Vorige week moest ik met buslijn 81 vanuit Utrecht, maar omdat het avond was, en ik nog niet thuis geweest was, haalde ik even snel wat eten bij de Albert Heijn. Omdat ik ook nu niet naar huis ging haalde ik wat makkelijks daar ik geen zin had om te koken. Natuurlijk was het weer stervens druk en kon ik aansluiten in een enorme rij. Enfin, ik een pak soep en (van die heerlijk kleffe) broodjes gehaald, en ben bij het verlaten van de Albert Heijn in de veronderstelling dat ik de bus al gemist heb. Ik maak de verpakking van mijn broodje open en neem een hap, als ik opmerk dat de bus later reed dan ik vermoedde.
Haastig spoedde ik mij naar de bus waarbij ik mijn overheerlijke broodje terug stop in de verpakking, eenmaal bij de bus mag ik er niet in; "Sorry, maar ik kan je niet binnen laten met dåt broodje". Ik probeer me nog te verweren door te zeggen én te laten zien dat het een gesloten verpakking betrof, maar dat mocht niet baten, de graftak in kwestie zou ook niet verder rijden als ik toch door zou lopen

Uitendelijk kies ik toch eieren voor mijn geld, omdat het enige alternatief een Falcon Punch was (en we weten allemaal hoe dat afloopt). Kan ik op een stadsbus wachten om naar centraal te gaan om daar een andere bus te pakken, waarmee mijn vertraging oploopt tot 3 kwartier, door die ene stomme kankerhoer! Omdat ik toch moest wachten en omdat (natuurlijk) het informatienummer van de Arriva gratis is, heb ik een klachtentelefoontje gepleegd. Nu een week later ligt er opeens een brief in de bus, waarin ik uiteraard uitgebreid exuses verwachtte, met de volgende mededeling:
![]()
Ik neem elke dag godverdomme een tas vol boodschappen mee in de bus, stelletje teringlijers.
Samenvatting:Van de Arriva moet je blijkbaar (alle) consumptiegoederen deponeren alvorens in de bus te stappen.
Klacht 1: Bustokkie die niet met 'macht' om kan gaan.
Klacht 2: 3 kwartier vertraging door de bovenstaande tokkie
Klacht 3: Hypokriet Arriva die meent geen voedselwaren toe te staan waar dit nooit van kracht lijkt te zijn.
Subklacht: door alle media-aandacht van de afgelopen weken kan je niet meer ongestoord een buschauffeur een Falcon Punch verkopen.
Bonusklacht: Broodjes van de Albert Heijn
waren zijn niet te vreten