abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:56:17 #151
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_68011162
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:48 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Dus is het geen pyramidespel. Het pyramidegebeuren houdt in dat je mensen onder je verzamelt die het geld voor je verdienen door dingen te verkopen aan mensen die die dingen eigenlijk niet willen hebben door het gebruiken van allerlei 'social engineering' tactieken, en die zijn juist zo kenmerkend voor pyramidespellen en MLM.

In de huizenmarkt is het zo dat de mensen onder je een marktconforme som geld betalen voor iets dat ze graag willen hebben. Het is nu niet zo dat een nieuw huis je opgedrongen wordt.
Maar uiteindelijk komt het op hetzelfde neer.

De generaties huiseigenaren hebben iedere keer weer hun investering + percentage dik boven inflatie teruggekregen. Uiteindelijk is dit net zo instabiel als de pyramide van dinges7. In plaats van een aantal mensen geld afhandig maken, maakte men alleen de nieuwe eigenaar een bedrag afhandig dat exponentieel boven de reëele waarde zat.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:57:22 #152
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68011191
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:54 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

dat is geen illusie schatje dat geld komt uit het niets , geld word namelijk tegenwoordig niet meer gedekt door goud en ongedekt geld kan oneindig worden gecreeerd geldscheppende instanties aka door banken die namens de wet gemachtigd zijn om geld te scheppen en omdat dit te veel is gedaan zitten wij nu in een crisis
Er is helemaal niet teveel geld gecreerd, er is geld gegeven aan mensen die dit niet terug konden betalen. Verkeerde inschatting van leningen. Als er teveel geld zou zijn, kostte je brood nu 10 euro in plaats van 2 euro.
pi_68011194
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:55 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Waarom nog met Lep in discussie gaan?
Een welkome afwisseling op Lambiekje?
pi_68011239
--------> ONZ
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_68011245
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:54 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

dat is geen illusie schatje dat geld komt uit het niets , geld word namelijk tegenwoordig niet meer gedekt door goud en ongedekt geld kan oneindig worden gecreeerd geldscheppende instanties aka door banken die namens de wet gemachtigd zijn om geld te scheppen en omdat dit te veel is gedaan zitten wij nu in een crisis
Ik ben je schatje niet.

Ga eens in op de punten die ik noem. Je komt nu alleen met wat onderbuikgevoelens over het laten varen van de goudstandaard en 'ongedekt geld'. Als je echt straffeloos geld bij zou kunnen drukken, dan zou er ook geen inflatie of deflatie plaats hoeven te vinden. Er wordt helemaal niets uit niets gecreeerd. Dat is (nogmaals) een illusie die jij hebt. Net zoals de illusie dat je MLM scheme op de lange termijn geld op gaat brengen.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:59:01 #156
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_68011251
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:48 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

In de huizenmarkt is het zo dat de mensen onder je een marktconforme som geld betalen voor iets dat ze graag willen hebben. Het is nu niet zo dat een nieuw huis je opgedrongen wordt.
Marktconform

De bonussen van topmensen waren de afgelopen jaren ook marktconform.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:59:13 #157
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68011259
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:57 schreef Prosac het volgende:

[..]

Er is helemaal niet teveel geld gecreerd, er is geld gegeven aan mensen die dit niet terug konden betalen. Verkeerde inschatting van leningen. Als er teveel geld zou zijn, kostte je brood nu 10 euro in plaats van 2 euro.
elke cent die men uit het niks creeerd is teveel omdat het niet word gedekt....
Never argue with an idiot, they drag you down to their level and beat you with experience
pi_68011317
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:56 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Maar uiteindelijk komt het op hetzelfde neer.

De generaties huiseigenaren hebben iedere keer weer hun investering + percentage dik boven inflatie teruggekregen. Uiteindelijk is dit net zo instabiel als de pyramide van dinges7. In plaats van een aantal mensen geld afhandig maken, maakte men alleen de nieuwe eigenaar een bedrag afhandig dat exponentieel boven de reëele waarde zat.
Klopt, en dat is helemaal niet instabiel, maar een gevolg van het feit dat er meer starters bijkomen dan dat er woningen gebouwd worden. Dus zo vreemd zijn die prijsstijgingen niet, en ze hoeven de markt helemaal niet onstabiel te maken. (in Nederland dus niet..)
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_68011348
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:59 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Marktconform

De bonussen van topmensen waren de afgelopen jaren ook marktconform.
Ja, marktconform. Als er nu eenmaal veel vraag is (starters die erbijkomen) en het aanbod blijft achter, dan kan je gewoon zeggen dat de hoge huizenprijzen marktconform zijn.
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:02:03 #160
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68011349
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:58 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Ik ben je schatje niet.

Ga eens in op de punten die ik noem. Je komt nu alleen met wat onderbuikgevoelens over het laten varen van de goudstandaard en 'ongedekt geld'. Als je echt straffeloos geld bij zou kunnen drukken, dan zou er ook geen inflatie of deflatie plaats hoeven te vinden. Er wordt helemaal niets uit niets gecreeerd. Dat is (nogmaals) een illusie die jij hebt. Net zoals de illusie dat je MLM scheme op de lange termijn geld op gaat brengen.
dit zijn geen onbruikbare gevoelens, dit zijn FEITEN
geld word niet meer gedekt door goud en silver, banken zijn WETTELIJK gemachtigd om geld te creeeren en zijn dus instaat het economish stelsel te laten staan of vallen, je mag dan 2 opleidingen hebben maar jouwn algemene kennis is extreem laag en jouw intelligentie komt puurt uit hetgeen wat jij leest en bijelkaar studeert in vele uren van afzondering, als je inzicht zou hebben zal je maybe een IQ hebben dat niet zo ongeloofelijk laag is
Never argue with an idiot, they drag you down to their level and beat you with experience
pi_68011429
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:02 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

geld word niet meer gedekt door goud en silver, banken zijn WETTELIJK gemachtigd om geld te creeeren en zijn dus instaat het economish stelsel te laten staan of vallen, je mag dan 2 opleidingen hebben maar jouwn algemene kennis is extreem laag en jouw intelligentie komt puurt uit hetgeen wat jij leest en bijelkaar studeert in vele uren van afzondering, als je inzicht zou hebben zal je maybe een IQ hebben dat niet zo ongeloofelijk laag is
De aanvallen op mijn persoontje van je zeggen me meer als genoeg. Als je er met argumenten niet uitkomt, speel het op de man. Je komt weer met allerlei beweringen zoals jij er tegenaan kijkt zonder een enkele bron om je ONDERBUIKGEVOELENS (geen onbruikbare gevoelens) te onderbouwen.
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:06:06 #162
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68011451
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:02 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

geld word niet meer gedekt door goud en silver, banken zijn WETTELIJK gemachtigd om geld te creeeren en zijn dus instaat het economish stelsel te laten staan of vallen
bron?
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:06:08 #163
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_68011453
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:52 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

lachen whatever jij wil

maar urm ik zie niemand die ook maar 1 goed argument heeft gegeven tegen het feit dat de normale economie rotter is dan MLM maarja... niet verwacht
in een normale economie kan je nog steeds geld verdienen als je in de laagste lagen zit en dat is dus niet zo in een pyramide systeem.

Als er relatief weinig productiviteit is is er ook geen winst voor de overgrote massa.
reset
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:07:15 #164
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68011489
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:05 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

De aanvallen op mijn persoontje van je zeggen me meer als genoeg. Als je er met argumenten niet uitkomt, speel het op de man. Je komt weer met allerlei beweringen zoals jij er tegenaan kijkt zonder een enkele bron om je ONDERBUIKGEVOELENS (geen onbruikbare gevoelens) te onderbouwen.
mannetje mannetje mannetje toch, ik dacht dat het ondertussen algemeen bekend was dat banken flink de fout in zijn gegaan door uit het niks gecreeerd geld uit te lenen en daar dan nog eens rentje over te vragen zodat er rente betaald moet worden over iets wat er niet bestaat...
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:09:09 #165
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68011566
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:06 schreef Individual het volgende:

[..]

in een normale economie kan je nog steeds geld verdienen als je in de laagste lagen zit en dat is dus niet zo in een pyramide systeem.

Als er relatief weinig productiviteit is is er ook geen winst voor de overgrote massa.
In principe word er in de normale economie ook bijna altijd geld verdiend aan hetgeen er onder je zit...
maar wat je zegt klopt wel
pi_68011594
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:07 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

mannetje mannetje mannetje toch, ik dacht dat het ondertussen algemeen bekend was dat banken flink de fout in zijn gegaan door uit het niks gecreeerd geld uit te lenen en daar dan nog eens rentje over te vragen zodat er rente betaald moet worden over iets wat er niet bestaat...
Nee, het is algemene kennis dat ze geld hebben uitgeleend aan grote groepen mensen die het uiteindelijk niet konden betalen. Daar zijn ze door het schip ingegaan. Lees het maar na.

En hou op met je kleinerende opmerkingen. Je probeert intelligent over te komen, maar je kan niet spellen, je hebt geen enkel economisch benul, geen enkel moreel besef, laat staan een opleiding. Als er iemand zich een klein beetje koest zou moeten houden, dan ben jij dat. Ik betaal straks voor jouw uitkering.
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:14:13 #167
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68011722
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:10 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Nee, het is algemene kennis dat ze geld hebben uitgeleend aan grote groepen mensen die het uiteindelijk niet konden betalen. Daar zijn ze door het schip ingegaan. Lees het maar na.

En hou op met je kleinerende opmerkingen. Je probeert intelligent over te komen, maar je kan niet spellen, je hebt geen enkel economisch benul, geen enkel moreel besef, laat staan een opleiding. Als er iemand zich een klein beetje koest zou moeten houden, dan ben jij dat. Ik betaal straks voor jouw uitkering.
OH MIJN GOD, DE PERSOON DIE ZEGT DAT DE BANKEN GEEN GELD UIT HET NIKS CREEEREN ZEGT DAT IK GEEN ECONOMISCHE KENNIS HEB? ik denk dat het beter is als jij ff wat research doet en daarna terug komt, want dit is ongeloofelijk
pi_68011749
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:14 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

OH MIJN GOD, DE PERSOON DIE ZEGT DAT DE BANKEN GEEN GELD UIT HET NIKS CREEEREN ZEGT DAT IK GEEN ECONOMISCHE KENNIS HEB? ik denk dat het beter is als jij ff wat research doet en daarna terug komt, want dit is ongeloofelijk
Geen enkel argument, geen enkele bron.

Overigens: Geen geld uit het niets creeeren doe ik elke dag.
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:15:18 #169
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68011756
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:07 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

Ja en? Mensen hebben toch inkomsten om die lening + rente terug te betalen? Als jij al bank de verwachting hebt dat die persoon het geld terug kan betalen, mag je meer uitlenen dan je daadwerkelijk bezit. Over het algemeen ging en gaat dat goed, waar de banken de mist zijn ingegaan is het verstrekken van leningen aan mensen waarvan bleek dat die NIET terug konden betalen.
Het is helemaal niet erg om geld te creeren, het wordt niet uit niks gecreerd, het wordt gecreerd op basis van de mogelijkheid tot terugbetaling. Het gaat fout bij de mensen die teveel wilden lenen dan goed voor ze was, banken kregen hun geld niet terug, konden daardoor geen geld aan andere banken uitlenen of aan bedrijven.. daar ging het mis. Overconsumptie, mensen die te snel teveel geld wilden en dachten dat het makkelijk was. Beetje zoals met MLM, waar mensen ook denken snel geld te verdienen, maar het eerst uitgeven en dan nog moeten zien hoe ze het weer terugkrijgen.
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:17:10 #170
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68011810
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:15 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Ik creer elke dag virtueel miljoenen, geef het ook allemaal uit. Krijg er niks voor bij de winkels overigens. Die accepteren alleen het geld dat de bank mij daadwerkelijk virtueel geeft.
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:17:53 #171
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68011837
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:15 schreef Prosac het volgende:

[..]

Ja en? Mensen hebben toch inkomsten om die lening + rente terug te betalen? Als jij al bank de verwachting hebt dat die persoon het geld terug kan betalen, mag je meer uitlenen dan je daadwerkelijk bezit. Over het algemeen ging en gaat dat goed, waar de banken de mist zijn ingegaan is het verstrekken van leningen aan mensen waarvan bleek dat die NIET terug konden betalen.
Het is helemaal niet erg om geld te creeren, het wordt niet uit niks gecreerd, het wordt gecreerd op basis van de mogelijkheid tot terugbetaling. Het gaat fout bij de mensen die teveel wilden lenen dan goed voor ze was, banken kregen hun geld niet terug, konden daardoor geen geld aan andere banken uitlenen of aan bedrijven.. daar ging het mis. Overconsumptie, mensen die te snel teveel geld wilden en dachten dat het makkelijk was. Beetje zoals met MLM, waar mensen ook denken snel geld te verdienen, maar het eerst uitgeven en dan nog moeten zien hoe ze het weer terugkrijgen.
tuurlijk is het wel fout om iets uit te lenen wat je niet bezit, het zal niet moeten kunnen, als jij geen appels hebt kun je niet 5 appels uitlenen, dat geeft aan dat het fundement van het moderne economishe stelsel fout is
pi_68011849
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:17 schreef Prosac het volgende:

[..]

Ik creer elke dag virtueel miljoenen, geef het ook allemaal uit. Krijg er niks voor bij de winkels overigens. Die accepteren alleen het geld dat de bank mij daadwerkelijk virtueel geeft.
Dat probleem heb ik ook op dagelijkse basis. Maar geen geld creeeren uit het niets ben ik toch een stuk beter in. (is een stuk makkelijker... )
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:18:46 #173
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68011870
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:15 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

ik zeg dat jij de persoon bent die zegt dat banken GEEN geld uit het niks creeeren gewoon een normale zin als je het mij vraagt...
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:20:06 #174
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_68011908
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:09 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

In principe word er in de normale economie ook bijna altijd geld verdiend aan hetgeen er onder je zit...
maar wat je zegt klopt wel
Natuurlijk. We leven gelukkig wel in een (sociale) kapitalistische maatschappij dus natuurlijk zijn er verschillen.

Het probleem is dus dat (per definitie) een beloning niet wordt gegeven aan 95% (oid) van de mensen die een MLM aangaan.

Wist je trouwens dat begin jaren 70 de goudstandaard al is opgeheven? Geld wordt nu in theorie gespiegeld aan oa productiviteit, niet aan een glimmend goedje uit de grond. Een MLM is weinig productief.

Ik denk dat als je met dit soort topics door blijft gaan je meer geld kan verdienen met de popcorn verkoop.
reset
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:21:11 #175
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68011936
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:17 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

tuurlijk is het wel fout om iets uit te lenen wat je niet bezit, het zal niet moeten kunnen, als jij geen appels hebt kun je niet 5 appels uitlenen, dat geeft aan dat het fundement van het moderne economishe stelsel fout is
Jij bent dus van mening dat niemand meer in staat moet zijn om een huis te kopen, tenzij ze al die tonnen zo van de bank kunnen opnemen? of alleen een bedrijf mag beginnen als hij zelf de duizenden euro's kan ophoesten?
pi_68011959
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:18 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

ik zeg dat jij de persoon bent die zegt dat banken GEEN geld uit het niks creeeren gewoon een normale zin als je het mij vraagt...
Ik heb nooit, nooit maar dan ook NOOIT geroepen dat de banken geen geld uit het niets creeeren. Maar dat je dat een normale zin vind is zeker ook dyslectie...
pi_68011964
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:20 schreef Individual het volgende:

[..]

Ik denk dat als je met dit soort topics door blijft gaan je meer geld kan verdienen met de popcorn verkoop.
Popcorn waardoor je op magische wijze afvalt terwijl je verder niets anders eet? Het lijkt me prima te verkopen via MLM
pi_68012012
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:20 schreef Individual het volgende:

[..]

Natuurlijk. We leven gelukkig wel in een (sociale) kapitalistische maatschappij dus natuurlijk zijn er verschillen.

Het probleem is dus dat (per definitie) een beloning niet wordt gegeven aan 95% (oid) van de mensen die een MLM aangaan.

Wist je trouwens dat begin jaren 70 de goudstandaard al is opgeheven? Geld wordt nu in theorie gespiegeld aan oa productiviteit, niet aan een glimmend goedje uit de grond. Een MLM is weinig productief.

De goudstandaard heeft ook het probleem dat er niet genoeg goud is om al het geld in de wereld te dekken. Als we de goudstandaard hadden aangehangen dan was het op dit moment niet zo best geweest met de economie.
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:24:14 #179
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68012047
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:21 schreef Prosac het volgende:

[..]

Jij bent dus van mening dat niemand meer in staat moet zijn om een huis te kopen, tenzij ze al die tonnen zo van de bank kunnen opnemen? of alleen een bedrijf mag beginnen als hij zelf de duizenden euro's kan ophoesten?
ik ben van mening het financieel systeem niet zo moet worden opgebouwd dat er oneindig geld gecreeerd kan worden uit het niks ja
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:26:17 #180
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68012109
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:21 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Ik heb nooit, nooit maar dan ook NOOIT geroepen dat de banken geen geld uit het niets creeeren. Maar dat je dat een normale zin vind is zeker ook dyslectie...
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:51 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Geld wordt gemaakt uit niets? Oh jeetje, hoe doen ze dat dan? Even zwaaien met de toverstaf en POEF, er is geld?

Wel eens gehoord van inflatie en deflatie? Dekkingsgraden die banken aan moeten houden? Solvabiliteit en liquiditeit? Niets wordt uit niets gemaakt. Dat is de illusie die jij hebt.
dat heb je zeker wel, maar dat is niet erg jongen, ooit bouw je een geheugen op dat langer dan 5 minuten terug kan kijken.... ooit
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:26:39 #181
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68012125
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:24 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

ik ben van mening het financieel systeem niet zo moet worden opgebouwd dat er oneindig geld gecreeerd kan worden uit het niks ja
ik ga er dus vanuit dat jij huurt of nog thuis bij je ouders woont.
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:27:56 #182
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68012172
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:26 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

[..]

dat heb je zeker wel, maar dat is niet erg jongen, ooit bouw je een geheugen op dat langer dan 5 minuten terug kan kijken.... ooit
Beter lezen, hij zegt dat JIJ de illussie hebt dat iets uit niets gemaakt wordt.
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:31:13 #183
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_68012302
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:21 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Popcorn waardoor je op magische wijze afvalt terwijl je verder niets anders eet? Het lijkt me prima te verkopen via MLM
Nooit gehoord van het popcorn dieet?

Als jij me $10 betaalt en minstens 5 vrienden overhaalt hetzelfde te betalen vertel ik je hoe je veel geld kan verdienen! Nooit geschoten is altijd mis!
reset
pi_68012394
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:31 schreef Individual het volgende:

[..]

Nooit gehoord van het popcorn dieet?

Als jij me $10 betaalt en minstens 5 vrienden overhaalt hetzelfde te betalen vertel ik je hoe je veel geld kan verdienen! Nooit geschoten is altijd mis!
Dan maak je geen winst

Als jij 5 vrienden popcorn verkoopt voor 10 euro per zak, dan kun je ze bij mij inkopen voor maar 8 euro! Dat is pas slapend rijk worden!
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:35:59 #185
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68012464
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:26 schreef Prosac het volgende:

[..]

ik ga er dus vanuit dat jij huurt of nog thuis bij je ouders woont.
lieverd ooit van een hypotheek gehoord?
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:36:38 #186
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68012488
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:27 schreef Prosac het volgende:

[..]

Beter lezen, hij zegt dat JIJ de illussie hebt dat iets uit niets gemaakt wordt.
hij zegt NIETS word uit het NIETS gemaakt, dus ook geld niet.... idioot
pi_68012496
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:26 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

[..]

Waar staat letterlijk de zin "er wordt geen geld uit het niets gemaakt"?
pi_68012593
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:36 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

hij zegt NIETS word uit het NIETS gemaakt, dus ook geld niet.... idioot
Ik roep inderdaad dat NIETS uit het NIETS wordt gemaakt. Dus inderdaad geld ook niet. MAAR NIET GEEN GELD.

En jij roept dat ik gezegd heb dat "geen geld uit het niets gemaakt wordt", ik vraag jou, waar staat letterlijk dat ik dat zeg.

Geen geld maken uit het niets is onmogelijk en verschrikkelijk slecht Nederlands. En er is er maar een die die zinsopbouw gemaakt heeft, en drie keer raden wie dat geroepen heeft?
pi_68012618
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:35 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

lieverd ooit van een hypotheek gehoord?
Maar, als dat geld niet bestaat. Hoe kan je dat dan gebruiken om de vorige eigenaar van het huis te betalen?
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:41:31 #190
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68012651
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:36 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Waar staat letterlijk de zin "er wordt geen geld uit het niets gemaakt"?
met NIETS word uit het NIETS gemaakt zeg je ook dat GELD niet uit het niets gemaakt word slimpie
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:42:10 #191
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68012670
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:39 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Ik roep inderdaad dat NIETS uit het NIETS wordt gemaakt. Dus inderdaad geld ook niet. MAAR NIET GEEN GELD.

En jij roept dat ik gezegd heb dat "geen geld uit het niets gemaakt wordt", ik vraag jou, waar staat letterlijk dat ik dat zeg.

Geen geld maken uit het niets is onmogelijk en verschrikkelijk slecht Nederlands. En er is er maar een die die zinsopbouw gemaakt heeft, en drie keer raden wie dat geroepen heeft?
nu ik gelijk heb ga je het maar gooien op foute zinsopbouw sterk ...
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:42:31 #192
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_68012686
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:34 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

Dan maak je geen winst

Als jij 5 vrienden popcorn verkoopt voor 10 euro per zak, dan kun je ze bij mij inkopen voor maar 8 euro! Dat is pas slapend rijk worden!
Wat een fantastisch idee! Waar kan ik die popcorn van je kopen? Mag ik 100 zakken?
reset
pi_68012694
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:41 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

met NIETS word uit het NIETS gemaakt zeg je ook dat GELD niet uit het niets gemaakt word slimpie
Klopt dombo. EN jij roept "Geen geld wordt uit het niets gemaakt" en schrijft die zin vervolgens aan mij toe. Dat is beroerd Nederlands. Begint het al te dagen?
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:43:37 #194
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68012724
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:40 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Maar, als dat geld niet bestaat. Hoe kan je dat dan gebruiken om de vorige eigenaar van het huis te betalen?
pi_68012730
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:42 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

nu ik gelijk heb ga je het maar gooien op foute zinsopbouw sterk ...
Nee hoor, dat deed ik al een hele tijd. MAar je bent te achterlijk om het door te hebben. Wat dan wel weer een mooie cirkelredenering wordt met de reden waarom je MLM aanprijst.

Achterlijke droplul.
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:45:01 #196
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68012778
hahahahaah jij bent TE SIMPEL voor woorden
IQ van 56?
pi_68012812
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:45 schreef Leppie7 het volgende:
hahahahaah jij bent TE SIMPEL voor woorden
IQ van 56?
Waarom geef je eerst antwoord op een vraag en haal je het daarna weg?

Waarom speel je altijd op de man als je geen antwoord hebt?
pi_68012992
Je moet toch wat doen om geld te verdienen als je..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_68013021
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:52 schreef KapiteinGasthof het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

pi_68013052
quote:
SPOILER
Die las ik inderdaad ook net
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:54:37 #201
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68013063
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:46 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Waarom geef je eerst antwoord op een vraag en haal je het daarna weg?

Waarom speel je altijd op de man als je geen antwoord hebt?
ik kheb wel antwoord maar als je dom praat heb ik weer de dwang om je persoonlijk aan te vallen.
en hoe kunnen hypotheken betaald worden met geld dat niet bestaat? omdat het systeem dat toelaat... geld dat niet bestaat heeft ook waarde maarja dat gaat soms fout zoals de crisis weer aangeeft, de crisis balanceert gewoon wat er in de voorgaande jaren is foutgegaan
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:55:24 #202
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68013083
quote:
SPOILER

grote schoenen online moet je gewoon naar de site van het merk gaan wat je nodig hebt O_o
mijn 48.5 zijn ook niet echt winkelhaalbaar meestal
pi_68013132
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:54 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

ik kheb wel antwoord maar als je dom praat heb ik weer de dwang om je persoonlijk aan te vallen.
Want je bent te intelligent om in te gaan op "domme reacties"?

pi_68013140
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:54 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

en hoe kunnen hypotheken betaald worden met geld dat niet bestaat? omdat het systeem dat toelaat... geld dat niet bestaat heeft ook waarde maarja dat gaat soms fout zoals de crisis weer aangeeft, de crisis balanceert gewoon wat er in de voorgaande jaren is foutgegaan
Uhm, nee hoor. Geld dat niet bestaat heeft geen enkele waarde. Sterker nog, als je naar de winkel toegaat en probeert om een paar Nike Air Max te kopen en probeert te betalen met niet bestaand geld, dan sta je weer heel snel buiten of mag je een ritje maken in blauw-wit-oranje circusauto met de blauwe lampen op het dak.

En ja, zo werkt het ook met hypotheken. Niet bestaand geld (ik licht hier even een tipje van de sluier op) bestaat namelijk niet en is volgens mij ook geen wettig betaalmiddel.
pi_68013165
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:57 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Want je bent te intelligent om in te gaan op "domme reacties"?

Nou...
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:55 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

grote schoenen online moet je gewoon naar de site van het merk gaan wat je nodig hebt O_o
mijn 48.5 zijn ook niet echt winkelhaalbaar meestal
op sociale intelligentie scoort hij in ieder geval niet zo hoog
pi_68013196
Is nu trouwens serieus de crisis een argument om WEL of NIET mee te doen met MLM?
pi_68013202
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:57 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]
Niet bestaand geld (ik licht hier even een tipje van de sluier op) bestaat namelijk niet.
Maar je vergeet één ding: banken kunnen het wel maken
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:59:43 #208
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68013224
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:57 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Uhm, nee hoor. Geld dat niet bestaat heeft geen enkele waarde. Sterker nog, als je naar de winkel toegaat en probeert om een paar Nike Air Max te kopen en probeert te betalen met niet bestaand geld, dan sta je weer heel snel buiten of mag je een ritje maken in blauw-wit-oranje circusauto met de blauwe lampen op het dak.

En ja, zo werkt het ook met hypotheken. Niet bestaand geld (ik licht hier even een tipje van de sluier op) bestaat namelijk niet en is volgens mij ook geen wettelijk betaalmiddel.
nee hoor, sinds de banken het uit het niks hebben gecreeerd en er waarde aan hebben gegeven bestaat het voor ons wel, alleen het kom tuit het niks en daarom noem ik het niet bestaand geld
pi_68013244
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:59 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Maar je vergeet één ding: banken kunnen het wel maken

Maar is het dan nog steeds niet bestaand geld? (we stappen over van economie voor gevorderden naar filosofie)
pi_68013245
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:59 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

nee hoor, sinds de banken het uit het niks hebben gecreeerd en er waarde aan hebben gegeven bestaat het voor ons wel, alleen het kom tuit het niks en daarom noem ik het niet bestaand geld
Kan ik je ook boeken voor een seminar?
pi_68013259
quote:

[..]

Dus iets wat uit het niets gemaakt is bestaat niet?
pi_68013275
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 18:00 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

Kan ik je ook boeken voor een seminar?
"Lachen voor beginners"?
  dinsdag 14 april 2009 @ 18:01:40 #213
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68013288
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 18:00 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Maar is het dan nog steeds niet bestaand geld? (we stappen over van gevorderde economie naar filosofie)
het bestaat wel, maar het zal geen waarde horen te hebben, maar dat heeft het wel, en dat is niet zo goed lijkt mij
pi_68013313
Zinloze post
  dinsdag 14 april 2009 @ 18:03:40 #215
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68013339
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 18:00 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Dus iets wat uit het niets gemaakt is bestaat niet?
ja sinds het volgens vele slimme natuurkundige en scheikundige wetten niet mogelijk is om iets uit niets te creëren,

maar sinds het geld in principe bijna geen tastbare waarde heeft licht het daarbij anders...
pi_68013358
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 18:01 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

"Lachen voor beginners"?
Economie voor gevorderden toch?

Maar ik snap nog steeds het verhaal niet

Als ik de posts van Leppie lees dan zegt hij MLM is net zo slecht als het huidig economisch systeem waar hij nu weer tegenaan loopt te schoppen toch?
pi_68013360
Goed topic!

Niet alleen om de originele TS, maar ook vanwege de mensen die de oorzaak van de crisis niet snappen
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_68013368
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 18:03 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

ja sinds het volgens vele slimme natuurkundige en scheikundige wetten niet mogelijk is om iets uit niets te creëren,
Geen zin om daar op in te gaan.
quote:
maar sinds het geld in principe bijna geen tastbare waarde heeft licht het daarbij anders...
Wat is "tastbare waarde" dan?
pi_68013371
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 18:02 schreef _Ophelia_ het volgende:
Zinloze post
welke niet dan?
pi_68013379
quote:

[..]

Nee hoor, ze hebben het niet uit het niets gecreeerd en ze hebben er ook geen waarde aan gegeven.

Niets komt uit het niets, tegenover elke actie die banken uit moeten voeren om "Niet bestaand geld" te creeeren, staan consequenties die de waarde van het geld beinvloeden.

Als er namelijk geen geld gecreeerd kan worden, kan er niemand een loonsverhoging krijgen, kunnen er nooit prijsstijgingen plaatsvinden, kan er geen inflatie plaatsvinden, kunnen mensen geen huizen kopen en kan de bevolking niet groeien omdat er een vaste hoeveelheid geld over een steeds groter wordende hoeveelheid mensen verdeeld worden. Dus als de hoeveelheid geld hetzelfde zou blijven, dan zou de economie er heel beroerd voorstaan.
pi_68013401
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 18:04 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

welke niet dan?
Zinloos in die zin dat er geen lol aan te beleven viel.
pi_68013425
Is scientology niets voor jou?
pi_68013430
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 18:04 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Nee hoor, ze hebben het niet uit het niets gecreeerd en ze hebben er ook geen waarde aan gegeven.

Niets komt uit het niets, tegenover elke actie die banken uit moeten voeren om "Niet bestaand geld" te creeeren, staan consequenties die de waarde van het geld beinvloeden.

Kom je weleens in [AEX]?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_68013456
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 18:03 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

We hebben het hier niet over scheikunde of natuurkunde, blijf je er wel een beetje bij?
quote:
Heeft geld bijna geen tastbare waarde? Ik denk dat er wel FOK!kers zijn die je geld in bezit willen hebben.
  dinsdag 14 april 2009 @ 18:08:30 #225
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68013467
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 18:04 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Geen zin om daar op in te gaan.
[..]

Wat is "tastbare waarde" dan?
het papiertje waar 50 euro opstaat is in principe niks waard totdat de banken er waarde aan geven, als de jij morgen met een briefje waar 1000 euro opstaat aankomt bij de winkel heeft het geen waarde, maar als de banken dat briefje gaan drukken en zeggen dat het 1000 euro waard is dan is het ook 1000 euro waard...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')