10??quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:12 schreef mrbox het volgende:
[..]
Noukie![]()
Mss is het leuk om weer eens iets ontopic te doen:
10 manieren om je date te verpesten op een do-able manier:
Ja, als je 'online' iets zegt kan je het gesprek afkappen wanneer je wil.quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:12 schreef Litpho het volgende:
[..]
Anonimiteit (sowieso een lachertje, maar goed) en bedenktijd hebben niets met elkaar te maken natuurlijk.
[..]
Maakt die bedenktijd de reaktie minder waar? Is het plotseling iemand anders die dit tikt? Het ik mijn antwoorden van google gehaald? Of heb ik gewoon nét iets beter nagedacht wat ik zeg.
Als iemand bijv. om een relatie te beeindigen van te voren nadenkt wat hij of zij wil zeggen, is dat 'nep'? Is dat valsspelen?
[..]
Dat maakt communicatie ontegenzeggenlijk rijker, ja.
Ja is iemand echt beter aan het communiceren als hij direct een antwoord klaar heeft? Wat is er dan mis met even nadenken voordat je met een goed antwoord op de proppen komt? In het tweede geval heb je erover nagedacht, waardoor mijn inziens het antwoord waarschijnlijk meer betekenis heeft.quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:13 schreef KudFokker het volgende:
[..]
Je zal eerder pluspunten krijgen wanneer je zeer direct een goed / scherp antwoord kan geven...
Dat zijn dus 'echte' communicatie skills...
Niet iedereen heeft dit
En natuurlijk lul ook ik hier meer bullshit dan ik in het echt doe, dankzij de anonimiteit
En dan maak je geen 'misbruik van je anonimiteit'?? om even je eigen woorden te gebruiken.quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:13 schreef KudFokker het volgende:
[..]
Je zal eerder pluspunten krijgen wanneer je zeer direct een goed / scherp antwoord kan geven...
Dat zijn dus 'echte' communicatie skills...
Niet iedereen heeft dit
En natuurlijk lul ook ik hier meer bullshit dan ik in het echt doe, dankzij de anonimiteit
Slaap lekker MNR!quote:
Ik kan ook heel hard wegrennen hoor als ik iemands antwoord niet wil horen.. of de muziek ineens heel hard zetten, mijn vingers in m'n oren stoppenquote:Op dinsdag 14 april 2009 22:16 schreef KudFokker het volgende:
[..]
Ja, als je 'online' iets zegt kan je het gesprek afkappen wanneer je wil.
Je hoeft de reactie van diegene niet aan te horen als je wil...
Thanks Noukie, jij ook sweet dreams voor straksquote:
Communicatieskills zorgen ervoor dat je kort en bondig een punt duidelijk kan maken aan je publiek. Dat dat met alle geweld in realtime moet, is toch echt jouw eigen idee. Neem bijvoorbeeld een speechschrijver. Het is helemaal niet nodig dat hij perfect vloeiend uit zijn woorden kan komen, maar geef hem een kladblok en een paar uur en hij zet een speech neer waar een redenaar (iemand met weer andere communicatieskills) een publiek helemaal mee verovert.quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:13 schreef KudFokker het volgende:
Dat zijn dus 'echte' communicatie skills.
Thanks!quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:18 schreef MNR het volgende:
[..]
Thanks Noukie, jij ook sweet dreams voor straks
Oeh, ik denk dat ik dat ook zo ga doen.. Met laptop weer een keerquote:Op dinsdag 14 april 2009 22:18 schreef Q. het volgende:
Oh ja, slapen, goed idee. Nou ja, bijna. Eerst nog even lekker in bed hangen.
Of gewoon negeren.quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:18 schreef Cuegirllie het volgende:
[..]
Ik kan ook heel hard wegrennen hoor als ik iemands antwoord niet wil horen.. of de muziek ineens heel hard zetten, mijn vingers in m'n oren stoppen
Nee, ik zeg dat ik meer plezier heb in het 'echt' communiceren, en dat dat me ook beter ligtquote:Op dinsdag 14 april 2009 22:12 schreef JonKeL het volgende:
[..]
Dus wat je uiteindelijk wilt zeggen is dat jij maar één bepaalde vorm van communicatie onder de knie hebt. En dat is datgene wat jij niet onder alternatieve communicatie verstaat.
Dus als jij je achter het internet verschuilt, durf je eigenlijk niet toe te geven dat je het gewoon niet kan
Ik zeg toch ook dat het niet echt mijn ding isquote:Op dinsdag 14 april 2009 22:17 schreef Cuegirllie het volgende:
[..]
En dan maak je geen 'misbruik van je anonimiteit'?? om even je eigen woorden te gebruiken.
Omdat je haar niet durft te vertellen dat je haar maar niks vindt?quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:15 schreef DR34M3R het volgende:
Sowieso.. waarom zou je die willen verpesten
Mooie dromen meis !quote:
Je krijgt een vloeiender gesprek, wat voor beide partijen dus prettiger is om te volgen !quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:17 schreef JonKeL het volgende:
[..]
Ja is iemand echt beter aan het communiceren als hij direct een antwoord klaar heeft? Wat is er dan mis met even nadenken voordat je met een goed antwoord op de proppen komt? In het tweede geval heb je erover nagedacht, waardoor mijn inziens het antwoord waarschijnlijk meer betekenis heeft.
Niet dat dat laatste me stoort verderquote:Op dinsdag 14 april 2009 22:19 schreef KudFokker het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat ik meer plezier heb in het 'echt' communiceren, en dat dat me ook beter ligt
Ik geef dus ook eerlijk toe dat ik nog niet veel ervaring heb met internet, en dus zoals jullie zeggen vaak dingen zeg zonder er eerst over na te denken.
Gewoon ontopic en grappig, niet zo serieus hequote:Op dinsdag 14 april 2009 22:15 schreef DR34M3R het volgende:
[..]
10??
Sowieso.. waarom zou je die willen verpesten
Of iemand maakt zichzelf flink belachelijk omdat hij de grootste nonsens uitkraamt zonder eerst na te denken.quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:21 schreef KudFokker het volgende:
edit: het komt ook wel zelfverzekerder over denk ik
Ja dat zijn dus allemaal kinderachtige oplossingen die laten zien dat jij niet kan communiceren !quote:
De truuk is natuurlijk om over te komen alsof je de alternatieven ook even overweegt, niet alsof je bij de meest simpele vragen op zoek moet naar het antwoordquote:Op dinsdag 14 april 2009 22:21 schreef KudFokker het volgende:
[..]
Je krijgt een vloeiender gesprek, wat voor beide partijen dus prettiger is om te volgen !
Ik praat liever met iemand die meteen een antwoord moet geven, dan met iemand die overal een paar seconde over na moet denken...
Ligt bij mij aan het onderwerp. Als ik met iemand aan het praten ben over de koetjes en kalfjes vind ik het wel zo fijn als het een vloeiend gesprek is. Maar heb ik het over een gevoelig/diep onderwerp dan is de rust tussendoor juist fijn. Je laat het even op je inwerken en maakt een antwoord.quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:21 schreef KudFokker het volgende:
[..]
Je krijgt een vloeiender gesprek, wat voor beide partijen dus prettiger is om te volgen !
Ik praat liever met iemand die meteen een antwoord moet geven, dan met iemand die overal een paar seconde over na moet denken...
Nou is de [Singles] fastchat (want dat is het in feite) niet echt de ideale omgeving om even goed na te denken hoe je iets goed gaat verwoorden. Voor je het weet, gaat het weer heel ergens anders over. Maar even een moment denken voor je op de invoeren knop drukt, is nooit verkeerd.quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:19 schreef KudFokker het volgende:
Nee, ik zeg dat ik meer plezier heb in het 'echt' communiceren, en dat dat me ook beter ligt
Ik geef dus ook eerlijk toe dat ik nog niet veel ervaring heb met internet, en dus zoals jullie zeggen vaak dingen zeg zonder er eerst over na te denken...
quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:23 schreef mrbox het volgende:
[..]
Gewoon ontopic en grappig, niet zo serieus he
Het gaat dus ook gepaard met zelfkennis en enige algemene kennis...quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:23 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Of iemand maakt zichzelf flink belachelijk omdat hij de grootste nonsens uitkraamt zonder eerst na te denken.
Het leven is te kort om met iedereen te communiceren. Dat kinderachtig noemen, tja, ik ben blij voor je dat jij blijkbaar tijd genoeg hebtquote:Op dinsdag 14 april 2009 22:23 schreef KudFokker het volgende:
Ja dat zijn dus allemaal kinderachtige oplossingen die laten zien dat jij niet kan communiceren !![]()
Kinderachtig ook nog eens...
Het is heel goed mogelijk dat mensen denkbeelden een gesprek in gooien waardoor ik tot de conclusie kom dat ik te weinig gemeen heb met deze persoon om (voor mij) bevredigend te communiceren. Dat ik het vervolgens wel zou kunnen (ik kan korte, eenvoudige zinnen maken als ik maar wil), doet er niets aan af dat ik op dat moment toch echt de communicatie afbreek.quote:Het is dan juist de kunst om met normale woorden te zeggen wat je ergens over denkt
Dat is dus het moeilijke....
Geen excuses of 'vlucht' mogelijkheden, maar gewoon het gesprek aan gaan !
Ik ben blij dat velen hier wel nadenken voordat ze op die invoerknop drukken. En zelfs voordat ze iets typen. Wordt de discussie leuker van en is het vaak in 1x te begrijpen etc etcquote:Op dinsdag 14 april 2009 22:24 schreef Howl het volgende:
[..]
Nou is de [Singles] fastchat (want dat is het in feite) niet echt de ideale omgeving om even goed na te denken hoe je iets goed gaat verwoorden. Voor je het weet, gaat het weer heel ergens anders over. Maar even een moment denken voor je op de invoeren knop drukt, is nooit verkeerd.
Jouw vertrouwen in de mensheid is dermate groot dat jij er vanuit gaat dat de meeste mensen daar wel over beschikken? Hoe vertederend!quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:25 schreef KudFokker het volgende:
Het gaat dus ook gepaard met zelfkennis en enige algemene kennis...
quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:26 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Jouw vertrouwen in de mensheid is dermate groot dat jij er vanuit gaat dat de meeste mensen daar wel over beschikken? Hoe vertederend!
Het is alleen jammer dat je dan nog wel eens op de invoerknop drukt als het topic weer dicht isquote:Op dinsdag 14 april 2009 22:26 schreef Cuegirllie het volgende:
[..]
Ik ben blij dat velen hier wel nadenken voordat ze op die invoerknop drukken. En zelfs voordat ze iets typen. Wordt de discussie leuker van en is het vaak in 1x te begrijpen etc etc
Good onequote:Op dinsdag 14 april 2009 22:20 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Omdat je haar niet durft te vertellen dat je haar maar niks vindt?
Es ff denken:Je kan haar de hele date aanspreken met 'mevrouw'; Drie keer per seconden met je ogen knipperen en dat de hele tijd volhouden; Af en toe een praatje houden met je onzichtbare vriend; Tijdens je date je persoonlijke record proberen te verbeteren op je favoriete spelletje op je mobiele telefoon.
Jij had het het er toch over dat je een relatie net zo goed over internet kon uitmaken ?quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:26 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het leven is te kort om met iedereen te communiceren. Dat kinderachtig noemen, tja, ik ben blij voor je dat jij blijkbaar tijd genoeg hebt.
[..]
Het is heel goed mogelijk dat mensen denkbeelden een gesprek in gooien waardoor ik tot de conclusie kom dat ik te weinig gemeen heb met deze persoon om (voor mij) bevredigend te communiceren. Dat ik het vervolgens wel zou kunnen (ik kan korte, eenvoudige zinnen maken als ik maar wil), doet er niets aan af dat ik op dat moment toch echt de communicatie afbreek.
Dat kan héél erg fout gaanquote:Op dinsdag 14 april 2009 22:27 schreef mrbox het volgende:Alvast je kindernamen samen gaan bespreken
Dan moet je maar sneller zijnquote:Op dinsdag 14 april 2009 22:27 schreef Litpho het volgende:
Het is alleen jammer dat je dan nog wel eens op de invoerknop drukt als het topic weer dicht is.
quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:28 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Ik kom ook weer veel te laat aankakken!
He? Waar?quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:28 schreef KudFokker het volgende:
Jij had het het er toch over dat je een relatie net zo goed over internet kon uitmaken ?
Omdat volgens jou de persoon en de reactie toch hetzelfde is ?
Ik illustreer met verschillende vormen van communicatie, is dat al een compleet ander uitgangspunt?quote:Dus waarom kom je nu meteen met een andere situatie, over mensen die je niet kent waar je geen tijd voor hebt in je leven ?
Zo kan je dus geen discussie aangaan, als je steeds van een ander uitgangspunt uitgaat..
Lullig doen tegen anderen is wat bij betreft weer niet doable.quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:27 schreef mrbox het volgende:
Heel lullig tegen de bediening gaan doen Alvast je kindernamen samen gaan bespreken
Zullen we het wel even bij de redelijke mogelijkheden houden? Ja, dank u.quote:
Ervaringsdeskundige?quote:
Eerste date waar zij direkt over kinderen begon, ja. Dat leverde geen tweede date op.quote:
Sorry dat ik je net wat te goed inschattequote:Op dinsdag 14 april 2009 22:30 schreef Litpho het volgende:
Zullen we het wel even bij de redelijke mogelijkheden houden? Ja, dank u.
Ik kan mij voorstellen dat je dan ook wat huiverig bent om nog voor de one-night-stand te gaan...quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:32 schreef Litpho het volgende:
Eerste date waar zij direkt over kinderen begon, ja. Dat leverde geen tweede date op.
quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:30 schreef Litpho het volgende:
[..]
He? Waar?
[..]
Ik illustreer met verschillende vormen van communicatie, is dat al een compleet ander uitgangspunt?
Edit: Ik neem aan dat ik je verkeerd begrepen heb (wat betreft je voorbeeld) ?quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:12 schreef Litpho het volgende:
[..]
Anonimiteit (sowieso een lachertje, maar goed) en bedenktijd hebben niets met elkaar te maken natuurlijk.
[..]
Maakt die bedenktijd de reaktie minder waar? Is het plotseling iemand anders die dit tikt? Het ik mijn antwoorden van google gehaald? Of heb ik gewoon nét iets beter nagedacht wat ik zeg.
Als iemand bijv. om een relatie te beeindigen van te voren nadenkt wat hij of zij wil zeggen, is dat 'nep'? Is dat valsspelen?
[..]
Dat maakt communicatie ontegenzeggenlijk rijker, ja.
KF edit alles weg man, nu zet je jezelf voor lul.quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:33 schreef KudFokker het volgende:
[..]
[..]
Edit: Ik neem aan dat ik je verkeerd begrepen heb (wat betreft je voorbeeld) ?
Hoezo ?quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:34 schreef JonKeL het volgende:
[..]
KF edit alles weg man, nu zet je jezelf voor lul.
Ah. Dat was niet bedoeld als voorbeeld van online communicatie. Er zijn van die dingen die je echt face to face moet doen (in mijn ogen) omdat je de misvattingen die door gebrek aan gezichtsuitdrukking, lichaamstaal etc. makkelijker voorkomen dan echt zoveel mogelijk wil vermijden. Een relatie verbreken is daar voor mij persoonlijk één van.quote:
Dat vind ik ook, helaas vond mijn ex dat geen probleem. kwam een beetje hard aan.quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:36 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ah. Dat was niet bedoeld als voorbeeld van online communicatie. Er zijn van die dingen die je echt face to face moet doen (in mijn ogen) omdat je de misvattingen die door gebrek aan gezichtsuitdrukking, lichaamstaal etc. makkelijker voorkomen dan echt zoveel mogelijk wil vermijden. Een relatie verbreken is daar voor mij persoonlijk één van.
Het was wel bedoeld als voorbeeld van hoe communicatie niet altijd spontaan hoeft te zijn om toch betekenisvol te zijn. Maar ik kan me in dit geval jouw verwarring goed voorstellen, mijn fout.
Wat is er mis met verheldering vragen? Even los van waar je je definitie voor 'communicatie' legt, we zijn het er hier tenslotte redelijk over eens dat tekst-only meer ruimte voor misvattingen openlaat dan traditionelere communicatiemethodes.quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:34 schreef JonKeL het volgende:
[..]
KF edit alles weg man, nu zet je jezelf voor lul.
Op het gevaar af bot te zijn (ja, dat zou ik in mijn signature kunnen zetten), misschien is het mede daarom wel een exquote:Op dinsdag 14 april 2009 22:38 schreef djayzz het volgende:
[..]
Dat vind ik ook, helaas vond mijn ex dat geen probleem. kwam een beetje hard aan.
Sorry, heb je echt totaal verkeerd begrepen...quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:36 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ah. Dat was niet bedoeld als voorbeeld van online communicatie. Er zijn van die dingen die je echt face to face moet doen (in mijn ogen) omdat je de misvattingen die door gebrek aan gezichtsuitdrukking, lichaamstaal etc. makkelijker voorkomen dan echt zoveel mogelijk wil vermijden. Een relatie verbreken is daar voor mij persoonlijk één van.
Het was wel bedoeld als voorbeeld van hoe communicatie niet altijd spontaan hoeft te zijn om toch betekenisvol te zijn. Maar ik kan me in dit geval jouw verwarring goed voorstellen, mijn fout.
Ik kan mij een zekere S95Sedan herinneren die hem is voorgegaan.quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:40 schreef Howl het volgende:
Nou wil ik wel zeggen dat ik KF bewonder om hoe hij zichzelf blijft in [Singles], ondanks dat hij de helft van de mensen hier tegen zich krijgt. Ik zou al lang met de staart tussen de benen zijn weggegaan of mijn postingstijl hebben aangepast.
Dit was een proef van mijn zijde. Het schijnt zo te zijn dat wanneer je direct kan reageren, je communicatie kwaliteiten hoog zijn. Ik heb dus het eerste wat in mijn gedachten boven kwam drijven direct hier geplaatst.quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:38 schreef Litpho het volgende:
[..]
Wat is er mis met verheldering vragen? Even los van waar je je definitie voor 'communicatie' legt, we zijn het er hier tenslotte redelijk over eens dat tekst-only meer ruimte voor misvattingen openlaat dan traditionelere communicatiemethodes.
Vet tof zo een apper! wat heeft hij gedaan?quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:46 schreef JaniesBrownie het volgende:
btw, ik ben ook naar de apper geweest
En bevalt het korte koppie ?quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:46 schreef JaniesBrownie het volgende:
En hoe zitten je aren nu?quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:46 schreef JaniesBrownie het volgende:
Jij seriewoordenaar!quote:
Ik wil zo graag weer mn haar afscheren, maar elke keer heb ik spijt als ik het doequote:Op dinsdag 14 april 2009 22:48 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik heb het al ge-edit hoor
Gewoon, hetzelfde, alleen wat bijgepunt.
Kort is niets voor mij
edit - Laagjes dus
Gek, die behoefte heb ik nou nooitquote:Op dinsdag 14 april 2009 22:53 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ik wil zo graag weer mn haar afscheren, maar elke keer heb ik spijt als ik het doe.
Ging iets mis...quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:53 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ik wil zo graag weer mn haar afscheren, maar elke keer heb ik spijt als ik het doe.
Naja het is heel dubbel. Ik vind het bv erg leuk staan. Mn vriendinnetje vindt het veel leuker. Maar merk gewoon dat ik met afgeschoren haren minder aandacht krijg. En dat maakt me weer onzekerquote:Op dinsdag 14 april 2009 22:54 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ging iets mis...
Als je dat al weet, doe je het toch niet?
Ik juist veel meer.quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:58 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Naja het is heel dubbel. Ik vind het bv erg leuk staan. Mn vriendinnetje vindt het veel leuker. Maar merk gewoon dat ik met afgeschoren haren minder aandacht krijg. En dat maakt me weer onzeker![]()
.
quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:58 schreef KudFokker het volgende:
thnx btw nog Dr34m3r en Howl, voor de steunwaardeer het
!
Sorry, ik bedoel inderdaad MNRquote:Op dinsdag 14 april 2009 23:00 schreef DR34M3R het volgende:
[..]Bedoel je niet MNR? Die was daar wat duidelijker in.
Als je mijn opbouwende kritiek van straks opgevat hebt als steun, heb je nu pluspunten te pakken.
All is fair in love and war is de correcte vormquote:Op dinsdag 14 april 2009 21:47 schreef MNR het volgende:
[..]
In love and war, everything is permitted (maar dan dat andere woord, waar ik nu even niet op kan komen)
truste snuitjequote:
Ik vergeef jequote:Op dinsdag 14 april 2009 23:01 schreef KudFokker het volgende:
[..]
Sorry, ik bedoel inderdaad MNR
Foutje...
Ik wil wel op je geilen, ik houd wel van kaalquote:Op dinsdag 14 april 2009 22:58 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Naja het is heel dubbel. Ik vind het bv erg leuk staan. Mn vriendinnetje vindt het veel leuker. Maar merk gewoon dat ik met afgeschoren haren minder aandacht krijg. En dat maakt me weer onzeker![]()
.
Kaal zal ik sowieso nooit gaan... Ben meer van de Beckham lengte...quote:Op dinsdag 14 april 2009 23:05 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik wil wel op je geilen, ik houd wel van kaal
heb je wel borsthaar?quote:Op dinsdag 14 april 2009 23:06 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Kaal zal ik sowieso nooit gaan... Ben meer van de Beckham lengte...Helaas ben ik geen Beckham...
Niet noemenswaardig... Ik ben dan ook geen echte man man...quote:
Ja wordt ik altijd mee gepestquote:
quote:Op dinsdag 14 april 2009 23:08 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Niet noemenswaardig... Ik ben dan ook geen echte man man...
O, ik vind dat wel lekkerquote:Op dinsdag 14 april 2009 23:11 schreef DieBoard het volgende:
[..]
Ja wordt ik altijd mee gepest
Zeggen ze, lijkt wel of je een pluk sjek boven je shirt hebt zitten.
Of, loopt ie nou al met een korte broek, nauw hij kan het wel aan het die harige benen.
En nog neuk ik me suf... Snap ook niet hoe t komt...quote:Op dinsdag 14 april 2009 23:11 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Niet kaal, geen borsthaar, ook al niet lang...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |