Ik lust geen wijn. Maar kan wel menukaarten lezen.quote:Ik begrijp dat jij kunt proeven hoe duur een wijn is?
Gaat even om het voorbeeld. Lastig he, begrijpend lezen.quote:Ja, het is ook echt lastig om met die vrienden even te bespreken dat jij een fles van ¤100 niet anders vindt smaken dan een fles van ¤5. Lastig hè, communiceren.
Dat is niet vreemd, dat komt erg veel voor. Maar sommige mensen kijken niet veel verder dan hun neus lang is.quote:Sowieso wel vreemd dat iedereen hier vrienden heeft die een totaal andere levensstijl hebben.
En best wel kutvrienden dan..quote:Op zondag 19 april 2009 14:25 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja, het is ook echt lastig om met die vrienden even te bespreken dat jij een fles van ¤100 niet anders vindt smaken dan een fles van ¤5. Lastig hè, communiceren.
Sowieso wel vreemd dat iedereen hier vrienden heeft die een totaal andere levensstijl hebben.
Mee eens, wie zei dat?quote:"Ik lust geen wijn van meer dan vier euro per glas" slaat als een lul op een drumstel.
Mwach, de goedkope wijntjes zijn wel de minst moeilijk drinkbare vaak... denk "zoete witte wijn met ijs"...quote:Op zondag 19 april 2009 14:34 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Natuurlijk kun je kwaliteit (en dus tot op zekere hoogte prijs) proeven, maar een uitspraak als "Ik lust geen wijn van meer dan vier euro per glas" slaat als een lul op een drumstel.
Wel eens uit eten geweest in Italie?quote:
Een fles voor onder de 5 euro zal niet veel goeds zijn nee, maar wist je dat in restaurants de wat duurdere flessen gewoon goedkope merken zijn? Vaak hebben de goedkopere flessen een gemiddelde prijs, want die koopt men het snelst. Als het te goedkoop is is het niet goed, te duur ook niet, oplossing is dan de goedkope flessen wat duurder maken en voila, die fles word ineens het meest verkocht.quote:Op zondag 19 april 2009 14:28 schreef MarMar het volgende:
[..]
* MarMar wel een beetje.
Na een bepaalde prijsklasse maakt het niet meer zoveel uit en betaal je vaak alleen voor het naampje, maar een lekkere goede fles wijn van onder de 5 euro.. not in a lifetime!
Kom je dorp eens uit, dan kom je er vanzelf achter. Eigen ervaring, heb in het buitenland gewoond. Verder gesproken met meerdere mensen die ook verhuist zijn. Lees ook eens een boek. Het blauwe boekje van De Vries & Wolbrink bijvoorbeeld.quote:
Dit dusquote:Op zondag 19 april 2009 14:37 schreef MarMar het volgende:
[..]
En best wel kutvrienden dan..
Dit soort dingen hoeft geen issue te zijn toch, bij onze vrienden is het altijd wisselend geweest kwa financienen, dan zat de een eens krab, dan de ander, dat weet je en daar hou je samen gewoon rekening mee. Heeft Piet het ff niet, nah, dan dokken wij allemaal een tientje meer, zodattie toch mee kan.. zoiets.
En heeft Piet het een jaar later goed, dan krijgen we wel een keer een lekker etentje met GOEDE WIJN bij hem thuis..
Het hoeft allemaal niet op de weegschaal als je echt goede vrienden bent imho.
serieus?quote:Op zondag 19 april 2009 14:41 schreef Mikkie het volgende:
Het ergste dat ik op dat gebied heb meegemaakt is een meid die 50 cent minder wilde betalen dan de rest, want iedereen had vooraf uit het mandje stokbrood drie stukjes gehad en zij maar twee....
Ik hoop dat je die een paar keer hard met dr hoofd op tafel geramd hebt?quote:Op zondag 19 april 2009 14:41 schreef Mikkie het volgende:
Het ergste dat ik op dat gebied heb meegemaakt is een meid die 50 cent minder wilde betalen dan de rest, want iedereen had vooraf uit het mandje stokbrood drie stukjes gehad en zij maar twee....
quote:Op zondag 19 april 2009 14:41 schreef Mikkie het volgende:
Mee eens, maar het komt toch ook voor dat ik min of meer verplicht uit eten ben met niet mijn allerbeste vrienden...quote:Dit dus . Geen gezeik, iedereen tevreden en het geld komt echt wel weer terug hoor
Ja dat wist ikquote:Op zondag 19 april 2009 14:40 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Een fles voor onder de 5 euro zal niet veel goeds zijn nee, maar wist je dat in restaurants de wat duurdere flessen gewoon goedkope merken zijn? Vaak hebben de goedkopere flessen een gemiddelde prijs, want die koopt men het snelst. Als het te goedkoop is is het niet goed, te duur ook niet, oplossing is dan de goedkope flessen wat duurder maken en voila, die fles word ineens het meest verkocht.
Nee precies, ik snap de situatie ook wel, maak het zelf ook nog wel eens meequote:Op zondag 19 april 2009 14:43 schreef diomedes het volgende:
[..]
Mee eens, maar het komt toch ook voor dat ik min of meer verplicht uit eten ben met niet mijn allerbeste vrienden...
Met moeitequote:
ik zou eigenlijk best wel boos worden, doe gewoon normaalquote:Op zondag 19 april 2009 14:48 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Met moeite. Er waren al de hele week issues en dat was echt de druppel, heel ernstig. Als je denkt dat het niet kanslozer kan, heb je altijd nog mensen die het tegendeel bewijzen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |