Denk het. Het is een lijst met daarop niet alleen het bedrag, maar ook waar je woont enzo. En als ze dan aan de deur komen, schrijven ze het niet zelf discreet op, maar krijg je pontificaal die lijst (met dus al je buren voor jou) in je neus gedrukt. Zo van: 'Geef maar, dit hebben zij al gegeven!'quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:51 schreef Fha het volgende:
Om te kijken of de persoon niet alles zelf achterover drukt?
Als men bij mij aan de deur komt en ik zie dat ze zo'n lijst hanteren hebben ze helemaal pech want dan krijgen ze sowieso nietsquote:Op dinsdag 14 april 2009 17:53 schreef Furia het volgende:
[..]
Denk het. Het is een lijst met daarop niet alleen het bedrag, maar ook waar je woont enzo. En als ze dan aan de deur komen, schrijven ze het niet zelf discreet op, maar krijg je pontificaal die lijst (met dus al je buren voor jou) in je neus gedrukt. Zo van: 'Geef maar, dit hebben zij al gegeven!'
Volgens mij was het vorig jaar ook nog niet zo. Maar nu is het weer collectetijd en heb ik iig Jantje Beton, de Hartstichting en de Nierstichting (geloof ik, die laatste is al even geleden) aan de deur gehad met zo'n stomme lijst.quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:52 schreef Juup© het volgende:
Nog nooit van gehoord.
Dat was ook mijn reactie.quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:54 schreef Juup© het volgende:
[..]
Als men bij mij aan de deur komt en ik zie dat ze zo'n lijst hanteren hebben ze helemaal pech want dan krijgen ze sowieso niets
In de stad zeg ik gewoon direct dat ik geen belangstelling heb. Die studenten die daar om geld vragen zitten er alleen maar om zelf een dikke bonus op te strijken. Bovendien vind ik het ontzettend hinderlijk als iemand die ik niet heb uitgenodigd wél de halve winkelstraat met me mee loopt. Als ik er belangstelling voor had, zocht ik ze zelf wel op.quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:01 schreef A-mineur het volgende:
Ja, de long/kanker/hart stichtingen krijgen altijd wel een paar verdwaalde euro's maar wat ik zo vervelend vind als ze je in de stad aanspreken voor Mumba uit Afrika. En dan zeg ik dat het niet echt mijn probleem is en dat het geld toch uiteindelijk bij Mugabe in zijn portomonee komt (of een soort vergelijkbaar persoon). EN dan kijken die hippies je met zo'n kop aan dat je onmenselijk bent
Afgelopen week kwam er een man aan de deur die collecteerde voor ontwikkelingshulp, toen ik heb vertelde er geen geld voor over te hebben was hij stil en keek mij ongelovig aan. Meer dan een "Oké, helaas" wist hij niet uit te brengenquote:Op dinsdag 14 april 2009 18:01 schreef A-mineur het volgende:
Ja, de long/kanker/hart stichtingen krijgen altijd wel een paar verdwaalde euro's maar wat ik zo vervelend vind als ze je in de stad aanspreken voor Mumba uit Afrika. En dan zeg ik dat het niet echt mijn probleem is en dat het geld toch uiteindelijk bij Mugabe in zijn portomonee komt (of een soort vergelijkbaar persoon). EN dan kijken die hippies je met zo'n kop aan dat je onmenselijk bent
Blijkbaar stellen de gemeente wel of niet de voorwaarde dat met een lijst gewerkt moet worden...quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:16 schreef Bastoenie het volgende:
Hier kwam net gewoon een dame aan de deur met een ouderwetse bus hoor, ken die lijsten niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |