abonnement Unibet Coolblue
pi_68185876

En jawel, er komt weer een nieuw deel van de moeder aller shooters!
quote:
Wolfenstein 3-D is the granddaddy of first-person shooters. And as such, any new entrant into the series deserves some attention. The latest, simply titled Wolfenstein (don't worry, it's still in 3D!), brings back beloved Nazi-killer BJ Blazkowicz as he attempts to stop Hitler's army from attaining an occult artifact known as the Black Sun. This isn't the first time Activision has shown off Wolfenstein. In fact, IGN's own Greg Miller wrote a preview about a month ago from New York Comic-Com. But this is the first time Activision handed over a controller and said, "put an end to the SS for us, please."

The Wolfenstein series (and the real-life Nazi party) is no stranger to the occult, but this time around things are kicked into overdrive. Frankly, there is some crazy crap going on in this game. BJ's not just the king of capping Nazis, he has a special amulet that allows him to tap into the Veil. And as a player, with just a tap of the D-Pad, I too could access the Veil.

The mission I played, Church, takes place about a third of the way into Wolfenstein. Blazkowicz has his first Veil power (Mire) and the weirdness is already in full swing. But until I took my first trip into the Veil, I could have sworn I was playing Return to Castle Wolfenstein. Though Raven Software is developing this iteration instead of id Software, the controls, pacing and art style are instantly familiar. Even the average Nazi enemy, who it seems is there just to be shot, is very much the same as when I last played a Wolfenstein game. Granted, the AI will get behind cover more often and use blindfire occasionally, but this is a game more or less about moving forward and shooting as many people as possible. That's my idea of a good time.

Things went completely foreign the moment I switched to the Veil. You can enter the Veil at any time and with no cost to your amulet's energy. Though the Veil is similar to our reality, there are some key differences. For one, the Veil has a pretty poor color palette (green is always in) and not every structure is identical. Blazkowicz's "real world" might have a wall, where in the Veil none exists. You'll find neon green markings in the Veil that work as ladders or other pathways. You move slightly faster in the Veil as well, and weak points for tougher enemies show as bright red beacons. One other advantage to the Veil is that when holding down the grenade button you can see its trajectory. It's quite helpful for tossing 'nades through the windows of Nazi strongholds.

I had access to one power during the demo. Mire allows you to slow time when in the Veil. Fortunately, you're unaffected by this, so you can use this slow-mo to rapidly kill enemies. It also allows for dodging incoming fire or crossing collapsing bridges, something that proves important for some of the traps laying about. But the real reason to slow time when playing through the Church level is to deal with the Scribes. These mystical Nazis are real sons-o'-bitches. They can move quickly, zipping back and forth to dodge your bullets, and throw balls of energy Blazkowicz's way. In the Veil (and with Mire) they aren't as tough. Mire saps your amulet's energy, but don't worry, there are plenty of Veil pools around that offer a quick recharge.

While I had plenty of fun getting on mounted turrets and mowing down Nazis too stubborn to surrender, the real joy was in taking down my first heavy trooper. This nasty dude carries around a particle cannon that can toast you if you're not careful. Fortunately, he has three bright red weak spots that, when destroyed, cause him to explode. Killing him is easy and the reward is the very particle cannon that nearly ended Blazkowicz's Nazi-stomping campaign.

A word of warning: Should you ever come across another freedom fighter with a particle cannon, don't cross the streams. I have a feeling it would be bad. Despite looking like it was inspired by some sort of '80s ghost busting documentary, the particle cannon is a thrill to use. It disintegrates Nazis in a single hit. I'm not sure if Blazkowicz needs to compensate for anything, but if so, this big gun will probably do the trick. I certainly felt like more of a man when I hoisted the particle cannon and eviscerated the Despoiled (a Veil-induced boss, created out of a mere mortal Nazi officer right before my eyes).

Wolfenstein fans will be happy to know that despite going a little off the proven path by giving Blazkowicz super-human powers, this still feels very much like the classic franchise. It's not just about the fast-paced shooting; there are plenty of hidden goodies as well. There are tomes to collect, as well as gold bars and military intel. Some of these can be found by anyone with a keen eye, but others will require the use of Blazkowicz's Veil powers to discover.

These items aren't just for show. You can trade them with a group called the Black Market. These folks offer upgrades to your Veil powers, which will be important since there don't seem to be many powers to speak of. The focus is on having a large range of upgrades for the handful of powers available to Blazkowicz. You can also upgrade your weapons in numerous ways. Of course you can make them do more damage and hold more ammo in a clip, but there are some other useful additions. Throw a scope onto your shotgun or add a silencer to your favorite rifle. Though I didn't get to fool around in the Black Market during my demo, Raven promises that the weapon upgrades are plentiful and that every weapon in the game can be customized.

Wolfenstein is coming to PC, PS3 and Xbox 360 "when it's done." Before I had my play session with Wolfenstein, I really didn't care when that time came. Like many, I found the idea of adding spellcasting to a series beloved for its gun firing a little unappealing. But after playing Wolfenstein, my interest is piqued. I don't know how the powers will play out over the full course of the game or if Raven can provide any "oops, I crapped my pants" enemies, but I want to find out.
http://www.ign.com

Yes! Nazi's knallen! Occulte griezelshit! BJ Blazkowicz! Nazi´s knallen!

Ik kijk hier weer ontzettend naar uit! Eerste 3 delen heb ik ontzettend veel plezier van gehad, dus ik denk dat het met deze ook weer helemaal goed komt!

video 1

video 2

Exclusive opening HD

En voor nostalgische gevoelens:

Oh ja, gerucht van releasedatum is 17 juli.... We wachten af.
pi_68190227
Oeh

Die oude heb ik zooooooooooooooooooooo vaak gespeeld
stupidity has become as common as common sense was before
pi_68190267
Ben benieuwd wanneer het spel precies uitkomt, want "deze zomer" vind ik een erg vage omschrijving.
pi_68326000
quote:
Yes! Nazi's knallen! Occulte griezelshit! BJ Blazkowicz! Nazi´s knallen!
Haha, occulte griezelshit!

Ik ben zeer benieuwd!
I am happy
  vrijdag 24 april 2009 @ 06:30:31 #6
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_68326026
Kan eigenlijk alleen maar tegenvallen. RtCW was het ultieme MP game.

En zombies in een WW2 game is gewoon niks.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_68326564
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 06:30 schreef popolon het volgende:

Je snapt de hele opzet van Wolfenstein niet...
pi_68327337
TE vet
Ik hoop dat hitler er weer in zit
Vigilante +1 The Coon strikes again!
Op vrijdag 10 juli 2009 09:51 schreef Zith het volgende:
TS is met z'n çollega's lunchtsverkeersleider op de comodoren.
  vrijdag 24 april 2009 @ 12:12:54 #9
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_68333030
quote:

Idd...
  vrijdag 24 april 2009 @ 12:13:12 #10
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_68333040
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 08:06 schreef fratsman het volgende:

[..]

Jawel, vind de opzet alleen crap.
  vrijdag 24 april 2009 @ 12:47:14 #11
66083 Platina
78th Element
pi_68333954
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 09:01 schreef LockonStratos het volgende:
TE vet
Ik hoop dat hitler er weer in zit
zit er niet in helaas.
  vrijdag 24 april 2009 @ 12:47:50 #12
66083 Platina
78th Element
pi_68333968
quote:

Check de film: Dead Snow, anders ff. Zombie Nazi's
die zijn namelijk ultiem cool.
pi_68336446
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 12:13 schreef Keltie het volgende:

[..]

Jawel, vind de opzet alleen crap.
Dan moet je het links laten liggen.

en inderdaad, er was bekend gemaakt dat Hitler er wederom niet in zou zitten. Mwah, maakt me ook niet zoveel uit. In de originele Wolfenstein was Hitler ook maar de eindbaas van level 3 ofzo...
pi_68336913
flashbacks naar jeugd dus verheug me er wel op
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
  vrijdag 24 april 2009 @ 14:40:33 #15
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_68337627
quote:

[..]

Oh jawel hoor. Met de SP ben ik ook gewoon gestopt.

Maar de MP was gewoonweg briljant.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_68337919
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 14:40 schreef popolon het volgende:

[..]

Oh jawel hoor. Met de SP ben ik ook gewoon gestopt.

Maar de MP was gewoonweg briljant.
True. Maar toch vond ik het verhaal bij de SP van RTCW ook briljant.
pi_68351581
gevaarlijk,

4jaar RTCW
5jaar wolfenstein:ET

ouch!!
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_68351739
en ik de MP zitten geen zombies ofzo. da is de single player.

de MP is gewoon de beste ooit gemaakt, vooral wolfenstein:ET

0 zombies in de MP
0 zombie wapens etc in de MP
  zaterdag 25 april 2009 @ 10:29:54 #19
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_68361156
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 14:05 schreef fratsman het volgende:

[..]

Dan moet je het links laten liggen.

en inderdaad, er was bekend gemaakt dat Hitler er wederom niet in zou zitten. Mwah, maakt me ook niet zoveel uit. In de originele Wolfenstein was Hitler ook maar de eindbaas van level 3 ofzo...
Doe ik ook
Speel 9vd10x de eerste paar levels en zodra er zombies komen deinstalleer ik het
Heb wel iedere versie de hoop dat de zombies wegblijven
pi_68565020
Jammer dat ze vast houden aan al die sci-fi rommel. Gewoon puur en realistisch houden zo'n spel!
pi_68983649
j0rrit, is alleen de single player die sfi spul

MP niet!!
pi_69919459
*schop*

Release opgeschoven naar Augustus, en vanaf gisteren is Wolfenstein 3d te downloaden voor XBL.
  Moderator vrijdag 12 juni 2009 @ 10:56:22 #23
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_69966188
Oehh even een TVP. Vroegah op de PC waren Wolfenstein en Doom natuurlijk dé games die je speelde.

C:\>cd wolf3d
C:\>wolf3d\wolf3d -goobers
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 12 juni 2009 @ 11:00:19 #24
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_69966329
quote:

[..]

Wil je mij die dan even uitleggen. Ik heb het spel al 15 jaar niet meer gespeeld en kan me niets meer van zombies herinneren.
pi_69967424
Nou ik heb een paar trailers gezien op gamtrailers.com, en ik vind het niks
Stom verhaal en lelijke, echt lelijke graphics!
Vigilante +1 The Coon strikes again!
Op vrijdag 10 juli 2009 09:51 schreef Zith het volgende:
TS is met z'n çollega's lunchtsverkeersleider op de comodoren.
pi_72042655
*schop*

Morgen (officieel) te verkrijgen in nederland, al schijnt de MP vies tegen te vallen volgens de officiele fora.
6v6 Maximaal etc. niet het RTCW/ET gevoel.

En het team dat de Multiplayer heeft gemaakt is meteen ontslagen op de release dag (bron)
pi_72042733
Hij is al te koop.
pi_72043022
Ah, ja op de site stond EU 21 Aug. dus vandaar. Maarja, Wolfenstein draait natuurlijk wel om de multiplayer en als die niet goed is dan wacht ik nog even af met de aanschaf
pi_72043517
Ik ben nu met de singleplayer bezig en alle elementen uit de oude delen komen terug. Tevens heb ik een DL-code gekregen om wolfenstein 3d via PSN te downloaden.
pi_72045040
Multiplayer al gespeeld? Ik hoor matige verhalen...
pi_72052379
Is het singleplay verhaal een beetje goed?
I am happy
pi_72052964
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 20:24 schreef Lord Katundro het volgende:
Is het singleplay verhaal een beetje goed?
Ik vind van wel, lekker occult weer, net als RTCW
pi_72053073
Occult is altijd goed.

Ik zal van de week eens even kijken of ik hem ergens kan downloaden kopen.
I am happy
pi_72053262
* download aanslingert
pi_72068487
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 11:00 schreef pfaf het volgende:

[..]

Wil je mij die dan even uitleggen. Ik heb het spel al 15 jaar niet meer gespeeld en kan me niets meer van zombies herinneren.
Dat ligt dan aan je geheugen, want die hebben er altijd ingezeten vanaf wolf3d

Spear of destiny ging zelfs al over een oeroude speer waarmee ze german army onoverwinnelijk zou worden.
pi_72069525
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 12:51 schreef TRMA het volgende:

[..]

Dat ligt dan aan je geheugen, want die hebben er altijd ingezeten vanaf wolf3d

[ afbeelding ]

Spear of destiny ging zelfs al over een oeroude speer waarmee ze german army onoverwinnelijk zou worden.
Dat waren mutanten, het resultaat van experimenten die Doctor Schabbs uitvoerde in Wolfenstein 3D

Zombies kwamen voor het eerst in de Catacomben-levels van RTCW.

[ Bericht 7% gewijzigd door fratsman op 21-08-2009 13:38:52 ]
pi_72070209
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 13:33 schreef fratsman het volgende:

[..]

Dat waren mutanten, het resultaat van experimenten die Doctor Schabbs uitvoerde in Wolfenstein 3D

[ afbeelding ]

Zombies kwamen voor het eerst in de Catacomben-levels van RTCW.
Whatever, mijn punt was dat wolfenstein nooit een realistische ww2 shooter is geweest en ook niet hoort te zijn, anders zou het gewoon hetzelfde zijn als COD en MOH.
Lees dat veel mensen daar onterecht over zeuren, dus moest t ff kwijt..
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:39:28 #38
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_72071283
RtcW was saai.
Dit wordt ook saai.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:42:27 #39
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_72071354
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 14:01 schreef TRMA het volgende:

[..]

Whatever, mijn punt was dat wolfenstein nooit een realistische ww2 shooter is geweest en ook niet hoort te zijn, anders zou het gewoon hetzelfde zijn als COD en MOH.
Lees dat veel mensen daar onterecht over zeuren, dus moest t ff kwijt..
Heb je helemaal gelijk in. Aan de andere kant kon de SP me nooit echt boeien. Met de MP van RtCW heb ik nog altijd de beste ervaringen en herinneringen.
pi_72072009
Ik heb deze game ook al online besteld, wel 54.99 euries maar lijkt me wel zeker de moeite waard.
pi_72072809
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 14:42 schreef popolon het volgende:
Heb je helemaal gelijk in. Aan de andere kant kon de SP me nooit echt boeien. Met de MP van RtCW heb ik nog altijd de beste ervaringen en herinneringen.
Inderdaad, nu ziet de MP er echter cheap uit en zijn er veel klachten.

Ik had echt op deze game gewacht, maar twijfel nou of ik hem wel moet halen.
pi_72073301
quote:

[..]

enemy territory was zelfs nog beter
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:56:45 #43
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_72073327
Da's persoonlijk, vond ik dus totaal niet.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:25:58 #44
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_72075666
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 15:55 schreef Markster het volgende:

[..]

enemy territory was zelfs nog beter
Eensch

Die heb ik echt helemaal plat gespeeld
De MP van RtcW trouwens ook
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_72085049
Er is gelukkig iemand al bezig met een Pro-mod en op de officiele fora is een thread gestart waarin iedereen opbouwende feedback kan geven dus hopelijk word het toch nog iets
pi_72098973
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 01:39 schreef Brigand het volgende:
Er is gelukkig iemand al bezig met een Pro-mod en op de officiele fora is een thread gestart waarin iedereen opbouwende feedback kan geven dus hopelijk word het toch nog iets
Heb je natuurlijk niet veel aan als je dit Xbx versie speelt Wat betreft die MP hadden ze beter gewoon de MP van RtCW kunnen oppoetsen, wat nieuwe wapens erbij, wat nieuwe maps erbij.
pi_72119476
vet spel

Graphics zijn wat matig, maar sfeer en gameplay is goed!

Ben nu in het ziekenhuis
pi_72119520
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 15:56 schreef popolon het volgende:
Da's persoonlijk, vond ik dus totaal niet.
mag ik vragen wat je er minder aan vond?

Heb ze namelijk beide gespeeld, en ET was veel taktischer en uitgebreider.

Val je niet aan hoor, ben gewoon benieuwd.
pi_72119780
Toen ik de TT las dacht ik koningsch!

Toen zag ik de screenshots van al die gare zombies en weet ik veel wat voor kansloze figuren en dacht ik: kut

Vond ik bij RTCW ookal zo irritant, maar nu zijn ze helemaal over de top gegaan lijkt het wel Terwijl het zonder al die wazige shit zo briljant is. Dat waren de mooiste levels...
pi_72119990
quote:

[..]

Die met die tram en het strand. Echt geweldig!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')