Ik hoef geen extra kosten te betalen. Vandaag even gecheckt, toen ze belde om te zeggen dat: ik maandag een afspraak heb om te passeren!!!!quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:08 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ehmm wilde eigenlijk gaan slapen maarrr...wat ik bedoelde is vragen wat spoed extra kost in de vorm van..100 euro extra en alles is geregeld?
Wij hebben voor de spoed geen cent extra betaald maar dat was omdat hij het uit zichzelf deed.
Je hoeft er dus niets extra's voor te geven maar als het helpt kan je het wel aanbieden.
Ik vind die standaard doc's waar ze namen in zetten enz plus wat natrekwerk toch al dik betaald (maar das mijn mening en behoorlijk off topic.).
Communicatie via mail is altijd handig kun je altijd weer printen
De notaris verrekent deze kosten bij het passeren.quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:49 schreef _The_General_ het volgende:
Hoe gaat het een en ander in het werk met de kosten van de Notaris?
De koopakte is getekend, de notaris kan dus in principe aan de slag.
De keuze voor een hypotheek is nog niet helemaal duidelijk. Ik heb twee opties overgehouden en mijn accountant heeft nog enkele dagen nodig om deze te bekijken.
Kan ik wel al deze kosten maken en ze later terug krijgen? (ze zijn immers in de KK berekening meegenomen)
Gefeli!!!!quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:59 schreef Reena het volgende:
[..]
Ik hoef geen extra kosten te betalen. Vandaag even gecheckt, toen ze belde om te zeggen dat: ik maandag een afspraak heb om te passeren!!!!
YAY!!!!!!!
Bedankt voor de uitleg! Wat gaat er gebeuren met het verschil tussen de bedragen die opgenomen staan in de hypotheek (bijv. 1500 euro notariskosten) en de uiteindelijke gemaakte kosten? (na onderhandelen).quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:39 schreef Five_Horizons het volgende:
Goedzo, Reena
[..]
De notaris verrekent deze kosten bij het passeren.
Alles dat overblijft wordt overgemaakt op je rekening.quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:24 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Bedankt voor de uitleg! Wat gaat er gebeuren met het verschil tussen de bedragen die opgenomen staan in de hypotheek (bijv. 1500 euro notariskosten) en de uiteindelijke gemaakte kosten? (na onderhandelen).
Als de bouw pas start over 6 maanden, betaal je dus verder niets. (behalve de rente over het stuk van de hypotheek die je hebt opgenomen om de termijn voor de grond mee te betalen).quote:Op zaterdag 9 mei 2009 23:49 schreef tomegel het volgende:
Ik heb een nieuwbouwappartement gekocht. De bouw is nog steeds niet gestart en er is ook nog geen datum voor de start omdat de buurt nog steeds tegenwerkt. Nu ben ik begin maart bij de Notaris geweest. Dus alles is rond. Maar nu moet ik dus wel al gaan betalen voor de grond. Maar hoe zit dat nou als de bouw pas start over bv 6 maanden? En hoeveel kan je terugverwachten van de belasting over dat geld dat je betaald voor de grond?
Dat verschil is inderdaad hartstikke bizar. Een tweede gesprek heb ik niet aangezien ik daar op dit moment geen behoefte aan heb. Ben het vertrouwen in hem kwijt. Ook zijn verhaal dat ik een ORV móest nemen, ja daagquote:Op zaterdag 2 mei 2009 18:50 schreef IbeBen het volgende:
Dat verschil vind ik eigenlijk wel heel bizar. Volgens de 5-minuten berekingen zou ik ook rond de 135.000 komen, maar kan me niet voorstellen dat je 'met een goed verhaal' opeens rond de 55.000 meer kan lenen! Krijg je nog een tweede gesprek bij de hypotheker?
F_H Hoeveel "eigen" geld moet je als starter hebben om onder je ORV uit te komen dan? Een bedrag gelijk aan de waarde van de woning kan ik me zo indenken, maar echt een realistische grens is dat niet. Veel jongeren komen daar never nooit niet aan lijkt mij..quote:Op zondag 10 mei 2009 21:11 schreef Five_Horizons het volgende:
Daar moet je ook een ORV nemen, hoor(starters zonder eigen geld moeten dat al-tijd hebben)
Gemiddeld (afhankelijk van de verstrekker) moet het deel boven de 75-100% van de executiewaarde al-tijd worden afgedekt.quote:Op maandag 11 mei 2009 17:41 schreef IbeBen het volgende:
[..]
F_H Hoeveel "eigen" geld moet je als starter hebben om onder je ORV uit te komen dan? Een bedrag gelijk aan de waarde van de woning kan ik me zo indenken, maar echt een realistische grens is dat niet. Veel jongeren komen daar never nooit niet aan lijkt mij..
Ik heb een ORV voor het deel wat boven de 75% van de executiewaarde zit, kost iets van 12 euro/mnd (dacht ik). Dat m'n erfgenamen met een restschuld blijven zitten is typisch een gevalletje "niet mijn probleem", dan laten ze me maar boven de grond staan ofzoquote:Op maandag 11 mei 2009 17:47 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Gemiddeld (afhankelijk van de verstrekker) moet het deel boven de 75-100% van de executiewaarde al-tijd worden afgedekt.
Maar waar praten we over bij jonge starters? 20-30 euro per maand? (met de zekerheid dat je nabestaanden niet met een restschuld blijven zitten?)
Dan ga ik nog voorbij aan het voordeel dat je hebt, omdat je jong bent (en dus nu relatief goedkoop een ORV afsluit).
Sorry voor de dubbelpost, maar vooral dat dusquote:Op maandag 11 mei 2009 18:13 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik heb een ORV voor het deel wat boven de 75% van de executiewaarde zit, kost iets van 12 euro/mnd (dacht ik). Dat m'n erfgenamen met een restschuld blijven zitten is typisch een gevalletje "niet mijn probleem", dan laten ze me maar boven de grond staan ofzo![]()
ze zullen benificiair aanvaarden natuurlijk
Ook geen partner?quote:Op maandag 11 mei 2009 18:30 schreef IbeBen het volgende:
[..]
Sorry voor de dubbelpost, maar vooral dat dusIk weet ook wel dat het verschil tussen bijv. 50% en 100% afdekken voor mijn leeftijd een verschil is van 6 EU per maand ofzo. Peanuts natuurlijk.
Vooral het gevalletje niet mijn probleem speelt meeBetaal ik lekker centjes voor een ORV voor mn erfgenamen die ik niet heb.
Ouders? Broers? Opa/oma?quote:Op maandag 11 mei 2009 20:23 schreef IbeBen het volgende:
[..]
NeeZo wel had ik er uiteraard anders over gedacht..
Ik heb 26k eigen geld, maar dat ga ik niet inleggen..quote:Op zondag 10 mei 2009 21:11 schreef Five_Horizons het volgende:
Daar moet je ook een ORV nemen, hoor(starters zonder eigen geld moeten dat al-tijd hebben)
Dus zul je een ORV moeten afsluiten.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:36 schreef roaz het volgende:
[..]
Ik heb 26k eigen geld, maar dat ga ik niet inleggen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |