Je kunt ook die andere in gedachten hebben, die van de Van Dalelettertypen en het NRC-lettertype. Of nog een ander. Of nog eentje, maar die is al een tijdje overleden net als die andere bekende. Het nieuwe lettertype van de laatste Word (Calibri) is trouwens ook door een Nederlander ontworpen, nog weer een ander.quote:Op maandag 27 april 2009 10:40 schreef NoCigar het volgende:
Is het die Nederlander, bekend van zijn lettertypen, wiens naam ik niet weet?
Dat is correct!quote:
Oh, ik kende er volgens mij maar eentje...quote:Op maandag 27 april 2009 10:58 schreef Iblis het volgende:
[..]
Je kunt ook die andere in gedachten hebben, die van de Van Dalelettertypen en het NRC-lettertype. Of nog een ander. Of nog eentje, maar die is al een tijdje overleden net als die andere bekende. Het nieuwe lettertype van de laatste Word (Calibri) is trouwens ook door een Nederlander ontworpen, nog weer een ander.
Neen.quote:Op maandag 27 april 2009 11:30 schreef Lienekien het volgende:
Welk kunstenaarsechtpaar kent u? Kristien Hemmerechts en Herman de Coninck?
The Elements of Typographic Style van Bringhurst is wel een van de standaardwerken. In het Nederlands heb je van K.F. Treebus Tekstwijzer en Vormwijzer die ook over typografie gaan, en van Huib van Krimpen ‘Boek. Over het maken van boeken’, maar dat is ook meer over boekbinden e.d. (en er is heel lastig aan te komen).quote:Op maandag 27 april 2009 11:19 schreef Frollo het volgende:
Vraag aan Iblis:
Kun jij een goed boek aanraden voor wie een inleiding in de typografie zoekt?
Neen. Coosje van Bruggen is afgelopen januari overleden, zie ik net.quote:
Correct!quote:
Nee, dat niet. De onderste deed iets kunstzinnigs met het lot van de bovenste.quote:Op maandag 27 april 2009 12:32 schreef NoCigar het volgende:
Hun leven is van beiden verfilmd?
quote:Op maandag 27 april 2009 12:33 schreef Z het volgende:
De onderste is Steve Reich.
Voor zover ik weet wel. Maar ze waren ook nieuw.quote:Op maandag 27 april 2009 13:15 schreef pyl het volgende:
Neue Deutsche Welle (of is dat alleen muziek?)?
Geef dan eens een hint!quote:Op dinsdag 28 april 2009 09:51 schreef NoCigar het volgende:
Geef eerst maar een goed antwoord.
Lienekienquote:Op dinsdag 28 april 2009 10:17 schreef Lienekien het volgende:
Eerst NoCigar al met zijn duimpje omlaag, nu een boze Gellie. Nou, nou.
Dat is mijn frissejongeusertjesvalletje, pyl. verpest het nou niet.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:31 schreef pyl het volgende:
Gellius!Wil ik dat plaatje wat vergroten, zodat ik de gewraakte stad tenminste kan zien (!!!) en dan blijkt dat je de eigenschappen onaangeroerd hebt gelaten ....
![]()
quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:48 schreef NoCigar het volgende:
Waaran zouden we de stad kunenn herkennen, behalve aan de eigenschappen?
edit: o ja, die toren linksvoor dus.
Echt niet!quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:55 schreef Frollo het volgende:
Lienekien maakt zich op voor een eindsprint...
Ik gok op Frollo bij deze vraag.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:00 schreef Gellius het volgende:
En dan komt-i met een Middeleeuwenvraag. Sterk tactisch eindspel van pyl.
Getijdenboek en Duc de Berry zijn sleuteltermen, dus ik reken het goed. De naam van de kunstenaar(s) en de maand zouden ook leuk zijn geweest.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:02 schreef Frollo het volgende:
Een van de twaalf ploadies uit het getijdenboek van Duc de Berry. Hoe specifiek moet het antwoord zijn?
Niet echt. Het is april.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:04 schreef Frollo het volgende:
Omg, weten jullie de sterrenbeelden uit je hoofd?
Lijkt me wel.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:06 schreef Gellius het volgende:
Wanneer eindig de aprilronde eigenlijk. Om middernacht 30-04?
Oh sorry, ja. De meneer leefde van 1908 tot 1999.quote:
1900 ís jaren 90, aangezien het eerstvolgende decennium in 1901 begon. Maar goed, dat is een discussie die vooral rond de millenniumwissel veel gevoerd werd.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:28 schreef Scaurus het volgende:
Wilde overleed niet in de jaren 1890, maar in 1900.
Quentin Crisp.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:33 schreef Scaurus het volgende:
Volgens mij bedoel je die dandy die waarover Sting in Englishman in New York heeft gezongen. Kan maar niet op zijn naam komen.
Dezelfde titel uiteraard.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |