Volgens mij wil hij de TV ook gebruiken voor blu-ray en PS3.quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:09 schreef Mirjam het volgende:
hou er wel rekening mee dat wat ze op die tv's laten zien, altijd blu ray is, dus altijd onberispelijke kwaliteit.
als je dan thuis ineens gewoon televisie gaat kijken, valt het altijd wat tegen, de ene keer meer dan de andere
Als de TV kut is, dan kun je er een blu-ray op afspelen, maar ook die is dan kut.quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:09 schreef Mirjam het volgende:
hou er wel rekening mee dat wat ze op die tv's laten zien, altijd blu ray is, dus altijd onberispelijke kwaliteit.
als je dan thuis ineens gewoon televisie gaat kijken, valt het altijd wat tegen, de ene keer meer dan de andere
Hoezo? Als dat ding via HDMI aangesloten is en een 1080p signaal krijgt, zie je totaal niet hoe goed de tv overweg kan met o.a SD signalen, analoge signalen, hoe goed ie scaled, de-interlaced, etc.quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:13 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Als de TV kut is, dan kun je er een blu-ray op afspelen, maar ook die is dan kut.
dat is niet helemaal waarquote:Op vrijdag 17 april 2009 13:13 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Als de TV kut is, dan kun je er een blu-ray op afspelen, maar ook die is dan kut.
8.5ms ga je waarschijnlijk niet merken.quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:15 schreef DiRadical het volgende:
8.5 ms respose tijd is niet erg snel.
Hoeveel ghosting zou deze hebben
Ik zeg ook niet dat je daaraan kunt zien hoe de andere signalen verwerkt worden.quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:15 schreef PP. het volgende:
[..]
Hoezo? Als dat ding via HDMI aangesloten is en een 1080p signaal krijgt, zie je totaal niet hoe goed de tv overweg kan met o.a SD signalen, analoge signalen, hoe goed ie scaled, de-interlaced, etc.
Natuurlijk blijft een kutte kijkhoek kut, maar je kan zo niet echt duidelijk een tv beoordelen, tenzij je alleen blu-rays gaat kijken thuis.
Dat klopt inderdaad,...quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:15 schreef DiRadical het volgende:
8.5 ms respose tijd is niet erg snel.
Hoeveel ghosting zou deze hebben
ja heb zelf een homecinenma dvd speler van philips, met HDMI uitgang.quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:23 schreef babipangang het volgende:
btw, heb je een home cinema set? Wel makkelijk met zo'n goedkope tv denk ik.
Contrast van 5000 hoeft niks mis mee te zijn, een panasonic/sony tv met contrast 5000 heeft gewoon perfecte kleuren, of dat met die level is zou ik neit weten, maar je zegt het zelf mooi beeld te vinden, dus dat zal wel goed zitten
Goed punt.quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:30 schreef Bonov het volgende:
Het ligt er natuurlijk ook aan hoe kritisch jezelf bent m.b.t. kwaliteit want mijn ervaring is dat heel veel mensen het niet eens opvalt dat ze naar een ongelooflijk slecht beeld kijken.
Mjah op zich ben ik niet heel erg kritisch, gewoon tv kijken doe ik via digitnne omdat ik verder geen andere digitale aanbieder kan ontvangen op mijn adresquote:Op vrijdag 17 april 2009 13:30 schreef Bonov het volgende:
Specificaties zeggen niet alles maar aangezien je voor een beetje leuk 42" scherm wel het dubbele betaald zou ik hier niet al te veel kwaliteit van verwachten.
Het ligt er natuurlijk ook aan hoe kritisch jezelf bent m.b.t. kwaliteit want mijn ervaring is dat heel veel mensen het niet eens opvalt dat ze naar een ongelooflijk slecht beeld kijken.
digitenne en grote televisies gaan vaak niet goed samen, omdat digitenne niet de volledige bitrate/bandbreedte uitzend oid. Heb je geen mogelijkheid tot digitale kabeltelevisie?quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:38 schreef dj_ko het volgende:
[..]
Mjah op zich ben ik niet heel erg kritisch, gewoon tv kijken doe ik via digitnne omdat ik verder geen andere digitale aanbieder kan ontvangen op mijn adres.
Zijn er misschien ook mensen bekend met het merk "level"
Hij zegt toch van niet?quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:39 schreef babipangang het volgende:
[..]
digitenne en grote televisies gaan vaak niet goed samen, omdat digitenne niet de volledige bandbreedte uitzend oid. Heb je geen mogelijkheid tot digitale kabeltelevisie?
ik dacht zelf dat hij bedoeld dat hij geen digitaal ontvangst kan krijgen van een andere leverancier, maar ik kan niet uit zijn post opmaken dat hij geen kabel kan krijgen? Kabel met een humax hd5000c ertussen en je hebt digitaal beeld wat meteen geupscaled wordtquote:
Op dit moment heb ik alleen de mogelijkheid tot digitennequote:Op vrijdag 17 april 2009 13:46 schreef babipangang het volgende:
[..]
ik dacht zelf dat hij bedoeld dat hij geen digitaal ontvangst kan krijgen van een andere leverancier, maar ik kan niet uit zijn post opmaken dat hij geen kabel kan krijgen? Kabel met een humax hd5000c ertussen en je hebt digitaal beeld wat meteen geupscaled wordt
Full HD is nog scherper beeld, nog mooier wergegeven etc.quote:Op vrijdag 17 april 2009 15:07 schreef dj_ko het volgende:
wat zijn nou eigenlijk de voordelen van Full HD ten opzichte van HD ready?
HD ready kan max 720P en Full HD 1080?
heb echt geen verstand van dit soort zaken
Of een panasonic 42x10.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:14 schreef dj_ko het volgende:
De reacties zijn nogal verdeeld, ik zit te twijffelen of ik voor deze zou gaan, of voor max 200 euro meer een HD-ready van een beter merk zoals samsung of LG zal kopen....
Ieder merk hanteert zijn eigen manieren om responsetijd en contrast te meten.quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:03 schreef dj_ko het volgende:
Ik was zojuist even bij de mediamarkt
Ze hebben daar nu een TV van het merk Level (het merk zelf zegt me niets)
Opzich zag de beeldkwaliteit er best goed uit.
De tv heeft de volgende specificaties:
Level LCD (6542)
107 CM beeldscherm
Contrast 5000:1
Full HD
Resolutie 1920 x1080
2x scart 2x hdmi VGA Component
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu ken ik het merk Level niet zo heel erg goed, maar deze tv kost 444 euro. en die prijs staat me wel aan
Ik zit te denken om deze aan te schaffen alleen vind ik het contrast van 5000:1 een beetje weinig.
Is dit ook zo? zouden jullie deze tv kopen? of kan ik beter voor 1 van de bekende merken gaan?
Voor nu wil ik deze tv voornamelijk voor mn PS3 gebruiken en af en toe eens een dvd of blueray filmpje erop kijken.
klopt inderdaad, vond ik ook al vreemd :Squote:Op vrijdag 17 april 2009 16:21 schreef Tha_Duck het volgende:
LG is Full HD voor 150 meer.
Overigens klopt het al niet in je OP, volgens het MM bordje is het 107 cm en volgens de doos 106 ??!!??
http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/philips/42pfl5603d/215932/ wat denk je hiervan?quote:Op zondag 19 april 2009 19:24 schreef dj_ko het volgende:
[..]
klopt inderdaad, vond ik ook al vreemd :S
Welke LG 40" of 42" zouden jullie me aanraden die ook FULL HD heeft met een budget van rond de 650 - 700 euro?
Edit of een ander "bekend" merk
niet zo zeker van zijn... vaak genoeg is het wel oke, maar ik heb, toen ik naar een tv zocht, werkelijk de meest gruwelijke beelden gezien (analoog signaal en dan ook nog een slecht signaal of youtube gemaximaliseerd) op dat soort tv'squote:Op vrijdag 17 april 2009 13:09 schreef Mirjam het volgende:
die van philips is wel mooie tv, iemand anders ervaringen met LG of Samsung?quote:Op zondag 19 april 2009 19:31 schreef babipangang het volgende:
[..]
http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/philips/42pfl5603d/215932/ wat denk je hiervan?
http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/sony/kdl-40s4000/216470/ of die?
Handige site heb daar de LG 42LH3000 alleen zijn er niet echt veel reviews van te vinden op internet, zo ff verder zoeken.quote:Op zondag 19 april 2009 22:03 schreef mrSPLIFFY het volgende:
check gewoon deze site.. is echt een mooie wegwijzert
http://koopinfo.nl/koopwijzer/tv
Nee, alle bovengenoemde resoluties zijn 4:3, niet 16:10 = 8:5.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 01:50 schreef RoW_0 het volgende:
Misschien kan je ergens de beeldverhouding instellen, want fullhd = 16:9. En resoluties die jij allemaal opnoemt zijn pc resoluties (16:10)
Het is heel goed denkbaar dat die TV helemaal geen 1920x1080 signalen vanaf een PC kan weergeven.quote:Kijk goed naar je GPU drivers of je ergens geen TV knopje hebt of beeldverhouding knopje.Drivers van ati spelen dus.
precies daar zit ik dus ook aan te denken, maar als ik 1920x1080 instel, en ik druk op info op mijn afstandsbediening staat er wel 1080p... en als ik em op 1280x720 zet staat er 720p... en die resolutie pakt ie ook niet.... het is niet alleen 1920x1080 eh...quote:Op zaterdag 9 mei 2009 03:34 schreef Riparius het volgende:
[..]
Nee, alle bovengenoemde resoluties zijn 4:3, niet 16:10 = 8:5.
[..]
Het is heel goed denkbaar dat die TV helemaal geen 1920x1080 signalen vanaf een PC kan weergeven.
1080p over HDMI/dvi moet gewoon kunnen werken, zoniet is het imho een inferieur product...quote:Op zaterdag 9 mei 2009 01:36 schreef resque het volgende:
Ik heb zo'n LEVEL tv aangeschaft en ik krijg het niet werkende om 1920x1080 (full hd 1080p) vanuit mijn ati 4870 te krijgen... ik kan maar enkele resoluties instellen:
800x600
1024x768
1152x864
1280x960
dat is alles... de 720p resolutie geeft de tv niet weer... en de 1080p ook niet.. gewoon een zwart scherm...
heb al alle hertz uitgeprobeerd, alles poorten (hdmi 1,2 dvi output 1,2 etc etc...) heb er een dvi-->hdmi kabel tussen hangen...
als ik binnen 1 week niet dat 1080p aan de gang krijg ga ik ermee terug naar de mediamarkt...
iemand suggesties?
kan je je pc niet aansluiten via hdmi-hdmi kabel? misschien is de oorzaak de dvi-hdmi kabel (lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk, maar toch..)quote:Op zaterdag 9 mei 2009 06:42 schreef resque het volgende:
[..]
precies daar zit ik dus ook aan te denken, maar als ik 1920x1080 instel, en ik druk op info op mijn afstandsbediening staat er wel 1080p... en als ik em op 1280x720 zet staat er 720p... en die resolutie pakt ie ook niet.... het is niet alleen 1920x1080 eh...
is dit het addertje misschien???
de handleiding staat niks in! zijn 5 bladzijdesquote:Op zaterdag 9 mei 2009 09:22 schreef mschol het volgende:
[..]
1080p over HDMI/dvi moet gewoon kunnen werken, zoniet is het imho een inferieur product...
niet over VGA kan ik nog begrijpen
check je handleiding, daar staat als het goed is welke modusen worden ondersteund door de tv over welke ingang (was iig bij m'n sony wel zo)
er is verbinding met de tv, hij ziet hem gewoon, wel als 'MSstar demo'... weet niet wat dat inhoudt...quote:Op zaterdag 9 mei 2009 09:24 schreef mschol het volgende:
[..]
kan je je pc niet aansluiten via hdmi-hdmi kabel? misschien is de oorzaak de dvi-hdmi kabel (lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk, maar toch..)
geeft je PC aan dat er verbinding is met de tv? misschien moet je nog iets instellen?
Je grafische kaart stuurt de juiste resoluties naar je TV, anders zou die via de info toets niet laten zien dat er een 1080p of 720p signaal binnenkomt. Het lijkt er dus op dat het probleem in de TV zit, en dan kun je blijven prutsen wat je wil, maar dan zal het niet gaan werken. Misschien geeft de TV geen beeld omdat er via DVI geen handshaking tot stand kan komen (maar dat is maar een gedachte van mijzelf hoor).quote:Op zaterdag 9 mei 2009 12:29 schreef resque het volgende:
[..]
er is verbinding met de tv, hij ziet hem gewoon, wel als 'MSstar demo'... weet niet wat dat inhoudt...
ik heb geen hdmi uitgang op mijn 4870 zitten hoordus dat kan ook niet
en geen idee wat ik moet instellen, dacht dat het misschien aan de scaling opties lag, maar dat heeft ook geen oplossing gegeven...
het moet toch plug&play zijn zou je denken??
Beetje vreemd, je zou toch verwachten dat erin staat welke resoluties de TV max. ondersteund bij de verschillende aansluitingen.quote:de handleiding staat niks in! zijn 5 bladzijdes en er is gewoon 0,0 informatie over te vinden op internet...
elke dvi/hdmi kabel <3 (misschien wel 5) meter moet zonder problemen 1080p kunnen weergeven.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 13:20 schreef Bonov het volgende:
Hoe lang is de kabel want niet alle kabels kunnen 1080p goed doorgeven in sommige gevallen dacht ik? Je zou voor de zekerheid eens kunnen vragen of je een andere kabel (geheel vrijblijvend natuurlijk) mag uit proberen. Om dingen te kunnen uitsluiten moet je ook wel zeker weten dat de videokaart het 1080p signaal goed kan uitsturen naar de TV.
Er is niets over deze TV of het merk "Level" te vinden. Dat, en het feit dat de hele 'handleiding' kennelijk uit 5 bladzijden bestaat, zegt al genoeg. Zoiets kopen is vragen om problemen, dat blijkt maar weer.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 13:22 schreef Mefistoteles het volgende:
Probeer anders wat reviews op internet te lezen...
Probeer ook reviews te vinden van het merk "Level"
De Xbox 360 doet toch geen 1080p? Voor deze toepassingen kun je net zo goed een 720p (hd-ready) televisie kopen, maar om op de toekomst voorbereid te zijn is het natuurlijk een goed ding.quote:Op zondag 10 mei 2009 23:46 schreef Enchanter het volgende:
Ik plaats hem maar gewoon in dit topic.
Als we binnenkort ons nieuwe huis gaan betreden , dan moet er natuurlijk wel een nieuwe TV in![]()
Nu heb ik DEZE van Samsung op het oog , is dat een beetje een goeie ?
Hij zal worden gebruikt voor de volgende dingenGamen (XBOX 360 ) TV kijken (Digitaal van UPC) Films kijken via DVD (misschien in de toekomst Blu-ray)
graag jullie mening
Stuur anders gokuSFE 's een PM. Die heeft exact diezelfde tv. Met dat budget zou ik trouwens ook eens naar de Pioneer 5090 kijken.quote:Op zondag 10 mei 2009 23:46 schreef Enchanter het volgende:
Als we binnenkort ons nieuwe huis gaan betreden , dan moet er natuurlijk wel een nieuwe TV in![]()
Hij zal worden gebruikt voor de volgende dingenGamen (XBOX 360 ) TV kijken (Digitaal van UPC) Films kijken via DVD (misschien in de toekomst Blu-ray)
graag jullie mening
Daar heb ik ook naar gekeken , maar las wel dat Pioneer stopt met de distributie van Plasma's.quote:Op maandag 11 mei 2009 00:11 schreef PP. het volgende:
[..]
Stuur anders gokuSFE 's een PM. Die heeft exact diezelfde tv. Met dat budget zou ik trouwens ook eens naar de Pioneer 5090 kijken.
Tja, de panelen van Samsung zijn nogal glossy, waardoor je snel last hebt van reflecties door invallend licht. En in deze test (weliswaar van de 40 inch versie, maar ik neem aan dat die ook representatief is voor de 52 inch versie) komen toch wel wat minpuntjes aan het licht. Slecht geluid, slechte VGA ingang, de testers slaagden er niet in een PC signaal via HDMI in de native resolutie aan de praat te krijgen, en de dynamische contrastregeling (niet uitschakelbaar?) maakte zich af en toe storend bemerkbaar. Ook de beeldscherpte bij SD bronnen bleef een beetje achter (in tegenstelling tot de scherpte bij HD bronnen).quote:Op zondag 10 mei 2009 23:46 schreef Enchanter het volgende:
graag jullie mening
Ja en? Die dingen zijn nog wel te koop. De samsung waar je naar linkt word ook niet meer geproduceerd, so what?quote:Op maandag 11 mei 2009 00:27 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Daar heb ik ook naar gekeken , maar las wel dat Pioneer stopt met de distributie van Plasma's.
Weet alleen niet meer waar ik dat gelezen heb
quote:Op maandag 11 mei 2009 00:08 schreef MilaNL het volgende:
[..]
De Xbox 360 doet toch geen 1080p? Voor deze toepassingen kun je net zo goed een 720p (hd-ready) televisie kopen, maar om op de toekomst voorbereid te zijn is het natuurlijk een goed ding.
360 heeft een upscaling chip. De games worden meestal in 720p gerenderd maar door de upscaling ziet het er in full-hd ook gewoon goed uit. Het is in ieder geval niet zo dat je voor je 360 beter een hd-ready kan kopen.quote:Op maandag 11 mei 2009 00:08 schreef MilaNL het volgende:
[..]
De Xbox 360 doet toch geen 1080p? Voor deze toepassingen kun je net zo goed een 720p (hd-ready) televisie kopen, maar om op de toekomst voorbereid te zijn is het natuurlijk een goed ding.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |