Maarten Tromp?quote:Op vrijdag 17 april 2009 17:56 schreef pyl het volgende:
Tijdgenoten, zeker, ofschoon mijn meneer wat ouder was, maar jonger stierf. Hun beroepen hadden ook raakvlakken.
Die tweede T had ik nog niet gelezen, ik vond het al obscuur.quote:Op vrijdag 17 april 2009 18:04 schreef pyl het volgende:
Niet Tromp, nee. Die had immers hetzelfde beroep als De Ruyter. En valt bovendien niet onder de tweede t.
quote:Op dinsdag 21 april 2009 09:33 schreef Lienekien het volgende:
Pappenheim!
En: Pappenheimquote:1776. Zijn Pappenheimers kennen,
d.w.z. den aard en het karakter der menschen (aanhangers, volgelingen), met wie men te doen heeft, kennen; de zegswijze is ontleend aan Schiller's Wallensteins Tod (1800), 3, 15: Daran erkenn' ich meine Pappenheimer (ook wel geciteerd als: Ich kenne meine Pappenheimer), woorden, gesproken door Wallenstein, toen de soldaten uit het regiment van graaf Pappenheim hem zeiden, dat zij hem niet voor een landverrader hielden en hem trouw zouden blijven, hoewel de andere regimenten hem afvielen. Zie voor bewijsplaatsen Lvl. 110: Je leert eindelik je Pappenheimers kennen; Barb. 7; Handelingen der Stat.-Gen. 1912-1913, p. 2925: Wanneer dit wetsontwerp nu in stemming komt - wij kennen onze Pappenheimers! - dan gaat het er door; Nkr. II, 1 Maart, p. 2; VII, 18 Jan. p. 2.: Men ziet, de heer Roodhuizen kent zijn Pappenheimsters; 12 Juli p. 2: Men ziet, onze Briand kende zijn Pappenheimers! VIII, 31 Oct. p. 2; Nw. Rotterd. Cour. 29 Juni 1913, p. 1 kol. 2: Ik ken mijn vrijzinnige pappenheimers genoeg om aan te nemen, dat zij zelfs het onmogelijke zouden Handelsblad, 7 Maart (ochtendbl.) 1913, 2de bl.: Natuurlijk zou het willen beproeven om de koningin een dergelijke beslissing te besparen; regelmatiger zijn, indien ik dit verzoek eerst richtte tot de Rotterdammer, maar wij kennen onze Pappenheimers, niet waar?; 12 Mei 1914 (avondbl.) p. 7 k. 4; 1 Oct. 1914 p. 1 k. 5 (avondbl.); Het Volk, 18 Dec. 1912, p. 2; 10 Febr. 1914 p. 4 k. 1; 16 Febr. 1914 p. 8 k. 3; 16 April 1914 p. 3 k. 1; 10 Juni 1914 p. 1 k. 3; De Arbeid, 8 April 1914 p. 2 k. 3; 24 Mei 1914 p. 2 k 4; enz. In den zin van wie of wat men noodig heeft voor een bepaald doel, ‘zijn mannetjes’, komt Pappenheimers voor in Nkr. V, 4 Nov. p. 3: ik krijg men Pappenheimers ook wel zonder kontrakt.
Echt iets voor Gellius, lijkt me.quote:Op dinsdag 21 april 2009 10:11 schreef Lienekien het volgende:
Het is een rotvraag.
Ja, dit is niet voor dummies, hè.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:44 schreef Frollo het volgende:
Jeetje, ja, dat hadden we moeten weten jongens!
quote:
quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:44 schreef Frollo het volgende:
Jeetje, ja, dat hadden we moeten kunnen weten jongens!
Bern?quote:Op woensdag 22 april 2009 09:37 schreef pyl het volgende:
Uit de serie stadsgezichten, waar zijn we dit keer aanbeland?
[ afbeelding ]
Het doet me ook wel een beetje denken aan Salzburg.quote:Op woensdag 22 april 2009 10:17 schreef pyl het volgende:
Niet Bern, nee; ook geen andere Zwitserse stad.
Grappig; je zult nog versteld staan. Niet Salzburg; ook geen andere Oostenrijkse stad.quote:Op woensdag 22 april 2009 10:19 schreef DaMart het volgende:
[..]
Het doet me ook wel een beetje denken aan Salzburg.
Ja.quote:Op donderdag 23 april 2009 10:23 schreef Frollo het volgende:
Ziet Damien Hirst er zo uit?
Volgens die redenering zou er ook nooit een vraag over Serge Diaghilev of Geertjan Lubberhuizen mogen komen.quote:Op donderdag 23 april 2009 10:40 schreef pyl het volgende:
Ja, maar zo'n oprichter van een platenlabel is natuurlijk gewoon een zoveelste makelaar in koffie, dus dat heeft niets met K van doen.
Uitvoerende ja. En heule bekende!quote:Of kennen we de oprichter ook als maker van K?
Van castratenrollen. En wat dies meer zij, natuurlijk.quote:Op donderdag 23 april 2009 11:45 schreef NoCigar het volgende:
Een zanger dan?
En dat is helemaal juist! Pythagoras werd door Ovidius de eerste genoemd die zich tegen het eten van vlees keerde, en is daardoor dus een van de eerste bekende vegetariërs.quote:Op maandag 27 april 2009 08:51 schreef Iblis het volgende:
Die middelbare school hint doet me vermoeden dat ’t Pythagoras zou kunnen zijn geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |