abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 april 2009 @ 23:19:57 #1
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_68223017
http://turnerradionetwork(...)ess-test-reults.html

Als dit waar is dan is het einde nog lang niet in zicht.
quote:
1) Of the top nineteen (19) banks in the nation, sixteen (16) are already technically insolvent. (Based upon the “alternative more adverse” scenario which had a 3.3 percent contraction of the U.S. Economy in 2009, accompanied by 8.9 percent unemployment, followed by 0.5 percent growth of the U.S. Economy but a 10.3 percent jobless in 2010.)

2) Of the 16 banks that are already technically insolvent, not even one can withstand any disruption of cash flow at all or any further deterioration in non-paying loans. (Without further government injections of cash)

3) If any two of the 16 insolvent banks go under, they will totally wipe out all remaining FDIC insurance funding.

4) Of the top 19 banks in the nation, the top five (5) largest banks are under capitalized so dangerously, there is serious doubt about their ability to continue as ongoing businesses.

5) Five large U.S. banks have credit exposure related to their derivatives trading that exceeds their capital, with four in particular - JPMorgan Chase, Goldman Sachs, HSBC Bank America and Citibank - taking especially large risks.

6) Bank of America`s total credit exposure to derivatives was 179 percent of its risk-based capital; Citibank`s was 278 percent; JPMorgan Chase`s, 382 percent; and HSBC America`s, 550 percent. It gets even worse: Goldman Sachs began reporting as a commercial bank, revealing an alarming total credit exposure of 1,056 percent, or more than ten times its capital! (HSBC is NOT in the top 19 banks undergoing a stress test, but is mentioned in the report as an aside because of its risk capital exposure to derivatives)

7) Not only are there serious questions about whether or not JPMorgan Chase, Goldman Sachs,Citibank, Wells Fargo, Sun Trust Bank, HSBC Bank USA, can continue in business, more than 1,800 regional and smaller institutions are at risk of failure despite government bailouts!

The debt crisis is much greater than the government has reported. The FDIC`s "Problem List" of troubled banks includes 252 institutions with assets of $159 billion. 1,816 banks and thrifts are at risk of failure, with total assets of $4.67 trillion, compared to 1,568 institutions, with $2.32 trillion in total assets in prior quarter.

Put bluntly, the entire US Banking System is in complete and total collapse.
Lees verder, het wordt nog leuker
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 20 april 2009 @ 23:21:33 #2
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_68223095
Wanneer worden de resultaten officieel bekend gemaakt? Dit klinkt wel erg dramatisch allemaal .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 20 april 2009 @ 23:25:34 #3
152894 Ex-Lekkerlander
Nee, ik woon er niet meer
pi_68223209
de 20-er jaren van de vorige eeuw all over again
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
  maandag 20 april 2009 @ 23:25:40 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_68223216
quote:
Op maandag 20 april 2009 23:21 schreef Falco het volgende:
Wanneer worden de resultaten officieel bekend gemaakt? Dit klinkt wel erg dramatisch allemaal .
Volgens mij hadden ze het al eerder moeten doen maar willen ze niet meer om precies de reden van de resultaten en wat het zal doen met die banken en de samenleving.
Vrijheid
  maandag 20 april 2009 @ 23:28:51 #5
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_68223334
quote:
Begin mei las ik ergens.
  maandag 20 april 2009 @ 23:29:37 #6
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_68223366
quote:
Als ze er echt zo uit zien waarschijnlijk nooit...
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_68223896
Ik had het vanmiddag al gepost in 1 vd dagtopics, maar feitelijk staat er niets nieuws in. Zie ook het rapport van OCC en topic van drugshonds over GS. Maar goed, dat maakt het niet minder ernstig.
pi_68224134
Maar is er waarde te hechten aan dat "artikel", of is dat gewoon 1 grote hoax?
  maandag 20 april 2009 @ 23:56:23 #9
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_68224248
quote:
Op maandag 20 april 2009 23:53 schreef Dave7 het volgende:
Maar is er waarde te hechten aan dat "artikel", of is dat gewoon 1 grote hoax?
Lees het hele stuk even, daar verdedigen ze ook de geloofwaardigheid, dan mag je zelf beslissen of het gelul is of niet.
Vrijheid
pi_68224873
quote:
Reuters
Treasury does not yet have stress test results

Monday April 20, 9:52 am ET

WASHINGTON (Reuters) - The Treasury Department has not yet received the results of "stress tests" on the health of the nation's 19 top banks, spokesman Andrew Williams said on Monday, after a blog said it had obtained the test results and some U.S. bank shares moved lower.

Williams made the comments after banks added to losses before the market open following a "free speech" blog, called the Turner Radio Network, said 16 of the 19 are "technically insolvent." The post cited what it said was a U.S. government report.

"There is no basis for that report, we do not even have results yet," Williams said.

Bank stocks, already lower after Bank of America Corp (NYSE:BAC - News) reported its quarterly results, fell further. The Select Sector SPDR Financial ETF (Pacific:XLF - News) was down 4.3 percent.

The site, http://turnerradionetwork(...)ss-test-reults.html, is not related to Turner Broadcasting.

"It certainly did (move the market) for a while. It raised people's eyebrows. People had associated it with (Ted) Turner's broadcast network," said Lou Brien, market strategist with DRW Trading in Chicago.

The blog said "Of the 16 banks that are already technically insolvent, not even one can withstand any disruption of cash flow at all or any further deterioration in nonpaying loans."

"If any two of the 16 insolvent banks go under, they will totally wipe out all remaining FDIC insurance funding," the post added.

The blog was picked up by some third-party news services and cited by another trader for the drop in bank shares.

(Reporting by Corbett B. Daly and Chris Sanders; Editing by James Dalgleish)
http://biz.yahoo.com/rb/090420/business_us_usa_banks_stressresults.html?.v=1&.pf=insurance
pi_68225176
Toch vind ik het vreemd dat ze zeggen dat ze die results nog niet hebben, daar zit ook een luchtje aan. En als het toch waar blijkt te zijn ohohoh.... maak dan je borst maar nat!!!
  dinsdag 21 april 2009 @ 01:50:59 #13
230721 The.Apple
Future, Vision, Respect, Life
pi_68226044
Dit is de daadwerkelijke oorzaak van de ellende. (Buiten de CDF's)

Banken hebben veel en veel te lang AAA of AA ratings gekregen terwijl ze dat allang niet meer waar
konden maken. Dat is niet gebeurd. Er was een mannetje ene Geithner die werkte voor de FED in NYC
mmhhhh.... die werkt nu bij de Treasure Dep. in D.C.

Dit is de echte staat , maar als het klootjes volk dit weet is het afgelopen met de banken zoals je die nu kent.
Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels,....... Arrrcchhh kijk em zelf maar
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SQFIsfQKBuU[/youtube]
pi_68226596
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 00:30 schreef Dave7 het volgende:
Toch vind ik het vreemd dat ze zeggen dat ze die results nog niet hebben, daar zit ook een luchtje aan. En als het toch waar blijkt te zijn ohohoh.... maak dan je borst maar nat!!!
Denk je nu echt dat er een goed stress test model in een paar weken tijd ontwikkeld kan zijn, als men over Basel al tien jaar heeft gedaan?
pi_68226816
Het artikel is een onzin artikel. (zie bv zero-hedge)
Maar ze liegen wel over het feit dat ze de resultaten nog niet hebben:

http://market-ticker.denn(...)ght-Lying-Again.html
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  dinsdag 21 april 2009 @ 07:35:08 #16
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68226875
Dit is echt onzin, al is het alleen maar vanwege het feit dat als dit al waar zou zijn, men dit nooit als conclusie van die stresstest naar buiten zal brengen. De conclusie van de stresstest zal hoe dan ook zijn dat alles perfect in orde is en dat we allemaal weer rustig kunnen gaan slapen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_68227175
quote:
Op maandag 20 april 2009 23:19 schreef jogy het volgende:
http://turnerradionetwork(...)ess-test-reults.html

Als dit waar is dan is het einde nog lang niet in zicht.
dat is toch iets wat de meeste pessimisten al heel lang verkondigen
pi_68227196
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 01:50 schreef The.Apple het volgende:

Dit is de echte staat , maar als het klootjes volk dit weet is het afgelopen met de banken zoals je die nu kent.
Wie zei dat nou ook alweer in de 19e eeuw? "als de gewone man echt wist hoe het bancaire systeem werkte zouden ze massaal in opstand komen."
pi_68228356
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 08:17 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

Wie zei dat nou ook alweer in de 19e eeuw? "als de gewone man echt wist hoe het bancaire systeem werkte zouden ze massaal in opstand komen."
Zelfs als de gewone man het zou begrijpen dan zouden ze totaal niet in opstand komen. We zijn ondertussen toch wel goed ingedut. Zolang er in de huiselijke perimeter niks aan de hand is, beweegt niemand. Vooral niet in NL.
Zelf als op alle tv zenders op 1 avond een degelijke documentaire uitgezonden zou worden over hoe het bancaire systeem in elkaar zit, zou de verontwaardiging of de "opstand" zich beperken tot maximaal 4 weken straffe taal rond een koffie apparaat op de derde verdieping om vervolgens over te gaan tot een andere verontwaardiging. Ik denk dat die uitspraak vooral projectie is, degene die em uitsprak zou vast in opstand komen, degene op wie hij zijn uitspraak projecteert is vast met andere zaken bezig.(was het niet jefferson?)
  dinsdag 21 april 2009 @ 09:37:49 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_68228621
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 07:35 schreef Lemmeb het volgende:
Dit is echt onzin, al is het alleen maar vanwege het feit dat als dit al waar zou zijn, men dit nooit als conclusie van die stresstest naar buiten zal brengen. De conclusie van de stresstest zal hoe dan ook zijn dat alles perfect in orde is en dat we allemaal weer rustig kunnen gaan slapen.
En daarom is deze nog niet naar buiten gebracht misschien? De echte resultaten staan zover buiten de gewenste resultaten dat ze nog even met de cijfers moeten sleutelen tot het niet zo erg is?

[ Bericht 0% gewijzigd door jogy op 21-04-2009 10:18:22 ]
Vrijheid
pi_68228865
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 07:35 schreef Lemmeb het volgende:
Daar heb je een punt idd, damn die conclusies .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  dinsdag 21 april 2009 @ 09:54:09 #22
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_68228955
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 09:37 schreef jogy het volgende:

[..]

En daarom is deze nog niet naar buiten gebracht misschien? De echte resultaten staan zover buiten de gewenstye resultaten dat ze nog even met de cijfers moeten sleutelen tot het niet zo erg is?
Zoiets.... zodat de bezittingen wel tegen mark of fantasy verkocht kunnen worden (PPIP program).
Als deze toxic beleggingen nog steeds verlies draaien zal niemand ze willen kopen (tenminste niet nu de tendens nog steeds omlaag is).
Maar goed bloomberg was vandaag weer duidelijk.
quote:
Citigroup Credit Losses Rising Rapidly, Goldman Says (Update2)

April 20 (Bloomberg) -- Citigroup Inc.’s credit losses are growing at a “rapid rate,” undermining Chief Executive Officer Vikram Pandit’s efforts to stabilize the U.S. bank, according to Goldman Sachs Group Inc.

While Citigroup posted first-quarter net income of $1.6 billion last week, the New York-based bank suffered an “underlying” loss of 38 cents a share, Richard Ramsden, a Goldman Sachs analyst, wrote in a research note dated yesterday. He repeated a “sell” rating on the stock.

Citigroup, which received $45 billion in government aid, ended a five-quarter losing streak on trading gains and an accounting benefit for companies in distress. The bank, which cut compensation costs and took fewer writedowns, still reported higher delinquencies on home and credit-card loans.

The results “included several one-time items which muddied the waters,” Ramsden wrote in the note. “The key question mark in our mind remains what Citi’s earnings power will be on the other side of the crisis.”

Citigroup fell 48 cents, or 13 percent, to $3.17 at 10:29 a.m. in New York Stock Exchange composite trading. The shares had dropped 46 percent this year before today.

Ramsden halved his estimate for Citigroup’s 2009 loss to 25 cents a share, while keeping unchanged his forecast for net income of 20 cents a share for 2010. He expects the bank to earn 40 cents a share in 2011. The analyst kept a 12-month price target for the stock of $1.50.

Bank of America

Bank of America Corp. today reported that reserves for future loan losses surges 57 percent to $13.4 billion since the end of December. Charge-offs for uncollectible loans more than doubled to $6.94 billion from the same period a year earlier.

Bank of America set aside $8.2 billion in reserves for credit-card losses, up from $4.3 billion a year earlier. It also set aside $3.4 billion in reserves for its home-loan unit, compared with $1.8 billion in the same period last year.

Fourteen of 18 analysts covering Citigroup rate the stock the equivalent of a “sell” or a “hold,” according to data compiled by Bloomberg.

Citigroup had $4.69 billion of bond trading revenue in the quarter, as it benefited along with Goldman Sachs and JPMorgan Chase & Co. from the failure of Wall Street competitors and the government-led rescue of the financial system. Sales of U.S. corporate bonds surged to $438 billion this year, up more than 50 percent from a year earlier, according to Bloomberg data.

The fixed-income bonanza, along with wider net interest margins and gains from accounting changes, masked declines in credit-card and consumer banking revenue, and soaring costs to cover bad loans at its credit card unit.
pi_68229464
Als de financiele instellingen werkelijk naar buiten komen met dergelijke stresstesten dan wordt het een selffulfilling prophesy en dat zal niet de bedoeling zijn. Dat de banken er slecht voor staan lijkt me duidelijk, maar om het financiele systeem te behouden zullen ze ten koste van alles niet mogen omvallen.
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
  dinsdag 21 april 2009 @ 12:06:06 #24
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68233187
Ehhh... Wat moet ik precies weten van het bancaire systeem wat het daglicht niet kan verdragen?

Ik heb wel het e.e.a. maar ik heb het vermoeden dat jullie dan doelen op iets wat ik niet weet. Verlicht mij!
Intelligent, but fucked up.
  dinsdag 21 april 2009 @ 12:12:57 #25
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68233444
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:06 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ehhh... Wat moet ik precies weten van het bancaire systeem wat het daglicht niet kan verdragen?

Ik heb wel het e.e.a. maar ik heb het vermoeden dat jullie dan doelen op iets wat ik niet weet. Verlicht mij!
Lees o.a. dit maar eens:
Mark to Myth approved.
  dinsdag 21 april 2009 @ 12:15:08 #26
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68233522
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:12 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Lees o.a. dit maar eens:
Mark to Myth approved.
Die had ik destijds ook met enige verbazing gelezen inderdaad. Mooie term trouwens

Maar het is vaak lastig om kritisch te zijn wanneer je eigen kennis op een bepaald gebied beperkt is.
  dinsdag 21 april 2009 @ 12:31:14 #27
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68234016
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:15 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Die had ik destijds ook met enige verbazing gelezen inderdaad. Mooie term trouwens

Maar het is vaak lastig om kritisch te zijn wanneer je eigen kennis op een bepaald gebied beperkt is.
Vind je? Welke kennis heb je nog meer nodig dan? Zulke ingewikkelde materie is het toch niet?
  dinsdag 21 april 2009 @ 12:33:50 #28
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68234090
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:31 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Vind je? Welke kennis heb je nog meer nodig dan? Zulke ingewikkelde materie is het toch niet?
Nee, maar het is maar weer een schakeltje in een groter alomvattend geheel.
pi_68234388
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:33 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

MTM is een van de grootste oorzaken van alle problemen als je het mij vraagt.
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_68234694
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:45 schreef shilizous_88 het volgende:

[..]

MTM is een van de grootste oorzaken van alle problemen als je het mij vraagt.
Mark-to-market of mark-to-myth?
  dinsdag 21 april 2009 @ 13:03:12 #31
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68234870
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:33 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Nuja, je vroeg wat je nog meer moest weten over het bancaire systeem. Wat je in principe moet weten is dat ons bancaire systeem sowies op drijfzand is gebaseerd, en dat als iedereen besluit z'n geld op te halen bij de bank er van dat systeem (en ook van ons geld) niets meer over zou blijven.

Wat je nog meer moet weten is dat de mark-to-myth methode het nog moeilijker maakt voor ons om te beoordelen hoe een bank er voor staat. Die methode is uiteraard geïntroduceerd met een reden, namelijk om de banken er op papier beter voor te laten staan dan in werkelijkheid het geval is.

Vervolgens is er twee maanden geleden een stresstest verricht onder de Amerikaanse banken. De resultaten daarvan worden tot nu toe angstvallig geheimgehouden, hetgeen mij doet vermoeden dat er weinig positiefs te melden valt. Koppel dat aan het feit dat de banken er op papier ook nog eens beter voor lijken te staan dan in werkelijkheid het geval is, en je hebt in mijn ogen een recipe for disaster.
  dinsdag 21 april 2009 @ 13:06:10 #32
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68234948
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:03 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nuja, je vroeg wat je nog meer moest weten over het bancaire systeem. Wat je in principe moet weten is dat ons bancaire systeem sowies op drijfzand is gebaseerd, en dat als iedereen besluit z'n geld op te halen bij de bank er van dat systeem (en ook van ons geld) niets meer over zou blijven.

Wat je nog meer moet weten is dat de mark-to-myth methode het nog moeilijker maakt voor ons om te beoordelen hoe een bank er voor staat. Die methode is uiteraard geïntroduceerd met een reden, namelijk om de banken er op papier beter voor te laten staan dan in werkelijkheid het geval is.

Vervolgens is er twee maanden geleden een stresstest verricht onder de Amerikaanse banken. De resultaten daarvan worden tot nu toe angstvallig geheimgehouden, hetgeen mij doet vermoeden dat er weinig positiefs te melden valt. Koppel dat aan het feit dat de banken er op papier ook nog eens beter voor lijken te staan dan in werkelijkheid het geval is, en je hebt in mijn ogen een recipe for disaster.
Okee, nou ja zover was ik ongeveer ook wel al weet ik nog steeds niet het naadje van de kous.

Naar wat ik begrijp zakken we na de zomer van 2009 gezamenlijk door onze hoeven?
  dinsdag 21 april 2009 @ 13:14:48 #33
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68235215
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:06 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Okee, nou ja zover was ik ongeveer ook wel al weet ik nog steeds niet het naadje van de kous.
Vandaar mijn eerdere vraag: wat wil je nog meer weten dan? De 'echte' resultaten van de stress-test? Die weten waarschijnlijk veel ingewijden niet eens, laat staan iemand op dit forum
quote:
Naar wat ik begrijp zakken we na de zomer van 2009 gezamenlijk door onze hoeven?
Dat weet niemand. Sommigen voorspellen het, ik moet het nog zien.

Het kan, maar het kan in principe altijd. Het kon 5 jaar geleden ook, als plotsklaps iedereen had besloten om te stoppen met werken en al z'n geld van de bank te halen. Waar het eigenlijk op neer komt is dat ons financiële systeem gewoon ontzettend kwetsbaar is. Veel kwetsbaarder dan we tot nu toe voor mogelijk hielden.

Imho wordt de soep nooit zo heet gegeten als die wordt opgediend. Uiteindelijk is het allemaal een kwestie van vertrouwen. Als de Amerikaanse regering op tijd het vertrouwen op de weg omhoog weet te sturen, zullen van al die doemverhaaltjes waarschijnlijk niks uitkomen.

Maar als je werkelijk denkt dat we wel aan de vooravond staan van een grote collapse, is het nu de tijd om je huis zsm voor een nog enigszins redelijk prijs van de hand te doen en al je kapitaal te investeren in relatief waardevaste commodities (goud etc.) en in eten.
  dinsdag 21 april 2009 @ 13:20:25 #34
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68235393
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:14 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Vandaar mijn eerdere vraag: wat wil je nog meer weten dan? De 'echte' resultaten van de stress-test? Die weten waarschijnlijk veel ingewijden niet eens, laat staan iemand op dit forum
Nou, bv wat er in de 19e eeuw door iemand (Jefferson? zoals eerder gezegd) werd vermeld over de 'waarheid over het bancaire systeem'.
quote:
Dat weet niemand. Sommigen voorspellen het, ik moet het nog zien.

Het kan, maar het kan in principe altijd. Het kon 5 jaar geleden ook, als plotsklaps iedereen had besloten om te stoppen met werken en al z'n geld van de bank te halen. Waar het eigenlijk op neer komt is dat ons financiële systeem gewoon ontzettend kwetsbaar is. Veel kwetsbaarder dan we tot nu toe voor mogelijk hielden.

Imho wordt de soep nooit zo heet gegeten als die wordt opgediend. Uiteindelijk is het allemaal een kwestie van vertrouwen. Als de Amerikaanse regering op tijd het vertrouwen op de weg omhoog weet te sturen, zullen van al die doemverhaaltjes waarschijnlijk niks uitkomen.

Maar als je werkelijk denkt dat we wel aan de vooravond staan van een grote collapse, is het nu de tijd om je huis zsm voor een nog enigszins redelijk prijs van de hand te doen en al je kapitaal te investeren in relatief waardevaste commodities (goud etc.) en in eten.
Goud had ik tijdje terug verkocht. Prijs was gunstig

Ik geloof wel dat we aan de vooravond staan van een losjes gecontroleerde ineenstorting, maar ik ga altijd van het negatieve uit wat dat betreft.

Just a hunch... Weinig waard verder. Dus ik heb wel een klein noodplannetje, maar ga verder door als altijd.
pi_68235403
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:57 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Mark-to-market of mark-to-myth?

Laat ik er maar op houden dat de Amerikanen de MTM erdoor heen geramt hebben omdat het een betere manier zou zijn om risico's te rapporteren en in navolging daarvan kwam voor de banken ook nog Basel 2.
Dat was niet best, aangezien er diverse manieren zijn om deze risico's te berekenen en helemaal als er geen marktdata beschikbaar is. Ik doe dit soort werk voor mijn bank en het is werkelijkwaar een aparte belevenis.
  dinsdag 21 april 2009 @ 13:24:35 #36
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68235522
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:20 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Nou, bv wat er in de 19e eeuw door iemand (Jefferson? zoals eerder gezegd) werd vermeld over de 'waarheid over het bancaire systeem'.
[..]

Goud had ik tijdje terug verkocht. Prijs was gunstig

Ik geloof wel dat we aan de vooravond staan van een losjes gecontroleerde ineenstorting, maar ik ga altijd van het negatieve uit wat dat betreft.

Just a hunch... Weinig waard verder. Dus ik heb wel een klein noodplannetje, maar ga verder door als altijd.
Dat laatste lijkt me onder deze omstandigheden ook het beste wat je kunt doen. Als we gaan, dan gaan we toch met z'n allen. En dan is het nog maar zien wat een noodplannetje nog waard is. Of wat zoiets als goud dan nog waard is.

Feit is gewoon dat er bijzonder weinig is dat je kunt doen om je in te dekken tegen een total collapse. Behalve gezond blijven.
  dinsdag 21 april 2009 @ 13:29:56 #37
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68235677
Mijn noodplannetje houdt dan ook niet direct verband met contanten of tegoeden, maar met de waarde van bepaalde instrumenten en gericht op overleven en wegwezen.
  dinsdag 21 april 2009 @ 13:31:42 #38
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68235741
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:29 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Mijn noodplannetje houdt dan ook niet direct verband met contanten of tegoeden, maar met de waarde van bepaalde instrumenten en gericht op overleven en wegwezen.
Waar wil je naartoe dan? Als hier al de pleuris is uitgebroken, dan wil ik niet weten hoe het er in de rest van de wereld aan toe zal gaan.
  dinsdag 21 april 2009 @ 13:35:12 #39
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68235858
Ik kan die uitspraak uit de 19e eeuw trouwens nergens terugvinden, waarschijnlijk omdat hij uit het engels is vertaald.

Ik ben nu ook wel benieuwd naar wie dat precies gezegd heeft, hoe de uitspraak precies luidde en wat die persoon ertoe bracht die uitspraak te doen.
pi_68237853
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:03 schreef Lemmeb het volgende:

[..]
Aardig om te weten is dat het "doem" scenario wat in de stress tests wordt gebruikt beduidend rooskleuriger is dan de huidige situatie.

Stress Testing the Stress Test Scenarios: Actual Macro Data Are Already Worse than the More Adverse Scenario for 2009 in the Stress Tests. So the Stress Tests Fail the Basic Criterion of Reality Check Even Before They Are Concluded. Bron
pi_68239718
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:35 schreef Lemmeb het volgende:
Ik kan die uitspraak uit de 19e eeuw trouwens nergens terugvinden, waarschijnlijk omdat hij uit het engels is vertaald.

Ik ben nu ook wel benieuwd naar wie dat precies gezegd heeft, hoe de uitspraak precies luidde en wat die persoon ertoe bracht die uitspraak te doen.
het was volgens mij een rijke industrieel rond de (vorige) eeuwwisseling. Ford of Rockefeller of zoiets
  dinsdag 21 april 2009 @ 16:57:12 #42
89730 Drugshond
pi_68242691
quote:
Geen bron... wel een leuke posting as like food for thought.

Reflecting on the "stress test" results being correct as "leaked", or not, I think it does not matter much anymore. The fruit of the poisoned tree, as it were.

In typical Keystone Kops fashion, Timmy and Ben have stumbled into a minefield of their own creation, the "Stress Tests". Maybe they meant to test their own ability to withstand stress, by making themselves look like stupid liars, no matter what happens.

Rock, meet hard place.

They can blithely announce "All Banks have passed", but that leads to awkward questions like "If things are so fine, why did the Banksters need to be bailed out so hugely only a few months ago?, or, "Why do we need to bail them out again (next month or quarter) if they passed?", among many that come easily to mind.

If they (or some) fail now, then people will ask, "If they fail based on too easy assumptions, maybe they really are in much worse shape than we thought!", or, "Why did we bail them out if it didn't help all that much anyway?", or, "Who exactly got bailed out again?", or the big one, "Should we not have used the 'Swedish Model' a year or two back instead of wasting money on "bailouts" that have obviously failed?"

All roads seem to lead to epic fail. Releasing only some of the results, with magic hat dust sprinkled on top, does not seem like it will fly. I imagine right about now they wish they never thought of this "stress test". A better policy was to just keep smiling and waving, as usual.
pi_68244558
Beleggersgoeroe Roubini: geen lichtpuntjes, alleen donkere wolken

Onvoldoende buffers
Hij denkt ook dat de problemen in de financiële sector nog zullen voortduren. Hij verwacht zelfs dat ze nog groter zullen worden. Roubini denkt dat stress tests van de 19 grootste banken zullen opleveren dat zij niet over voldoende buffers beschikken om verdere verliezen op slechte leningen op te vangen. “Het ziet er lelijk uit voor elk van die 19 grote banken, laat staan voor de kleinere banken. En als het er slecht uitziet voor de banken, ziet het er slecht uit voor het financiële systeem

http://www.rtl.nl/(/finan(...)ini_ziet_onkruid.xml
pi_68324831
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 15:33 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

het was volgens mij een rijke industrieel rond de (vorige) eeuwwisseling. Ford of Rockefeller of zoiets
"It is well that the people of the nation do not understand our banking and monetary system, for if they did, I believe there would be a revolution before tomorrow morning."
- Henry Ford
pi_68324842
nog een

The few who understand the system, will either be so interested from it's profits or so dependent on it's favors, that there will be no opposition from that class."
- Mayer Amschel Bauer Rothschild
  vrijdag 3 juli 2009 @ 05:43:48 #46
89730 Drugshond
pi_70600920
kick.......
Wat is die stress test nog waard ?

The official unemployment rate is 9.5% and rising. However, if you start counting all the people that want a job but gave up, all the people with part-time jobs that want a full-time job, all the people who dropped off the unemployment rolls because their unemployment benefits ran out, etc., you get a closer picture of what the unemployment rate is. That number is in the last row labeled U-6. --> 16,5 %

Regardless of whether you think these are depression level statistics, unemployment is high and rising. Moreover, the "adverse scenario" in the Fed's stress test was unemployment at 10.3% at the end of 2010 .
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Als er nog weasels zijn die denken dat banken uit de shit zijn of dat deze recessie wel mee valt think again.
There is no green spot We are 'free' falling again.
pi_70604190
Als je wereldwijd socialisme wil, moet het oude systeem met de vrije markt economie ook eerst noodgedwongen naar de knoppen. Is dan niemand hier bekend met wat de groten der aarde in gedachten hebben voor de toekomst, een 'duurzame' economie?
pi_70604498
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 05:43 schreef Drugshond het volgende:
kick.......
Wat is die stress test nog waard ?

The official unemployment rate is 9.5% and rising. However, if you start counting all the people that want a job but gave up, all the people with part-time jobs that want a full-time job, all the people who dropped off the unemployment rolls because their unemployment benefits ran out, etc., you get a closer picture of what the unemployment rate is. That number is in the last row labeled U-6. --> 16,5 %

[ link | afbeelding ]

Regardless of whether you think these are depression level statistics, unemployment is high and rising. Moreover, the "adverse scenario" in the Fed's stress test was unemployment at 10.3% at the end of 2010 .
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Als er nog weasels zijn die denken dat banken uit de shit zijn of dat deze recessie wel mee valt think again.
There is no green spot We are 'free' falling again.
Ik ben het niet oneens met je outlook, maar de statement over de "adverse scenario" is wat makkelijk. Je hebt namelijk geen idee hoe hun model precies in elkaar steekt. Zoals iedereen die modelleert voor een living weet, is praktisch elk model "crap in, crap out". In een model als dit gaat het in principe niet om de "absolute" werkloosheid, maar eerder om de verandering in werkloosheid. Of je daarbij getal U-3 of U-6 neemt, heeft beperkte impact.

Maar de gedachte an sich steun ik van harte. Mensen begrijpen volgens mij de impact van de werkloosheids cijfers nog niet. Zo hoor ik veel vrienden blij vertellen over de stabiele huizenprijzen in Nederland en hoe geweldig dat eigenlijk is in zo'n zwaar economisch klimaat. Ik heb de wijsheid zelf niet in pacht, maar ik wijs ze wel graag op het feit dat momenteel mensen nog een baan hebben en de rente erg laag staat. Over een jaar zijn er 2x zoveel werklozen in Nederland en is de rente waarschijnlijk weer een stuk hoger. Dat wordt pas een test, nu hebben ze nog niks gezien.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 3 juli 2009 @ 10:57:46 #49
89730 Drugshond
pi_70605299
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 10:33 schreef Drive-r het volgende:
Of je daarbij getal U-3 of U-6 neemt, heeft beperkte impact.
Nou dat heeft zeker invloed, op het bestedingsgedrag.
Iemand die eerst een blue collar job had van 53k en nu ligt te stampen voor 17k kan hoopguit net zijn woning ophoesten als deze al niet onder water staat. Maar de overige bestedingen vallen wel weg.
En die woningen zaken nog wel verder weg.

O ja where we are now.....

Een recessie die we nog niet eerder persoonlijk hebben meegemaakt maar eentje die wel wel gaan onthouden.
Deze is ook gemener vanwege de achterliggende financiële constructies die bedacht (of nu in de haast opgetuigd zijn).
ff voor het gemak : We lopen zeker 6 mnd-1 jr achter de curve van Amerika aan.

O ja.... elke 'laatste' nieuwe crisis duurde weer iets langer voordat hij uitgedempt was.

[ Bericht 4% gewijzigd door Drugshond op 03-07-2009 11:04:37 ]
pi_70606098
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 10:57 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Nou dat heeft zeker invloed, op het bestedingsgedrag.
Iemand die eerst een blue collar job had van 53k en nu ligt te stampen voor 17k kan hoopguit net zijn woning ophoesten als deze al niet onder water staat. Maar de overige bestedingen vallen wel weg.

Ik betwist niet dat het invloed heeft op het besteding gedrag, ik zeg enkel dat het voor de "stress test model" waarschijnlijk niet uitmaakt, puur omdat dit model waarschijnlijk niet "bottom-up", maar "top-down" is en dus uitgaat van veranderingen. De verandering kun je zowel over U-3 of U-6 nemen, dat resulteert in beide gevallen in grofweg dezelfde procentuele stijging van de werkloosheid voor het model.

Zoals ik zei, "crap in, crap out"
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_70607070
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 10:57 schreef Drugshond het volgende:
O ja.... elke 'laatste' nieuwe crisis duurde weer iets langer voordat hij uitgedempt was.
Dat dacht ik eerst ook, maar dat gaat alleen op bij de laatste 3 recessies in het grafiekje. Die van 1980 was al weer heel snel voorbij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')