JAa! Dat deed ik ook altijd op middelbare schoolquote:Op woensdag 15 april 2009 22:56 schreef LasTeR het volgende:
Oh trouwens, sommige mensen kunnen een leuk geluidje maken met de wijsvinger die tegen de middelvinger aan kletst. Dat kan ik jammer genoeg ook, paar maanden lang non stop gedaan.
quote:Op woensdag 15 april 2009 22:58 schreef BarraCupraCuda het volgende:
hoe heb je in vredes naam tijd voor tik 3?
als ik dat zou doen zeg ik 3 woorden per uur...
quote:Op woensdag 15 april 2009 23:00 schreef IBAZ het volgende:
Het patroon van de stoeptegels volgen? Vooral als ze van half overlappend overgaan in niet overlappend.
Je doet net alsof het 1 of andere vage ziekte isquote:
quote:Op woensdag 15 april 2009 23:06 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je doet net alsof het 1 of andere vage ziekte is
Een dwangneurose is ook een ziekte.quote:Op woensdag 15 april 2009 23:06 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je doet net alsof het 1 of andere vage ziekte is
Sowieso heb jij een dwangneurose. Je doet het gedeeltelijk onbewust en kan er niet gelijk mee stoppen. Dit zou ik wel classificeren als een dwangneurose ja.quote:Op woensdag 15 april 2009 23:08 schreef Bullschnitzel. het volgende:
[..]
Heb ik een dwangneurose dan.
De TV kun je anders best goed uit doen bij mij.quote:Op woensdag 15 april 2009 23:08 schreef tliciouz het volgende:
Ik moet mijn schakelaar van de tv etc aan en uit knippen totdat het voor mijn gevoel goed is.
Het moet sowieso 3 keer aan en uit en dat 3 keer achter elkaar, want 3x3 is 9 en dat is voor mij op een of andere manier een rustgeven gevoel?
Zit mijn vinger niet precies in het midden of druk ik niet hard genoeg doe ik het allemaal weer opnieuw.
quote:Op woensdag 15 april 2009 23:11 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Sowieso heb jij een dwangneurose. Je doet het gedeeltelijk onbewust en kan er niet gelijk mee stoppen. Dit zou ik wel classificeren als een dwangneurose ja.
quote:Op woensdag 15 april 2009 23:14 schreef Bullschnitzel. het volgende:
[..]
Dus fokken en gamen en eten zijn ook dwangneurose's?
Lees :quote:Op woensdag 15 april 2009 23:12 schreef LasTeR het volgende:
[..]
De TV kun je anders best goed uit doen bij mij.
quote:De meeste tikken doe ik alleen in me eigen huis, sommige wil ik nog welleens doen bij andere thuis.
quote:Op woensdag 15 april 2009 23:15 schreef LasTeR het volgende:
[..]Gast, kun je ook serieus doen naar mensen die je proberen te helpen? Of probeer je ze alleen maar belachelijk te maken?
Ik heb zelf het probleem dat wanneer ik het probeer niet te doen, een benauwd gevoel krijg en het is gewoon zo´n opluchting om het wel te doen.quote:Op woensdag 15 april 2009 23:28 schreef PopcornMonster het volgende:
Wat gebeurt er als je een handeling wil onderdrukken? Is er een reden voor dat je deze dingen doet?
quote:Op woensdag 15 april 2009 23:28 schreef PopcornMonster het volgende:
Wat gebeurt er als je een handeling wil onderdrukken? Is er een reden voor dat je deze dingen doet?
En wat als je besluit de handeling toch niet te doen? Raak je dan in paniek, voel je je zeer ongemakkelijk, denk je dat het huis in kan storten?quote:Op woensdag 15 april 2009 23:33 schreef Bullschnitzel. het volgende:
[..]
Twijfelen of ik nou wel of niet terug moet gaan om die handeling te doen, en uiteindelijk wel terug gaan.
Als ik bijvoorbeeld richting school fiets en een bepaalde handeling naar mijn gevoel niet goed uitgevoerd heb fiets ik of terug om te kijken of ik loop de hele dag met een naar gevoel en wil ik nog welleens naar me moeder bellen of smsen om te vragen of alles oke is.quote:Op woensdag 15 april 2009 23:42 schreef PopcornMonster het volgende:
[..]
En wat als je besluit de handeling toch niet te doen? Raak je dan in paniek, voel je je zeer ongemakkelijk, denk je dat het huis in kan storten?
Vage waanbeelden van situaties zoals in de clip All nightmare long van Metallica;quote:Op woensdag 15 april 2009 23:42 schreef PopcornMonster het volgende:
[..]
En wat als je besluit de handeling toch niet te doen? Raak je dan in paniek, voel je je zeer ongemakkelijk, denk je dat het huis in kan storten?
Open er een nieuw topic over zou ik zeggenquote:Op woensdag 15 april 2009 23:52 schreef PopcornMonster het volgende:
Wat raar eigenlijk dat iemand zonder reden een aantal, vaak nutteloze, handelingen vaker achter elkaar doet zonder te weten waarom. Als dit niet wordt gedaan voelt degene zich ongemakkelijk.
Zal er bij iedereen een oorzaak te vinden zijn? Zo ja, kan er dan iets aan gedaan worden?
Je zei dat je erg sociaal bent, het lijkt me niet dat het iets te maken heeft met autisme.quote:Op woensdag 15 april 2009 23:51 schreef Bullschnitzel. het volgende:
[..]
en misschien is dit iets?;
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 15 april 2009 23:55 schreef PopcornMonster het volgende:
[..]
Je zei dat je erg sociaal bent, het lijkt me niet dat het iets te maken heeft met autisme.
Ik denk dat er niet bij iedereen een oorzaak zal zijn, sommige doen het onbewust een keertje en blijven het daarna doen, doen ze het niet voelen ze zich ongemakkelijk.quote:Op woensdag 15 april 2009 23:52 schreef PopcornMonster het volgende:
Wat raar eigenlijk dat iemand zonder reden een aantal, vaak nutteloze, handelingen vaker achter elkaar doet zonder te weten waarom. Als dit niet wordt gedaan voelt degene zich ongemakkelijk.
Zal er bij iedereen een oorzaak te vinden zijn? Zo ja, kan er dan iets aan gedaan worden?
quote:Op woensdag 15 april 2009 23:58 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Ik denk dat er niet bij iedereen een oorzaak zal zijn, sommige doen het onbewust een keertje en blijven het daarna doen, doen ze het niet voelen ze zich ongemakkelijk.
Bij mij zit er wel een oorzaak achter, helaas kan die oorzaak nooit meer veranderd worden, en blijf ik dit waarschijnlijk altijd houden.
Ik weet eigenlijk niet of het erfelijk is, mijn zus en tante hebben het namelijk ook.
Als ik dus stel dat er een oorzaak achter kan zitten, kun jij bedenken of er een reden is voor jezelf? Misschien een emotioneel onverwerkte gebeurtenis?quote:Op donderdag 16 april 2009 00:00 schreef Bullschnitzel. het volgende:
[..]
Wat is jouw oorzaak dan? (als die niet prive is)
Ik ga er liever niet te ver op in, maar er zijn in mijn jeugd een aantal dingen gebeurd waarvan sommige nog steeds spelen waardoor ik het volgens de dokter heb gekregen.quote:Op donderdag 16 april 2009 00:00 schreef Bullschnitzel. het volgende:
[..]
Wat is jouw oorzaak dan? (als die niet prive is)
Oke, en misschien zou je die problemen nu nog kunnen oplosse, iig, stel dat dat zou kunnen, zou je dan nog steeds die tics hebben?quote:Op donderdag 16 april 2009 00:10 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Ik ga er liever niet te ver op in, maar er zijn in mijn jeugd een aantal dingen gebeurd waarvan sommige nog steeds spelen waardoor ik het volgens de dokter heb gekregen.
Ik weet niet of het alleen daardoor komt, maar het heeft er wel degelijk wat mee te maken ..
Ongein.quote:Op donderdag 16 april 2009 00:26 schreef Salvad0R het volgende:
Ik raad je aan om 4 jaar in sociale afzondering in Tibet te gaan leven. Na die tijd zul je geen dwangneuroses en andere ongein meer hebben. Gegarandeerd.
Er zit wel een kern van waarheid in wat Salvador zegt.quote:
En die/dat zijn/is?quote:Op donderdag 16 april 2009 00:43 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Er zit wel een kern van waarheid in wat Salvador zegt.
Feit is als je in een volledig andere situatie komt je hersens anders gaan reageren. Het 'oude' vertrouwde is niet meer. Je zult je aanpassen als je ergens anders woont, hoe dan ook. Je verandert, zie alleen al, al die mensen die naar een klooster gaan in Azie en na maanden terug komen als een ander mens.quote:
Maar als je eenmaal thuis bent, denk je dan niet dat je gewoon weer alle tics weer oppakt?quote:Op donderdag 16 april 2009 00:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Feit is als je in een volledig andere situatie komt je hersens anders gaan reageren. Het 'oude' vertrouwde is niet meer. Je zult je aanpassen als je ergens anders woont, hoe dan ook. Je verandert, zie alleen al, al die mensen die naar een klooster gaan in Azie en na maanden terug komen als een ander mens.
quote:Op donderdag 16 april 2009 07:50 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Maar als je eenmaal thuis bent, denk je dan niet dat je gewoon weer alle tics weer oppakt?
Ik denk namelijk van wel.
Dat eerste heb ik ook een tijdje gehadquote:Op woensdag 15 april 2009 22:44 schreef Bullschnitzel. het volgende:
Deel 2; omdat het in klaagbaak niet meer mocht
Hallo medeFOK!kers
De laatste tijd (zegmaar een half tot anderhalf jaar) heb ik last van een paar ongeloofelijk irritante tikken.
Tik 1:
als ik op de fiets, loop, in de auto of in de trein zit, heb ik altijd de neiging om bij elke lantaarnpaal, fietser, auto, paaltje whatever het maakt niet uit mijn teen te bewegen aan de kant waar het voorwerp staat (dus komt er links een lantaarnpaal, linkerteen, en vice versa). Na een tijdje is het alleen maar vervelender geworden; als het iets van hout of zoiets, iets uit de natuur doe ik mijn teen omhoog en iets als staal oid mijn teen omlaag. Lopend valt dit nog wel mee maar in de auto op de snelweg is dit gruwelijk irritant. Als er een auto langs komt dan moet ik voor elk wiel dat de grond raak mijn teen omlaag doen, dus vier keer voor een auto, maar ook voor de hectometerpaaltjes, lantaarnpalen, vangrails etc. Dat was tik 1.
Tik 2: Ik tril altijd met mijn been, maar dan ook echt altijd.
Tik 3: Als ik woorden uitspreek, probeer ik altijd op een even getal uit te komen. Dit gaat als volgt: eerst tel ik het aantal letters, bijv. bij het woord schutting. Schutting heeft negen letters, wat niet even is. Dan tel ik alleen de klinkers, dat zijn er twee, dus een even getal. Maar dan ben ik er nog niet, dan tel ik alle letters op maar haal ik dubbele weg, dus schutting wordt 'schuting', wat acht letters heeft. Acht is overigens ook een goed getal, want acht gedeeld door twee is vier gedeeld door twee is twee gedeeld door twee is 1, dus een even getal wat vier keer te delen is. Dan doe ik meestal nog een ding met dat woord, dan denk ik me in hoe het woord zou zijn als het opgeschreven is zoals men het uitspreekt; dus 'sgutinh' (ng wordt nh, omdat ng voor mij altijd nog gewoon nggg is), maar dan kom ik uit op zeven letters, maar wel weer twee klinkers. Dit is een gruwelijke tik want dit boven doe ik meestal binnen een halve minuut en dan met welk woord wat ik hoor of lees of vertel.
Tik 4: Altijd als ik 's avonds naar bed ga, check ik altijd vier dubbel keer ALLES. Ik kijk of de gordijnen overal dicht zijn beneden in de woonkamer (maar dan ook echt perfect dicht), dit doe ik dan niet een keer maar kan ik toch wel tot een keer of zeven herhalen, gewoon om zeker te zijn. Alle apparaten die normaal op stand-by staan moeten uit, en dit controleer ik ook altijd minstens vier keer, ik kijk of de deur op slot zit een paar keer, alle computerschermen, alle schoenen netjes bij de deur, alle deuren een paar keer open en dicht maken, en als ik dan eindelijk naar boven wil gaan, moet ik van mezelf gewoon nog een keer. Dit vreselijk irritant kutritueel kan wel 1 uur duren . Nog iets wat hier wel bij past, steeds als ik van de wc gebruik heb gemaakt, wil ik minstens vier keer mn handen wassen en een stuk of zes keer de kraan van het wastafeltje goed dichtgedraaid hebben en steeds kijken of het licht wel uit is.
Overige informatie:
Ik ben volgens iedereen gewoon een normale jongen (iig niet een in z'n eigen wereld, gewoon lekker sociaal leventje, in 't weekend weg zijn en altijd grappig doen in de klas).
Ik ben redelijk slim vind ik zelf, ik doe een tweetalig vwo opleiding, 550 op cito, ben 14 jaar, en ik ben zeer creatief..volgens mijn tekenleraar
Dat hangt er vanaf hoelang je weg bent. Tiks slippen namelijk in je systeem, dat gebeurt niet van 1 op andere dag. Zo vertrekt het ook niet na 1 dag.quote:Op donderdag 16 april 2009 07:50 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Maar als je eenmaal thuis bent, denk je dan niet dat je gewoon weer alle tics weer oppakt?
Ik denk namelijk van wel.
Misschien, vergelijkbaar met luxaflex perfect dicht en gordijnen dicht? De sleutel precies drie rondjes gedraaid? Om zo maar wat andere voorbeelden van mij te noemen.quote:Op maandag 20 april 2009 23:58 schreef Haque het volgende:
iemand ook gehad dat alles heel netjes moest liggen? afstandbediening netjes recht op randje van de tafel, kussens in de hoek van de bank, allemaal kleine dingetjes die me eigenlijk meteen opvielen... moest ik allemaal zonodig meteen uit school op zijn plek leggen
geen last meer van gelukkig
Ik heb ook talloze tics, ik zie het nutteloze ervan in en soms ga ik juist tegen mijn tics in. Sommigen verdwijnen door de jaren, maar ik weet altijd wel weer een paar nieuwe te creëren. Ik hou wel van die stomme kleine dingetjes en volgens mij heeft (bijna) iedereen ze.quote:Op dinsdag 21 april 2009 00:34 schreef heiden6 het volgende:
Erg herkenbaar, ik heb ook dit soort dingen gehad toen ik jonger was, en nog veel meer gekke tics. Een glas drinken binnen een bepaald aantal slokjes leeg moeten drinken en dergelijke.![]()
Nu vrijwel helemaal geen last meer van. Kijk eens hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Obsessief-compulsieve_stoornis
Maar, misschien, als je van die tics af bent, ben je 'normaal', maar misschien is dat hele 'normale' gedoe wel een tic? Gvdquote:Op dinsdag 5 mei 2009 08:33 schreef Fabulous7 het volgende:
Iedereen heeft wel een tic, of ooit een tic gehad. (vroeger altijd ff met voetbal 20keer hooghouden voordat ik naar binnen mocht van mezelf) meestal gaan die dingen weer over maar ze kunnen dus ook resulteren in een dwang neurose. meestal denken mensen dat als ze de handelingen niet uitvoeren er iets ergs gaat gebeuren. (met familie oid) beste manier om ervan af te komen is zelf beheersing ( in andere woorden handeling niet uitvoeren en kijken wat er gebeurd ). hiermee verbreek je het patroon van handelingen en naarmate je dit vaker gaat doen zal de tic langzaam verdwijnen.
Haha dat is nog niets. Bij mij begon het met woorden als ananas of etiket. Daarbij zijn de lettergrepen of in ieder geval de uitspraak hiervan bij deze woorden onder te verdelen in 1-2-3 want: a-na-nas en e-ti-ket. Daar begon de ellendequote:Op woensdag 15 april 2009 22:44 schreef Bullschnitzel. het volgende:
Tik 3: Als ik woorden uitspreek, probeer ik altijd op een even getal uit te komen. Dit gaat als volgt: eerst tel ik het aantal letters, bijv. bij het woord schutting. Schutting heeft negen letters, wat niet even is. Dan tel ik alleen de klinkers, dat zijn er twee, dus een even getal. Maar dan ben ik er nog niet, dan tel ik alle letters op maar haal ik dubbele weg, dus schutting wordt 'schuting', wat acht letters heeft. Acht is overigens ook een goed getal, want acht gedeeld door twee is vier gedeeld door twee is twee gedeeld door twee is 1, dus een even getal wat vier keer te delen is. Dan doe ik meestal nog een ding met dat woord, dan denk ik me in hoe het woord zou zijn als het opgeschreven is zoals men het uitspreekt; dus 'sgutinh' (ng wordt nh, omdat ng voor mij altijd nog gewoon nggg is), maar dan kom ik uit op zeven letters, maar wel weer twee klinkers. Dit is een gruwelijke tik want dit boven doe ik meestal binnen een halve minuut en dan met welk woord wat ik hoor of lees of vertel.
Heerlijk als je dat weet, persoonlijk ga ik altijd bij wie dan ook die aan het tellen is bijna schreeuwen: 24, 12, 18, 32, 90, 100, 200, 300, 1, 5 , 6.. etc etc.quote:Op woensdag 6 mei 2009 17:59 schreef lichtekooi het volgende:
Ik telde altijd mijn stappen, of de keren dat ik op de fiets moest trappen en dan werd ik ook echt boos als iemand me zo afleide dat ik de tel kwijt raakte.
En ik heb een tijdje gehad dat ik alle huisnummers las, dat loopt gewoon altijd hetzelfde op, maar ik MOEST ze zien en als dat niet lukte omdat iemand me afleide ofzo moest ik terug.
en ik voel elkeminuut wel 30 keer aan mijn haar ofzo.
die andere dingen zijn weg, maar dat haar is nog steeds en dat is heel irritant.
Dat doe ik ook regelmatig, het allerleukste is dat mensen het ook bij mij doen, maar ik me er voor kan afsluiten (en ik tel heel wat af op een dag).quote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:01 schreef Aneurism het volgende:
Heerlijk als je dat weet, persoonlijk ga ik altijd bij wie dan ook die aan het tellen is bijna schreeuwen: 24, 12, 18, 32, 90, 100, 200, 300, 1, 5 , 6.. etc etc.
Hoe gefucked mensen dan worden!HEEERLIJK
quote:Op woensdag 6 mei 2009 02:24 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Haha dat is nog niets. Bij mij begon het met woorden als ananas of etiket. Daarbij zijn de lettergrepen of in ieder geval de uitspraak hiervan bij deze woorden onder te verdelen in 1-2-3 want: a-na-nas en e-ti-ket. Daar begon de ellendeVanaf dat moment ging ik dat soort woorden verzamelen. Gelukkig ken ik ze nu niet allemaal meer. E-pi-cen-trum is trouwens een hele mooie want 1-2-3-4.
Dit ging al snel over in wat jij doet met het woord schutting. Alleen bij mij moesten woorden en hele zinnen een opeenvolgende reeks zijn. Zo kon ik hele zinnen op deze manier onder verdelen. Daarbij ook gebruik makend van fonetische uitspraak. "Ik ga fietsen" wordt dan "ik ga fietse" want dat zijn tien letters totaal en dat is dan weer onder te verdelen in 1-2-3-4. I-kg-afi-etse klinkt niet lekker dus dan ga je draaien met letters: e-fi-set-ikga wordt het dan. Hier waren ook weer allerlei regels voor. De eerste e in fietse is los te weken omdat de ie geen echte letter is. De e en de i volgen "niet lekker" op elkaar. De e staat dus alleen. fi gaat dan weer heel goed samen want het zijn een medeklinker en een klinker die ook allebei slank zijn, niet zo breed als de w bijvoorbeeld. Dan hou je de tse over van fietse en tse klinkt ook niet lekker dus mag de t achter se en krijg je set, wat wel weer lekker klinkt.
Allemaal heel debiel en op een gegeven moment werd ik ook erg moe van mezelf. Zo kon ik zinnen vrij simpel t/m 28 letters onderverdelen tot 1-2-3-4-5-6-7. Wat ik hier aan over heb gehouden is dat ik heel snel het aantal letters in een woord herken. Ik zie eigenlijk gelijktijdig een cijfer bij een woord omdat het meteen duidelijk is voor mij hoeveel letters een woord heeft. Op een gegeven moment kon ik dit ook andersom dus 7-6-5-4-3-2-1. Heel veel gegoochel dus waarbij ik mn verstand wel goed trainde. Ook omdat je op een gegeven moment alles voor je ziet is het visuele deel van mn hersenen erg goed getraind.
Ik kan heel makkelijk bouwtekeningen in mn hoofd maken en van daaruit ook alles nabouwen.
Goed... zo kan ik nog wel even doorgaan
Eens! 110%quote:Op woensdag 15 april 2009 22:53 schreef Haque het volgende:
1, 2 en 4 zijn herkenbaar maar 3........... hoe kom je erop
Wat is padintegraal?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 16:35 schreef Haushofer het volgende:
Ik wil altijd van alles de padintegraal uitrekenen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |