Ik doe het gewoon op school, en het wordt alleen op erkende "IB world schools" gegevenquote:Op maandag 13 april 2009 20:49 schreef kamikaze het volgende:
Ik doe het niet, maar ben wel benieuwd. Misschien wil ik er ook aan.
Dus bij welke organisatie doe je het? en bevalt het een beetje?
Aha, het is een pre-university opleiding. En volgens internet voor de leeftijd 16-19. Dan kom ik niet meer in aanmerkingquote:Op maandag 13 april 2009 20:59 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik doe het gewoon op school, en het wordt alleen op erkende "IB world schools" gegevenVerder is het wel erg veel werk, zie o.a. de diverse IB fora op het internet, maar het is erg handig als je naar een univerisiteit in het buitenland wil gaan. Ik ga volgends jaar wel gewoon weer terug naar NL, maar het heeft me wel een hoop geholpen bij een 100% decentrale toelating voor mijn opleiding naar keuze.
Ja, ik vind Engels dan ook een va mijn minste vakken. De hele tijd essays schrijven, gedichten vergelijken en analyserenquote:Op maandag 13 april 2009 22:14 schreef koolstrab het volgende:
Vanwege mijn tto-opleiding doe ik mee aan English A2 Higher Level, zie het meer als een extra'tje. Al dat uitgebreid analyseren van al die teksten is niet iets waar ik nou plezier aan beleef. Het is leuk als ik het haal en die kans is ook wel vrij groot, maar mijn gewone examen is veel belangrijker.
Ik dacht al zo ietsquote:Op dinsdag 14 april 2009 07:14 schreef kamikaze het volgende:
[..]
Aha, het is een pre-university opleiding. En volgens internet voor de leeftijd 16-19. Dan kom ik niet meer in aanmerking![]()
Ik dacht dat het minimaal om bachelor programma's ging en dat het erkende Informatie Beheer-groep instellingen waren. Hoe makkelijk kan je dingen fout lezen. In ieder geval veel sterkte met de opleiding en hoop dat je een goede opleiding kiest! succes.
Welke certificates doe je precies? Ik doe trouwens het volledige IB-programma.quote:Op zaterdag 18 april 2009 18:10 schreef Rookert het volgende:
Ik vroeg me net af of er nog meer mensen TTO deden![]()
Maar ik doe dus ook straks op 4 en 11 mei IB examenComparative Commentary gaat wel lukken, gewoon schema aanhouden en quotes verwerken in zinnen, vinden ze leuk. Essay ging wat minder bij mij, maar had daar achteraf ook aardig domme dingen opgeschreven
![]()
Het minste vind ik nog dat je alles met de hand moet doen, hebben we net dik 2 jaar alles uitgetypt, mag je tijdens je IB 1000-1200 woorden met de hand schrijven
Alleen English A2 dus, t/m de 3e hadden we de helft in Engels, dus Geography, Mathematics, Biology etc. Aan het eind van de 3e hadden we het FCE, First Certificate in English, maar dat was echt te makkelijk, had gewoon een Aquote:Op zaterdag 18 april 2009 18:21 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Welke certificates doe je precies? Ik doe trouwens het volledige IB-programma.
Dus toen deed je het Middle Years Programme of zo? Of IGCSE's?quote:Op zaterdag 18 april 2009 19:00 schreef Rookert het volgende:
[..]
Alleen English A2 dus, t/m de 3e hadden we de helft in Engels, dus Geography, Mathematics, Biology etc. Aan het eind van de 3e hadden we het FCE, First Certificate in English, maar dat was echt te makkelijk, had gewoon een ANa de 3e bleef alleen English en Art & Culture (CKV) over in het Engels, de rest werd weer gedaan in het Nederlands...
Tsja, het niveau ligt wel een stuk hoger dan het VWO in Nederland (maar dat heeft wel als voordeel dat ik volgend jaar in principe naar elke universiteit in de wereld zou kunnen gaan), maar het ligt ook deels aan de vakken die je volgt.quote:Vond ik wel een gemiste kans, beetje lame om eerst alles in het Engels te leren en daarna vrolijk opnieuw te beginnen in het NederlandsMaar dan zouden we dus dat hele IB programma moeten volgen, is het een beetje te doen? Vergelijkbaar niveau met NL examen? Waar zit die school eigenlijk?
Ik heb geen idee hoe het heette, Middle Years Programme klinkt wel bekend... Maar ik doe dus alleen HL English A2, maar ook dat vinden universiteiten overal ter wereld wel leuk om te zien hoorquote:Op zaterdag 18 april 2009 19:04 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dus toen deed je het Middle Years Programme of zo? Of IGCSE's?
[..]
Tsja, het niveau ligt wel een stuk hoger dan het VWO in Nederland (maar dat heeft wel als voordeel dat ik volgend jaar in principe naar elke universiteit in de wereld zou kunnen gaan), maar het ligt ook deels aan de vakken die je volgt.
Ik woon overigens niet in Nederland en ga naar een internationale school in het midden oosten.
Volgens mijn docent maakte het aantal woorden niks uit, als je maar alle nodige zaken opschrijft. Vandaag gedeelte van CC van vorig jaar gemaakt, is niet zo heel moeilijk, ik geloof dat er bij ons op school ook nog nooit iemand is gezakt voor IB. Ik had het niveau hoger verwacht (A2 Higher Level)quote:Op zaterdag 18 april 2009 18:10 schreef Rookert het volgende:
Ik vroeg me net af of er nog meer mensen TTO deden![]()
Maar ik doe dus ook straks op 4 en 11 mei IB examenComparative Commentary gaat wel lukken, gewoon schema aanhouden en quotes verwerken in zinnen, vinden ze leuk. Essay ging wat minder bij mij, maar had daar achteraf ook aardig domme dingen opgeschreven
![]()
Het minste vind ik nog dat je alles met de hand moet doen, hebben we net dik 2 jaar alles uitgetypt, mag je tijdens je IB 1000-1200 woorden met de hand schrijven
Je begrijpt toch hopelijk dat A2 English gewoon English as a second language is? Als je wat meer uitdaging zoekt moet je A1 doen. En 1 vak als certificate is sowieso makkelijker dan het volledige IB-programma doenquote:Op maandag 20 april 2009 15:52 schreef MaatjeTho het volgende:
[..]
Volgens mijn docent maakte het aantal woorden niks uit, als je maar alle nodige zaken opschrijft. Vandaag gedeelte van CC van vorig jaar gemaakt, is niet zo heel moeilijk, ik geloof dat er bij ons op school ook nog nooit iemand is gezakt voor IB. Ik had het niveau hoger verwacht (A2 Higher Level)
A1 kan je bij ons op school niet doen, maar ik bedoel dat het niveau niet hoger ligt dan het gewone Engels wat ik in de eerste 4 jaar heb gehad voor mijn gevoel, ik heb niet de indruk dat ik beter Engels spreek dan iemand die normaal Engels heeft gevolgd ook al zijn mijn punten vrij hoog.quote:Op maandag 20 april 2009 16:10 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Je begrijpt toch hopelijk dat A2 English gewoon English as a second language is? Als je wat meer uitdaging zoekt moet je A1 doen. En 1 vak als certificate is sowieso makkelijker dan het volledige IB-programma doenJe moet die twee dus niet verwarren.
In feite is dat dus ook gewoon logisch aangezien Engels op het VWO ook gewoon Engels als een tweede taal is, en dus niet als moedertaal. Heb je wel een native speaker of tenminste een goede docent?quote:Op maandag 20 april 2009 16:54 schreef MaatjeTho het volgende:
[..]
A1 kan je bij ons op school niet doen, maar ik bedoel dat het niveau niet hoger ligt dan het gewone Engels wat ik in de eerste 4 jaar heb gehad voor mijn gevoel, ik heb niet de indruk dat ik beter Engels spreek dan iemand die normaal Engels heeft gevolgd ook al zijn mijn punten vrij hoog.
Engels is ook onze 2e taalquote:Op maandag 20 april 2009 16:10 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Je begrijpt toch hopelijk dat A2 English gewoon English as a second language is? Als je wat meer uitdaging zoekt moet je A1 doen. En 1 vak als certificate is sowieso makkelijker dan het volledige IB-programma doenJe moet die twee dus niet verwarren.
Houd je aan het schemaquote:Op vrijdag 30 april 2010 01:30 schreef Kardash het volgende:
Hey,
Heeft iemand tips bij het schrijven van een Comparative Commentary? De examen is dinsdag... Ik ben er zoooo slecht in!
Welk schema?quote:
Onze docente had een heel schema gemaakt met stappen waaraan je je moest houden zodat je niet zou verdrinkenquote:Op vrijdag 30 april 2010 20:16 schreef Kardash het volgende:
[..]
Welk schema?![]()
Essays vind ik wel makkelijk, maar commentaries.. die zijn zoooo kut. Moet ik alle stijlfiguren in m'n kop stampen denken jullie? En alle bijwoorden enzo?
Welke schema bedoel je eigenlijk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |