abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 april 2009 @ 20:36:49 #1
252673 Vit
Fundi Atheïst
pi_68182219
Dit topic gaat het over waar en onwaarheden uit de bijbel, die ik graag uitgelegd zou zien door de geachte gelovige medeforumleden.

Ik trap af met dit bijbelverhaal:
quote:
DE ZON STOND STIL

“Terwijl zij nu voor Israël vluchtten en zij juist op de helling van Bet-choron waren, wierp de HERE uit de hemel grote stenen op hen, tot Azeka toe, zodat zij stierven; die door de hagelstenen stier­ven, waren talrijker dan die, welke de Israë­lieten met het zwaard doodden. Toen sprak Jozua tot de HERE ten dage, waar­op de HERE de Amorieten aan de Israë­lieten overleverde, en hij zeide in tegenwoordigheid van Israël: Zon, sta stil te Gibeon en gij, maan, in het dal van Ajjalon! En de zon stond stil en de maan bleef staan, totdat het volk zich op zijn vijand gewroken had. Is dit niet geschre­ven in het Boek des Oprechten? De zon nu bleef staan mid­den aan de hemel en haastte zich niet onder te gaan om­streeks een volle dag.” (Jozua 10:11-13)

EN DE ZON GING TERUG

“Hizkia had Jesaja gevraagd: Wat is het teken, dat de HERE mij gezond zal maken en dat ik op de derde dag zal opgaan naar het huis des HEREN? Daarop antwoordde Jesaja: Dit zal u het teken zijn van des HEREN kant, dat de HERE ook doen zal wat Hij gesproken heeft: zal de schaduw tien treden voor­uitgaan , of zal zij tien treden teruggaan? En Hizkia zeide: Het is gemakkelijk voor de schaduw tien treden omlaag te gaan. Neen, de schaduw moet weer tien treden teruggaan. Toen riep de profeet Jesaja tot de HERE, en Hij deed de scha­duw op de treden waarlangs zij afgedaald was op de trap van Achaz, weer tien treden terug gaan.” (2 Koningen 20:8-11)
Uit deze verhalen blijkt dat de aarde heeft stil gestaan, en zelfs de andere kant op is gaan draaien. Hebben jullie daar een aannemelijke verklaring voor? Voor iets wat technisch absoluut onmogelijk is? Waarheid of onwaarheid?
Religie: het licht is aan, maar er is niemand thuis....
  zondag 19 april 2009 @ 20:39:06 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_68182326
Matteüs 4 vers 8: de aarde is plat
pi_68182368
quote:
Op zondag 19 april 2009 20:36 schreef Vit het volgende:
Dit topic gaat het over waar en onwaarheden uit de bijbel, die ik graag uitgelegd zou zien door de geachte gelovige medeforumleden.

Ik trap af met dit bijbelverhaal:
[..]

Uit deze verhalen blijkt dat de aarde heeft stil gestaan, en zelfs de andere kant op is gaan draaien. Hebben jullie daar een aannemelijke verklaring voor? Voor iets wat technisch absoluut onmogelijk is? Waarheid of onwaarheid?
De aarde is meerdere malen gekanteld, dwz de aardas is verschoven en dit verklaart een dergelijk verschijnsel.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 19 april 2009 @ 20:40:33 #4
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_68182393
Psalm 104 vers 5: de aarde draait niet.

en (over God):
Spreuken 8:17 [..] wie mij zoekt, zal mij vinden.
Spreuken 1:28 [..]je zult me zoeken, maar je vindt me niet.
pi_68182467
Nee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')