En de reden is?quote:Op zondag 17 mei 2009 18:03 schreef punksquad het volgende:
Ik heb maanden gereageerd op koopgarant woningen maar is bijna net zo moeilijk aan te komen als huurwoningen. is wel voordelig in deze tijd
Vanuit de regeling niet, maar de verstrekkers zullen het bijna altijd eisen. (het zijn MGE-woningen)quote:Op dinsdag 19 mei 2009 14:41 schreef VinnieJones het volgende:
Ik zie alleen nergens dat een NHG verplicht is bij een Koopgarant regeling.
Ik heb gebeld met de makelaar die hier Koopgarant woningen te koop bied. Het klopt, een NHG is verplicht.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 14:42 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Vanuit de regeling niet, maar de verstrekkers zullen het bijna altijd eisen. (het zijn MGE-woningen)
Er wordt gekeken naar beiden. Er is geen hoofdaanvrager, jullie zijn beiden hoofdelijk aansprakelijk.quote:Op maandag 25 mei 2009 16:28 schreef Nenne_ het volgende:
Ja, een H achter een A.
Als mijn vriend de hoofdaanvrager is. Wordt er daadwerkelijk echt gekeken naar mijn codering? Ik hoor zoveel, de een zegt dat er alleen wordt gekeken naar de hoofdaanvraag, de ander zegt weer naar beiden.
Die kun je hoogstwaarschijnlijk niet zonder kosten opzeggen en dan nog: als het een KEW-polis is en je koopt deze koop je af, waarbij deze korter loopt dan 15 jaar, dan krijg je te maken met de fiscus: de winst (afkoopsom minus betaalde premie) wordt belast in box 1 tegen het progressieve tarief, tenzij je deze fiscaal geruisloos in een volgende polis kan storten (waarbij die polis dezelfde begin- en einddatum als de voorgaande polis moet hebben).quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:41 schreef FinancialBubble het volgende:
Ik heb al een aantal jaar een spaarhypotheek, maar wil nu een andere woning gaan kopen. Kan ik die spaarhypotheek opzeggen zonder kosten? Of moet ik zo goed als zeker voor de rest van mijn leven bij mijn huidige hypo.verstrekker blijven?
Ok, duidelijk verhaal. Het heeft dus geen zin om weer een aantal aanbieders langs te gaan om offertes te vergelijken.quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:52 schreef Five_Horizons het volgende:
Die kun je hoogstwaarschijnlijk niet zonder kosten opzeggen en dan nog: als het een KEW-polis is en je koopt deze koop je af, waarbij deze korter loopt dan 15 jaar, dan krijg je te maken met de fiscus: de winst (afkoopsom minus betaalde premie) wordt belast in box 1 tegen het progressieve tarief, tenzij je deze fiscaal geruisloos in een volgende polis kan storten (waarbij die polis dezelfde begin- en einddatum als de voorgaande polis moet hebben).
Jawel, hoor. Alleen, om bovenstaande te voorkomen, moeten ze fiscaal geruisloos kunnen oversluiten. Dat is niet overal mogelijk.quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:54 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
Ok, duidelijk verhaal. Het heeft dus geen zin om weer een aantal aanbieders langs te gaan om offertes te vergelijken.
Die regeling an sich is niet raarquote:Wel raar zo'n regeling, dat ontneemt mensen een hoop keuzevrijheid. (Maar misschien kan het niet anders, daar heb ik geen kijk op)
Als de HRA wordt afgeschaft, zal het waarschijnlijk zo zijn dat de KEW ook wordt afgeschaft.(en dat de KEW vanaf dat moment (voor al wat er daarna aan waarde bijkomt) een box 3-polis wordt)quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik vraag me af wat er gaat gebeuren bij het afschaffen van de HRA. Dan wordt het in 1x wel gunstig om af te lossen dus is de annuitaire hypotheek weer gunstig. Maar stel ik heb een gedeelte spaarhypotheek. Kan ik deze dan ook aflossen? Zo ja, wat gebeurd er dan met het gespaarde bedrag als de openstaande schuld minder wordt dan het gespaarde bedrag?
Daar komt het op neer, inderdaad.quote:Op woensdag 17 juni 2009 21:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dus de hypotheek en kew vallen dan in box 3? Betekent dit dan ook automatisch dat als ik op het moment van afschaffing bv 100k spaargeld heb en een hypotheek van 200k (aflossingsvrij) ik dus geen vermogenbelasting meer hoef te betalen?
Nou: je hebt een polis en die zou je dan moeten afkopen (als dat mag van je verstrekker; het is immers waarschijnlijk een verpande polis). Ik gok dat je dat geld alleen mag gebruiken voor je hypotheek, anders heb je al die jaren voordeel gehad, zonder dat je daar nu iets mee doet (aflossen hypotheek).quote:En als ik een spaarhypotheek heb en bij elkaar 50k gespaard heb dit een gewone spaarrekening wordt die ik ook voor andere dingen kan/mag gebruiken?
Neuh: die polis heeft al die jaren 1 in box 1 gestaan, dus die heb je nooit in box 3 hoeven opgeven.quote:Op woensdag 17 juni 2009 21:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
Welk voordeel is dat dan? Het is namelijk gewoon een spaarrekening waarvan het spaarbedrag gewoon van je netto loon afgaat. Dus buiten dat het een polis is, is het gewoon een spaarrekening met een hoge rente.
Waarom gooi je er zelf geen handtekening onder? Geen hond die dat gaat controleren.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:33 schreef Aventura het volgende:
Zucht, toch gezeik met ING. De hele offerte is al 4 weken rond, enige voorwaarde was dat ik een creditcard gespreid betalen zou opzeggen. Waarvan ik dan een brief moet laten zien. Op 29 mei was de hele kaart al afbetaald. Vandaag op 18 juni heb ik daarvan pas een schriftelijke bevestiging per post gekregen. Alleen accepteert ING dat niet want er staat geen handtekening op. Dat kon volgens de ccmij ook niet, omdat het om een geautomatiseerde brief gaat. Eergisteren al heb ik boos in de telefoon gehangen bij de ccmij (ben ook boos op hen, want het hele opzegrpoces ging wel extreem langzaam) en heb toen een fax losgekregen, met de mededeling dat mijn kaart is opgeheven en is afgemeld bij BKR. Ook deze fax accepteert ING niet. Ik word er een beetje wanhopig van. Het is door hen gewoon heel simpel te checken of ik alles heb opgezegd of niet! Waarom dan die stomme handtekening. Wat als ik die niet op tijd krijg van de ccmij? Zou dan wel een heel domme reden zijn om niet te kunnen passeren op 29 juni.
Dat risico zou ik in dit geval niet durven lopen, eerlijk gezegd. Als ze het wél controleren, ben je een heel stuk verder van huis. (lees: intrekking van de offerte) Daar zijn ze bij ING echt niet zo moeilijk in.quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:02 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Waarom gooi je er zelf geen handtekening onder? Geen hond die dat gaat controleren.
Gewoon erbij zeggen dat "ze het nu wel wilden omdat het zo belangrijk is".
Is ook zo. Ik heb zo vaak moeten haasten, om een klant net op tijd te laten passeren, omdat er weer iets ontbrak of er ergens in het traject een fout werd gemaakt.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:20 schreef Aventura het volgende:
Volgens mij gebeurt dat in de praktijk ook heel vaak niet.
Lijkt mij ook. Ik heb de brief + handtekening+stempel vandaag gefaxt gekregen en meteen doorgezet naar ING. Er zijn na deze dag nog 5 werkdagen waarin het in orde kan worden gemaakt. Een compleet dossier doorzetten en geld overboeken lijkt me niet zo ontzettend veel werk..!quote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:55 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Is ook zo. Ik heb zo vaak moeten haasten, om een klant net op tijd te laten passeren, omdat er weer iets ontbrak of er ergens in het traject een fout werd gemaakt.
Ze kunnen het in theorie een dag van tevoren nog doen (of zelfs dezelfde dag, als je 's middags passeert) d.m.v. telefonische overboeking, dus ik gok (van een afstand) dat het wel losloopt.
Interieur meefinancieren in een hypotheek mag van de fiscus niet, dat leningdeel wordt dan gezien als consumptief krediet waar je geen HRA over krijgt. Ook de geldverstrekker zal dit mogelijk niet zo'n goed idee vinden omdat ze dan wel erg ver boven de executiewaarde moeten gaan uitlenen. Houd er rekening mee dat bovenop die 250k nog overdrachtsbelasting, notariskosten, taxatie en mogelijk makelaarscourtage komt (al met al 'n kleine 10%, dus 25k). Als je dat allemaal mee moet financieren, zit je al gauw aan een hypotheek van 125% EW en dat is geloof ik wel het absolute maximum wat de meeste geldverstrekkers hanteren.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 21:41 schreef Mr.J het volgende:
Kort vraagje tussendoor, liep toevallig tegen een echt mooi huis aan van 250.000,-.
Nu kan ik zelf tussen de 275.000 en 300.000 lenen. Wat ik mij echter afvraag is of ik ook makkelijk extra geld kan lenen voor een nieuwe kast/bank oid. Ben nl. niet zo heel goed in sparen.
Informeren kan altijd, natuurlijkquote:Op vrijdag 19 juni 2009 23:08 schreef Suijk het volgende:
Nu hebben wij net 2 maanden geleden een huis gekocht. De prijs was te hoog voor de NHG, maar met de nieuwe grens zou het er wel in passen. Zou het nuttig zijn om te informeren of het iets oplevert om de hypotheek nu al om te zetten?
Lijkt me dat het geen kwaad kan om nog 'ns met je hypotheekadviseur te gaan babbelen en het eventueel door te laten rekenen. Ik vermoed alleen dat het voordeel niet opweegt tegen de kosten + boete van oversluiten (maar goed, dat is niet gebaseerd op enige praktijk kennis of ervaringquote:Op vrijdag 19 juni 2009 23:08 schreef Suijk het volgende:
Nu hebben wij net 2 maanden geleden een huis gekocht. De prijs was te hoog voor de NHG, maar met de nieuwe grens zou het er wel in passen. Zou het nuttig zijn om te informeren of het iets oplevert om de hypotheek nu al om te zetten?
Binnenkort werkt niemand er meerquote:Op vrijdag 19 juni 2009 23:18 schreef Suijk het volgende:
Jep, via jullie inderdaad. Je werkt er niet meer begrijp ik?
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 23:21 schreef Suijk het volgende:
Maar serieus? Alleen dat kantoor of ook de Duitsers?
MLP Oostenrijk is de nek omgedraaid. In Nederland werden bestaande tijdelijke contracten niet meer verlengd en zocht men een koper (het personeel). Onderhandelingen liepen vast. Deze week is bekend gemaakt dat het einde verhaal is per eind september. (iedereen krijgt ontslag, althans... dat probeert men....)quote:In the course of strategic focussing, MLP will, in future, concentrate its private client activities on its core market Germany. In this respect, MLP is seeking a new ownership structure for its units in Austria and the Netherlands that contributed less than two percent to total revenues in the previous year. From now on, MLP will be showing the company in Austria as a discontinued operation. In the financial year 2008, the after-tax loss in the discontinued operations totalled EUR 6.3 million. The resulting consolidated net profit of MLP Group amounted to EUR 24.8 million (EUR 62.1 million).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |