abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 mei 2009 @ 10:59:08 #101
55350 Reena
Angelcrusher
pi_68764383
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 23:08 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ehmm wilde eigenlijk gaan slapen maarrr...wat ik bedoelde is vragen wat spoed extra kost in de vorm van..100 euro extra en alles is geregeld?
Wij hebben voor de spoed geen cent extra betaald maar dat was omdat hij het uit zichzelf deed.
Je hoeft er dus niets extra's voor te geven maar als het helpt kan je het wel aanbieden.
Ik vind die standaard doc's waar ze namen in zetten enz plus wat natrekwerk toch al dik betaald (maar das mijn mening en behoorlijk off topic.).

Communicatie via mail is altijd handig kun je altijd weer printen
Ik hoef geen extra kosten te betalen. Vandaag even gecheckt, toen ze belde om te zeggen dat: ik maandag een afspraak heb om te passeren!!!!
YAY!!!!!!!
pi_68766127
Hoe gaat het een en ander in het werk met de kosten van de Notaris?

De koopakte is getekend, de notaris kan dus in principe aan de slag.

De keuze voor een hypotheek is nog niet helemaal duidelijk. Ik heb twee opties overgehouden en mijn accountant heeft nog enkele dagen nodig om deze te bekijken.

Kan ik wel al deze kosten maken en ze later terug krijgen? (ze zijn immers in de KK berekening meegenomen)
pi_68767778
Goedzo, Reena
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:49 schreef _The_General_ het volgende:
Hoe gaat het een en ander in het werk met de kosten van de Notaris?

De koopakte is getekend, de notaris kan dus in principe aan de slag.

De keuze voor een hypotheek is nog niet helemaal duidelijk. Ik heb twee opties overgehouden en mijn accountant heeft nog enkele dagen nodig om deze te bekijken.

Kan ik wel al deze kosten maken en ze later terug krijgen? (ze zijn immers in de KK berekening meegenomen)
De notaris verrekent deze kosten bij het passeren.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_68769534
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 10:59 schreef Reena het volgende:

[..]

Ik hoef geen extra kosten te betalen. Vandaag even gecheckt, toen ze belde om te zeggen dat: ik maandag een afspraak heb om te passeren!!!!
YAY!!!!!!!

Gefeli!!!!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_68771517
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 12:39 schreef Five_Horizons het volgende:
Goedzo, Reena
[..]

De notaris verrekent deze kosten bij het passeren.
Bedankt voor de uitleg! Wat gaat er gebeuren met het verschil tussen de bedragen die opgenomen staan in de hypotheek (bijv. 1500 euro notariskosten) en de uiteindelijke gemaakte kosten? (na onderhandelen).
pi_68772310
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 14:24 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Bedankt voor de uitleg! Wat gaat er gebeuren met het verschil tussen de bedragen die opgenomen staan in de hypotheek (bijv. 1500 euro notariskosten) en de uiteindelijke gemaakte kosten? (na onderhandelen).
Alles dat overblijft wordt overgemaakt op je rekening.

Je krijgt een paar dagen voor passeren de nota van afrekening, waar alle bedragen op staan.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 23:49:21 #107
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_68859508
Ik heb een nieuwbouwappartement gekocht. De bouw is nog steeds niet gestart en er is ook nog geen datum voor de start omdat de buurt nog steeds tegenwerkt. Nu ben ik begin maart bij de Notaris geweest. Dus alles is rond. Maar nu moet ik dus wel al gaan betalen voor de grond. Maar hoe zit dat nou als de bouw pas start over bv 6 maanden? En hoeveel kan je terugverwachten van de belasting over dat geld dat je betaald voor de grond?
Look who's back in the wrong place at the right time
pi_68860443
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 23:49 schreef tomegel het volgende:
Ik heb een nieuwbouwappartement gekocht. De bouw is nog steeds niet gestart en er is ook nog geen datum voor de start omdat de buurt nog steeds tegenwerkt. Nu ben ik begin maart bij de Notaris geweest. Dus alles is rond. Maar nu moet ik dus wel al gaan betalen voor de grond. Maar hoe zit dat nou als de bouw pas start over bv 6 maanden? En hoeveel kan je terugverwachten van de belasting over dat geld dat je betaald voor de grond?
Als de bouw pas start over 6 maanden, betaal je dus verder niets. (behalve de rente over het stuk van de hypotheek die je hebt opgenomen om de termijn voor de grond mee te betalen).

Van het geld dat je hebt betaald voor de grond, krijg je uiteraard niets terug. Wel kun je de rente aftrekken die je betaalt.
pi_68878355
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 18:50 schreef IbeBen het volgende:
Dat verschil vind ik eigenlijk wel heel bizar . Volgens de 5-minuten berekingen zou ik ook rond de 135.000 komen, maar kan me niet voorstellen dat je 'met een goed verhaal' opeens rond de 55.000 meer kan lenen! Krijg je nog een tweede gesprek bij de hypotheker?
Dat verschil is inderdaad hartstikke bizar. Een tweede gesprek heb ik niet aangezien ik daar op dit moment geen behoefte aan heb. Ben het vertrouwen in hem kwijt. Ook zijn verhaal dat ik een ORV móest nemen, ja daag

Gisteren een gesprek gehad bij de Rabobank. Zij kwamen ook rond een bedrag van 135.000 maar konden via de zogenaamde explainregeling voor net afgestudeerde HBO'ers en WO'ers 20% boven mijn salaris optellen zodat ik op 160.000 kon komen
pi_68884164
Daar moet je ook een ORV nemen, hoor (starters zonder eigen geld moeten dat al-tijd hebben)
  maandag 11 mei 2009 @ 16:07:19 #111
55350 Reena
Angelcrusher
pi_68908154
Kijk eens:

Ik kan het zelf bijna niet geloven, maar ik heb ze toch echt gekregen vandaag, DE SLEUTELS!

pi_68910987
Gefeliciteerd
  maandag 11 mei 2009 @ 17:41:04 #113
115025 IbeBen
Yuck Foo!
pi_68911788
quote:
Op zondag 10 mei 2009 21:11 schreef Five_Horizons het volgende:
Daar moet je ook een ORV nemen, hoor (starters zonder eigen geld moeten dat al-tijd hebben)
F_H Hoeveel "eigen" geld moet je als starter hebben om onder je ORV uit te komen dan? Een bedrag gelijk aan de waarde van de woning kan ik me zo indenken, maar echt een realistische grens is dat niet. Veel jongeren komen daar never nooit niet aan lijkt mij..
pi_68911986
quote:
Op maandag 11 mei 2009 17:41 schreef IbeBen het volgende:

[..]

F_H Hoeveel "eigen" geld moet je als starter hebben om onder je ORV uit te komen dan? Een bedrag gelijk aan de waarde van de woning kan ik me zo indenken, maar echt een realistische grens is dat niet. Veel jongeren komen daar never nooit niet aan lijkt mij..
Gemiddeld (afhankelijk van de verstrekker) moet het deel boven de 75-100% van de executiewaarde al-tijd worden afgedekt.

Maar waar praten we over bij jonge starters? 20-30 euro per maand? (met de zekerheid dat je nabestaanden niet met een restschuld blijven zitten?)

Dan ga ik nog voorbij aan het voordeel dat je hebt, omdat je jong bent (en dus nu relatief goedkoop een ORV afsluit).
  maandag 11 mei 2009 @ 18:04:54 #115
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_68912609
Mss is IbeBen wel ziek (geweest)?
pi_68912849
quote:
Op maandag 11 mei 2009 17:47 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Gemiddeld (afhankelijk van de verstrekker) moet het deel boven de 75-100% van de executiewaarde al-tijd worden afgedekt.

Maar waar praten we over bij jonge starters? 20-30 euro per maand? (met de zekerheid dat je nabestaanden niet met een restschuld blijven zitten?)

Dan ga ik nog voorbij aan het voordeel dat je hebt, omdat je jong bent (en dus nu relatief goedkoop een ORV afsluit).
Ik heb een ORV voor het deel wat boven de 75% van de executiewaarde zit, kost iets van 12 euro/mnd (dacht ik). Dat m'n erfgenamen met een restschuld blijven zitten is typisch een gevalletje "niet mijn probleem", dan laten ze me maar boven de grond staan ofzo

ze zullen benificiair aanvaarden natuurlijk
  maandag 11 mei 2009 @ 18:28:15 #117
115025 IbeBen
Yuck Foo!
pi_68913248
quote:
Op maandag 11 mei 2009 18:04 schreef Aventura het volgende:
Mss is IbeBen wel ziek (geweest)?
Voor zover ik weet zo gezond als maar zijn kan
  maandag 11 mei 2009 @ 18:30:35 #118
115025 IbeBen
Yuck Foo!
pi_68913318
quote:
Op maandag 11 mei 2009 18:13 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik heb een ORV voor het deel wat boven de 75% van de executiewaarde zit, kost iets van 12 euro/mnd (dacht ik). Dat m'n erfgenamen met een restschuld blijven zitten is typisch een gevalletje "niet mijn probleem", dan laten ze me maar boven de grond staan ofzo

ze zullen benificiair aanvaarden natuurlijk
Sorry voor de dubbelpost, maar vooral dat dus Ik weet ook wel dat het verschil tussen bijv. 50% en 100% afdekken voor mijn leeftijd een verschil is van 6 EU per maand ofzo. Peanuts natuurlijk.

Vooral het gevalletje niet mijn probleem speelt mee Betaal ik lekker centjes voor een ORV voor mn erfgenamen die ik niet heb.
pi_68916201
quote:
Op maandag 11 mei 2009 18:30 schreef IbeBen het volgende:

[..]

Sorry voor de dubbelpost, maar vooral dat dus Ik weet ook wel dat het verschil tussen bijv. 50% en 100% afdekken voor mijn leeftijd een verschil is van 6 EU per maand ofzo. Peanuts natuurlijk.

Vooral het gevalletje niet mijn probleem speelt mee Betaal ik lekker centjes voor een ORV voor mn erfgenamen die ik niet heb.
Ook geen partner?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 11 mei 2009 @ 20:23:40 #120
115025 IbeBen
Yuck Foo!
pi_68917081
quote:
Op maandag 11 mei 2009 19:59 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ook geen partner?
Nee Zo wel had ik er uiteraard anders over gedacht..
pi_68918255
quote:
Op maandag 11 mei 2009 20:23 schreef IbeBen het volgende:

[..]

Nee Zo wel had ik er uiteraard anders over gedacht..
Ouders? Broers? Opa/oma?

Maar dan nog: het is een risico voor de verstrekker. Stel dat je daadwerkelijk geen erfgenamen hebt, dan zit de verstrekker met een schuld die niet kan worden afgelost met de opbrengst van de verkoop van de woning.
pi_68958521
quote:
Op zondag 10 mei 2009 21:11 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik heb 26k eigen geld, maar dat ga ik niet inleggen..
pi_68961793
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:36 schreef roaz het volgende:

[..]

Ik heb 26k eigen geld, maar dat ga ik niet inleggen..
Dus zul je een ORV moeten afsluiten.
  woensdag 13 mei 2009 @ 09:55:57 #124
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_68969373
Haai, ik heb ook weer een hypotheekvraagje.
Mijn vriend en ik willen samen een huis kopen, ik koop mijn tweede huis en mijn vriend zijn derde.
Nu hoorde ik gister bij de Rabobank dat je maximaal 30 jaar hypotheekrente aftrek kan krijgen. Wij zouden gemiddeld dus nog maar 25 hiervan gebruik kunnen maken. Dat was voor mij echt helemaal nieuw, ik had er werkelijk waar nog nooit van gehoord en de persoon van de hypotheker heeft daar ook niets over gemeld.
Klopt dit?
pi_68969503
Ja, dat is al een tijdje zo, vanaf 2001 geloof ik.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')