Afgelopen weekend gingen we met´de hele familie een paar dagen naar een boerderij in Friesland, ter ere van het 50/jarig huwelijk van mijn opa en oma. Overdag een beetje rondbanjeren in de buurt en de kleine kinderen bezig houden, en ´s avonds een biertje drinken met ooms en tantes en slap ouwehoeren. Zo eens in de zoveel tijd ben ik daar voor te porren.
Echter, zaterdag ochtend kregen we een verrassing. Een van de ooms had voor die dag de invulling verzorgd en die invulling geheim gehouden voor ons allen. We kregen te horen dat we achter zijn auto moesten aan rijden en halverwege de rit kregen we door dat we naar de haven van Harlingen aan het rijden waren. Dat, plus de herinnering van mijn moeder dat ze hem een paar maanden gehoord had over een boottocht op de waddenzee om zeehondjes te kijken gaf ons het vermoeden dat we inderdaad die boottocht gingen doen! Enthousiasme en dolle pret in de auto´s tot gevolg natuurlijk, behalve bij 1 persoon: mij.
Het probleem voor mij is dus dat ik vrij vlot zeeziek raak. En dan ook érg vlot. Zo moest ik een keer over geven toen ik tijdens mijn intro-week in een boot van een roeivereniging zat, terwijl we domweg midden op een gracht lagen. Omdat ik de dag niet wilde verpesten door ziek te worden stelde ik voor om een krant te kopen en ergens in het dorp een terras te pakken en het wel af te wachten tot de rest klaar was met de tocht. Hierop werd door iedereen honig gereageerd met de opmerkingen dat het wel mee zou vallen, dat er allemaal moeite was gedaan om het te organiseren en dat ik wel érg moeilijk deed en dat ik het toch maar even moest proberen. En aangezien het 34 tegen 1 was, besloot ik maar mee te gaan.
Binnen een half uur stond ik over de reling mijn ontbijt na te kijken. Aanvankelijk dachten een paar mensen dat ik een geintje aan het maken was, waarop zij besloten kostgeluiden naast mij te maken waardoor het nog werd verergerd. Halverwege werd de lunch geserveerd waarop iedereen besloot naar binnen te gaan om daar gezellig te doen, terwijl ik nog een stukje maagzuur in mijn lichaam vond om naar boven te brengen. Verder was ik dus omdat ik als enige de hele tijd buiten was, ook als enige vrij zwaar verbrand.
De rest van de dag heb ik een paar mensen dood genegeerd, enkel vooral tegen mijn opa en oma normaal gedaan. Mijn god, wat baalde ik

Klacht: door een gedwongen boottocht een hele zaterdag onwijs ziek geweest. Familie die eist dat ik mee ga, maar zodra ik ziek ben besluit om gezellig naar binnen te gaan. Eikels