Net weer even een stuk gelopen. Ik dacht: ik loop gelijk even langs het oplaadapparaat voor mijn OV-chipkaart.
Staat er een meisje voor me enorm te stunten met dat ding en te schelden.
Ik een beetje ongeduldig wachten en over haar schouder meekijken. Zie ik gewoon dat ze het niet goed doet. Dus ik vraag na een paar minuten (

) of ik kan helpen. Ze zegt: "dat kutding pakt mij pas niet"
Ik loop er samen met haar doorheen en inderdaad: "pas ongeschikt" op dat schermpje. Ik was al een beetje geirriteerd omdat ik niet tegen mensen kan die niet met zulke simpele apparaten om kunnen gaan en dan niet hulp vragen. Probeer ik het zelf, wordt ook mijn (nieuwe) pas ook niet gepakt. Is het apparaat wéér stuk.
En er staat geen nummer op die automaten

Dus ik ben maar gelopen en uiteindelijk kwam ik langs het volgende station en daar stonden toevallig mannetjes van de RET. Heb maar even gemeld dat 'ie weer stuk is. Nou, die kerel wist het al en die werd er ook kotsmisselijk van

Maar er moest software komen uit Frankrijk en niemand wist hoe lang dat ging duren.
Hij bood me nog een servicekaart aan om gratis te reizen maar ik had mijn kaart al netjes opgeladen op dát station dus netjes bedankt.
Dat aanbod vond ik toch wel apart want het zijn vaak een stel chagrijnen daar