Autolube's zorgen zelf voor de juiste smering wanneer nodig. Zelf mixen zorgt of voor teveel of voor te weinig smering (en bij teveel smering, succes met het schoonmaken van je bougies). En dat de olieinjecties worden afgekoppelt heb ik nog nooit zien gebeuren.quote:Op maandag 20 april 2009 20:10 schreef JohDan het volgende:
De oilie injectie systemen worden vaak afgekoppeld omdat het niet goed werkt, je dient dan zelf toch gewoon premix te maken. Is veel beter voor de motor.
Ik ken er nog 1: zet een mast en een zeil op je bootquote:Op maandag 20 april 2009 23:43 schreef Richie_Rich het volgende:
Hier nog wat andere tips om het verbruik omlaag te halen http://www.boats.com/news(...)ert-fuel-saving-tips
haha, ben ik ook van hoor. Maar toch is waterskien enzo wel erg leukquote:Op dinsdag 21 april 2009 08:29 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Ik ken er nog 1: zet een mast en een zeil op je boot
die staat al tijdje te koop maar motor hou ik nu zelf want dan weet ik zeker dat ik een goedde hebquote:Op woensdag 22 april 2009 18:35 schreef RemcoDelft het volgende:
T42 ==> Die heb je toch al 3 jaar te koop staan? Wil je hem niet kwijt?
quote:Op maandag 27 april 2009 15:24 schreef ikbenik het volgende:
Ik zie hier verbruikscijfers staan, waar ik toch wel van schrik. Vooral doordat mijn eigen BB veel meer verbruikt. Ik heb een 2takt 20PK Yamaha uit '81 achter een bootje van net boven de 6 meter, polyester met voorkajuit, maar die verbruikt vol gas toch rond de 8 liter per uur en dan haalt die een snelheid van rond de 17km/u. Gelukkig zakt het al snel bij minder gas, rond 12km/u is het verbruik gehalveerd, maar dan nog is het wel een flinke kostenpost.
Het is jammer dat de prijzen van (nieuwe) buitenboord motoren te hoog liggen voor mijn budget. Ik zou wel zo'n 4takt Yamaha willen van 10PK, maar die dingen kosten nog steeds boven de 3500 euro. Het verbruik is dan wel lager, maar het duurt dan nog wel een flinke tijd voor ik het heb terugverdiend (volgens mijn berekening minstens 10 jaar, maar ik wil mijn boot binnen 10 jaar verkopen voor iets groters).
Bij mij gaat mijn boot nog wel wat harder (gaat dan richting planeren) bij vol gas, maar het is dan inderdaad niet echt meer efficient. En licht is mijn scheepje ook niet, weet niet exact het gewicht, maar het zal wel een kilo of 700 zijn? Het is nog van dat lekker dikke jaren 70 polyester.quote:Op maandag 27 april 2009 21:43 schreef T42 het volgende:
[..]
vind het ook mee vallen. van af 70% gas gaat je motor alleen maar meer zuipen en niet harder varen.
je bootje is niet klein en ook niet licht gok ik
koop je een jappaner die op diesel/petrolium en benzine looptquote:Op dinsdag 28 april 2009 10:28 schreef ikbenik het volgende:
[..]
Bij mij gaat mijn boot nog wel wat harder (gaat dan richting planeren) bij vol gas, maar het is dan inderdaad niet echt meer efficient. En licht is mijn scheepje ook niet, weet niet exact het gewicht, maar het zal wel een kilo of 700 zijn? Het is nog van dat lekker dikke jaren 70 polyester.
Op zich kan het dan nog wel meevallen, maar ik vind het allemaal behoorlijk duur. Zeker als ik het vergelijk met een ander schip, die toch zeker 10 keer zo zwaar is met een 60PK dielsel, die ook zo'n 8 liter in het uur verstookt bij vol gas. Dat is al een reden voor me, om naar een ander scheepje uit te kijken. Benzine kost gewoon teveel en met de mengsmering is het nu ook niet zo prettig (het is al moeilijk genoeg om onderweg aan de juiste olie te komen).
Bij normaal toerental kan ik me voorstellen dat 60 pk diesel 8 liter per uur doet. Maar vol gas zuipt zo'n diesel ook, plus dat zo'n diesel helemaal niet zo geschikt is om een uur vol gas te draaien...quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:28 schreef ikbenik het volgende:
[..]
Op zich kan het dan nog wel meevallen, maar ik vind het allemaal behoorlijk duur. Zeker als ik het vergelijk met een ander schip, die toch zeker 10 keer zo zwaar is met een 60PK dielsel, die ook zo'n 8 liter in het uur verstookt bij vol gas. Dat is al een reden voor me, om naar een ander scheepje uit te kijken. Benzine kost gewoon teveel en met de mengsmering is het nu ook niet zo prettig (het is al moeilijk genoeg om onderweg aan de juiste olie te komen).
Correctie: 200 euro benzine, 500 euro belasting.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:13 schreef louis1974 het volgende:
Ja leuk he zo'n powerboat met 2 x 500 pk. Een uurtje vol pot varen en je bent 700 euro armer aan alleen benzine.
Correctie: 700 euro nederlandse benzineprijsquote:Op zaterdag 13 juni 2009 14:21 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Correctie: 200 euro benzine, 500 euro belasting.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |