Je bent heul niet de enigequote:
Ik zie mezelf nog niet vliegenquote:
Ik zie ze wel eens vliegenquote:
ik volg er 119 en word door 114 (terug)gevolgd..quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:46 schreef Stali het volgende:
Het is best wel een grappig idee natuurlijk. Op FOK! bestond al een soort twitterachtig iets door topics als "hoe voel je je nu" , "wat luister je nu" etc. Ik snap al niet eens waarom ik weleens in die topics post. Pure verveling wrs. Ik vind mezelf i.i.g. niet interessant genoeg om te twitteren, want dat wil hoogstwaarschijnlijk echt niemand lezen.
Maar hebben jullie nu zelf ook veel volgers of volgen jullie alleen andere twitteraars?
... maar verder heb ik er dus niets over te zeggenquote:Op vrijdag 17 april 2009 12:29 schreef Lauriette91 het volgende:
Dit topic is niet bedoelt om Twitter af te zeiken!
115 Followersquote:Op vrijdag 17 april 2009 12:56 schreef qu63 het volgende:
[..]
ik volg er 119 en word door 114 (terug)gevolgd..
Bekenden volgen wel terug, maar wat BN-ers zoals Maxime Verhagen enzo volgen me nietquote:Op vrijdag 17 april 2009 12:46 schreef Stali het volgende:
Maar hebben jullie nu zelf ook veel volgers of volgen jullie alleen andere twitteraars?
idemquote:Op vrijdag 17 april 2009 13:01 schreef eleusis het volgende:
[..]
Bekenden volgen wel terug, maar wat BN-ers zoals Maxime Verhagen enzo volgen me niet!
psst, in je profiel alleen je twitternaam invullenquote:Op vrijdag 17 april 2009 13:02 schreef Vlindur het volgende:
Ik heb ook Twitter, maar ben niet zo heul actief
Ja hoor, je kan gewoon meelezenquote:Op vrijdag 17 april 2009 13:05 schreef Stali het volgende:
Vanavond maar eens kijken of het wat is..
Kun je daar ook rondstruinen zonder dat je geregistreerd moet zijn?
Ik zou eens op die [T] 's bij de profielen klikken. Daar kan je zien hoeveel volgers iemand heeft, en hoeveel mensen iemand volgt.quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:46 schreef Stali het volgende:
Ik volg alleen bekenden.quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:01 schreef eleusis het volgende:
[..]
Bekenden volgen wel terug, maar wat BN-ers zoals Maxime Verhagen enzo volgen me niet! En Lauriette ook niet. Verder gaat het wel redelijk gelijk op
Het gaat ook niet per se om de activiteit hoorquote:Op vrijdag 17 april 2009 13:02 schreef Vlindur het volgende:
Volgens mij is dat niet helemaal actueel. Is volgens mij alleen gebaseerd op users die een bepaald account volgen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:17 schreef GoeRoe86 het volgende:
Er was toch een nederlandse twitterpagina waarop je kon zien welke nederlanders er twitterde?
Heb maar bij jou geklikt. Wat lijkt jouw zoon trouwens veel op jou zeg!quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:09 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Ik zou eens op die [T] 's bij de profielen klikken. Daar kan je zien hoeveel volgers iemand heeft, en hoeveel mensen iemand volgt.
Ik volg 195 mensen, en 315 mensen volgen mij.
Ahh grappig. Ik sta iig op de twittermapquote:Op vrijdag 17 april 2009 13:23 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Volgens mij is dat niet helemaal actueel. Is volgens mij alleen gebaseerd op users die een bepaald account volgen.
Wel is er http://twittermap.nl en http://twittergids.nl
De twittergids, is ideaal. Je kunt mensen op provincie, professie, interesses en dergelijke zoeken (Deze pagina is gebaseerd op gegevens in de Bio van accounts. Mensen die dat dus niet goed invullen, staan er niet bij. Voor twittermap geldt hetzelfde, men moet zichzelf toevoegen.)
Nog steeds de meest zuidelijke van 't landquote:Op vrijdag 17 april 2009 13:23 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Volgens mij is dat niet helemaal actueel. Is volgens mij alleen gebaseerd op users die een bepaald account volgen.
Wel is er http://twittermap.nl en http://twittergids.nl
De twittergids, is ideaal. Je kunt mensen op provincie, professie, interesses en dergelijke zoeken (Deze pagina is gebaseerd op gegevens in de Bio van accounts. Mensen die dat dus niet goed invullen, staan er niet bij. Voor twittermap geldt hetzelfde, men moet zichzelf toevoegen.)
Tweetdeckquote:Op vrijdag 17 april 2009 13:29 schreef Sj0rSz het volgende:
Wat is trouwens een beetje handige tool om te twitteren?
Ik update nu steeds via de website, maar dat is niet altijd handig.
Ik gebruik nu twitterfox.quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:29 schreef Sj0rSz het volgende:
Wat is trouwens een beetje handige tool om te twitteren?
Ik update nu steeds via de website, maar dat is niet altijd handig.
Is het lastig om die tool te configureren?quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Tweetdeck. Zowel voor Mac als Windows te krijgen
.
Dank je! (Denk ik,quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:23 schreef Stali het volgende:
[..]
Heb maar bij jou geklikt. Wat lijkt jouw zoon trouwens veel op jou zeg!
Ja ideaal.quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:24 schreef Stali het volgende:
Oh kijk het antwoord staat er al. Zo'n gids is wel handig idd.
QFTquote:Op vrijdag 17 april 2009 13:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Tweetdeck. Zowel voor Mac als Windows te krijgen
.
Voor de iPhone gebruik ik Twitterificquote:Op vrijdag 17 april 2009 13:31 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Dank je! (Denk ik,)
[..]
Ja ideaal.
In princiepe kun je ook gewoon twitterpagina's bekijken zonder account. Heb je een account, dan wordt het twitteren met een applicatie stukken leuker. (Mobiel en achter je laptop/pc)
Voor de PC heb je bijvoorbeeld: Twhirl, Tweetdeck, Blu, DestroyTwitter, en nog vele anderen.
Op mijn mobiel (Nokia N82) gebruik ik Gravity, een gratis alternatief zou daarvoor Twibble zijn.
Oeee, Adobe AIRquote:Op vrijdag 17 april 2009 13:31 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
QFT
Is een Adobe Air app dus werkt op bijna elke OS. Windows, Mac en Ubuntu
Daarvoor zijn inderdaad ook zat applicaties te verkrijgen. Als je geen applicatie kan vinden die je leuk vind, is http://m.slandr.net een goed alternatief om mobiel te twitteren.quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:32 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Voor de iPhone gebruik ik Twitterific
Ohja, dat wou ik nog bij mijn vorige post neerzetten. Je kunt dus je twitterpagina ook protecten. Daardoor kunnen mensen je alleen volgen, als jij ze toestemming geeft. Aan de andere kant, is het daardoor weer niet mogelijk om te reageren op mensen die je niet volgen. Die kunnen immers je tweets niet lezen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:39 schreef GoeRoe86 het volgende:
Ik ben aan het twijfelen of ik mijn updates protected moet maken of niet....
Aan de ene kant is het juist leuk dat mensen je spontaan gaan volgen. Totdat een manager van je je gaat volgen en je bij elke tweet afvraagt of het wel slim is om te posten....
Ja, tenzij iemand zijn/haar profiel heeft dichtgezet.quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:05 schreef Stali het volgende:
Vanavond maar eens kijken of het wat is..
Kun je daar ook rondstruinen zonder dat je geregistreerd moet zijn?
Ik ben wel bekend in mijn buurt, en bij politiequote:
Mja, maar ook zonder te volgen kan hij meelezen, dus beter dat je er nu iig bewust van bentquote:Op vrijdag 17 april 2009 13:39 schreef GoeRoe86 het volgende:
Ik ben aan het twijfelen of ik mijn updates protected moet maken of niet....
Aan de ene kant is het juist leuk dat mensen je spontaan gaan volgen. Totdat een manager van je je gaat volgen en je bij elke tweet afvraagt of het wel slim is om te posten....
quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:54 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ik ben wel bekend in mijn buurt, en bij politie
[..]
Mja, maar ook zonder te volgen kan hij meelezen, dus beter dat je er nu iig bewust van bentDat is ook wel een reden waardoor ik steeds minder blogde, echt iedereen las het, ouders, familie, collega's etc., dus ik kon nergens meer over klagen
Je kunt je tweets afschermen. Dan kunnen ze niet meelezen tenzij jij ze toevoegd als vriendquote:Op vrijdag 17 april 2009 13:54 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ik ben wel bekend in mijn buurt, en bij politie
[..]
Mja, maar ook zonder te volgen kan hij meelezen, dus beter dat je er nu iig bewust van bentDat is ook wel een reden waardoor ik steeds minder blogde, echt iedereen las het, ouders, familie, collega's etc., dus ik kon nergens meer over klagen
Klopt maar dat vind ik ook weer kutquote:Op vrijdag 17 april 2009 14:06 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Je kunt je tweets afschermen. Dan kunnen ze niet meelezen tenzij jij ze toevoegd als vriend
Ik persoonlijk gebruik twitter niet op die manier. Ik gebruik het om dingen die mij opvallen te twitteren. Dingen die mij bezighouden. Als een weblog dus maar dan heel klein...quote:Op vrijdag 17 april 2009 14:09 schreef Apekoek het volgende:
Eigenlijk wil ik ook wel aan twitter beginnen. Maar aan de andere kant niet, want hoe sneu is het nou om de hele tijd aan te geven wat je op dat moment doet? Zoals, ik ben krantje aan het lezen of ik ben een drol aan het draaien. Wat voegt zoiets nou toe? En wat zijn nou de grootste of leukste voordelen aan twitter?
Omdat je ook meer kan zeggen dan alleen dat. Van alle 119 mensen die ik volg ben ik nog nooit zo'n bericht tegen gekomen!quote:Op vrijdag 17 april 2009 14:09 schreef Apekoek het volgende:
Eigenlijk wil ik ook wel aan twitter beginnen. Maar aan de andere kant niet, want hoe sneu is het nou om de hele tijd aan te geven wat je op dat moment doet? Zoals, ik ben krantje aan het lezen of ik ben een drol aan het draaien. Wat voegt zoiets nou toe? En wat zijn nou de grootste of leukste voordelen aan twitter?
Like duhhquote:Op vrijdag 17 april 2009 14:11 schreef Sj0rSz het volgende:
TweetDeck geïnstalleerdWat is dat een handige tool zeg
Daarom noemen ze twitteren ook wel micro-bloggen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 14:10 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Ik persoonlijk gebruik twitter niet op die manier. Ik gebruik het om dingen die mij opvallen te twitteren. Dingen die mij bezighouden. Als een weblog dus maar dan heel klein...
I knowquote:Op vrijdag 17 april 2009 14:11 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Daarom noemen ze twitteren ook wel micro-bloggen.
Groepen is iets wat Tweetdeck ook geweldig maakt.quote:Op vrijdag 17 april 2009 14:11 schreef Sj0rSz het volgende:
TweetDeck geïnstalleerdWat is dat een handige tool zeg
Ik moet nog wel even uitzoeken wat je er allemaal mee kan hoor.quote:Op vrijdag 17 april 2009 14:13 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Groepen is iets wat Tweetdeck ook geweldig maakt.
Aan de andere kant mis ik ook dingen, zoals een notificatie on REPLY, iets dat Twhirl en Seesmic Desktop wel hebben.
Gravity heeft ook groepen, de beste Twitter applicatie beschikbaar voor Symbian telefoons!
Je krijgt toch een popupje rechtsboven als er een reply en/of nieuwe tweets zijnquote:Op vrijdag 17 april 2009 14:13 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Groepen is iets wat Tweetdeck ook geweldig maakt.
Aan de andere kant mis ik ook dingen, zoals een notificatie on REPLY, iets dat Twhirl en Seesmic Desktop wel hebben.
Same here. En om vragen te stellen of op vragen van anderen te antwoorden. Enz. enz.quote:Op vrijdag 17 april 2009 14:10 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Ik persoonlijk gebruik twitter niet op die manier. Ik gebruik het om dingen die mij opvallen te twitteren. Dingen die mij bezighouden. Als een weblog dus maar dan heel klein...
ja maar dat zijn dan notificaties van nieuwe groep berichten, nieuwe replies en optioneel nieuwe all-friends notificaties. Ik wil gewoon alleen een notificatie bij replies of dm's. (Iets aan mij gericht.)quote:Op vrijdag 17 april 2009 14:35 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Je krijgt toch een popupje rechtsboven als er een reply en/of nieuwe tweets zijn
Daarom twitter je ook via een client!quote:Op vrijdag 17 april 2009 14:42 schreef Stinosss het volgende:
Webbased Twitter is langzaam btw. Rrr...
Eens.quote:Op vrijdag 17 april 2009 14:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Same here. En om vragen te stellen of op vragen van anderen te antwoorden. Enz. enz.
Ik merk inderdaad ook al dat via het via een client veel sneller werkt. Hoef je niet elke keer naar je Twitter-account te surfen om te zien of er nog nieuwe tweets zijn.quote:
Tweetie (paar euro) of Twitterific (heeft een gratis versie). Ik gebruik sinds gister Tweetie, heeft wat meer featuresquote:Op vrijdag 17 april 2009 15:42 schreef Nadinarama het volgende:
http://twitter.com/nadinarama
Je moet alles een keer geprobeerd hebben, toch.
Is er trouwens ook een app voor op je Iphone?
TwitterFon, werkt hetzelfde als TwitterFox (plugin voor FireFox) alleen dan op je iPhonequote:Op vrijdag 17 april 2009 15:42 schreef Nadinarama het volgende:
http://twitter.com/nadinarama
Je moet alles een keer geprobeerd hebben, toch.
Is er trouwens ook een app voor op je Iphone?
Ach, gewoon gebruiken. Dan leer je het vanzelfquote:Op vrijdag 17 april 2009 15:25 schreef Lauriette91 het volgende:
Tweetdeck is in het begin best wennen.
idem, maar alleen omdat tweetdeck steeds vastliepquote:Op vrijdag 17 april 2009 15:53 schreef eleusis het volgende:
<- Tweetdeck hater
Twhirl is where it's @ (behalve dan dat hij af en toe crasht)
Zal vanavond eens zoeken in de Itunesstore, wordt er wel helemaal Twitterietwietie van, tsjilp.quote:Op vrijdag 17 april 2009 15:43 schreef eleusis het volgende:
[..]
Tweetie (paar euro) of Twitterific (heeft een gratis versie). Ik gebruik sinds gister Tweetie, heeft wat meer features
Waarom haat je hetquote:Op vrijdag 17 april 2009 15:53 schreef eleusis het volgende:
<- Tweetdeck hater
Twhirl is where it's @ (behalve dan dat hij af en toe crasht)
quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:02 schreef Vlindur het volgende:
Ik kreeg net bericht dat mrtoilet mij volgdequote:Op vrijdag 17 april 2009 17:34 schreef teamlead het volgende:
ik ben sinds een paar dagen ook aan het twitteren. Best grappig, al gaat het natuurlijk nergens over
maar wie de neuk zijn al die mensen die mij toevoegenwaar komen die lui vandaan
Hm, jou ook? Kan hoor..quote:Op vrijdag 17 april 2009 17:36 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik kreeg net bericht dat mrtoilet mij volgde
Je naam komt gewoon voor in de public timeline, daar voegen mensen je gewoon random toe. Of mensen zoeken op iets en vinden jou
Dat had ik eerst ook. Maar gelukkig zit mijn studie heel erg in die media wereld dus zijn er relatief veel mensen met een twitter.quote:Op vrijdag 17 april 2009 18:37 schreef Stinosss het volgende:
Zou mooi zijn als eens wat meer mensen gaat Twitteren. In mijn omgeving Twitteren relatief weinig mensen.
Voornamelijk dat een tweet altijd een bepaalde verticale ruimte inneemt ook al is het een heel kort berichtje... Zo krijg je maar 5-6 tweets op het scherm, met twhirl heb je er 10-12... Verder vind ik die multi-kolom setup irritant, continu scrollbalken (met twhirl schakel je gewoon over met een knopje)... Daarnaast is de UI bijna niet te tweaken, fonts niet in te stellen, bah.quote:
hey, dat is nou precies wat me tegen staat bij tweetdeck. Twhirl is tof. Seesmic desktop is de opvolger, maar is nog lang niet zover. En het dreigt een beetje een 2e tweetdeck te worden...quote:Op zaterdag 18 april 2009 10:00 schreef eleusis het volgende:
[..]
Voornamelijk dat een tweet altijd een bepaalde verticale ruimte inneemt ook al is het een heel kort berichtje... Zo krijg je maar 5-6 tweets op het scherm, met twhirl heb je er 10-12... Verder vind ik die multi-kolom setup irritant, continu scrollbalken (met twhirl schakel je gewoon over met een knopje)... Daarnaast is de UI bijna niet te tweaken, fonts niet in te stellen, bah.
BedoelD. Sorry.quote:Dit topic is niet bedoelt om Twitter af te zeiken!
Gewoon naar homequote:Op zondag 19 april 2009 12:01 schreef richbitch het volgende:
Nou heb nog niet veel mensen kunnen vinden op Twitter
En is het ook mogelijk om van de mensen die je volgt.. alle nieuwe berichten te zien op één pagina?
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |