quote:
Ik heb je bron goed doorgelezen en kom tot de conclusie dat de schrijver van dit artikel hangt naar het gelijk geven van de leden van de Gezondheidsraad en zijn adviseurs. Dit is te zien aan het aantal voorbeelden dat hij aandraagt, maar ook de inzet (in het blauw) heeft hij gekozen met de titel 'Expert heeft per definitie contact met industrie', ook is de volgende quote tegenovergesteld van wat jij als bewering aandraagt:
quote:
Vaccinonderzoek wordt in Nederland niet met publiek geld gefinancierd. Als je expert bent op dit terrein heb je dus per definitie contacten met de industrie.” Volgens Knottnerus is de Gezondheidsraad ’zeer terughoudend’ in het benoemen van deskundigen die onderzoek doen dat direct raakt aan het onderwerp waarover advies wordt gevraagd. „Maar je moet wel alle experts bij elkaar krijgen voor een goed advies.
An sich een goede bron, Biek, maar volgens mij heb je:
óf niet verder dan de titel gelezen
óf niet goed gelezen
Waar het uiteindelijk op neerkomt (en dat vind ik zeer grappig), is dat de oordelen die over vaccins gemaakt worden om voor jou te gebruiken, dankzij de farmaceutische industrie mogelijk zijn gemaakt. In andere woorden, je bent de tak onder je eigen voeten vandaan aan het zagen!