abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 april 2009 @ 16:22:13 #1
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_68043165
.. Maar ze kapen het nieuws en alle discussies!!

Lees bijvoorbeeld de opiniepagina van de Volkskrant van vandaag (15 april) eens.
http://extra.volkskrant.nl/opinie/

Meer dan de helft van de opiniestukken gaat over moslims. Heel Journalistiek Nederland lijkt zich onledig te houden met die 5,7 % van de Nederlandse bevolking..

De echt interessante vraagstukken http://www.volkskrant.nl/(...)nere_wereldbevolking komen in de opiniepagina niet aan bod. Nee het gaat altijd over of Fatima nou wel of niet en lap op haar hoofd mag doen en hoeveel..

Klacht: Dat eeuwige geneuzel over moslims in de pers.
  woensdag 15 april 2009 @ 16:24:00 #2
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_68043221
quote:
Op woensdag 15 april 2009 16:22 schreef Rubber_Johnny het volgende:
.. Maar ze kapen het nieuws en alle discussies!!

Lees bijvoorbeeld de opiniepagina van de Volkskrant van vandaag (15 april) eens.
http://extra.volkskrant.nl/opinie/

Meer dan de helft van de opiniestukken gaat over moslims. Heel Journalistiek Nederland lijkt zich onledig te houden met die 5,7 % van de Nederlandse bevolking..

De echt interessante vraagstukken http://www.volkskrant.nl/(...)nere_wereldbevolking komen in de opiniepagina niet aan bod. Nee het gaat altijd over of Fatima nou wel of niet en lap op haar hoofd mag doen en hoeveel..

Klacht: Dat eeuwige geneuzel over moslims in de pers.
Of ze passen zich volledig aan aan de westerse leefwijze met onze normen en waarden met daarnaast onze regels en je hoort er niets meer van. Maar dat weigeren ze...
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_68043280
quote:
Op woensdag 15 april 2009 16:24 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Of ze passen zich volledig aan aan de westerse leefwijze met onze normen en waarden met daarnaast onze regels en je hoort er niets meer van. Maar dat weigeren ze...
Dat moet het zijn.
  woensdag 15 april 2009 @ 16:25:43 #4
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_68043281
De TT.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_68043318
Welk verband is er met de OP en de TT?
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  woensdag 15 april 2009 @ 16:27:36 #6
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_68043363
quote:

[..]

Er is wel problematiek, dat geloof ik heus ook, maar om nu de helft van de artikelen dover die muzelmannen te laten gaan.. Ik wil ook wel eens over wat anders lezen... Er speelt meer in de wereld dan de ideeën van Tariq of de hoofddoek van Fatima!
pi_68043508
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  woensdag 15 april 2009 @ 16:34:21 #8
167595 mirved
Infobesitas
pi_68043591
Die TT wat een grap.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  woensdag 15 april 2009 @ 16:39:45 #9
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_68043775
quote:
Op woensdag 15 april 2009 16:34 schreef mirved het volgende:
Die TT wat een grap.
Heel grappig dat het tegenwoordig gemeengoed is een bevolkingsgroep collectief te minachten. Oh dat zullen ze wel aan zichzelf te danken hebben natuurlijk.

Het leven is te kort om je te constant te irriteren aan baardmansen en wandelende tenten.
pi_68043817
quote:

[..]

We are the borg...
ijs_beer fan!
pi_68044377
quote:
Je klinkt al een schaap die de kudde volgt. Ik ken genoeg Moslims/Marokkanen/Turken etc die net zoals "wij" leven en waar je niet meer last van hebt dan de blanke mede mens. Daar zijn namelijk ook een heleboel klootzakken van maar omdat dit lang niet zo groot uitgemeten wordt in de media waardoor het evenwicht totaal zoek ik. Zolang mensen blijven schrijven dat het erg is, zal je nooit het echte niveau van de problemen kennen.

Voorbeeldje:
Iedereen weet dat Alfa Romeo een merk is dat altijd elektronische problemen heeft maar dat was ergens in de jaren '90 wel verleden tijd. Niet beter/slechter dan de andere merken in het zelfde segment. Maar omdat ook een Alfa Romeo nog steeds wel eens elektronische problemen heeft roept iedereen gelijk "Vind je het gek! Het is een Alfa. Dan vraag je erom".
pi_68044730
quote:
Op woensdag 15 april 2009 16:41 schreef NanKing het volgende:

[..]

We are the borg...
  woensdag 15 april 2009 @ 17:17:21 #13
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_68044995
quote:
Op woensdag 15 april 2009 16:58 schreef SimonBalk het volgende:

[..]

Je klinkt al een schaap die de kudde volgt. Ik ken genoeg Moslims/Marokkanen/Turken etc die net zoals "wij" leven en waar je niet meer last van hebt dan de blanke mede mens. Daar zijn namelijk ook een heleboel klootzakken van maar omdat dit lang niet zo groot uitgemeten wordt in de media waardoor het evenwicht totaal zoek ik. Zolang mensen blijven schrijven dat het erg is, zal je nooit het echte niveau van de problemen kennen.

Voorbeeldje:
Iedereen weet dat Alfa Romeo een merk is dat altijd elektronische problemen heeft maar dat was ergens in de jaren '90 wel verleden tijd. Niet beter/slechter dan de andere merken in het zelfde segment. Maar omdat ook een Alfa Romeo nog steeds wel eens elektronische problemen heeft roept iedereen gelijk "Vind je het gek! Het is een Alfa. Dan vraag je erom".
Natuurlijk man, het komt allemaal door de media en de rest is achterlijk en lult maar wat mee. Welterusten man daar in je ivoren torentje.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_68045176
quote:
Op woensdag 15 april 2009 16:26 schreef Mendeljev het volgende:
Welk verband is er met de OP en de TT?
TT is hoax
pi_68045313
quote:
Op woensdag 15 april 2009 17:17 schreef cheqy het volgende:

[..]

Natuurlijk man, het komt allemaal door de media en de rest is achterlijk en lult maar wat mee. Welterusten man daar in je ivoren torentje.

media beeldvorming draagt er wel degelijk aan bij het probleem groter te maken dan het eignelijk is en degene die het hardst lopen te zeiken over 'die marokkanen' zijn juist die lui...in ivoren torrentjes...die kennen er namelijk geen

doodvermoeiend gezeik
Porque saber es comprender, saber perder,
dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
tener coraje de entender,
que pudo ser y no lo fue..
pi_68045399
Heb je nou echt niks beters te doen?
  woensdag 15 april 2009 @ 18:27:27 #17
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_68046845
Driewerf hoera voor de aardige Moslimvrinden!

Hiep hiep Hoera!
Hiep hiep Hoera!
Hiep hiep Hoera!
¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
  woensdag 15 april 2009 @ 18:34:08 #18
167595 mirved
Infobesitas
pi_68047042
quote:
Op woensdag 15 april 2009 16:58 schreef SimonBalk het volgende:

[..]

Voorbeeldje:
Jij bent iemand met oogkleppen op. Je kent een paar mensen die het wel goed doen en van daaruit concludeer je maar dat er geen probleem is. De media houd zich nog super in met de nieuwsgeving over Marokkanen. Reis eens een dag langs 4 stations en terug. Dan zie je op ieder station hetzelfde tafereel. Marrokkaantjes die vrouwe lastig vallen, geen fatsoen hebben of ander onwenselijk gedrag vertonen. Ga eens een paar steden in en je ziet hetzelfde.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  woensdag 15 april 2009 @ 18:59:10 #19
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_68047803
quote:
Op woensdag 15 april 2009 18:34 schreef mirved het volgende:

[..]

Jij bent iemand met oogkleppen op. Je kent een paar mensen die het wel goed doen en van daaruit concludeer je maar dat er geen probleem is. De media houd zich nog super in met de nieuwsgeving over Marokkanen. Reis eens een dag langs 4 stations en terug. Dan zie je op ieder station hetzelfde tafereel. Marrokkaantjes die vrouwe lastig vallen, geen fatsoen hebben of ander onwenselijk gedrag vertonen. Ga eens een paar steden in en je ziet hetzelfde.
Er wordt niet gezegd dat er geen probleem is,er wordt alleen geklaagd dat het probleem veel groter gemaakt wordt dan het is, en het alleen nog maar daar over lijkt te gaan.
pi_68050565
Mensen zijn mensen hè.
Ja echt waar.
pi_68054860
quote:
Op woensdag 15 april 2009 18:59 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Er wordt niet gezegd dat er geen probleem is,er wordt alleen geklaagd dat het probleem veel groter gemaakt wordt dan het is, en het alleen nog maar daar over lijkt te gaan.
precies dat
pi_68055028
quote:
Op woensdag 15 april 2009 18:59 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Zolang ik nog steeds zo nu en dan lees dat er bewust berichten over geweld uit de media worden gehouden
omdat de afkomst van de daders niet geheel gunstig is voor het beeld vraag ik mij af of het probleem
niet expres klein wordt gehouden.
pi_68055258
quote:
Op woensdag 15 april 2009 18:34 schreef mirved het volgende:

[..]

jíj bent iemand met oogkleppen op. je kent géén mensen die het wel goed doen, en van daaruit concludeer je maar dat er een probleem is. de media voed jou met nieuwsgeving over marokkanen. daardoor zie jij op je reis langs 4 stations, jongens staan en lopen, die op marokannen lijken, en ja wat doen ze, ze zullen vast...vrouwen aan de haren trekken en achterna lopen, je loopt er met een boog omheen, maar je weet dat ze onfatsoenlijk zijn, en ander onwenselijk gedrag vertonen, ..staat immers in de media..je gaat een paar steden in...en overal zie jij marokkanen hetzelfde doen

echt... we worden zwaar geterroriseert

ja d'r is een probleem met die groep, iedere 10 jaar is er wel een probleem met een groep...ik zit te wachten tot het nog wat meer verschuift naar de polen.

vandaag nieuws...morgen in de papierbak
pi_68055368
quote:
Op woensdag 15 april 2009 22:15 schreef Specularium het volgende:

[..]

Zolang ik nog steeds zo nu en dan lees dat er bewust berichten over geweld uit de media worden gehouden
omdat de afkomst van de daders niet geheel gunstig is voor het beeld vraag ik mij af of het probleem
niet expres klein wordt gehouden.
heb dat serieus nergens gelezen, waar heb je dat uit?

maar een andere vraag dan...waarom is het van belang de afkomst van de dader erbij te vermelden?

strafbaarfeit is toch strafbaarfeit... boeit me weinig of het een nederlander was of een japanner die het gedaan heeft

dus waarom gebeurt dat?

zo dat morgen bij het koffie apparaat gezegd gaat worden?..'hey..gehoord van dit en dat...weer zo een marokkan' ja he...het is wat...altijd weer die marokkanen'

klakkeloos volk nederlanders
pi_68056158
quote:

[..]

Er zijn meerdere manieren..

• uitsluiten

• intergreren dus aanpassen aan de Nederlandse normen en waarden en toch hun eigen indentiteit behouden.

• wederzijds aanpassen

• en tot slot zijn er nog mensen die willen dat ze zich volledig aanpassen aan de Nederlandse cultuur
  • abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')