Rabobank heeft er een.quote:Op woensdag 15 april 2009 20:22 schreef DrDentz het volgende:
Hallo,
Weet iemand of er een creditcard voor een arme student is, waarbij je geen maandelijks verplicht inkomen van 1.000 euro hoeft te hebben? Bij mijn bank (ABN Amro) is dat een vereiste.
Ik kreeg bij de ABN bij m'n studentenrekening zonder probleem een CC hoor... Volgens mij doe je iets niet goed dan.quote:Op woensdag 15 april 2009 20:22 schreef DrDentz het volgende:
Hallo,
Weet iemand of er een creditcard voor een arme student is, waarbij je geen maandelijks verplicht inkomen van 1.000 euro hoeft te hebben? Bij mijn bank (ABN Amro) is dat een vereiste.
Ik red me al prima een aantal jaar zonder creditcard.quote:Op woensdag 15 april 2009 20:24 schreef NanKing het volgende:
[..]
Welkom in de wondere wereld van internetaankopen.
Vooral engelse shops vragen een CC van je.quote:Op woensdag 15 april 2009 20:24 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Ik red me al prima een aantal jaar zonder creditcard.
Dit dus.quote:Op woensdag 15 april 2009 20:23 schreef Blind_Guardian het volgende:
Of het verstandig is om als arme student een CC te hebben is natuurlijk een 2e
Om aankopen te doen voor bepaalde zaken in het buitenland heb je wel een cc nodig. Ik heb er zelf ook een van de Rabobank.quote:Op woensdag 15 april 2009 20:24 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Dat dus.quote:Op woensdag 15 april 2009 20:24 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Daar heb ik mijn vader wel voor.quote:Op woensdag 15 april 2009 20:25 schreef jslavenburg het volgende:
[..]
Vooral engelse shops vragen een CC van je.
Gast, vul nou maar in, je krijgt dat ding gewoon. Voor studenten wordt een uitzondering gemaakt.quote:Op woensdag 15 april 2009 20:27 schreef DrDentz het volgende:
Ik heb een creditcard nodig om tickets/hotel te regelen. Maar als ik bij ABN Amro kijk:
[ afbeelding ]
Zoveel stufi krijg ik niet.
Het is ook onderdeel van het hele studentenpakket, niet de reguliere aanvraag.. Het hangt er ook van af of je er ook uitgestelde betaling op wilt hebben, of dat je netjes elke maand het saldo aanzuivert.quote:Op woensdag 15 april 2009 20:27 schreef DrDentz het volgende:
Ik heb een creditcard nodig om tickets/hotel te regelen. Maar als ik bij ABN Amro kijk:
[ afbeelding ]
Zoveel stufi krijg ik niet.
Je kunt dit formulier gewoon gebruiken. Onderaan aankruisen dat je student bent, that's it. Op de volgende pagina (bovenaan) wordt ook gevraagd om een bewijs van inkomen en stufi wordt als één van de voorbeelden genoemd.quote:Op woensdag 15 april 2009 20:28 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het is ook onderdeel van het hele studentenpakket, niet de reguliere aanvraag.. Het hangt er ook van af of je er ook uitgestelde betaling op wilt hebben, of dat je netjes elke maand het saldo aanzuivert.
Gewoon aanvragen op een kantoor in je buurt of dus via dat formulier wat ik hierboven postte. Overstappen kan altijd nog, als ze 'm afwijzen. Wel goed invullen!!quote:Op woensdag 15 april 2009 20:43 schreef DrDentz het volgende:
Ik heb al een studentenrekening bij ABN Amro. Als het daar kan doe ik het gewoon daar toch?
bij iedere bank kan je vaak wel aan een studenten creditcard komen, daarnaast zie ik nergens dat je een verplicht inkomen nodig hebt?quote:Op woensdag 15 april 2009 20:22 schreef DrDentz het volgende:
Hallo,
Die kun je niet meenemen. Wanneer je bijvoorbeeld in een hotel borg moet betalen kun je vaak je creditcard 'afgeven'. Dan hoef je geen borg inteleveren, maar wordt je creditcard alleen gebruikt wanneer je een bedrag van je borg moet betalen. Scheelt je weer met cash lopen.quote:Op woensdag 15 april 2009 21:19 schreef DrDentz het volgende:
Is Wirecard niks? Een pre-paid creditcard waar je zelf op kunt storten.
Inderdaad... En maar zeuren dat de Amerikanen zo onverantwoord bezig zijn...quote:Op donderdag 16 april 2009 10:02 schreef karr-1 het volgende:
Altijd slim, "arme" studenten een creditcard geven. Ik denk dat we over een paar maanden een topic krijgen over TS die in de schulden zit en niet kan afbetalen.
Jawel hoor,quote:Op donderdag 16 april 2009 09:06 schreef Reintji het volgende:
[..]
Die kun je niet meenemen. Wanneer je bijvoorbeeld in een hotel borg moet betalen kun je vaak je creditcard 'afgeven'. Dan hoef je geen borg inteleveren, maar wordt je creditcard alleen gebruikt wanneer je een bedrag van je borg moet betalen. Scheelt je weer met cash lopen.
met dit verschil dat je niet direct en altijd 12 tot 18% rente betaaldquote:Op donderdag 16 april 2009 10:34 schreef HarryP het volgende:
[..]
Inderdaad... En maar zeuren dat de Amerikanen zo onverantwoord bezig zijn...![]()
Nibud: "Als je niet kunt sparen moet je ook niet gaan lenen".
TS kan beter een normale lening nemen tegen +/- 7% rente dat is heel wat minder dan de 12% tot 18% rente die je op een creditcard betaald.
Wat moet ik met zo'n lening?quote:Op donderdag 16 april 2009 10:34 schreef HarryP het volgende:
TS kan beter een normale lening nemen tegen +/- 7% rente dat is heel wat minder dan de 12% tot 18% rente die je op een creditcard betaald.
Rond de 20 a 30 euro per jaar voor een Eurocard/Mastercard, maar als het onderdeel van een pakket is kon het nog wel eens een tientje schelen..quote:Op woensdag 15 april 2009 20:48 schreef DrDentz het volgende:
Hoeveel betaal je nou een beetje voor zo'n kaart?
Ik mag toch serieus hopen dat jij je CC niet fysiek achter laat bij een hotelreceptie.quote:Op donderdag 16 april 2009 09:06 schreef Reintji het volgende:
[..]
Die kun je niet meenemen. Wanneer je bijvoorbeeld in een hotel borg moet betalen kun je vaak je creditcard 'afgeven'. Dan hoef je geen borg inteleveren, maar wordt je creditcard alleen gebruikt wanneer je een bedrag van je borg moet betalen. Scheelt je weer met cash lopen.
hehe cool, studenten die hun creditcardrekening betalen met een lening van de IB-groep.quote:Op woensdag 15 april 2009 20:28 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Gast, vul nou maar in, je krijgt dat ding gewoon. Voor studenten wordt een uitzondering gemaakt.
Ik niet in ieder geval. No way dat ik dat ding uit mijn zicht laat gaan.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:44 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ik mag toch serieus hopen dat jij je CC niet fysiek achter laat bij een hotelreceptie.
Nee, tuurlijk niet.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:44 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ik mag toch serieus hopen dat jij je CC niet fysiek achter laat bij een hotelreceptie.
Arm en creditcard,.....tel dit bij elkaar op en je krijgt volgend jaar het topic:quote:Op woensdag 15 april 2009 20:22 schreef DrDentz het volgende:
Hallo,
Wou net zeggen, dat zou niet echt slim zijn.. Bijkomend voordeel is dat je dan ook gewoon drankjes etc kan bestellen in de bar, en dit op je hotelrekening kan laten zetten, toen mijn CC een keer dienst weigerde kon dat ineens ook niet meer, en moeten we elke bestelling contant afrekenen.quote:Op donderdag 16 april 2009 12:14 schreef Reintji het volgende:
[..]
Nee, tuurlijk niet.Je autoriseert het hotel om een bedrag te reserveren op je CC als borg mocht er wat van de borg afgetrokken moeten worden. Scheelt je bijvoorbeeld een x bedrag pinnen en dan vervolgens of a) terug gestort krijgen of b) contant in flappen meekrijgen bij vertrek.
http://forum.fok.nl/rde/faq/policyquote:Wat moet je NIET van ons verwachten ?
Je moet vooral niet verwachten dat wij scheidsrechtertje gaan spelen bij onderlinge conflicten. Daar hebben we de zin niet in, noch de tijd voor. Dop je eigen boontjes, gedraag je fatsoenlijk en negeer de mensen waar je niet goed mee op kan schieten. FOK! heeft een heleboel gebruikers en er zullen altijd mensen zijn waarmee je botst. Ga dat gewoon uit de weg.
Wat we ook niet doen is op verzoek posts verwijderen, usernames verwijderen of wijzigen (om welke reden dan ook !), topics sluiten of users bannen.
TS heeft duistere zaakjes?quote:Op donderdag 16 april 2009 13:05 schreef Sjeen het volgende:
Ik zie het probleem echt niet... Je hebt een aantal heel duidelijke antwoorden gekregen over hoe je aan een creditcard kunt komen. Mensen geven verder aan dat een creditcard niet altijd nodig is. En zolang jij niet aangeeft waarvoor je 'm nodig denkt te hebben, zal men blijven speculeren...
Nee, er zijn altijd weer mensen die zo nodig moeten komen vertellen dat ze wat TS wil, niet nodig vinden. Da's helemaal niet relevant.quote:
Doel je nou op mij? Ik heb gewoon een baan en allesbehalve een creditcard nodig. Maar TS zoekt allerlei excuses om niet gewoon een aanvraagformuliertje in te vullen, en ik snap niet zo goed waarom.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:45 schreef renegade808 het volgende:
[..]
hehe cool, studenten die hun creditcardrekening betalen met een lening van de IB-groep.
"I pay Visa with my Mastercard"
Als praktisch wereldwijd geaccepteerde betaalkaart. Het bedrag wordt normaal gesproken toch ook iedere maand van je betaalrekening afgetrokken, tenzij je het weer niet hebt, dan gaan de CC-maatschappijen ook cashen, maar aan gebruikers die automatisch betalen verdienen ze volgens mij helemaal niets.quote:Op donderdag 16 april 2009 12:23 schreef HarryP het volgende:
[..]
Waarom heb je anders een CC nodig tenzij je geen geld hebt?
QFTquote:Op donderdag 16 april 2009 12:57 schreef Matthijs- het volgende:
Wat een gezeik om niets. Een dvd'tje op amazon bestellen is er nou eenmaal niet bij zonder creditcard. Betekent normaal gesproken alles behalve dikke schulden.
Als je veel reist is het bijna onmisbaar tegenwoordig. Plus online betalingen enz.quote:Op woensdag 15 april 2009 20:23 schreef Blind_Guardian het volgende:
Of het verstandig is om als arme student een CC te hebben is natuurlijk een 2e
die bestaan in NL niet zover ik weet; ben er iig een tijdje naar opzoek geweest, nooit gevondenquote:Op donderdag 16 april 2009 20:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Neem een debitcard ipv een creditcard
Je hoeft toch geen nederlandse te nemen?quote:Op donderdag 16 april 2009 21:01 schreef mschol het volgende:
[..]
die bestaan in NL niet zover ik weet; ben er iig een tijdje naar opzoek geweest, nooit gevonden
quote:Op donderdag 16 april 2009 13:05 schreef Sjeen het volgende:
Ik zie het probleem echt niet... Je hebt een aantal heel duidelijke antwoorden gekregen over hoe je aan een creditcard kunt komen. Mensen geven verder aan dat een creditcard niet altijd nodig is. En zolang jij niet aangeeft waarvoor je 'm nodig denkt te hebben, zal men blijven speculeren...
Verder inderdaad onnodig gezeur van mensen die voor TS willen bepalen of hij wel of niet een creditcard zou moeten hebben.quote:Op woensdag 15 april 2009 20:27 schreef DrDentz het volgende:
Ik heb een creditcard nodig om tickets/hotel te regelen.
Mijn vader heeft gewoon een normale creditcard (volgens mij van de ANWB), hier gaat maandelijks een x bedrag naartoe en daar krijgt hij gewoon rente over.quote:Op donderdag 16 april 2009 21:01 schreef mschol het volgende:
[..]
die bestaan in NL niet zover ik weet; ben er iig een tijdje naar opzoek geweest, nooit gevonden
HIER!!!quote:Op donderdag 16 april 2009 21:01 schreef mschol het volgende:
[..]
a) geen nederlandse, en dus accepteerd b.v. play.com em niet (eigenaar van de kaart moet in zelfde land wonen als waar hij is uitgegeven)quote:Op donderdag 16 april 2009 22:03 schreef MOON76 het volgende:
[..]
HIER!!!
Suc6!!! Echt een aanrader...
Wellicht omdat in zo'n beetje alle landen buiten Nederland dat idiote iDeal niet geaccepteerd word?quote:
Typisch nederland trouwens, denken dat een succesvol betaal systeem iets is wat je speciaal voor NL ontwikkeld.quote:Op vrijdag 17 april 2009 07:54 schreef maartena het volgende:
[..]
Wellicht omdat in zo'n beetje alle landen buiten Nederland dat idiote iDeal niet geaccepteerd word?
gelukkig willen ze het systeem uiteindelijk wel europees invoeren. het heeft niet voor niks diverse prijzen gewonnenquote:Op vrijdag 17 april 2009 07:54 schreef maartena het volgende:
[..]
Wellicht omdat in zo'n beetje alle landen buiten Nederland dat idiote iDeal niet geaccepteerd word?
Wie willen dat? De meeste landen buiten Nederland (in de EU) gebruiken al jaren gewoon credit cards, en dat vinden de banken wel best. Op de wiki vind ik er ook niets over terug, behalve dan dat het dus echt een Nederlands systeem is.quote:Op vrijdag 17 april 2009 09:37 schreef mschol het volgende:
gelukkig willen ze het systeem uiteindelijk wel europees invoeren. het heeft niet voor niks diverse prijzen gewonnen
Waarom zou men dit accepteren? CC betalingen zijn prima geregeld, gegarandeerd en heeft een zeer hoge installed base (heel veel mensen hebben een CC)quote:Op vrijdag 17 april 2009 09:37 schreef mschol het volgende:
[..]
gelukkig willen ze het systeem uiteindelijk wel europees invoeren. het heeft niet voor niks diverse prijzen gewonnen
quote:Op woensdag 15 april 2009 20:24 schreef NanKing het volgende:
[..]
Welkom in de wondere wereld van internetaankopen.
een webshop die geen CC accepteerd kan fluiten naar mij als klant.quote:Op vrijdag 17 april 2009 15:47 schreef maartena het volgende:
[..]
Wie willen dat? De meeste landen buiten Nederland (in de EU) gebruiken al jaren gewoon credit cards, en dat vinden de banken wel best. Op de wiki vind ik er ook niets over terug, behalve dan dat het dus echt een Nederlands systeem is.
Het mag dan wel allemaal leuk en veilig werken en zo, maar als je iets uit Amerika wil bestellen, wat velen van ons zo af en toe nog wel eens doen door de gunstige dollarkoers, heb je toch altijd een credit card nodig.
En andersom is het ook enorm irritant, ik zie steeds vaker dat een Nederlandse webshop alleen maar iDeal accepteert (en nog iets anders, wallie ofzo?) en geen credit cards, waardoor ik verder moet zoeken als ik iets wil bestellen voor bijv. de verjaardag van mijn pa.
Credit cards zijn wereldwijd overal geaccepteerd en standaard, en buiten Nederland geven de meeste banken ook gewoon een bankpasje met bijv. een Mastercard logo, dan wordt het meteen van je bankrekening afgehaald zodra je iets online besteld.
Maar nee.... Nederland moet het weer anders doen.
Niet helemaal waar. Ik bestel ook regelmatig van alles uit Amerika en doe dat meestal met Paypal. Simpelweg omdat ik geen creditcard heb. Maar straks heb ik een nieuwe baan en zal ik wat vaker naar het buitenland moeten en dus heb ik wel een CC aangevraagd (maar nog niet ontvangen).quote:Op vrijdag 17 april 2009 15:47 schreef maartena het volgende:
Het mag dan wel allemaal leuk en veilig werken en zo, maar als je iets uit Amerika wil bestellen, wat velen van ons zo af en toe nog wel eens doen door de gunstige dollarkoers, heb je toch altijd een credit card nodig.
Paypal inderdaad.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:33 schreef karr-1 het volgende:
Niet helemaal waar. Ik bestel ook regelmatig van alles uit Amerika en doe dat meestal met Paypal. Simpelweg omdat ik geen creditcard heb. Maar straks heb ik een nieuwe baan en zal ik wat vaker naar het buitenland moeten en dus heb ik wel een CC aangevraagd (maar nog niet ontvangen).
omdat er nog meer intresse is in een systeem wat gebruikt kan worden door -iedereen- met een rekening bij een bank, zolang de bank zich maar bij het systeem aansluit..quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zou men dit accepteren? CC betalingen zijn prima geregeld, gegarandeerd en heeft een zeer hoge installed base (heel veel mensen hebben een CC)
zolang niet iedereen een CC kan krijgen (registratie door een of andere suffe kut schuld b.v. of gewoon te weinig verdienen/niet oud genoeg) is dat systeem nog steeds niet goed genoeg en is ideal dan het systeem om dat gat (dat volgens mij nog best aardig groot is) op te vullen...quote:Op vrijdag 17 april 2009 15:47 schreef maartena het volgende:
[..]
Wie willen dat? De meeste landen buiten Nederland (in de EU) gebruiken al jaren gewoon credit cards, en dat vinden de banken wel best. Op de wiki vind ik er ook niets over terug, behalve dan dat het dus echt een Nederlands systeem is.
En andersom is het ook enorm irritant, ik zie steeds vaker dat een Nederlandse webshop alleen maar iDeal accepteert (en nog iets anders, wallie ofzo?) en geen credit cards, waardoor ik verder moet zoeken als ik iets wil bestellen voor bijv. de verjaardag van mijn pa.
Credit cards zijn wereldwijd overal geaccepteerd en standaard, en buiten Nederland geven de meeste banken ook gewoon een bankpasje met bijv. een Mastercard logo, dan wordt het meteen van je bankrekening afgehaald zodra je iets online besteld.
Maar nee.... Nederland moet het weer anders doen.
Nog meer mensen hebben een bankpas.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zou men dit accepteren? CC betalingen zijn prima geregeld, gegarandeerd en heeft een zeer hoge installed base (heel veel mensen hebben een CC)
iDeal is inderdaad behoorlijk succesvol.quote:Op vrijdag 17 april 2009 08:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Typisch nederland trouwens, denken dat een succesvol betaal systeem iets is wat je speciaal voor NL ontwikkeld.
Als ik het oed begrijp maakt die WireCard dus een soort virtuele CC aan, met alle daarbij horende gegevens? Dus als ik een hotel in het buitenland wil boeken en ze vragen als verificatie mijn CC gegevens kan ik dit dit doen met die WireCard(gegevens)?quote:Op donderdag 16 april 2009 22:03 schreef MOON76 het volgende:
[..]
HIER!!!
Suc6!!! Echt een aanrader...
als het goed is moet dat gewoon gaan: je krijgt een cvc code, kaartnummer, verval datum, naam op de kaart (dit kan je gewoon in 1x opvragen)quote:Op vrijdag 17 april 2009 21:23 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Als ik het oed begrijp maakt die WireCard dus een soort virtuele CC aan, met alle daarbij horende gegevens? Dus als ik een hotel in het buitenland wil boeken en ze vragen als verificatie mijn CC gegevens kan ik dit dit doen met die WireCard(gegevens)?
Maar waarom gaan de banken dan niet gewoon BANKpasjes uitgeven met Mastercard of VISA logo? Ik weet dat dit gebeurd in de VS, Canada, het VK, Noorwegen, Zweden, en Frankrijk van inwoners uit die landen, en volgens mij ook in andere EU landen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 20:11 schreef mschol het volgende:
zolang niet iedereen een CC kan krijgen (registratie door een of andere suffe kut schuld b.v. of gewoon te weinig verdienen/niet oud genoeg) is dat systeem nog steeds niet goed genoeg en is ideal dan het systeem om dat gat (dat volgens mij nog best aardig groot is) op te vullen...
Daarom is het ook handiger om gewoon bankpasjes uit te geven met Mastercard of VISA logo zoals vele andere landen in de EU en de westerse wereld doen. Daar hoef je geen apart iDeal systeem voor in te voeren.quote:Op vrijdag 17 april 2009 20:12 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Nog meer mensen hebben een bankpas.
Tja, er is nauwelijks een alternatief. Zelfs bij FOK kun je alleen met iDeal een abbo kopen. Nogal wiedes dat het dan succesvol is.quote:iDeal is inderdaad behoorlijk succesvol.
en dat kost extra geld, dus dat gaat niet zomaar gebeurenquote:Op vrijdag 17 april 2009 21:46 schreef maartena het volgende:
[..]
Daarom is het ook handiger om gewoon bankpasjes uit te geven met Mastercard of VISA logo zoals vele andere landen in de EU en de westerse wereld doen. Daar hoef je geen apart iDeal systeem voor in te voeren.
een systeem dat rammelt aan alle kanten wordt niet populair... (en zeker niet in de mate van miljoenen transacties per jaar)quote:Tja, er is nauwelijks een alternatief. Zelfs bij FOK kun je alleen met iDeal een abbo kopen. Nogal wiedes dat het dan succesvol is.
Hoho, er werd al genoeg op internet gewinkeld voordat iDeal er was, dus zijn er ook genoeg alternatieven, anders zou er wel minder online gewinkeld worden. Daarna is iDeal eens bedacht en ingevoerd en na verloop van tijd is het zo succesvol geworden dat er winkels zijn die andere betaalwijzen niet eens meer aanbieden. En waarom? Waarschijnlijk omdat er kosten aan verbonden zijn en de klanten toch vrijwel allemaal voor iDeal kiezen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 21:46 schreef maartena het volgende:
[..]
Daarom is het ook handiger om gewoon bankpasjes uit te geven met Mastercard of VISA logo zoals vele andere landen in de EU en de westerse wereld doen. Daar hoef je geen apart iDeal systeem voor in te voeren.
[..]
Tja, er is nauwelijks een alternatief. Zelfs bij FOK kun je alleen met iDeal een abbo kopen. Nogal wiedes dat het dan succesvol is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |