld van voorbeeldig gedrag in de wereld. Iran evenmin, maar kritiek op israel moet gewoon kunnen. Was het ook niet Desmond Tutu die Israel een van de laatste echte apartheidsland noemde? Niet onterecht lijkt mij. En als je quotes van Lieberman erbij pakt dan wordt dat beeld meer bevestigd dan verworpen.
Nog zoekende naar documentaire( over Israël bij grens)...even geduld...
  dinsdag 21 april 2009 @ 03:30:44 #13
22085 kamikaze
Loyal to life
pi_68226393
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 03:24 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

Nog zoekende naar documentaire( over Israël bij grens)...even geduld...
ben benieuwd
pi_68226429
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 03:30 schreef kamikaze het volgende:

[..]

ben benieuwd
Nou ja, kan het niet vinden! maar het gaat over een documentaire over de Israëlische borders en hun dienstplichtige soldaten (VPRO), het gaf me een totaal ander beeld over Israël...

Als iemand weet wat ik bedoel, ben graag hoors...
pi_68226442
quote:
[..]

Het is inderdaad zo dat die politici niet ideologisch een tegenwicht bieden aan de islam, dus moet er een andere verklaring worden gezocht. Ik denk dat het voor te maken heeft met populariteit in eigen land versus economie. Men maakt intern een goede beurt, maar ze stemmen niet tegen Turkije als EU lid omdat ze denken dat dat goed is voor de economie. Ook, omdat ze niet islamrealistisch zijn, zijn ze niet tegen de vestiging van nog meer islamieten. Ookal zet dat de samenleving nog meer onder druk. Frankrijk en Engeland kunnen sowieso niet veel meer doen tegen de islam, tenzij ze een soort van burgeroorlog uitlokken omdat ze lange tijd uit naam van tolerantie radicalen de vrije hand hebben gegeven.
pi_68226457
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 03:51 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Het is inderdaad zo dat die politici niet ideologisch een tegenwicht bieden aan de islam, dus moet er een andere verklaring worden gezocht. Ik denk dat het voor te maken heeft met populariteit in eigen land versus economie. Men maakt intern een goede beurt, maar ze stemmen niet tegen Turkije als EU lid omdat ze denken dat dat goed is voor de economie. Ook, omdat ze niet islamrealistisch zijn, zijn ze niet tegen de vestiging van nog meer islamieten. Ookal zet dat de samenleving nog meer onder druk. Frankrijk en Engeland kunnen sowieso niet veel meer doen tegen de islam, tenzij ze een soort van burgeroorlog uitlokken omdat ze lange tijd uit naam van tolerantie radicalen de vrije hand hebben gegeven.
Niet te vergeten hoeveel leden ze in Europees Parlement kunnen krijgen?..
  † In Memoriam † dinsdag 21 april 2009 @ 04:10:51 #17
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_68226466
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 03:17 schreef kamikaze het volgende:

[..]

Was het ook niet Desmond Tutu die Israel een van de laatste echte apartheidsland noemde?
Dat is dan ook een anti-semiet en terroristenvriend en hele slechte man. Net zoals Jimmy Carter, Hugo Cavez, George Galloway, John Mearsheimer, Stephen Walt, Nelson Mandela, Norman Finkelstein en iedereen die zich ooit kritisch tegenover de Israelische etnocratie heeft uitgelaten.

In antwoord op de OP die het richting islam zoekt, de gemeenschappelijke deler is niet islam maar Israel.

En wie loopt ondertussen al jaren het hardst te bleren dat Iran gebombardeerd moet worden? Nee, dat is niet erg. Dertienhonderd doden bij een militaire actie van een modern leger tegenover een bevolking die niks heeft en nergens heen kan? We kijken gewoon even de andere kant op. Anderhalf mijoen mensen opsluiten en voedsel, brandstof en medicijnen ontzeggen? De westerse politiek en media ziet niks en hoort niks. Een geschiedenis van 60 jaar vervolging, onderdrukking en bezetting... Ssssshhht niet over praten. Mag niet. De oorlogstrom slaan voor de vijanden van Israel, dat is ok. Doe mee met het cheerleaden voor dood en verderf en je bent dè man. Maar wee o wee als je kritiek hebt Israel.

Het is heel eenvoudig. Men loopt weg omdat wat Ahmadinejad zegt waar is. Israel is een racistisch land en zionisme een racistische ideologie.
pi_68226468
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 04:01 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

Niet te vergeten hoeveel leden ze in Europees Parlement kunnen krijgen?..
Ja, ik vind het vreemd dat vooral Frankrijk daarmee akkoord gaat. De toetreding van Turkije zal vooral ten koste gaan van de Franse invloed. Ik vind het daarom vreemd dat de gesprekken voor toetreding überhaupt ooit begonnen zijn.
  † In Memoriam † dinsdag 21 april 2009 @ 04:27:52 #19
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_68226486
De rede van Mahmoud Ahmadinejad (in het engels dan)

Ahmadinejad speech: full text

[ Bericht 94% gewijzigd door NorthernStar op 22-04-2009 02:42:54 (andere was niet volledig) ]
pi_68226500
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 04:27 schreef NorthernStar het volgende:
De rede van Mahmoud Ahmadinejad (in het engels dan)

"Following the Second World War, they resorted to military aggression to make an entire nation homeless under the pretext of Jewish suffering. They sent migrants from Europe, the United States and other parts of the world in order to establish a totally racist government in the occupied Palestine. In fact, in compensation for the dire consequences of racism in Europe, they helped bring to power the most cruel and repressive racist regime in Palestine."

"It is all the more regrettable that a number of Western governments and the United States have committed themselves to defend those racist perpetrators of genocide, while the awakened, conscious and free-minded people of the world condemn aggression, brutalities and bombardments of civilians of Gaza."

"Ladies and gentlemen: What are the root causes of US attacks against Iraq, or invasion of Afghanistan? Was the motive behind the invasion of Iraq anything other than the arrogance of the then-US administration and the mounting pressures ... to expand their sphere of influence, seeking the interest of giant arms manufacturing companies, affecting another culture with thousands of years of historical background, eliminating potential and practical threats of Muslim countries against the Zionist regime? Or, to control and plunder energy resources of the Iraqi people. Why indeed were almost a million people killed and injured, and a few more millions were displaced and became homeless? Why indeed have the Iraqi people suffered enormous losses amounting to hundreds of billions of dollars? ... Wasn't the military action against Iraq planned by the Zionists and their allies in the then-US administration, in complicity with the arms manufacturing companies, and the owner of the world?"

"The United States and its allies not only have failed to contain the production of drugs in Afghanistan, but also the illicit cultivation of narcotics multiplied in the course of their presence. The basic question is what was the responsibility of the then-US administration and its allies? Did they represent countries of the world? Have they been mandated by them? Have they been authorized on behalf of the people of the world to interfere in all parts of the globe, and of course mostly in our region? Aren't these measures a clear example of egocentrism, racism, discrimination, or infringement on the dignity and independence of nations?"

Ladies and gentlemen: Who is responsible for the current global economic crisis? Where did the crisis start from? From Africa? From Asia? Or was it first from the United States?"

"Dear friends, today, the human community is facing a kind of racism that has tarnished the image of humanity. In the beginning of the third millennium, the world Zionism personifies racism that falsely resorts to religion, and abuses religious sentiment to hide their hatred and ugly faces. However, it is of great importance to bring into focus the political goals of some of the world's powers and those who control huge economic resources and interests in the world, and mobilize all their resources, economic and political influence, and world media to render support in vain to the Zionist regime, and maliciously to diminish to indignity and disgrace this regime."
Ok, wat heeft dit met racisme te maken...
  † In Memoriam † dinsdag 21 april 2009 @ 05:30:36 #21
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_68226559
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 04:40 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

Ok, wat heeft dit met racisme te maken...
Hij geeft zijn visie op de rol die racisme speelt in de wereld.

"Ladies and gentlemen: What are the root causes of..."

Wat zijn de grondoorzaken van agressie en het voortvloeiende onrecht in de wereld vandaag?

De oorzaken zijn egoisme en egocentrisme. Het zelf belangrijker vinden dan anderen. Eigen behoeften (aan grond, grondstoffen en invloed) boven de behoeften van anderen plaatsen. Met verschillende maten meten als het aankomt op de waarde van mensenlevens. De rechten die men voor zichzelf opeist, aan anderen ontzeggen. enz.

Dat ìs hier volgens Ahmadinejad racisme, discriminatie en ongelijkheid.

Zionisme noemt hij de personificatie van dit racisme. Een ideologie die gebasseerd is op deze principes.

--

Zo interpreteer ik het tenminste. Hij legt een link tussen egoisme (ik ben belangrijker dan jij) en racisme en benoemt deze egoistische mindset als de grondoorzaak van veel ellende in onze wereld.
pi_68226573
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 05:30 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Hij geeft zijn visie op de rol die racisme speelt in de wereld.

"Ladies and gentlemen: What are the root causes of..."

Wat zijn de grondoorzaken van agressie en het voortvloeiende onrecht in de wereld vandaag?

De oorzaken zijn egoisme en egocentrisme. Het zelf belangrijker vinden dan anderen. Eigen behoeften (aan grond, grondstoffen en invloed) boven de behoeften van anderen plaatsen. Met verschillende maten meten als het aankomt op de waarde van mensenlevens. De rechten die men voor zichzelf opeist, aan anderen ontzeggen. enz.

Dat ìs hier volgens Ahmadinejad racisme, discriminatie en ongelijkheid.

Zionisme noemt hij de personificatie van dit racisme. Een ideologie die gebasseerd is op deze principes.

--

Zo interpreteer ik het tenminste. Hij legt een link tussen egoisme (ik ben belangrijker dan jij) en racisme en benoemt deze egoistische mindset als de grondoorzaak van veel ellende in onze wereld.
Ik zie dat niet terug in verhaal...en vind het totaal niets te maken heeft met racisme, maar puur gevuld met politiek!
  † In Memoriam † dinsdag 21 april 2009 @ 06:16:37 #23
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_68226611
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 05:38 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

Ik zie dat niet terug in verhaal...
Dat verbaast me niks.
quote:
en vind het totaal niets te maken heeft met racisme
En dat ook niet.
quote:
, maar puur gevuld met politiek!
Punt 1 & 2 van de agenda:

- bronnen, oorzaken en vormen en manifestaties van racisme in de wereld
- slachtoffers van racisme, discriminatie, onderrukking en intolerantie
pi_68226629
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 06:16 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Dat verbaast me niks.
[..]

En dat ook niet.
[..]

Punt 1 & 2 van de agenda:

- bronnen, oorzaken en vormen en manifestaties van racisme in de wereld
- slachtoffers van racisme, discriminatie, onderrukking en intolerantie
lees nog eens en denk wat dieper...
  dinsdag 21 april 2009 @ 06:40:20 #25
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_68226630
quote:

Na het zien van de beelden van boze diplomaten kwam bij mij een vraag op. Ahmadinejad verkondigt feitelijk een 'islamitische' visie op zaken als Israël en andere onderwerpen.
Feitelijk verkondigt hij een Iraanse visie op zaken.

Nu, tenzij jij Iran gelijkstelt aan de hele islam vraag ik mij af hoe jij dit zo feitelijk kan noemen. Is de visie van Ahmadinejad die van Marokko? Afghanistan? Egypte? Indonesië? De vele tientallen tot honderden miljoen moslims in India en China? Is het de visie van Jordanië of Turkije?

Door je artistiek knipwerk leg je de bijval veel dichter bij z'n uitspraken over Israël dan in het originele artikel waar de bijval duidelijk gekoppeld is aan de uitspraken over de onnodige oorlog in Irak, iets waar zelfs in de VS steeds meer politici vraagtekens zetten bij het nut en het recht van die oorlog.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')