De Deinumse Spitsboogquote:Op dinsdag 21 april 2009 19:20 schreef Ofyles2 het volgende:
Meteen ook een verbinding tussen de lijn Heerenveen - Leeuwarden en de Harlingerlijn?
Ik zit zelf ook te denken aan een spoorverbinding tussen Den Helder en Texel.quote:Op dinsdag 21 april 2009 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Deinumse Spitsboog![]()
HARD nodig zeg ik je.
Oh ja ook nog idd. Nee dan weet ik wat betersquote:Op dinsdag 21 april 2009 19:57 schreef Peterselieman het volgende:
Met een ongelijkvloerse kruising met het spoor naar Sneek
dan vanaf Franeker, kan bestquote:Op dinsdag 21 april 2009 20:00 schreef Peterselieman het volgende:
Dat kan niet. Dan moet de trein vanaf Deinum wel een hele scherpe bocht maken. Dat lukt niet.
quote:De opknapbeurt van de historische trein de Diesel III bij Nedtrain in Tilburg is afgerond. Zondag rijdt de trein weer terug naar Het Spoorwegmuseum in Utrecht.
In de loods van Nedtrain is twee jaar gewerkt aan de Diesel III, die in de jaren dertig een ware sensatie was. Mensen stormden letterlijk op de trein af en vochten om binnen te komen. De trein had voor die tijd erg brede zitplaatsen en een interieur dat leek op een luxe filmdecor.
De vormgeving was geīnspireerd op de stroomlijnvorm uit Amerika die ook hier een rage was. Zondag wordt de trein uit de Tilburgse werkplaats getrokken. Om half drie 's middags wordt de Diesel III in het museum verwacht.
Kan kloppen. De laatste weken stond ie ook regelmatig buiten.quote:
Bij een snelheid hoger dan 3 km/h?quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:26 schreef RubenK het volgende:
koppelden net ZO hard op geldermalsen dat kan niet goed zijn (vloog bijna uit mn stoel bij wijze van spreken)
DD-AR moet je gewoon zo snel en zo hard mogelijk kort rijdenquote:Op dinsdag 21 april 2009 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
DD-AR zeker. Dat moet met redelijk wat snelheid, omdat het spul anders niet wil koppelen.
Ik ben blij dat je geen machinist geworden bent.quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
DD-AR moet je gewoon zo snel en zo hard mogelijk kort rijden
Faal.quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:48 schreef Charango het volgende:
"Station Den Burg, na Den Burg zal deze trein doorrijden als stoptrein en zal nog stoppen te De Cocksdorp, Oost-Vlieland, Terschelling-West, Nes, Schiermonnikoog en heeft als eindbestemming Rottumerplaat"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |