abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 april 2009 @ 22:39:32 #201
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_68287095
Gaat helemaal goed komen, MissHobje! Ik trok de eerste keer les 1 ook niet, toen moest ik bij de 3 minuten na 2 minuten ophouden, en ik heb vanmiddag les 9 overleefd Het is zeker pittig als je begint met nul komma niks conditie (like moi), maar daar zal je heel snel verbetering in zien!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_68287099
Misschien moet je volgende keer gewoon nog een keer les 1 doen. Als je die goed kan, zou je met vertrouwen naar de volgende les kunnen gaan.
pi_68288531
MissHobje: Begin ook echt niet te snel, gewoon rustig jog-tempo. Als je het idee hebt dat je op 60-70% van je kunnen loopt schijnt het goed te zijn, volgens mij, en is het goed vol te houden tot het eind.

Hoor wie het zegt trouwens
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_68289197
Hier ook iemand die met conditie va 0,0 is begonnen en met moeite les 1 door kwam. Vandaag les 7 gerend en ging goed! Je merkt echt wel dat je conditie er per les op vooruit gaat. Erg motiverend! En idd niet te snel gaan, ook ik ga in jog-tempo door het dorp. Denk dat mensen zich überhaupt afvragen waarom ik ren omdat ik net zo goed kan lopen voor mijn gevoel dan
  woensdag 22 april 2009 @ 23:38:59 #205
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_68289362
Ja ik heb zelf ook het idee dat ik een keer of 3 a 4 die les 1 gewoon ga doen enzo..
Mag maar 3x per week in begin geloof ik he? dat het niet te snel gaat enzo ik had deze planning in gedachte:
woe ( was vandaag dus) dan vrijdag, zondag en dan weer woensdag.

Voel me wel heel stoer zo hehe enne ik had een enorme slakkengang tempo voor mijn gevoel.
schort ook wel aan mijn ademhaling maar hoefde nog niet ernstig te hijgen, wel erna ff lekker benauwd maar dat heb ik al gauw met sporten.
Maar het bevalt wel zo na die 1e les
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_68290003
quote:
Op woensdag 22 april 2009 23:34 schreef Poezebeest het volgende:
Denk dat mensen zich überhaupt afvragen waarom ik ren omdat ik net zo goed kan lopen voor mijn gevoel dan
Heel herkenbaar. Ik loop vaak het eerste stuk dwars door hordes scholieren (woon vlak bij een middelbare school en mbo/hbo) en dan staar ik maar naar de grond om geen meelijwekkende blikken op te vangen
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  Redactie Games donderdag 23 april 2009 @ 01:25:30 #207
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_68291809
Ik kom net achter die Start2Run podcast van Evy Gruyaert
Gut zeg, die Evy heeft me toch een aangename stem
Maar ik vind het schema toch wel een beetje lafjes..

Kan ik gewoon niet starten met het schema in week 5? Of is dat gewoon niet goed. Ik kan eerlijk gezegd makkelijk 5 minuten zonder puffen doorlopen. Getest vandaag na lange tijd niet meer gelopen te hebben (als in een jaartje).
Eigenlijk met niet al te veel moeite, maar ik kreeg na een km of 3 pas het idee dat ik een beetje moe werd.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_68293415
Dan begin je toch bij les 10 ofzo?
pi_68293444
Of harder rennen Je kunt het wel wat inkorten maar je moet wel rekening houden met je gewrichten. Dus niet teveel skippen.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_68294704
quote:
Op woensdag 22 april 2009 23:38 schreef MissHobje het volgende:
Ja ik heb zelf ook het idee dat ik een keer of 3 a 4 die les 1 gewoon ga doen enzo..
Mag maar 3x per week in begin geloof ik he? dat het niet te snel gaat enzo ik had deze planning in gedachte:
woe ( was vandaag dus) dan vrijdag, zondag en dan weer woensdag.

Voel me wel heel stoer zo hehe enne ik had een enorme slakkengang tempo voor mijn gevoel.
schort ook wel aan mijn ademhaling maar hoefde nog niet ernstig te hijgen, wel erna ff lekker benauwd maar dat heb ik al gauw met sporten.
Maar het bevalt wel zo na die 1e les
Het programma is wel aardig ingesteld op een week. les 1 op maandag, les 2 op woensdag en les 3 op vrijdag. Na elke 3e les wil Evy dat je 2 dagen rust neem, dus dan kan je in principe op maandag weer mooi rennen. Tenminste zo deed ik het altijd, maar het kan natuurlijk op elke mogelijke manier dat je zelf wel, maar zo hield ik het weekend lekker vrij
pi_68296848
Ik wil juist altijd in het weekend lopen maar drie dagen achter elkaar is een beetje teveel van het goede
pi_68297059
quote:
Op donderdag 23 april 2009 10:41 schreef Daph_ het volgende:
Ik wil juist altijd in het weekend lopen maar drie dagen achter elkaar is een beetje teveel van het goede
Tja, dat is misschien niet zo goed, maar vrijdag en zondag kan natuurlijk wel
pi_68297139
Dat is inderdaad mijn oplossing Alleen dit weekend wordt flink lopen waarschijnlijk; ik wil morgen zelf nog trainen (7 km lopen), zaterdag ga ik met klasgenootjes hardlopen en zondag wil ik eigenlijk ook omdat ik de week daarna waarschijnlijk helemaal niet kan lopen..
pi_68297169
quote:
Op donderdag 23 april 2009 10:50 schreef Daph_ het volgende:
Dat is inderdaad mijn oplossing Alleen dit weekend wordt flink lopen waarschijnlijk; ik wil morgen zelf nog trainen (7 km lopen), zaterdag ga ik met klasgenootjes hardlopen en zondag wil ik eigenlijk ook omdat ik de week daarna waarschijnlijk helemaal niet kan lopen..
Dat wordt spierpijn maandag
pi_68297202
Waarschijnlijk wel
  donderdag 23 april 2009 @ 11:06:41 #216
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_68297697
quote:
Op donderdag 23 april 2009 09:30 schreef Psychonikeo het volgende:

[..]

Het programma is wel aardig ingesteld op een week. les 1 op maandag, les 2 op woensdag en les 3 op vrijdag. Na elke 3e les wil Evy dat je 2 dagen rust neem, dus dan kan je in principe op maandag weer mooi rennen. Tenminste zo deed ik het altijd, maar het kan natuurlijk op elke mogelijke manier dat je zelf wel, maar zo hield ik het weekend lekker vrij
weekenden werk ik vaak dus ff rennen ervoor lijkt me juist wel lekker dan heb ik alsnog echt vrij op vrije dagen
Voel wel een beetje mijn scheenbenen en voeten en iets rug, lekkere spierpijn zeg maar.
Ben benieuwd morgen.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_68297925
@FJD ik vind het jammer dat je hier geen respons krijgt op je oproep voor een Fok lopersclub. Goed idee alleen vind ik het een beetje voorbarig om na 2 lessen Start to run me op te geven. Ik denk dat ik het over een week of 10 kan zeggen.

@MissHobje goed dat je het gedaan hebt! En lekker doorgaan in je eigen tempo.

Ik vind het overigens wel erg leuk dat er hier meer absolute beginners zijn. Ben ook best een beetje trots dat ik les 1 en 2 goed volbracht heb. Ik ben nu alweer 5 maanden rookvrij en 3 maanden aan 't sporten en lijnen geslagen maar daarvoor heb ik 25 jaar gerookt, nooit gesport en heb een paar kilo's teveel.
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_68298249
Meeste respons zit ook in het amateur hardlopers topic

Maar iedereen is natuurlijk welkom, onderscheid wordt niet gemaakt en voor een euro of 20 per jaar kun je ook niet lullen natuurlijk. Dat is een halve avond stappen per jaar
  donderdag 23 april 2009 @ 11:41:41 #219
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_68298810
Zo, net les vier van Evy gehad. Het zijn niet mijn spieren die tegenstribbelen, maar meer mijn longen. Moet echt moeite doen om voldoende lucht te krijgen...
pi_68304224
quote:
Op donderdag 23 april 2009 11:41 schreef Woodpecker het volgende:
Zo, net les vier van Evy gehad. Het zijn niet mijn spieren die tegenstribbelen, maar meer mijn longen. Moet echt moeite doen om voldoende lucht te krijgen...
Tip: gedurende 2 stappen inademen, gedurende 2 stappen uitademen (dus 1x linkervoet, 1x rechtervoet = inademen, 1x linkervoet, 1x rechtervoet = uitademen).

Ik heb in 2005 al eens hardgelopen, jaar getraind, en uiteindelijk een halve marathon gelopen. He-le-maal kapot aan het eind (het was de halve van Terschelling.. 21 km... de eerste 14 km was een eitje maar daarna een duin oversteken en 2 km over het strand, en weer een duin over = killing).

Toch binnenkort maar weer eens beginnen en kijken of Evy me voldoende kan motiveren om bezig te blijven
There are 10 kinds of people on this planet. Those who understand binary, and those who don't.
pi_68305064
quote:
Op donderdag 23 april 2009 14:38 schreef jaapengel79 het volgende:

[..]

Tip: gedurende 2 stappen inademen, gedurende 2 stappen uitademen (dus 1x linkervoet, 1x rechtervoet = inademen, 1x linkervoet, 1x rechtervoet = uitademen).
gedurende 4 stappen inademen, gedurende 4 stappen uitademen (dus 1x linkervoet, 1x rechtervoet , 1x linkervoet, 1x rechtervoet = inademen, 1x linkervoet, 1x rechtervoet, 1x linkervoet, 1x rechtervoet = uitademen

Dan heb je een goed beginnerstempo te pakken. Andere test is of je nog kan praten tijdens het lopen, anders ga je gewoon te hard (voor een beginner).
pi_68305541
ja wat is het nou?
  Redactie Games donderdag 23 april 2009 @ 15:22:50 #223
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_68305755
Overigens ben ik bezig met het samenstellen van een eigen playlist/mix voor het lopen. Liever wat nummers waar een beetje tempo in zit, afgewisseld door een paar rustige nummers. Zo kun je ook je eigen maat lopen. Zonder dat Evy je oren voedt met een janknummer van Mariah Carey tijdens het wandelen..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_68307203
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:17 schreef Psychonikeo het volgende:
ja wat is het nou?
Wat je zelf lekker vindt lopen. Ik gebruik het vooral als ik m'n ademhaling weer even onder controle moet krijgen. Geen idee hoeveel stappen, rustig inademen tot ik vol zit
pi_68307310
quote:
Op donderdag 23 april 2009 16:00 schreef FJD het volgende:

[..]

Wat je zelf lekker vindt lopen. Ik gebruik het vooral als ik m'n ademhaling weer even onder controle moet krijgen. Geen idee hoeveel stappen, rustig inademen tot ik vol zit
ja, volgens mij ook. Volgens mij kan je daarvoor geen regel verzinnen en is dat bij ieder persoon anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')