abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86424910
ja, ik zal eens met de HA overleggen. ik had beter eerst weer met de pil kunnen beginnen denk ik, hadden ze er meer afgehaald :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 19 september 2010 @ 15:41:16 #122
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_86602788
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 15:55 schreef pinquit het volgende:
ja, ik zal eens met de HA overleggen. ik had beter eerst weer met de pil kunnen beginnen denk ik, hadden ze er meer afgehaald :P
Is het Mirena spiraaltje niets voor je?
http://www.mirena.nl/html/index.html
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_86758031
Interessant topic. Ik ben 23 jaar, gezond bmi, maar met een bhmaat van 75G. Als ik 's morgens mijn bh aantrek, heb ik al na 10 minuten rode strepen op mijn schouders. Mijn schouders staan ook steeds gespannen, omdat het voelt alsof ik steeds het gewicht van bijvoorbeeld een schoudertas draag. Hadden jullie dit gevoel ook?
Ik heb ook nagedacht over een borstverkleining, maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nog veel twijfels heb. Heb gelezen dat je na zo'n operatie een tijdje niet kan werken/tillen, etc. Ik studeer nog, en ik vroeg me af of het te doen is om nog gewoon naar colleges te gaan of dat je echt thuis moet blijven? Ik woon alleen en heb geen familie die me kan helpen met huishoudelijke taken. Zijn er hier op dit forum nog meer mensen die alleen woonden toen ze hun operatie hadden ondergaan? Hoe hebben jullie dit op gelost?
Hoe lang is het gemiddeld dat je na zo'n operatie in het ziekenhuis moet liggen?
Zit hier echt mee in mijn maag.. :(
pi_86758469
Theebeker, ik lag een dag of 3/4 in het zh en heb 2w niet kunnen werken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 24 september 2010 @ 11:24:32 #125
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_86782409
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:20 schreef Theebeker het volgende:
Interessant topic. Ik ben 23 jaar, gezond bmi, maar met een bhmaat van 75G. Als ik 's morgens mijn bh aantrek, heb ik al na 10 minuten rode strepen op mijn schouders. Mijn schouders staan ook steeds gespannen, omdat het voelt alsof ik steeds het gewicht van bijvoorbeeld een schoudertas draag. Hadden jullie dit gevoel ook?
Ik heb ook nagedacht over een borstverkleining, maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nog veel twijfels heb. Heb gelezen dat je na zo'n operatie een tijdje niet kan werken/tillen, etc. Ik studeer nog, en ik vroeg me af of het te doen is om nog gewoon naar colleges te gaan of dat je echt thuis moet blijven? Ik woon alleen en heb geen familie die me kan helpen met huishoudelijke taken. Zijn er hier op dit forum nog meer mensen die alleen woonden toen ze hun operatie hadden ondergaan? Hoe hebben jullie dit op gelost?
Hoe lang is het gemiddeld dat je na zo'n operatie in het ziekenhuis moet liggen?
Zit hier echt mee in mijn maag.. :(
Is je BH gewoon niet ietwat te strak? Een goede BH zou in principe geen rode strepen moeten veroorzaken.

Officieel mag je na de operatie 6 weken geen zwaar werk verrichten.. Is ook zeer verstandig om je daar aan te houden, anders is de kans groot dat je littekens niet goed genezen of in het ergste geval uitscheuren!

Ik heb ook 3 dagen in het ziekenhuis gelegen en daarna 2 weken thuis op bed. Ik kon niets met mijn armen, kon ze niet boven mijn schouders krijgen etc. dus hulp thuis eigenlijk wel vereist. Misschien dat er tijdenlijk een huishulp kan komen helpen?

En tja, wat betreft studeren.. ik heb veel tentamens toen niet gehaald en nu heb ik totaal door alle achterstand veel tentamens die ik nog over moet doen doordat ik dingen doorschoof, maar dat kan ook gewoon aan mij liggen. :P Zoals ik al zei kon ik in het begin niet zoveel dus college's volgen (je moet toch op school geraken) zat er voor mij niet in.

Ben je al bij de huisarts geweest? Je kunt altijd je problemen voorleggen, hij/zij kan je altijd adviseren en/of doorsturen naar de plastische chirurg :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_86783851
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:24 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Is je BH gewoon niet ietwat te strak? Een goede BH zou in principe geen rode strepen moeten veroorzaken.

Officieel mag je na de operatie 6 weken geen zwaar werk verrichten.. Is ook zeer verstandig om je daar aan te houden, anders is de kans groot dat je littekens niet goed genezen of in het ergste geval uitscheuren!

Ik heb ook 3 dagen in het ziekenhuis gelegen en daarna 2 weken thuis op bed. Ik kon niets met mijn armen, kon ze niet boven mijn schouders krijgen etc. dus hulp thuis eigenlijk wel vereist. Misschien dat er tijdenlijk een huishulp kan komen helpen?

En tja, wat betreft studeren.. ik heb veel tentamens toen niet gehaald en nu heb ik totaal door alle achterstand veel tentamens die ik nog over moet doen doordat ik dingen doorschoof, maar dat kan ook gewoon aan mij liggen. :P Zoals ik al zei kon ik in het begin niet zoveel dus college's volgen (je moet toch op school geraken) zat er voor mij niet in.

Ben je al bij de huisarts geweest? Je kunt altijd je problemen voorleggen, hij/zij kan je altijd adviseren en/of doorsturen naar de plastische chirurg :)
Hoi,

Nee ik heb een bh die echt op de goede maat zit, want anders zakt de hele boel door de zwaarte naar beneden, dus hij zit precies stevig genoeg.
Jammer dat studeren inderdaad lastig wordt. Je loopt idd gelijk achterstand op (en die heb ik al, aiks!). Ben nog niet naar de huisarts geweest (zit momenteel voor een halfjaar in het buitenland) maar het idee zit al een tijdje in mijn hoofd. Durf niet echt naar de huisarts omdat het dan ineens zo definitief is. Wilde me liever eerst goed inlezen enzo (zodat je ook met gerichte vragen kan komen).
Ohja, huishoudhulp is inderdaad een idee. Daar had ik nog niet aan gedacht.
Hebben jullie volledige narcose gehad of kon je alle gesprekken van chirurgen/co-assistenten gewoon volgen? (Na het zien van de Co-Assistent weet ik niet of ik daar zo'n voorstander van ben :p).
pi_86786324
Bvk is onder volledige narcose, dar kan nier mer ruggeprik.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 24 september 2010 @ 15:09:52 #128
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_86790910
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:04 schreef Theebeker het volgende:

[..]

Hoi,

Nee ik heb een bh die echt op de goede maat zit, want anders zakt de hele boel door de zwaarte naar beneden, dus hij zit precies stevig genoeg.
Jammer dat studeren inderdaad lastig wordt. Je loopt idd gelijk achterstand op (en die heb ik al, aiks!). Ben nog niet naar de huisarts geweest (zit momenteel voor een halfjaar in het buitenland) maar het idee zit al een tijdje in mijn hoofd. Durf niet echt naar de huisarts omdat het dan ineens zo definitief is. Wilde me liever eerst goed inlezen enzo (zodat je ook met gerichte vragen kan komen).
Ohja, huishoudhulp is inderdaad een idee. Daar had ik nog niet aan gedacht.
Hebben jullie volledige narcose gehad of kon je alle gesprekken van chirurgen/co-assistenten gewoon volgen? (Na het zien van de Co-Assistent weet ik niet of ik daar zo'n voorstander van ben :p).
Niets is definitief tot het moment dat jij het besluit dat je het echt wil ;)
In de tussentijd dat je nu in het buitenland zit kun je misschien rugversterkende spieroefeningen gaan doen. Toevallig zit ik nu ook in het buitenland ( :D ) en ik merk ook best wel dat ik nog steeds last heb van mijn borsten, waarschijnlijk veroorzaakt door een verkeerde houding.. Ga binnenkort ook maar eens beginnen met die oefeningen ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_86793725
Oh wat toevallig! Waar zit jij?
Ik zit in Zweden en hier is men zeer sportief, dus ik heb ook meteen een abonnement op de sportschool genomen, zodat het argument 'afvallen' (hoewel ik een gezond bmi heb) straks niet hoeft te vallen.
Gelukkig is het igg onder volledige narcose, wil niet weten waar ze het tijdens zo'n operatie over hebben :p
Als ik terug ben in Nederland ga ik dit alles toch maar eens overwegen. De klachten zijn medisch, maar ook psychisch. Heb al sinds mijn 12e grote borsten en ben er destijds (maar ook later nog) vreselijk mee gepest, dus ook nooit echt een goed zelfbeeld gehad. Ik hoop dat ze dit soort redenen ook in overweging nemen. Maarja, dat is afwachten tot ik weer in NL ben :p
  vrijdag 24 september 2010 @ 19:56:06 #130
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_86802581
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 16:22 schreef Theebeker het volgende:
Oh wat toevallig! Waar zit jij?
Ik zit in Zweden en hier is men zeer sportief, dus ik heb ook meteen een abonnement op de sportschool genomen, zodat het argument 'afvallen' (hoewel ik een gezond bmi heb) straks niet hoeft te vallen.
Gelukkig is het igg onder volledige narcose, wil niet weten waar ze het tijdens zo'n operatie over hebben :p
Als ik terug ben in Nederland ga ik dit alles toch maar eens overwegen. De klachten zijn medisch, maar ook psychisch. Heb al sinds mijn 12e grote borsten en ben er destijds (maar ook later nog) vreselijk mee gepest, dus ook nooit echt een goed zelfbeeld gehad. Ik hoop dat ze dit soort redenen ook in overweging nemen. Maarja, dat is afwachten tot ik weer in NL ben :p
Ik zit in Polen ;)

Je kunt gewoon met je huisarts overleggen.. De mijne deed destijds totaal niet moeilijk, desondanks dat hij een man is was hij wel heel aardig en begrijpend ^O^
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_89325493
Ik heb 4 november een borstverkleining gehad. Van cup H naar een kleine D. Van de linkerborst is 1030 gram af en van de rechter 940 gram (en veel mensen vroegen zich af waarom ik een borstverkleining wilde omdat die niet zagen dat ze zo belachelijk groot waren, terwijl ik gewoon strakke shirtjes droeg).

Naar mijn idee geneest het goed maar is op mijn zij slapen nog steeds pijnlijk door de wondjes van de drains. Ook de jeuk is echt verschrikkelijk. Eigenlijk wil ik daar niet over klagen omdat het resultaat echt onwijs mooi is en ik zeer tevreden ben.

Wie had er ook z'on last van jeuk (zelfs nu na 4 weken nog steeds heel erg, allemaal schilfertjes, volgens de chirug had ik allergie voor de pleisters en zou het snel beter gaan maar dat is nu alweer 2 weken geleden). En wat deden jullie tegen de jeuk?
En wanneer sliepen jullie weer op je zij/buik??
  dinsdag 30 november 2010 @ 10:04:51 #132
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_89333086
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 23:27 schreef CVB1974 het volgende:
Ik heb 4 november een borstverkleining gehad. Van cup H naar een kleine D. Van de linkerborst is 1030 gram af en van de rechter 940 gram (en veel mensen vroegen zich af waarom ik een borstverkleining wilde omdat die niet zagen dat ze zo belachelijk groot waren, terwijl ik gewoon strakke shirtjes droeg).

Naar mijn idee geneest het goed maar is op mijn zij slapen nog steeds pijnlijk door de wondjes van de drains. Ook de jeuk is echt verschrikkelijk. Eigenlijk wil ik daar niet over klagen omdat het resultaat echt onwijs mooi is en ik zeer tevreden ben.

Wie had er ook z'on last van jeuk (zelfs nu na 4 weken nog steeds heel erg, allemaal schilfertjes, volgens de chirug had ik allergie voor de pleisters en zou het snel beter gaan maar dat is nu alweer 2 weken geleden). En wat deden jullie tegen de jeuk?
Wat is er veel weggehaald zeg! Bij mij haalden ze toen aan beide kanten een pond weg, en ze zeiden dat het ook een kleine D zou worden. Uiteindelijk is een flinke E geworden. Ik had eerst ook een hele flinke H ;)

Misschien is het verstandig om niet op je zij te slapen? Ik vond het wel een vervelende houding in het begin, om zo op je rug te liggen maar daardoor denk ik dat ik juist geen last had van jeuk etc.
Ik sliep na 2 maanden weer op mijn zij denk ik. Ik ben hetzelfs gewend geraakt om op mijn rug te liggen dat ik zelfs nu zo nog wel eens slaap :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_89339923
Ik slaap niet op mijn zij want dat gaat gewoon niet:(, dus lig verplicht op me rug:P. En ja echt veel he wat eraf is, ik ben er nog steeds verbaasd over maar ben blij dat het eraf is:)..

Hoelang heb jij s'nachts een sportbh gedragen? En die jeuk daar hoor ik meer mensen over maar niemand heeft een oplossing :(. Ik moet mijn borsten insmeren met vitamine E crme maar daar gaat het alleen maar van branden.
pi_89340409
Wow wat is er een hoop verwijderd!
Ik ben in 2004 geopereerd maar ehb nog steeds wel eens jeuk aan de plekjes waar de drains gezeten hebben.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89340770
Bij mij jeuken mijn hele borsten, smeerden jij er iets op? En hoelang had je wondjes?
pi_89343454
Ik vond de Bio Oil Huidolie wel fijn tegen de jeuk. Het is ook niet zo vettig en trekt goed in de huid. Maar alleen smeren als je wondjes goed geheeld zijn.
  dinsdag 30 november 2010 @ 15:04:08 #137
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_89344319
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 13:13 schreef CVB1974 het volgende:
Ik slaap niet op mijn zij want dat gaat gewoon niet:(, dus lig verplicht op me rug:P. En ja echt veel he wat eraf is, ik ben er nog steeds verbaasd over maar ben blij dat het eraf is:)..

Hoelang heb jij s'nachts een sportbh gedragen? En die jeuk daar hoor ik meer mensen over maar niemand heeft een oplossing :(. Ik moet mijn borsten insmeren met vitamine E crme maar daar gaat het alleen maar van branden.
Ik weet niet hoe groot je bed is, maar ik ben toen tijdelijk op een éénpersoonsbed gaan slapen. 2 kussens in mijn zij gelegd zodat ik zeker wist dat ik niet zou draaien. Heb een maandje of 2 met sportbeha aan geslapen. Ik zou het pas niet meer doen als de wonden goed genezen zijn.

Dit vitamine E creme is gewoon tegen littekkenvorming toch? Misschien moet je gewoon een andere proberen, er wordt ook al Bio Oil genoemd al lijkt dat mij juist wel heel vet.. Maargoed ik heb dat niet gebruikt dus ik weet ook niet precies hoe dat werkt. Daarnaast was ik niet erg consequent met het smeren van die littekencreme (en toch is het resultaat heel mooi geworden)

quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 13:24 schreef Vicky het volgende:
Wow wat is er een hoop verwijderd!
Ik ben in 2004 geopereerd maar ehb nog steeds wel eens jeuk aan de plekjes waar de drains gezeten hebben.
Heel af en toe heb ik daar ook wel eens last van idd.. Het is voor mij inmiddels anderhalfjaar geleden, wat gaat de tijd toch snel!

Ik zie de littekens niet eens meer, ten minste.. Ze vallen me niet meer zo op :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_89362068
cvb, soms jeukt het nog steeds, die draingaatjes. En mijn operatie is 9 jaar geleden. Ik heb ook lang last gehad van de gaatjes, ze hebben bij mij waarschijnlijk een zenuw geraakt bij de operatie en daarom heb ik meer last van.
Jeuk kan ik me ook aan de littekens nog goed herinneren en ook die is er soms nog. Ik mocht al snel gaan smeren met calendulan, dus dat heb ik dan ook maar gedaan.
En ik zit ondertussen in mijn tweede zwangerschap en ze zijn de vorige keer keurig weer kleiner geworden, oke het kostte wel even, maar dat is normaal.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  † In Memoriam † dinsdag 30 november 2010 @ 22:44:00 #139
240917 Mula
pi_89364892
quote:
Op maandag 29 november 2010 23:27 schreef CVB1974 het volgende:

Oh die jeuk was echt verschrikkelijk! Dat vond ik misschien nog wel het ergste van de operatie. En het duurde echt weken.

Ik sliep na 10 dagen weer op mijn buik. Ik kan gewoon niet op mijn zij en rug slapen en ik was zo moe. Toen tijdens de 1e controle bleek dat het voor de wonden niet uitmaakte, heb ik gewoon kussens onder mijn buik en boven mijn borsten gelegd (zodat er niet al te veel druk op mijn borsten zou komen) en ben op mijn buik gaan slapen. Werkte prima. Volgens mij ben ik na een week of 3 zonder kussens gaan slapen. Aangezien alles verdoofd was, voelde dat echt heel vreemd.

Jeuk+schilfertjes had ik ook. Afgrijselijk! Al met al vond ik dat nog wel het ergste van de hele operatie.

Ik sliep na 10 dagen weer op mijn buik. Ik k
pi_89365815
Nou dan houd ik nog hoop dat het ophoud. En ik ga calendula zalf halen :)
pi_95400923
Nou, daar ben ik weer hoor (inmiddels terug uit Zweden). Ik kom net bij de fysiotherapie vandaan omdat ik rugklachten had na het terugverhuizen uit Zweden (moest alles alleen verhuizen, dus het was nogal zwaar). De fysio merkte ook op dat ik nogal grote borsten had (Cup G, misschien zelfs wel H :s) en dat dit de spieren in mijn nek enorm vermoeide. Ik merkte ook dat ik mezelf constant aan het verbergen ben, zowel met mijn fysieke houding als met kleding, en dat ben ik eigenlijk zo zat! Ik zit er dus over na te denken om toch naar de huisarts te gaan om een borstverkleining te overleggen, maar ik schaam me hier zo voor! Heb echt enorme gene voor mijn borsten (juist omdat ze zo groot zijn en hangen) en heb er dus enorm veel moeite mee om dat aan allerhande artsen/chirurgen te laten zien (al zal ik niet de enige zijn). Hoe zijn jullie hiermee omgegaan? Is er iemand die me een beetje gerust kan stellen met hoe het hele proces (huisarts, verwijzing naar chirurg en dat soort dingen, onderzoeken wellicht?) is gegaan? Ik merk dat ik enorm nerveus ben omdat ik niet echt weet wat ik (eventueel) kan verwachten.
Alvast bedankt :)
pi_95403570
Tja das lastig. Je zal die gene toch een beetje moeten overwinnen aangezien de ha ze ws toch wil zien, idem bij de plastisch chirurg. Denk maar zo, artsen zien bijna elke dag wel borsten enzo en ze zien vast ook veel ergere dingen.

Geef aan bij de ha wat je lichamelijke maar ook psychische klachten zijn en wat de fysio heeft gezegd en geef aan dat je graag een verwijzing wil voor de pc.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 12 april 2011 @ 19:21:32 #143
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_95406743
De huisarts, chirurg en de medische fotograaf zullen ze zeker zien. Zoals al hierboven gezeged, moet je je hier gewoon overheen zetten. Uiteindelijk zul jij je zelf er beter door voelen, na de ingreep :)

Ik ben na 2 jaar nog steeds redelijk tevreden :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_95408607
:o een medisch fotograaf? Waar worden de foto's voor gebruikt?
Ben er nu idd serieus over aan het nadenken omdat ik er toch wel veel klachten van heb.
  † In Memoriam † dinsdag 12 april 2011 @ 19:54:46 #145
240917 Mula
pi_95408958
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 19:49 schreef Theebeker het volgende:
:o een medisch fotograaf? Waar worden de foto's voor gebruikt?
Ben er nu idd serieus over aan het nadenken omdat ik er toch wel veel klachten van heb.
Die worden gewoon in je dossier gedaan. En je kan evt zelf kopietjes bestellen. :)

Die medisch fotograaf stelt niet veel voor hoor. Het is niet dat er een hele playboy-sessie gedaan wordt. Het is shirt uit, foto van de voorkant, foto van de zijkant, klaar.
pi_95410460
whaha inderdaad Mula :D
Dit soort foto's: http://www.timmenga.com/n(...)21/borstverkleining/
ik sta er ook tussen :P
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 13 april 2011 @ 10:44:37 #147
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_95434324
Ik mocht mijn foto's toen ook mee naar huis nemen. Laatst zocht ik ze maar kan ze helaas nergens meer vinden.. Even wat beter zoeken binnenkort :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_95488114
De huisarts hoefde ze bij mij toen niet te zien, die schreef gelijk een doorverwijzing op.
De plastisch chirurg natuurlijk wel.
pi_95492963
Pfoh ik ben zelf nooit tevreden over mijn borsten, maar door dit topic wel. Heb 75C/D. en weet dat ik dus eigenlijk niet moet zeuren maar vind ze toch wat klein (terwijl ik zelf ook klein ben, 1.63 en 60 kg). Nu ik hier lees dat iedereen ongeveer C en D wil ben ik toch wel tevreden al had ik ook wel een DD willen hebben ofzo.

[ Bericht 21% gewijzigd door Phantomesse op 14-04-2011 15:27:48 ]
  † In Memoriam † vrijdag 15 april 2011 @ 08:17:14 #150
240917 Mula
pi_95528580
Phantomesse, de plastisch chirurg stelde bij mij zelfs een B-cup voor! Dat vond ik te klein. Ben lang, best breed en niet mager.
pi_97532014
Hoe zit dat met menzis en borstverkleining? Op hun site staat: U heeft recht op behandelingen van plastische chirurgische aard als het gaat om (correctie van): borstverkleining op medische indicatie.

Nu heb ik pms en daardoor zwellen mijn borsten nog eens extra op tot een volle 80D (ik ben 1,65m en weeg 64kg), maar heb al 4 weken last van mijn nek en trapezia. ALLES zit vast op het moment. Ik heb verschillende bedden geprobeerd, het ligt daar niet echt aan denk ik. Ook merk ik dat als ik een tijdje (15-30 min) geen bh aan heb, mijn rug ter hoogte van je bh pijn gaat doen.

Als deze klachten door mijn borsten ontstaan, wee zwangerschap en borstvoeding want dan groeien ze ook nog eens een cupmaatje of 2 :'(

Hoe 'medisch gegrond' zijn mijn klachten eigenlijk? Zou ik een eventuele operatie met deze klachten vergoed kunnen krijgen?

[ Bericht 0% gewijzigd door 3Dino op 31-05-2011 10:55:31 ]
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:55:01 #152
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_98220269
*schop

vandaag te horen gekregen dat ik medisch gezien in aanmerking kom voor een borstverkleining, maar ik vind het dus wel een eng idee. ben een Amerikaanse maat 32DDD (volgens deze converter is dat een 70G http://www.85b.org/bra_conv.php) met 1.63 en 63 kilo... Veel last van rug en schouders. Dus zeker een overweging
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_98224408
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:55 schreef Puntenslijpsel het volgende:
*schop

vandaag te horen gekregen dat ik medisch gezien in aanmerking kom voor een borstverkleining, maar ik vind het dus wel een eng idee. ben een Amerikaanse maat 32DDD (volgens deze converter is dat een 70G http://www.85b.org/bra_conv.php) met 1.63 en 63 kilo... Veel last van rug en schouders. Dus zeker een overweging
We zijn ongeveer even groot, behalve dat jouw borsten duidelijk groter zijn. Hoe heb je dat eigenlijk gedaan wat betreft medische verwijzing? Hebben ze een bepaalde grootte die ze niet willen vergoeden omdat het 'niet groot genoeg' is of zijn de pijnklachten voldoende?
pi_100798025
Na jarenlang twijfelen vanochtend naar de huisarts geweest voor een doorverwijzing, ik was nog geen uur thuis en toen werd ik al gebeld door het ziekenhuis *O* voor een afspraak, helaas kon ik zelf volgende week donderdag niet dus nu eind september O+

Volgende zomer hopelijk kleine tietjes *O* *O*
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  † In Memoriam † dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:32:39 #155
240917 Mula
pi_100799484
3dino, ik heb 6 jaar geleden een verkleining gehad terwijl ik bij menzis verzekerd was. Dezelfde zin stond toen in de voorwaarden. Bij mij werd er helemaal niet moeilijk gedaan. Ik had klachten aan nek en rug (al jaren fysio daarvoor) en het was duidelijk dat ik grote en zware borsten had. Dat was voldoende. En dan had ik nog niet eens gigaborsten. Gewoon groot.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:06:49 #156
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_100800580
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 10:41 schreef geppie het volgende:
Na jarenlang twijfelen vanochtend naar de huisarts geweest voor een doorverwijzing, ik was nog geen uur thuis en toen werd ik al gebeld door het ziekenhuis *O* voor een afspraak, helaas kon ik zelf volgende week donderdag niet dus nu eind september O+

Volgende zomer hopelijk kleine tietjes *O* *O*
Spannend zeg! Succes! *O*
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:25:24 #157
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_100801285
ik heb toen ik 19 was een borstverkleining d.m.v. liposuctie gehad. Ik was toen nog echt heel mager, en had echt een grote cupmaat in verhouding. Ik ben toen van een E naar een C gegaan, en vond dat toen echt geweldig.

Doordat het via Lipo was heb ik maar in totaal een halve dag in het ziekenhuis gespendeerd, en was de volgende dag alweer op school te vinden. Het litteken is echt maar een halve milimeter groot, en zit onder mijn borst, dus je ziet er echt niets van.

Nu, 7 jaar later, ben ik best veel aangekomen en is er niets meer te zien van de hele operatie.
pi_100805528
Iemand die het volgende herkent? Na mijn operatie zei de chirurg al wel dat ik een erg slappe huid heb, niet stevig en zo.. maar ondertussen, bijna 4 jaar na de operatie, zijn mijn borsten dus onderaan idd wel weer iets gezakt. Op zich niet erg, het hangt niet of zo, alleen... de tepels zitten nu zo hoog op mijn borsten dat ze voornamelijk bij bikini's tijdens zwemmen er boven uit komen :{. Nu draag ik dus uit noodzaak een soort sporttop bikini, ipv een gewone.
Maar als dit zo door gaat, zitten ze in no time boven alle bh's uit ben ik bang....

Ook heb ik ondertussen een volle cupmaat meer.. had vorig jaar al het idee dat de boel weer gegroeid was, maar ondertussen ben ik uit al mijn leuke bh's (en kledingstukken) gegroeid :( en dat dus zonder noemenswaardige gewichtstoename (ben nu even zwaar als toen, en misschien een kilo zwaarder geweest). Nu heb ik dus wel nieuwe gekocht, maar de kast ligt vol bh's in mijn 'oude' maat :'(

Zit nu een beetje te dubben of ik binnenkort misschien een afspraak ga maken met de chirurg.. baal hier zo van :{
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 17 augustus 2011 @ 20:12:13 #159
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_100866679
mijn bvk is 1 november 2002 geweest. Ik ging van een Fcup naar een Dcup. ik heb ongeveer 6-7 jaar jeuk gehad aan mn tepels als het ging regenen :') erg genant..

Ik ben daarna gestopt met de pil en 2 jaar later weer begonnen en zowaar mijn borsten groeiden behoorlijk snel naar een Ecup.

Verder kwam ik ook nog 15kg aan maar bleven mijn borsten gelukkig gewoon een Ecup. Nu ben ik inmiddels bijna 20kg afgevallen en mijn borsten zijn nog steeds gewoon diezelfde Ecup alleen is mijn omvang 5cm kleiner. Ook zijn ze niet gaan hangen en is er niks veranderd aan de vorm. Ik denk dat dit komt omdat ik voornamelijk nog klierweefsel heb en bijna geen vetweefsel. Dit blijkt ook ieder jaar als ik op controle ga voor borstkanker,iedere keer moet ik een controle echo krijgen omdat door het dichte klierweefsel en littekens de borsten moeilijk te beoordelen zijn op een mammogram.

Ik ben er alleen aan aant denken om een tepelcorrectie te laten doen. In 2002 maakten ze de vorm van de tepel groter dan tegenwoordig. Dit zorgt ervoor dat een wat lager uitgesneden BH of een (half) kanten BH geen optie is,aangezien je de littekens van de tepelhof dan ziet :N

Ik heb een heel klein plekje aan de onderkant van mijn linkerborst waar nog steeds geen gevoel zit,niet storend. En mijn tepels zijn juist gevoeliger geworden en gebleven na de operatie.

Ik zou het onmiddellijk weer doen als ik dezelfde problemen terug had gekregen met mijn huid. )ik had smet onder mijn borsten,hoe goed ik mijn huid ook verzorgde)
pi_100898100
quote:
7s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 20:12 schreef scrub_nurse het volgende:
mijn bvk is 1 november 2002 geweest. Ik ging van een Fcup naar een Dcup. ik heb ongeveer 6-7 jaar jeuk gehad aan mn tepels als het ging regenen :') erg genant..
DAT HEB IK OOK :o En ik maar denken dat ik gek was :')

quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:57 schreef 3Dino het volgende:

[..]

We zijn ongeveer even groot, behalve dat jouw borsten duidelijk groter zijn. Hoe heb je dat eigenlijk gedaan wat betreft medische verwijzing? Hebben ze een bepaalde grootte die ze niet willen vergoeden omdat het 'niet groot genoeg' is of zijn de pijnklachten voldoende?
Ja ik geloof dat je wel groter dan een bepaalde maat moet zijn, of in elk geval een bepaalde verhouding. anders zijn er natuurlijk geen medische gronden aan... want dan doen ze je geen kwaad.

Ik vroeg me af hoe lang en zwaar het herstel is? Ik zit het grootste deel van het jaar in de VS, weg van mijn ouders enzo. Kan ik het 'alleen' ? Hoe afhankelijk van anderen zal ik zijn, en voor hoe lang?
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')