abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68137526
Ben in de afrondende fase met mijn badkamer. Ik heb inmiddels het bad aangesloten op de de bestaande afvoer van de oude douche. Zie foto.

De afvoer van het bad is aangesloten op staande einde dat midden in de afvoerput zit. Sluitingen zijn allemaal passen en goed gelijmd. De pijp waar de afvoer op is aangesloten was gebarsten en dat heb ik gerepareerd.

Als ik het bad vol gooi en leeg laat open komt er ergens uit de gerepareerde verbinding een beetje vocht. Omdat het verzonken ligt in de vloer kom ik er lastig bij.

Nu is mijn plan om de open ruimte tussen de buiten wan de afvoer en de pijp in het midden vol te gieten met een substantie die daarvoor geschikt is.

Ik zit te denken aan iets dat vloeibaar is al ik het aanbreng, hard wordt, maar niet opdroogt.

Enig idee wat ik hier het beste voor kan gebruiken?

zaterdag 18 april 2009 @ 12:54:56 #2
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_68137570
Waarom mag het niet opdrogen?
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
  FOK!fotograaf zaterdag 18 april 2009 @ 13:07:20 #3
17893 Forno
pi_68137868
Ik vind de verbinding er sowieso een beetje rommelig uitzien.

Waarom niet bij de bron aanpakken, en het lekje repareren? Straks wordt het een lek, en dan kom je er niet meer bij.
  zaterdag 18 april 2009 @ 13:35:02 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_68138489
Ik zou voor epoxy gaan
censuur :O
pi_68141883
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 12:54 schreef waterkip het volgende:
Waarom mag het niet opdrogen?
Uitdrogen bedoelde ik...
pi_68141971
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 13:07 schreef Forno het volgende:
Ik vind de verbinding er sowieso een beetje rommelig uitzien.

Waarom niet bij de bron aanpakken, en het lekje repareren? Straks wordt het een lek, en dan kom je er niet meer bij.
Dit is de enige plek waar ik concessies heb gedaan op grondigheid. Het zit onder het bad en uit het zicht.
De andere optie wat de vloer nog verder open hakken en de afvoer opnieuw aanleggen. Als ik het eerder had geweten dat het zou gaan lekken had ik het misschien gedaan. Nu zit de zandcement vloer er al overheen en is het geegaliseerd.

Het enige wat het moet doen is de boel hermetisch afsluiten en afdichten.
pi_68151587
Even bij een kunststofwinkel (Polyservice, Harjon, Duursma) een blikje PU giethars halen, of epoxyhars als ze niet anders hebben (dan wel een langzame versie, en in laagjes gieten)

Dit erin gieten (desnoods via een langsdoor opengezaagd stukje PVC pijp, als je er niet goed bij komt) en presto!
pi_68154095
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 21:46 schreef skiff het volgende:
Even bij een kunststofwinkel (Polyservice, Harjon, Duursma) een blikje PU giethars halen, of epoxyhars als ze niet anders hebben (dan wel een langzame versie, en in laagjes gieten)

Dit erin gieten (desnoods via een langsdoor opengezaagd stukje PVC pijp, als je er niet goed bij komt) en presto!
Volgens mij krijg je dat er echt nooit meer uit. Zijn twee kokers siliconenkit niet beter? Dat spul krijg je met een hobbymes weer los, terwijl het ook waterdicht is.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_68155486
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 22:52 schreef dahei het volgende:

[..]

Volgens mij krijg je dat er echt nooit meer uit. Zijn twee kokers siliconenkit niet beter? Dat spul krijg je met een hobbymes weer los, terwijl het ook waterdicht is.
Technisch gezien kan dat, hou er dan alleen rekening mee dat de droogtijd 24 uur per mm. dikte is. Dus bij 5 cm. dikte mag je 7 weken je bad niet gebruiken. Als dat geen probleem is heb je mijn zegen.
Anders zou ik misschien het pvc weer kaal maken en opschuren en met pvc lijm er een stuk overheen plakken, misschien wel eerst in vorm maken met een hetelucht föhn.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_68155764
Tja dat is nu het verschil tussen teun en beun de klusser.
http://www.doehetnietzelf.nl/

[ Bericht 15% gewijzigd door klipper op 19-04-2009 01:42:32 ]
  FOK!fotograaf zondag 19 april 2009 @ 01:28:52 #11
137066 fokkieslim
pi_68158242
Maar wat is de reden dat je hier reclame staat te maken,crisis?

[ Bericht 79% gewijzigd door Vonkenboer op 19-04-2009 19:22:13 ]
pi_68158485
quote:
Op zondag 19 april 2009 01:28 schreef fokkieslim het volgende:

[..]

wat zal de reden zijn?

prutsers die achteraf een installateur opdracht geven om hun geknoei op te lossen.

en dan zitten te zeiken over de prijs.

ieder z'n vak.

groet,

mies
pi_68158493
quote:
Op zondag 19 april 2009 01:28 schreef fokkieslim het volgende:

[..]

Oeps dat was niet de bedoeling, maar is ook niet nodig, ik woon daar tenslotte niet. (grapje was dat vaak teun de beun gezegd wordt)
als jij je link ook effe aanpast.

En verder wat mies aangeeft, als je e rzelf geen verstand van heb, begin er dan niet aan.
pi_68160603
je kan het wel vol gooien met epoxy, maar volgens mij hecht dat niet op zo'n pvc pijp, beter gewoon alles los halen en opnieuw aansluiten, of een paar kokers kit, maarja dat gaat ook vast weer lekken over een paar jaar.
  FOK!fotograaf zondag 19 april 2009 @ 11:46:03 #15
17893 Forno
pi_68163500
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 16:15 schreef youreckon het volgende:

[..]

Dit is de enige plek waar ik concessies heb gedaan op grondigheid. Het zit onder het bad en uit het zicht.
De andere optie wat de vloer nog verder open hakken en de afvoer opnieuw aanleggen. Als ik het eerder had geweten dat het zou gaan lekken had ik het misschien gedaan. Nu zit de zandcement vloer er al overheen en is het geegaliseerd.

Het enige wat het moet doen is de boel hermetisch afsluiten en afdichten.
Ik zou voor de meest veilig optie gaan als ik jou was. Slaapt echt veel beter, in plaats van af te wachten tot het weer kan gaan lekken.

Een middagje hakken, afvoer in orde maken en eventueel weer aanhelen met wat cement.

[ Bericht 0% gewijzigd door Forno op 19-04-2009 11:54:12 ]
pi_68180009
Het zijn uiteindelijk 3 tubes sanitairkit geworden. De ruimte tussen de pijp in het midden en de buitenwand zijn volledig ongevuld. Ik heb er wel vertrouwen in dat dat de komende 20 jaar potdicht zit.

Ik kan we volledig vinden in jullie opmerkingen. De mooiste oplossing was inderdaad geweest om de boel er weer uit te bikken, maar dat zag ik echt ff niet zitten.

Ieder z'n vak. Gelukkig is het mijn vak niet, maar ik beleef er als prutsende klusser erg veel plezier aan.

Dank voor de reacties!
  FOK!fotograaf zondag 19 april 2009 @ 23:21:05 #17
137066 fokkieslim
pi_68188214
quote:
Op zondag 19 april 2009 01:43 schreef mies73 het volgende:

[..]

wat zal de reden zijn?

prutsers die achteraf een installateur opdracht geven om hun geknoei op te lossen.

en dan zitten te zeiken over de prijs.

ieder z'n vak.

groet,

mies
Ik denk dat de meeste hier DHZ zijn,de afvoer is niet op de reguliere manier aangesloten(of mischien ook wel),we kunnen toch gewoon helpen ipv mekaar als prutser uit te maken.
Ik heb wel eens een ketel gerepareerd waar diverse bedrijven een flinke nota uitgeschreven hadden,terwijl de echte storing niet eens verholpen was,terwijl het maar een kleinigheid was,dus soms is een prutser beter.
pi_68192477
quote:
Op zondag 19 april 2009 19:42 schreef youreckon het volgende:

Ieder z'n vak. Gelukkig is het mijn vak niet, maar ik beleef er als prutsende klusser erg veel plezier aan.

dankje!!
een mede prutser klusser!!
pi_68317088
ik krijg een heel warm gevoel van binnen...

Thanks!!!
  donderdag 23 april 2009 @ 22:10:03 #20
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_68319679
Met een DHZ is niks mis, er zijn zat klussen die jezelf kunt doen.
Echter, het gaat fout als klusser dingen gaan doen waar ze eigenlijk niet aan horen te zitten.
Zo is een verwarmingsketel en een groepenkast het terein van de vakman.
Ik heb al heel wat mooie stukjes kluswerk gezien, dit varieert van een gasleiding verlengen met een stuk binnenband van een fiets, tot aan het aansluiten van een buitenlamp met een stuk luidsprekerkabel.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_68326232
quote:
Op donderdag 23 april 2009 22:10 schreef cvboer het volgende:
, dit varieert van een gasleiding verlengen met een stuk binnenband van een fiets, tot aan het aansluiten van een buitenlamp met een stuk luidsprekerkabel.
ik vind die fietsband met name link... die luidspreker kabel gaat nog wel, mits niet te lang door een drassif terras...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')