Hierna werd er nog 2 maanden geschaafd ja, maar ik heb daar om de een of andere reden geen versie meer van op de computerquote:Op vrijdag 30 april 2010 21:34 schreef wikwakka2 het volgende:
Contractions gebruiken. Titels van boeken/literatuur in italic en aanhalingstekens
. Meteen met 'the common theme is' beginnen
. Text A en Text B in je commentary gebruiken
.
Ik vind het eerlijk gezegd een nogal simplistisch plan. Alleen maar tone en structure? Het plan wat ik heb meegekregen ziet er ongeveer zo uit:quote:Op vrijdag 30 april 2010 21:08 schreef Rookert het volgende:
[..]
Onze docente had een heel schema gemaakt met stappen waaraan je je moest houden zodat je niet zou verdrinken
Plan was ongeveer als volgt:
Introduction
Tone text A
Tone text B
Structure text A
Structure text B
Conclusion
Bij de Tone heb je het dus over de sfeer van de tekst, dus informeel/formeel en dan nog specifieker kan je het benoemen met een bijvoeglijk naamwoord dat bij je opkomt. Structuur gaat over transitions, dus over veranderingen in tijd in de tekst.
Ik kan mijn schrift nu even niet vinden, maar heb nog wel een comparative commentary liggen die best redelijk was, hoewel ik nu een paar foute zinsstructuren zieZal hem zo even uploaden
Dat vond ik ook, het bevatte ook veel meer dan dat, alleen dat had ze nooit op papier gezetquote:Op vrijdag 30 april 2010 23:04 schreef BlackSaint het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd een nogal simplistisch plan. Alleen maar tone en structure? Het plan wat ik heb meegekregen ziet er ongeveer zo uit:
Theme
Author and Text Type
Structure
Audience and Diction
Purpose and Tone
Imagery and figurative language
Conclusion
Bij ieder onderdeel vergelijk je de twee teksten gewoon met elkaar, dus niet eerst de ene beschrijven en dan de andere, maar daadwerkelijk de verschillen en overeenkomsten tussen de twee aangeven.
Wat had je? Heb geen idee hoe de beoordelingen zijn.quote:Op maandag 10 mei 2010 13:18 schreef Rookert het volgende:
Ik had het laagste vorig jaar voor mijn written tasks
Niet al te streng volgens mij. Bij ons op school is er nog nooit iemand gezakt, en wij zijn het 10e of 11e examenjaar (met zo'n 75 man).quote:Op maandag 10 mei 2010 14:24 schreef DSL het volgende:
[..]
Wat had je? Heb geen idee hoe de beoordelingen zijn.
Ik bedoel van mijn stukken dan hè, niet van de klas. Ik had daar 2x een 5 voor, een 6 voor mijn essay en een 7 voor mijn CCquote:Op maandag 10 mei 2010 14:24 schreef DSL het volgende:
[..]
Wat had je? Heb geen idee hoe de beoordelingen zijn.
Yes, hetzelfde hieroquote:Op woensdag 4 mei 2011 12:29 schreef t0mmyb0y199 het volgende:
Ik doe net als iemand eerder in dit topic English A2 Higher Level..
Gisteren de/het/een(?) commentary gehad, tekst over de Juices vond ik vrij makkelijk, dus die ook maar gekozen. 10 Mei het tweede deel en dan ben ik weer klaar met de IB :-)
Hm, wij schrijven het al jaren, dus daar geen last van.quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:31 schreef Mr.DD het volgende:
[..]
Yes, hetzelfde hieroVond het wel beetje irritant dat je het moest schrijven, weinig overzicht zo en veel pijltjes werk bij het verbeteren het laatste half uurtje.
Moeten jullie ook Essay doen over literatuur? (dat wordt ons aangeraden door onze lerares, en slagingspercentage is al 10 jaar 100%, dus we volgen dat advies maar). Zo ja, welke boeken?
Lol! Wij hebben echt alles KAPOT geoefend. Maar onze lerares heeft vroeger ook poëzie-les gegeven aan gevangenen (geen grapquote:Op donderdag 5 mei 2011 11:50 schreef t0mmyb0y199 het volgende:
[..]
Hm, wij schrijven het al jaren, dus daar geen last van.
Ik heb geen idee waar ons Essay over moet gaan, ik zal eens navragen bij wat klasgenoten want ik dacht dat je een onderwerp van het IB kreeg
Als het literatuur is ben ik de sjaak, was al blij dat ik goed door m'n literatuur-mondeling heen kwam!
Update:
Klasgenoten van mij zeggen/denken/hopen dat het essay een vraag is waar je op moet antwoorden, dat wordt voor mij dus nog spannend :-P
Persoonlijk vind ik maatschappelijke stukken schrijven veel leuker en makkelijker, maar bij ons op school hebben we alleen maar literaire stukken geoefend. Ook al zegt onze lerares dat je bronnen moeten kloppen, lijkt me dit ook erg sterk aangezien je vooraf niet weet wat voor bronnen je moet kennen ja :pquote:Op donderdag 5 mei 2011 19:25 schreef tim. het volgende:
Comparative commentary ging matig. Knap dat je een halfuur de tijd had om te verbeteren (hoewel pijltjes e.d. wat zeggen over je werkwijze), Mr.DD, hoeveel kantjes had je?
Ik zat eraan te denken om bronnen te verzinnen volgende week, jij raad dat af? Ik heb wel gelezen dat er meer mensen falen met de vragen over media en maatschappelijke zaken dan met vragen over literatuur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |