abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 mei 2009 @ 11:57:01 #151
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_69010454
Ik ga er vanuit dat deze persoon dat zelf heeft aangegeven, en het was wel een IB-groepschuld. Ik zou zoiets nooit verzwijgen denk ik, maar goed, als jij een max hypotheek kan krijgen van bijv. 200.000 euro dan is een stufischuld van 70.000 echt heel veel. Gaat het om een hypotheek van 800.000 is het anders lijkt mij.
  donderdag 14 mei 2009 @ 12:43:15 #152
55350 Reena
Angelcrusher
pi_69011868
Het lijkt me niet slim om dat te verzwijgen. Het is toch een verplichting die je maandelijks moet betalen. En bij 70.000 zal het best een flink bedrag kunnen zijn per maand. En als je dan ook nog het maximale hypotheekbedrag wil, dan wordt het wel erg krap lijkt mij.
pi_69089944
Ik heb advies nodig en denk dat iemand mij wel kan helpen.

Ik heb een woning gezien die ik mogelijk graag zou willen hebben. Op internet staat dat de woning 20 dagen geleden is aangeboden.

Verder staat er 't volgende bij:

"Van ¤ 179.000,- voor ¤ 134.250,-.

De woning wordt verkocht onder de voorwaarden van Koopgarant, incl. de afkoopsom van de erfpachtcanon tot en met 20 oktober 2053. Koopgarant is kopen met 25% korting.
De mogelijkheid bestaat de woning te kopen onder de voorwaarden van Koopcomfort voor een koopprijs van ¤ 179.000,=. Bij beide koopvormen heeft u een terugkoopgarantie. VVE-bijdrage: ¤ 155,26 per maand.

Voor deze woning geldt een maximale inkomensgrens van ¤ 30.000,=. Dit houdt in dat het totale gezinsinkomen (dus alle inkomens binnen het gezin bij elkaar opgeteld) niet boven dit bedrag uit mag komen."

Kan iemand mij uitleggen wat dit inhoud? Koopgarantie? voorwaarden van Koopcomfort voor een koopprijs van ¤ 179.000? Ik snap niet echt waar die korting vandaan komt en welke voorwaarden daaraan verbonden zijn. terugkoopgarantie?

Mijn inkomen is 26.000 bruto incl vakantie en 13 maand.

Kopen gaat wel lukken toch? Ik ben wel pas van baan verwisseld bij de overheid. En ik heb 18.000 op de bank in deposito's waarvan 75% dit jaar vrijkomt.

EDIT:

koopgarantie is dus dat ik de woning terug moet verkopen aan de woning corp. Misschien kan het een voordeel zijn in deze tijden? Hmm ben wel skeptisch.

[ Bericht 0% gewijzigd door portable op 16-05-2009 17:23:39 ]
pi_69089999
Er wordt waarschijnlijk alleen een hypotheek verstrekt onder NHG-voorwaarden en één van de voorwaarden is dat het verlies danwel de winst gedeeld moet worden met de verkopende partij. (waarschijnlijk een woningbouwvereniging). Daarnaast moet de woning waarschijnlijk eerst worden aangeboden aan de voormalige verkoper.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  zondag 17 mei 2009 @ 18:03:42 #155
11066 punksquad
-------------
pi_69124190
Ik heb maanden gereageerd op koopgarant woningen maar is bijna net zo moeilijk aan te komen als huurwoningen. is wel voordelig in deze tijd
Listen to people... they can be right, Don't obay people... they can be wrong, www.50percentoff.nl
  dinsdag 19 mei 2009 @ 14:41:46 #156
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_69189460
quote:
Op zondag 17 mei 2009 18:03 schreef punksquad het volgende:
Ik heb maanden gereageerd op koopgarant woningen maar is bijna net zo moeilijk aan te komen als huurwoningen. is wel voordelig in deze tijd
En de reden is?

Omdat er simpelweg te veel mensen voor inschrijven?

Ik zat er ook aan te denken namelijk.
Scheelt wel enorm in de hypotheek als er 25% vanaf gaat natuurlijk.
En als je over een aantal jaar wilt verhuizen om bepaalde redenenen kan je zo je huis weer kwijt.
Win-win situation als je het mij vraagt.

Ik zie alleen nergens dat een NHG verplicht is bij een Koopgarant regeling.
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
pi_69189503
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 14:41 schreef VinnieJones het volgende:

Ik zie alleen nergens dat een NHG verplicht is bij een Koopgarant regeling.
Vanuit de regeling niet, maar de verstrekkers zullen het bijna altijd eisen. (het zijn MGE-woningen)
  dinsdag 19 mei 2009 @ 16:43:46 #158
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_69193677
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 14:42 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Vanuit de regeling niet, maar de verstrekkers zullen het bijna altijd eisen. (het zijn MGE-woningen)
Ik heb gebeld met de makelaar die hier Koopgarant woningen te koop bied. Het klopt, een NHG is verplicht.
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
pi_69193790
Ik heb genoeg MGE-zaken gedaan, dus ik weet het één en ander
pi_69201262
Hallo,

Ik wil samen met mijn vriend een huis kopen, alleen zit ik met een probleem. Ik ben BKR geregistreerd.
Wij hebben samen een contract via onze werkgevers. Hij verdient bruto 1900 en ik bruto 1600.

Hij wilt de hoofdaanvraag zijn en ik zijn partner. Is het mogelijk om een hypotheeklening aan te vragen ondanks mijn BKR registratie. Ik acht de kans zelf heel klein. Heeft iemand hier ervaring mee? Of heeft iemand hier verstand van zaken?
  dinsdag 19 mei 2009 @ 20:17:57 #161
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_69201320
Wat versta je onder BKR-geregistreerd in jouw geval?
pi_69208639
Ik heb in het verleden mijn administratie niet op orde met als gevolg dat ik een BKR codering op mijn naam heb staan.
pi_69209443
Maar wat voor codering is het dan? Met een H(ersteld) achter A-codering, is het mogelijk om een hypotheek op NHG-condities te krijgen.
pi_69385918
Ja, een H achter een A.

Als mijn vriend de hoofdaanvrager is. Wordt er daadwerkelijk echt gekeken naar mijn codering? Ik hoor zoveel, de een zegt dat er alleen wordt gekeken naar de hoofdaanvraag, de ander zegt weer naar beiden.
pi_69386878
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:28 schreef Nenne_ het volgende:
Ja, een H achter een A.

Als mijn vriend de hoofdaanvrager is. Wordt er daadwerkelijk echt gekeken naar mijn codering? Ik hoor zoveel, de een zegt dat er alleen wordt gekeken naar de hoofdaanvraag, de ander zegt weer naar beiden.
Er wordt gekeken naar beiden. Er is geen hoofdaanvrager, jullie zijn beiden hoofdelijk aansprakelijk.
pi_69399956
Ok, dat is duidelijk. Bedankt!
pi_69674616
Gisteren hypotheekofferte van Aegon aangevraagd. Ik zie zojuist dat vanaf vandaag de rente is gestegen. Kijk ik mijn hypotheek gewoon afluiten met de "oude" rente?
pi_69684319
Heb je de offerte al binnen? Dan is die een bepaalde tijd geldig, en mits je aan de voorwaarden voldoet kan je er gebruik van maken.
pi_69684467
Rente van aanvraagdatum is de rente die je geoffreerd krijgt.
pi_69875684
OK dankje.

En wat als ik de offerte gekregen heb en ik nog wat wil veranderen? Kan dat dan ook nog tegen het oude percentage?
  woensdag 10 juni 2009 @ 20:17:28 #171
164868 kezmaster
Live Life To The Max
pi_69910462
Beste mensen,,, ik wordt helemaaal gek...!! Ik heb nou al zoveel gelezen dat ik het helemaal niet meer weet

Mijn vrouw en ik willen gaan kijken voor een koophuis.. Mijn loon/verklaring etc zit wel goed, maar we willen graag iets meer.. Nou werkt mijn vrouw via een uitzendbureau nadat haar contract bij een zorginstelling niet werd verlengd wegen bezuinigingen.. In hoeverre kun je een loon via een uitzendbureau meenemen in je hypotheek??

Ik lees overal zoveel verschillende dingen dat ik het echt niet meer weet

Bedankt alvast !
pi_69910551
Het ligt aan de verstrekker én het soort contract dat ze heeft. Meestal wordt het gemiddelde loon van de drie voorgaande (volledige) jaren meegenomen, waarbij het loon van het laatste jaar als maximum geldt.
pi_69917046
Yes, vanmorgen heb ik een appartement gekocht á ¤208.000

Nu mag het hele hypotheekgebeuren gaan starten. Gelukkig heb ik al 4 gesprekken gehad dus ik weet nu ongeveer een beetje wat ik kan verwachten.

Ik ben alleen nog in dubio over de rentevasteperiode. Maandag had ik een gesprek bij de Rabobank waarbij de adviseur aangaf dat de Rabobank denkt dat de hypotheekrente (lange) meer gaat stijgen. Ze waren sowieso al gestegen met 0,2% de afgelopen weken. Ik vraag me af of dit waar is of dat die man een lulverhaal ophangt. Wat zeggen jullie adviseurs, wat doen jullie en wat denken jullie? Ik ben benieuwd!

Morgenavond weer een gesprek
pi_70103198
Ik heb al een aantal jaar een spaarhypotheek, maar wil nu een andere woning gaan kopen. Kan ik die spaarhypotheek opzeggen zonder kosten? Of moet ik zo goed als zeker voor de rest van mijn leven bij mijn huidige hypo.verstrekker blijven?
pi_70103508
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:41 schreef FinancialBubble het volgende:
Ik heb al een aantal jaar een spaarhypotheek, maar wil nu een andere woning gaan kopen. Kan ik die spaarhypotheek opzeggen zonder kosten? Of moet ik zo goed als zeker voor de rest van mijn leven bij mijn huidige hypo.verstrekker blijven?
Die kun je hoogstwaarschijnlijk niet zonder kosten opzeggen en dan nog: als het een KEW-polis is en je koopt deze koop je af, waarbij deze korter loopt dan 15 jaar, dan krijg je te maken met de fiscus: de winst (afkoopsom minus betaalde premie) wordt belast in box 1 tegen het progressieve tarief, tenzij je deze fiscaal geruisloos in een volgende polis kan storten (waarbij die polis dezelfde begin- en einddatum als de voorgaande polis moet hebben).

pi_70103574
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:52 schreef Five_Horizons het volgende:

Die kun je hoogstwaarschijnlijk niet zonder kosten opzeggen en dan nog: als het een KEW-polis is en je koopt deze koop je af, waarbij deze korter loopt dan 15 jaar, dan krijg je te maken met de fiscus: de winst (afkoopsom minus betaalde premie) wordt belast in box 1 tegen het progressieve tarief, tenzij je deze fiscaal geruisloos in een volgende polis kan storten (waarbij die polis dezelfde begin- en einddatum als de voorgaande polis moet hebben).

Ok, duidelijk verhaal. Het heeft dus geen zin om weer een aantal aanbieders langs te gaan om offertes te vergelijken.

Wel raar zo'n regeling, dat ontneemt mensen een hoop keuzevrijheid. (Maar misschien kan het niet anders, daar heb ik geen kijk op)
pi_70103903
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:54 schreef FinancialBubble het volgende:

[..]

Ok, duidelijk verhaal. Het heeft dus geen zin om weer een aantal aanbieders langs te gaan om offertes te vergelijken.
Jawel, hoor. Alleen, om bovenstaande te voorkomen, moeten ze fiscaal geruisloos kunnen oversluiten. Dat is niet overal mogelijk.
quote:
Wel raar zo'n regeling, dat ontneemt mensen een hoop keuzevrijheid. (Maar misschien kan het niet anders, daar heb ik geen kijk op)
Die regeling an sich is niet raar

Een KEW (Kapitaalverzekering Eigen Woning) zit in box 1. De waarde hoef je dus niet in box 3 op te geven. Je kunt zo dus ' belastingvrij' sparen.

Standaard zorgen tussenpersonen ervoor dat op de polis aangetekend staat dat het een KEW is, zonder dit te bespreken met klanten. Heel slecht vind ik. Persoonlijk vind ik een KEW helemaal niets (net zoals ik een spaarhypotheek niets vind), maar het ligt echt aan je persoonlijke situatie.
pi_70109842
Ik vraag me af wat er gaat gebeuren bij het afschaffen van de HRA. Dan wordt het in 1x wel gunstig om af te lossen dus is de annuitaire hypotheek weer gunstig. Maar stel ik heb een gedeelte spaarhypotheek. Kan ik deze dan ook aflossen? Zo ja, wat gebeurd er dan met het gespaarde bedrag als de openstaande schuld minder wordt dan het gespaarde bedrag?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_70110526
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 20:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik vraag me af wat er gaat gebeuren bij het afschaffen van de HRA. Dan wordt het in 1x wel gunstig om af te lossen dus is de annuitaire hypotheek weer gunstig. Maar stel ik heb een gedeelte spaarhypotheek. Kan ik deze dan ook aflossen? Zo ja, wat gebeurd er dan met het gespaarde bedrag als de openstaande schuld minder wordt dan het gespaarde bedrag?
Als de HRA wordt afgeschaft, zal het waarschijnlijk zo zijn dat de KEW ook wordt afgeschaft.(en dat de KEW vanaf dat moment (voor al wat er daarna aan waarde bijkomt) een box 3-polis wordt)
Een KEW kan immers ook alleen worden gebruikt om een hypotheek in box 3 af te lossen.

Een redelijk ingewikkeld vraagstuk, tenzij mensen met die KEW een eenmalige vrijstelling in box 3 krijgen, van de waarde per datum verdwijnen van de KEW, zolang de polis in stand blijft.
pi_70110605
Dus de hypotheek en kew vallen dan in box 3? Betekent dit dan ook automatisch dat als ik op het moment van afschaffing bv 100k spaargeld heb en een hypotheek van 200k (aflossingsvrij) ik dus geen vermogenbelasting meer hoef te betalen?
En als ik een spaarhypotheek heb en bij elkaar 50k gespaard heb dit een gewone spaarrekening wordt die ik ook voor andere dingen kan/mag gebruiken?
Of zal het hypotheekbedrag verminderd worden met de kew en het overige deel aflossingsvrij?

Dit is trouwens ook de reden waarom ik (alleen vanwege NHG) 50% spaarhypotheek heb en de rest aflossingsvrij. Ik ga zogauw het kan ook direct over naar een annuitaire hypotheek dan.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_70110701
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 21:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dus de hypotheek en kew vallen dan in box 3? Betekent dit dan ook automatisch dat als ik op het moment van afschaffing bv 100k spaargeld heb en een hypotheek van 200k (aflossingsvrij) ik dus geen vermogenbelasting meer hoef te betalen?
Daar komt het op neer, inderdaad. (even afgezien van doelmatigheidsdrempels en vrijstellingen)
quote:
En als ik een spaarhypotheek heb en bij elkaar 50k gespaard heb dit een gewone spaarrekening wordt die ik ook voor andere dingen kan/mag gebruiken?
Nou: je hebt een polis en die zou je dan moeten afkopen (als dat mag van je verstrekker; het is immers waarschijnlijk een verpande polis). Ik gok dat je dat geld alleen mag gebruiken voor je hypotheek, anders heb je al die jaren voordeel gehad, zonder dat je daar nu iets mee doet (aflossen hypotheek).

Maar zoals ik al zei: een mooi praktisch vraagstuk
pi_70110763
Welk voordeel is dat dan? Het is namelijk gewoon een spaarrekening waarvan het spaarbedrag gewoon van je netto loon afgaat. Dus buiten dat het een polis is, is het gewoon een spaarrekening met een hoge rente.

Ik zit met ook net in 1x te bedenken. Zogauw de HRA verdwijnt gaan natuurlijk ook veel mensen aflossen. Bijvoorbeeld het spaarbedrag van de spaarhypotheek op de ypotheek verminderen. Daardoor krijgen de banken dus minder rente binnen. Zouden banken dit merken? Lijkt me wel, en hoe erg is dit? Krijg je dan weer een mini kredietcrisis? Banken moeten namelijk dit gemaakte geld wat ze uitgeleend hebben (en nu dus weer terugkrijgen) toch ook weer laten verdwijnen. Tenminste, dit lijkt me omdat je anders giga inflatie krijgt.
pi_70110837
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 21:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
Welk voordeel is dat dan? Het is namelijk gewoon een spaarrekening waarvan het spaarbedrag gewoon van je netto loon afgaat. Dus buiten dat het een polis is, is het gewoon een spaarrekening met een hoge rente.
Neuh: die polis heeft al die jaren 1 in box 1 gestaan, dus die heb je nooit in box 3 hoeven opgeven.

Als een polis NU zou verhuizen van box 1 naar 3, zou je over het intrestbestanddeel (de winst) waarschijnlijk (als geen vrijstelling van toepassing is) progressief moeten afrekenen in box 1.
  donderdag 18 juni 2009 @ 21:33:30 #184
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_70146576
Zucht, toch gezeik met ING. De hele offerte is al 4 weken rond, enige voorwaarde was dat ik een creditcard gespreid betalen zou opzeggen. Waarvan ik dan een brief moet laten zien. Op 29 mei was de hele kaart al afbetaald. Vandaag op 18 juni heb ik daarvan pas een schriftelijke bevestiging per post gekregen. Alleen accepteert ING dat niet want er staat geen handtekening op. Dat kon volgens de ccmij ook niet, omdat het om een geautomatiseerde brief gaat. Eergisteren al heb ik boos in de telefoon gehangen bij de ccmij (ben ook boos op hen, want het hele opzegrpoces ging wel extreem langzaam) en heb toen een fax losgekregen, met de mededeling dat mijn kaart is opgeheven en is afgemeld bij BKR. Ook deze fax accepteert ING niet. Ik word er een beetje wanhopig van. Het is door hen gewoon heel simpel te checken of ik alles heb opgezegd of niet! Waarom dan die stomme handtekening. Wat als ik die niet op tijd krijg van de ccmij? Zou dan wel een heel domme reden zijn om niet te kunnen passeren op 29 juni.
  donderdag 18 juni 2009 @ 21:47:48 #185
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_70147205
Zo, das redelijk naadje ja.
  donderdag 18 juni 2009 @ 22:02:52 #186
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_70147865
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 21:33 schreef Aventura het volgende:
Zucht, toch gezeik met ING. De hele offerte is al 4 weken rond, enige voorwaarde was dat ik een creditcard gespreid betalen zou opzeggen. Waarvan ik dan een brief moet laten zien. Op 29 mei was de hele kaart al afbetaald. Vandaag op 18 juni heb ik daarvan pas een schriftelijke bevestiging per post gekregen. Alleen accepteert ING dat niet want er staat geen handtekening op. Dat kon volgens de ccmij ook niet, omdat het om een geautomatiseerde brief gaat. Eergisteren al heb ik boos in de telefoon gehangen bij de ccmij (ben ook boos op hen, want het hele opzegrpoces ging wel extreem langzaam) en heb toen een fax losgekregen, met de mededeling dat mijn kaart is opgeheven en is afgemeld bij BKR. Ook deze fax accepteert ING niet. Ik word er een beetje wanhopig van. Het is door hen gewoon heel simpel te checken of ik alles heb opgezegd of niet! Waarom dan die stomme handtekening. Wat als ik die niet op tijd krijg van de ccmij? Zou dan wel een heel domme reden zijn om niet te kunnen passeren op 29 juni.
Waarom gooi je er zelf geen handtekening onder? Geen hond die dat gaat controleren.

Gewoon erbij zeggen dat "ze het nu wel wilden omdat het zo belangrijk is".
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_70154069
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 22:02 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Waarom gooi je er zelf geen handtekening onder? Geen hond die dat gaat controleren.

Gewoon erbij zeggen dat "ze het nu wel wilden omdat het zo belangrijk is".
Dat risico zou ik in dit geval niet durven lopen, eerlijk gezegd. Als ze het wél controleren, ben je een heel stuk verder van huis. (lees: intrekking van de offerte) Daar zijn ze bij ING echt niet zo moeilijk in.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 09:20:17 #188
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_70156900
Ja, inderdaad. Dat is ook gewoon valsheid in geschrifte. Vandaag er maar weer achteraan. als het vandaag in orde komt is er nog ruimeen week voor de passeerdatum. Dat lijkt me wel voldoende. al stelt ING de eis dat alles 3 weken voor passeren compleet moet zijn. Volgens mij gebeurt dat in de praktijk ook heel vaak niet.
pi_70157762
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 09:20 schreef Aventura het volgende:
Volgens mij gebeurt dat in de praktijk ook heel vaak niet.
Is ook zo. Ik heb zo vaak moeten haasten, om een klant net op tijd te laten passeren, omdat er weer iets ontbrak of er ergens in het traject een fout werd gemaakt.

Ze kunnen het in theorie een dag van tevoren nog doen (of zelfs dezelfde dag, als je 's middags passeert) d.m.v. telefonische overboeking, dus ik gok (van een afstand) dat het wel losloopt.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 19:36:38 #190
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_70176252
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 09:55 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Is ook zo. Ik heb zo vaak moeten haasten, om een klant net op tijd te laten passeren, omdat er weer iets ontbrak of er ergens in het traject een fout werd gemaakt.

Ze kunnen het in theorie een dag van tevoren nog doen (of zelfs dezelfde dag, als je 's middags passeert) d.m.v. telefonische overboeking, dus ik gok (van een afstand) dat het wel losloopt.
Lijkt mij ook. Ik heb de brief + handtekening+stempel vandaag gefaxt gekregen en meteen doorgezet naar ING. Er zijn na deze dag nog 5 werkdagen waarin het in orde kan worden gemaakt. Een compleet dossier doorzetten en geld overboeken lijkt me niet zo ontzettend veel werk..!
  vrijdag 19 juni 2009 @ 21:41:46 #191
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_70180285
Kort vraagje tussendoor, liep toevallig tegen een echt mooi huis aan van 250.000,-.

Nu kan ik zelf tussen de 275.000 en 300.000 lenen. Wat ik mij echter afvraag is of ik ook makkelijk extra geld kan lenen voor een nieuwe kast/bank oid. Ben nl. niet zo heel goed in sparen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  vrijdag 19 juni 2009 @ 21:48:53 #192
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_70180499
Het zijn wel woelige dagen, want nu belt de koper van mijn huis op: of ik evt. de overdracht wil vervroegen van 1 september naar 1 augustus. Dat kan wel, want eind juli verhuis ik naar het nieuwe huis. Het scheelt me ook een maand dubbele lasten. Maar ik ben ook huiverig. Zitten er nog haken en ogen aan? Kan de overdracht hier op een of andere manier gevaar lopen? Het is heel belangrijk dat de overdracht daadwerkelijk gaat plaatsvinden, want de overwaarde zit al in mijn nieuwe huis. Ik heb al wel besloten dat als de koper eerdere oplevering wil doorzetten, ze dat via mijn makelaar speelt. Sowieso ga ik ook met mijn makelaar overleggen.
pi_70182874
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 21:41 schreef Mr.J het volgende:
Kort vraagje tussendoor, liep toevallig tegen een echt mooi huis aan van 250.000,-.

Nu kan ik zelf tussen de 275.000 en 300.000 lenen. Wat ik mij echter afvraag is of ik ook makkelijk extra geld kan lenen voor een nieuwe kast/bank oid. Ben nl. niet zo heel goed in sparen.
Interieur meefinancieren in een hypotheek mag van de fiscus niet, dat leningdeel wordt dan gezien als consumptief krediet waar je geen HRA over krijgt. Ook de geldverstrekker zal dit mogelijk niet zo'n goed idee vinden omdat ze dan wel erg ver boven de executiewaarde moeten gaan uitlenen. Houd er rekening mee dat bovenop die 250k nog overdrachtsbelasting, notariskosten, taxatie en mogelijk makelaarscourtage komt (al met al 'n kleine 10%, dus 25k). Als je dat allemaal mee moet financieren, zit je al gauw aan een hypotheek van 125% EW en dat is geloof ik wel het absolute maximum wat de meeste geldverstrekkers hanteren.

Los van dat alles geldt natuurlijk de gebruikelijke waarschuwing over lenen: het kost geld Je kunt misschien naast de hypotheek nog een PL afsluiten, maarja, of dat verstandig is...
pi_70182985
Nu hebben wij net 2 maanden geleden een huis gekocht. De prijs was te hoog voor de NHG, maar met de nieuwe grens zou het er wel in passen. Zou het nuttig zijn om te informeren of het iets oplevert om de hypotheek nu al om te zetten?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_70183289
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 23:08 schreef Suijk het volgende:
Nu hebben wij net 2 maanden geleden een huis gekocht. De prijs was te hoog voor de NHG, maar met de nieuwe grens zou het er wel in passen. Zou het nuttig zijn om te informeren of het iets oplevert om de hypotheek nu al om te zetten?
Informeren kan altijd, natuurlijk

heb jij het afgesloten waar ik werkte?
pi_70183325
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 23:08 schreef Suijk het volgende:
Lijkt me dat het geen kwaad kan om nog 'ns met je hypotheekadviseur te gaan babbelen en het eventueel door te laten rekenen. Ik vermoed alleen dat het voordeel niet opweegt tegen de kosten + boete van oversluiten (maar goed, dat is niet gebaseerd op enige praktijk kennis of ervaring )
pi_70183351
Jep, via jullie inderdaad. Je werkt er niet meer begrijp ik?
Klik dan als je durft
pi_70183370
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 23:18 schreef Suijk het volgende:
Jep, via jullie inderdaad. Je werkt er niet meer begrijp ik?
Binnenkort werkt niemand er meer let morgen maar op je brievenbus....
pi_70183447
Hadden ze toch niet al die 'gratis' cursussen moeten geven.

Maar serieus? Alleen dat kantoor of ook de Duitsers?
Klik dan als je durft
pi_70183615
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 23:21 schreef Suijk het volgende:

Maar serieus? Alleen dat kantoor of ook de Duitsers?
quote:
In the course of strategic focussing, MLP will, in future, concentrate its private client activities on its core market Germany. In this respect, MLP is seeking a new ownership structure for its units in Austria and the Netherlands that contributed less than two percent to total revenues in the previous year. From now on, MLP will be showing the company in Austria as a discontinued operation. In the financial year 2008, the after-tax loss in the discontinued operations totalled EUR 6.3 million. The resulting consolidated net profit of MLP Group amounted to EUR 24.8 million (EUR 62.1 million).
MLP Oostenrijk is de nek omgedraaid. In Nederland werden bestaande tijdelijke contracten niet meer verlengd en zocht men een koper (het personeel). Onderhandelingen liepen vast. Deze week is bekend gemaakt dat het einde verhaal is per eind september. (iedereen krijgt ontslag, althans... dat probeert men....)

In Duitsland is het natuurlijk gewoon nog een beursgenoteerd bedrijf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')