abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68168700
quote:
Ik begrijp dat jij kunt proeven hoe duur een wijn is?
Ik lust geen wijn. Maar kan wel menukaarten lezen.
quote:
Ja, het is ook echt lastig om met die vrienden even te bespreken dat jij een fles van ¤100 niet anders vindt smaken dan een fles van ¤5. Lastig hè, communiceren.
Gaat even om het voorbeeld. Lastig he, begrijpend lezen.
quote:
Sowieso wel vreemd dat iedereen hier vrienden heeft die een totaal andere levensstijl hebben.
Dat is niet vreemd, dat komt erg veel voor. Maar sommige mensen kijken niet veel verder dan hun neus lang is.
hy·po·criet (de; m,v; meervoud: hypocrieten)
1 schijnheilige, "sir" Lewis Hamilton
pi_68168747
quote:
Op zondag 19 april 2009 14:25 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ja, het is ook echt lastig om met die vrienden even te bespreken dat jij een fles van ¤100 niet anders vindt smaken dan een fles van ¤5. Lastig hè, communiceren.

Sowieso wel vreemd dat iedereen hier vrienden heeft die een totaal andere levensstijl hebben.
En best wel kutvrienden dan..
Dit soort dingen hoeft geen issue te zijn toch, bij onze vrienden is het altijd wisselend geweest kwa financienen, dan zat de een eens krab, dan de ander, dat weet je en daar hou je samen gewoon rekening mee. Heeft Piet het ff niet, nah, dan dokken wij allemaal een tientje meer, zodattie toch mee kan.. zoiets.
En heeft Piet het een jaar later goed, dan krijgen we wel een keer een lekker etentje met GOEDE WIJN bij hem thuis..

Het hoeft allemaal niet op de weegschaal als je echt goede vrienden bent imho.
pi_68168757
quote:
"Ik lust geen wijn van meer dan vier euro per glas" slaat als een lul op een drumstel.
Mee eens, wie zei dat?
pi_68168782
als ik met vrienden ga eten is het meestal andersom, dan gooit iedereen wat geld op tafel en dan blijkt dat we op 30% fooi uitkomen of zo. dan bestellen we meestal nog maar een fles wijn of zo om beter uit te komen
pi_68168804
quote:
Op zondag 19 april 2009 14:34 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Natuurlijk kun je kwaliteit (en dus tot op zekere hoogte prijs) proeven, maar een uitspraak als "Ik lust geen wijn van meer dan vier euro per glas" slaat als een lul op een drumstel.
Mwach, de goedkope wijntjes zijn wel de minst moeilijk drinkbare vaak... denk "zoete witte wijn met ijs"...

Ik denk dat we hier een wijnbarbaar in ons midden hebben Isegrim
pi_68168826
quote:
Op zondag 19 april 2009 14:34 schreef Paul het volgende:

[..]

Is dat zo? Bron?
Wel eens uit eten geweest in Italie?
Of Frankrijk?

En dan niet in een tent volgepakt met toeristen?
pi_68168841
quote:
Op zondag 19 april 2009 14:28 schreef MarMar het volgende:

[..]

* MarMar wel een beetje.

Na een bepaalde prijsklasse maakt het niet meer zoveel uit en betaal je vaak alleen voor het naampje, maar een lekkere goede fles wijn van onder de 5 euro.. not in a lifetime!
Een fles voor onder de 5 euro zal niet veel goeds zijn nee, maar wist je dat in restaurants de wat duurdere flessen gewoon goedkope merken zijn? Vaak hebben de goedkopere flessen een gemiddelde prijs, want die koopt men het snelst. Als het te goedkoop is is het niet goed, te duur ook niet, oplossing is dan de goedkope flessen wat duurder maken en voila, die fles word ineens het meest verkocht.
pi_68168851
quote:
Op zondag 19 april 2009 14:34 schreef Paul het volgende:

[..]

Is dat zo? Bron?
Kom je dorp eens uit, dan kom je er vanzelf achter. Eigen ervaring, heb in het buitenland gewoond. Verder gesproken met meerdere mensen die ook verhuist zijn. Lees ook eens een boek. Het blauwe boekje van De Vries & Wolbrink bijvoorbeeld.
- AFCA -
  zondag 19 april 2009 @ 14:41:15 #84
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_68168862
Het ergste dat ik op dat gebied heb meegemaakt is een meid die 50 cent minder wilde betalen dan de rest, want iedereen had vooraf uit het mandje stokbrood drie stukjes gehad en zij maar twee... .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 19 april 2009 @ 14:41:48 #85
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_68168874
quote:
Op zondag 19 april 2009 14:37 schreef MarMar het volgende:

[..]

En best wel kutvrienden dan..
Dit soort dingen hoeft geen issue te zijn toch, bij onze vrienden is het altijd wisselend geweest kwa financienen, dan zat de een eens krab, dan de ander, dat weet je en daar hou je samen gewoon rekening mee. Heeft Piet het ff niet, nah, dan dokken wij allemaal een tientje meer, zodattie toch mee kan.. zoiets.
En heeft Piet het een jaar later goed, dan krijgen we wel een keer een lekker etentje met GOEDE WIJN bij hem thuis..

Het hoeft allemaal niet op de weegschaal als je echt goede vrienden bent imho.
Dit dus . Geen gezeik, iedereen tevreden en het geld komt echt wel weer terug hoor
Half bezopen is weggegooid geld.
  zondag 19 april 2009 @ 14:42:37 #86
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_68168911
quote:
Op zondag 19 april 2009 14:41 schreef Mikkie het volgende:
Het ergste dat ik op dat gebied heb meegemaakt is een meid die 50 cent minder wilde betalen dan de rest, want iedereen had vooraf uit het mandje stokbrood drie stukjes gehad en zij maar twee... .
serieus?
sjeees...
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_68168929
quote:
Ik hoop dat je die een paar keer hard met dr hoofd op tafel geramd hebt?
- AFCA -
  zondag 19 april 2009 @ 14:43:21 #88
139330 TNA
For the stars that shine
pi_68168936
quote:
!!!
pi_68168939
quote:
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_68168944
Wij delen idd ook altijd gewoon het bedrag. Als iemand iets nam wat in verhouding wat duurder was, is die persoon zelf altijd wel zo beschaafd om 5 euro extra in te leggen of iets dergelijks. En als hij het niet doet, mjah, de volgende keer heeft iemand anders vast wel wat duurders.
pi_68168954
quote:
Dit dus . Geen gezeik, iedereen tevreden en het geld komt echt wel weer terug hoor
Mee eens, maar het komt toch ook voor dat ik min of meer verplicht uit eten ben met niet mijn allerbeste vrienden...
  zondag 19 april 2009 @ 14:44:26 #92
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_68168969
quote:
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_68168976
quote:
Op zondag 19 april 2009 14:40 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Een fles voor onder de 5 euro zal niet veel goeds zijn nee, maar wist je dat in restaurants de wat duurdere flessen gewoon goedkope merken zijn? Vaak hebben de goedkopere flessen een gemiddelde prijs, want die koopt men het snelst. Als het te goedkoop is is het niet goed, te duur ook niet, oplossing is dan de goedkope flessen wat duurder maken en voila, die fles word ineens het meest verkocht.
Ja dat wist ik
1) ik ben serveerster geweest.
2) ik ben serveerster geweest in Frankrijk (en daar leer je wel wijn verkopen )
3) ik hou enorm van goede wijn.

Daarom zei ik ook dat boven een bepaalde prijsklasse het vaak alleen om de naam gaat, hoewel het jaar, het huis en de druifsoort toch wel uitmaken, maar dat is soms ook puur een voorkeur.
Ik vind niet altijd de duurste de lekkerste.
(bij champagne dan weer wel, dat is op zich wel een beetje jammer, want dat is nóg duurder)
  zondag 19 april 2009 @ 14:45:33 #94
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_68169010
Ik heb toen gezegd dat ze maar lekker moest bijdragen wat ze zelf wilde (er was al de hele week gezeik met haar), en dat de rest wel gewoon niet zou zeuren en de rekening zou splitten.
Zerg schreef:
  zondag 19 april 2009 @ 14:45:44 #95
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_68169019
quote:
Op zondag 19 april 2009 14:43 schreef diomedes het volgende:

[..]

Mee eens, maar het komt toch ook voor dat ik min of meer verplicht uit eten ben met niet mijn allerbeste vrienden...
Nee precies, ik snap de situatie ook wel, maak het zelf ook nog wel eens mee
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_68169026
quote:

Kon je je lachen inhouden?
  zondag 19 april 2009 @ 14:46:23 #97
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_68169041
maar goed soms als iemand ff 5/6 baco's wegtikt tegen 11 euro stuk en ik 3 biertjes bv, dan gaat t bedrag toch echt niet door de midden ( als extreem voorbeeldje dan he )
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_68169105
Baco's bij een diner...

ik word te oud voor die shit
  zondag 19 april 2009 @ 14:48:37 #99
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_68169111
quote:
Op zondag 19 april 2009 14:45 schreef MarMar het volgende:

[..]

Kon je je lachen inhouden?
Met moeite . Er waren al de hele week issues en dat was echt de druppel, heel ernstig. Als je denkt dat het niet kanslozer kan, heb je altijd nog mensen die het tegendeel bewijzen
Zerg schreef:
  zondag 19 april 2009 @ 14:49:20 #100
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_68169134
quote:
Op zondag 19 april 2009 14:48 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Met moeite . Er waren al de hele week issues en dat was echt de druppel, heel ernstig. Als je denkt dat het niet kanslozer kan, heb je altijd nog mensen die het tegendeel bewijzen
ik zou eigenlijk best wel boos worden, doe gewoon normaal
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')