quote:Op woensdag 15 april 2009 16:51 schreef MaJo het volgende:
Ik heb geen zin meer om te studeren
ik ga maar een poging wagen in bad
Sorryquote:Op woensdag 15 april 2009 16:53 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Mmmmm wat maak je me toch altijd jaloers daarmeeik wil ook een bad
Ohja, en heb jij die Ultimate Shine wel eens gebruikt en zag jij wel glimmers in je haar?
quote:
Dat is zeker interessant.quote:Op woensdag 15 april 2009 16:59 schreef MaJo het volgende:
[..]
maar ik moet dan weer studerentrouwens wel een onderwerp wat jou waarschijnlijk interesseert: de theorie van rechtvaardige oorlog
Absoluutquote:Op woensdag 15 april 2009 17:03 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dat is zeker interessant.Daar kun je diepgaande discussies over krijgen.
Wat het altijd goed doet is een opmerking plaatsen als bv; "Oorlog is de meest vergaande vorm van politiek bedrijven"quote:Op woensdag 15 april 2009 17:06 schreef MaJo het volgende:
[..]
Absoluutwe hebben al menige verhitte discussies gehad in de werkgroep
Ohquote:Op woensdag 15 april 2009 16:57 schreef MaJo het volgende:
[..]
Sorry
heb de ultimate shine een tijdje gebruikt![]()
je hoort er geen glimmers van in je haar te krijgenwel meer glans
Ik vind het best Darwin Award waardigquote:Op woensdag 15 april 2009 16:52 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik zou het ten eerste niet nodig vinden, en ten tweede zou ik ook wel beter weten ja
Of oorlog is nooit gerechtvaardigd. Daar kom je ook niet uitquote:Op woensdag 15 april 2009 17:11 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Wat het altijd goed doet is een opmerking plaatsen als bv; "Oorlog is de meest vergaande vorm van politiek bedrijven"
Hehequote:Op woensdag 15 april 2009 17:14 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ohdat was oostindisch blind lezen waarschijnlijk
En dan krijgen truckers en bussjoofs weer eens de schuld.quote:Op woensdag 15 april 2009 17:20 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Ik vind het best Darwin Award waardig
Oh en meteen daarna, toen we verder fietsten, kwamen we bij de rotonde. Grote vrachtwagen met auto-oplegger maakte een compleet rondje, er fietsten 2 volwassenen(!!) voor ons die wilden oversteken. In plaats van wáchten op de vrachtwagen nemen ze voorrang en gaan er vlak voor langszowel m'n moeder als ik hadden heel even het idee dat ze er onder zouden belanden
Oh dat is echt zo erg dat soort mensenquote:Op woensdag 15 april 2009 17:20 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Ik vind het best Darwin Award waardig
Oh en meteen daarna, toen we verder fietsten, kwamen we bij de rotonde. Grote vrachtwagen met auto-oplegger maakte een compleet rondje, er fietsten 2 volwassenen(!!) voor ons die wilden oversteken. In plaats van wáchten op de vrachtwagen nemen ze voorrang en gaan er vlak voor langszowel m'n moeder als ik hadden heel even het idee dat ze er onder zouden belanden
quote:Op woensdag 15 april 2009 17:22 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En dan krijgen truckers en bussjoofs weer eens de schuld.
Ik heb niets tegen fietsers en voetgangers, maar als je de lengte en de draaicirkel van grote bedrijfswagens onderschat heb je niets in het verkeer te zoeken.
Ja die regel mag van mij de deur uit hoorquote:Op woensdag 15 april 2009 17:23 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oh dat is echt zo erg dat soort mensenDie hebben werkelijk geen idee wat er op zo'n moment gebeurd... En als ze aangereden waren dan was de vrachtwagenchauffeur waarschijnlijk nog schuldig ook
Hahaquote:Op woensdag 15 april 2009 17:21 schreef MaJo het volgende:
[..]
Of oorlog is nooit gerechtvaardigd. Daar kom je ook niet uit
Helemaal mee eensquote:Op woensdag 15 april 2009 17:26 schreef Etcetera het volgende:
[..]
[..]
Ja die regel mag van mij de deur uit hoorAls je als fietser iets doet waarvan je weet dat je fout zit, en je wordt aangereden, is dat toch echt je eigen domme schuld
Inderdaadquote:Op woensdag 15 april 2009 17:26 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
HahaOftewel, hoe wil je de meningen van je gesprekspartners uit elkaar drijven!
Zij blijkbaar nietquote:Op woensdag 15 april 2009 17:27 schreef MaJo het volgende:
[..]
Helemaal mee eens
en kom op zeg, ieder mens met een beetje verstand in zijn donder weet toch gewoon dat dat levensgevaarlijk is
quote:Op woensdag 15 april 2009 17:28 schreef MaJo het volgende:
[..]
Inderdaad
Ik moet trouwens een stelling bedenken voor een essay en heb er een in gedachte. Zou jij er eens naar willen kijken? Ben wel benieuwd naar je mening
Eigenlijk gaat die eer wel uit naar MaJo ja.quote:Op woensdag 15 april 2009 17:28 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Zij blijkbaar niet
Oh ja, vraagjeWil jij AKQ 1500 openen of maakt je dat niet uit?
Mwah maakt me opzich niet zoveel uit hoor. Maar misschien eigenlijk wel leuk jaquote:Op woensdag 15 april 2009 17:28 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Zij blijkbaar niet
Oh ja, vraagjeWil jij AKQ 1500 openen of maakt je dat niet uit?
Doe ik meteenquote:Op woensdag 15 april 2009 17:32 schreef Etcetera het volgende:
En je wou de OP toch op de schop nemen?
Als dat nummer op repeat stat, kan ik er wel uren naar luisteren. Blijft gewoon schitterend!quote:
"De inval in Afghanistan was niet gerechtvaardigd volgens de just war theory"quote:
quote:Op woensdag 15 april 2009 17:36 schreef Etcetera het volgende:
Zelfs de stukken waarin alleen muziek in wordt gespeeld vervelen nooit
Die van Zuid-Ossetië ook niet.quote:Op woensdag 15 april 2009 17:37 schreef MaJo het volgende:
[..]
"De inval in Afghanistan was niet gerechtvaardigd volgens de just war theory"
Ik heb zelfs 'Everybody Needs Somebody' op mijn MP3.quote:Op woensdag 15 april 2009 17:37 schreef Cobra4 het volgende:
Eigenlijk kan ik alle nummers van de Blues Brothers wel blijven luisteren.
quote:Op woensdag 15 april 2009 17:46 schreef LadyBlack het volgende:
Blues Brothers
Ik heb een waarschuwing van YouTube gekregen![]()
Had een opname van een heel oud concert (de Carmina Burana in een Nederlandse vertaling, door Willem Wilmink) erop gezet, maar deerven van Carl Orff
hebben die versie afgewezen
Orff heeft verdorie niks met de teksten van doen gehad, dus ik snap echt niet waarom ze er iets tegen hebben en bovendien heb ik zelf in deze uitvoering meegezongen dus waarom zou ik dat niet op YouTube mogen zetten? Zij hebben er geen copyright op ofzo......
Oeh, die is tricky!quote:Op woensdag 15 april 2009 17:37 schreef MaJo het volgende:
[..]
"De inval in Afghanistan was niet gerechtvaardigd volgens de just war theory"
Het bewaren van gegevens is al begonnen geloof ikquote:Op woensdag 15 april 2009 17:53 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik heb het ook gehad met die muziekmaffia. Zogenaamd zeggen dat de artiesten geen droog brood meer kunnen verdienen omdat iedereen digitaal proletarisch winkelt.
Overigens moeten we in Europa oppassen voor Stasi 2.0: de overheid die toegang krijgt tot je PC.
Omdat ze zeker willen weten dat je een bankrekening hebtquote:Op woensdag 15 april 2009 17:53 schreef Etcetera het volgende:
Iemand hier verstand van telefoonabonnementen? Mijn moeder gaat overstappen naar Hi, en moest vandaag toen we een telefoon gingen halen 1 eurocent pinnen. Waarom is die transactie nodig
Ik doe het net andersom. Ik krijg toegang tot het internet dankzij de overheid.quote:Op woensdag 15 april 2009 17:53 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik heb het ook gehad met die muziekmaffia. Zogenaamd zeggen dat de artiesten geen droog brood meer kunnen verdienen omdat iedereen digitaal proletarisch winkelt.
Overigens moeten we in Europa oppassen voor Stasi 2.0: de overheid die toegang krijgt tot je PC.
Omgquote:Op woensdag 15 april 2009 17:56 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Omdat ze zeker willen weten dat je een bankrekening hebt
Ik heb ook wel eens een abo af willen sluiten zonder dat ik moest pinnen, maar toen werd ik dmv een brief keihard geweigerd. De EDS group (ofzoiets) had een negatief advies uitgegeven.... Blijkt dat ze naar je adres kijken en als daar ooit een wanbetaler heeft gewoond (goh, een studentenhuis....) dan wordt dat toch op jouw conto geschreven
Dat is ook de reden voor dit onderwerpquote:Op woensdag 15 april 2009 17:49 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Oeh, die is tricky!![]()
![]()
Jij hebt wel een héél mooi en interessant onderwerp voor de essay gekozen.![]()
Er zijn zo veel punten uit de theorie die discutabel zijn mbt de oorlog in Afghanistan dat ik je wel al kan vertellen dat, zelfs in de hogere legerleiding, niemand volmondig kan antwoorden aan alle voorwaarden te voldoen. Ik ook niet.![]()
Alleen al over de waarschijnlijkheid van succes zou je een complete essay kunnen schrijven.
Ik zou deze theorie zeker als onderwerp voor de essay gebruiken.![]()
Ik hoor het wel als je vragen hebt of advies zoekt. Ik laat het even op mij inwerken.
En je gaat pas van die lijst als alle rekeningen van dat adres zijn voldaan.quote:Op woensdag 15 april 2009 17:56 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Omdat ze zeker willen weten dat je een bankrekening hebt
Ik heb ook wel eens een abo af willen sluiten zonder dat ik moest pinnen, maar toen werd ik dmv een brief keihard geweigerd. De EDS group (ofzoiets) had een negatief advies uitgegeven.... Blijkt dat ze naar je adres kijken en als daar ooit een wanbetaler heeft gewoond (goh, een studentenhuis....) dan wordt dat toch op jouw conto geschreven
Uiteraardquote:Op woensdag 15 april 2009 17:52 schreef Cobra4 het volgende:
Vergeet ik natuurlijk te zeggen, dat als je dit onderwerp als essay gaat uitwerken, ik de essay natuuuuurlijk wil lezen!
Dan kan dat boek wel de prullebak in.quote:Op woensdag 15 april 2009 17:58 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat is ook de reden voor dit onderwerp
In mijn boek staat namelijk heel boud gesteld dat dit de enige oorlog is van de laatste jaren waarover iedereen het eens is dat deze gerechtvaardigd is volgens de JWT. Dat zette me even aan het denken
Ik zou inderdaad ook 1 punt eruit kunnen nemen
NCIS reminderquote:Op woensdag 15 april 2009 17:59 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Er zijn net zo veel twijfels over bv de 2de golf oorlog.
Het is wel mooi om aan te halen natuurlijkquote:Op woensdag 15 april 2009 17:59 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dan kan dat boek wel de prullebak in.![]()
Er zijn net zo veel twijfels over bv de 2de golf oorlog.
Loopt de laatste dagen lekker door jaquote:Op woensdag 15 april 2009 18:10 schreef LadyBlack het volgende:
Oh my, de AKQ gaat ook ineens een stuk sneller dan ik m gewend ben van de laatste tijd
Dan moet je hier even kijken. Hier staat een pdf bestand van het Nederlands Instituut voor Militaire Historie. Zij hebben een leeswijzer samengesteld die betrekking heeft op Afghanistan.quote:Op woensdag 15 april 2009 18:10 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het is wel mooi om aan te halen natuurlijk
Weet jij goede literatuur over dit onderwerp? Heb al 2 boeken over JWT (van Walzer en Orend) maar misschien gespecificeerd op Afghanistan?
Tof, thanksquote:Op woensdag 15 april 2009 18:16 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dan moet je hier even kijken. Hier staat een pdf bestand van het Nederlands Instituut voor Militaire Historie. Zij hebben een leeswijzer samengesteld die betrekking heeft op Afghanistan.
Mocht ik er aan denken dan neem ik op de meet de papieren leeswijzer voor je mee.
Ik heb niet echt veel wat specifiek op Afghanistan gericht is. Maar ik zal eens kijken wat van toepassing kan zijn op de theorie. Dan komen die boeken, hoe dan ook, bij jou terecht.quote:Op woensdag 15 april 2009 18:17 schreef MaJo het volgende:
[..]
Tof, thanksGeen boeken die ik van je zou kunnen lenen?
Nogmaals, ik studeer nu even niet. Daar ligt het niet aan.quote:Op woensdag 15 april 2009 10:59 schreef Nembrionic het volgende:
Ik heb namelijk het idee dat je in een sleur zit, vooral ook vanwege je studie. En daar is gewoon even niets aan te doen
En gelijk heb je. Ik vind je nieuwe avatar hartstikke leuk!quote:Op woensdag 15 april 2009 14:55 schreef Soempie het volgende:
Ik houd hem. Ik heb er hard op geploeterd!
quote:Op woensdag 15 april 2009 16:15 schreef LadyBlack het volgende:
Ik krijg net mail dat we volgende week met de beide studentenkoren + orkesten voor de koningin gaan spelen!
Nou ben ik niet zo koningsgezind, maar dat vind ik dan toch wel weer tof
Coolquote:Op woensdag 15 april 2009 18:24 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik heb niet echt veel wat specifiek op Afghanistan gericht is. Maar ik zal eens kijken wat van toepassing kan zijn op de theorie. Dan komen die boeken, hoe dan ook, bij jou terecht.
Ben je even gestopt met je studie?quote:Op woensdag 15 april 2009 18:24 schreef wyccie het volgende:
[..]
Nogmaals, ik studeer nu even niet. Daar ligt het niet aan.![]()
[..]
En gelijk heb je. Ik vind je nieuwe avatar hartstikke leuk!
[..]
![]()
quote:Op woensdag 15 april 2009 18:41 schreef MaJo het volgende:
[..]
Cool
Ken je die boeken die ik heb trouwens? Walzer schijnt echt de man te zijn op het gebied van JWT
Je bedoelt niet toevallig The Morality of War van Orend? Want dat boek heb ik welquote:Op woensdag 15 april 2009 18:47 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
"Just and unjust wars" is een klassieker. Er is ook een Nederlandse vertaling schijnt. Ik heb geen van beide helaas. Wel de Engels talige versie ooit gelezen. Een eye-opener.
Volgens zeggen is "War, Politics, and Morality" een echte aanrader. ik heb alleen mijn vingers er nog niet op weten te leggen.
Niet dat ik weet. Volgens mij is het een publicatie van Walzer?quote:Op woensdag 15 april 2009 18:57 schreef MaJo het volgende:
[..]
Je bedoelt niet toevallig The Morality of War van Orend? Want dat boek heb ik wel
Morality of War is een reactie van Orend op Walzer. Volgens mij zijn dat de twee meest gezaghebbende boeken van het moment. Mooi om te zien welke punten van Walzer hij onderuit haalt en aanvultquote:Op woensdag 15 april 2009 19:00 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Niet dat ik weet. Volgens mij is het een publicatie van Walzer?
Ik ken alleen de publicattie van Walzer. ik word nu wel erg benieuwd naar die van Orend.quote:Op woensdag 15 april 2009 19:01 schreef MaJo het volgende:
[..]
Morality of War is een reactie van Orend op Walzer. Volgens mij zijn dat de twee meest gezaghebbende boeken van het moment. Mooi om te zien welke punten van Walzer hij onderuit haalt en aanvult
Je mag hem wel lenen als ik het vak afgerond hebquote:Op woensdag 15 april 2009 19:03 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik ken alleen de publicattie van Walzer. ik word nu wel erg benieuwd naar die van Orend.
Per e-mail versturen zeker?quote:Op woensdag 15 april 2009 19:04 schreef LadyBlack het volgende:
Ohja Cobra, er zijn nog 2 wraps over van gisteravond, dus als je wilt?
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |