abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68236773
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:41 schreef Skv het volgende:
Nou, ik kreeg een paar dagen geleden de Runkeeper-updatemail met het volgende:
Meteen gedownload Vooral om straks even m'n voetpod mee in te stellen. Hartslag en zones zijn straks voor mij best belangrijk dus ik blijf toch bij m'n Polar
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 21 april 2009 @ 14:43:21 #177
67670 Skv
Cynist.
pi_68238047
Je hebt een free-versie en een pro. Ik heb zelf de pro; geen idee of er verschil tussen zit qua accuratesse..
Als je hebt geupload na het lopen kan je je run ook hier posten.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 21 april 2009 @ 17:12:32 #178
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_68243196
Geen last meer van schenen trouwens.
Sterker nog, helemaal geen spierpijn
Signature.
pi_68243709
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 14:43 schreef Skv het volgende:
Je hebt een free-versie en een pro. Ik heb zelf de pro; geen idee of er verschil tussen zit qua accuratesse..
Als je hebt geupload na het lopen kan je je run ook hier posten.
Geen ads & je krijgt audiocommentaar tijdens je loop. Als ik t veel zou gebruiken dan had ik t wel gekocht maar hartslagmeter is voor mij wel belangrijk straks.
  dinsdag 21 april 2009 @ 17:43:29 #180
67670 Skv
Cynist.
pi_68244243
Mijn hartslagmeter is nog niet binnen. Morgen afspraak bij de podoloog (oid) om zooltjes te laten maken!
pi_68250712
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:10 schreef eer-ik het volgende:
Op die nano kan je ook dat Nike+ apparaatje aansluiten, wat op de iPhone (officieel) niet kan.
Daarbij is de nao een stuk goedkoper, handzamer en imo beter. Met andere MP3 spelers heb ik geen ervaring moet ik er eerlijk bij zeggen.
Zou je perse Nike schoenen moeten hebben voor dat Nike+ apparaatje? Ik heb pas nieuwe Asics aangeschaft.
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_68250809
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 20:43 schreef zesje het volgende:

[..]

Zou je perse Nike schoenen moeten hebben voor dat Nike+ apparaatje? Ik heb pas nieuwe Asics aangeschaft.
je kan ook houdertjes kopen om dat nike zendertje aan je veters vast te maken. Die van mij heb ik gewoon bij de media markt vandaan. Werkt bij mij ook gewoon goed in ieder geval.
  dinsdag 21 april 2009 @ 21:04:07 #183
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_68251421
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 20:43 schreef zesje het volgende:

[..]

quote:
Op dinsdag 21 april 2009 20:46 schreef Psychonikeo het volgende:

[..]

je kan ook houdertjes kopen om dat nike zendertje aan je veters vast te maken. Die van mij heb ik gewoon bij de media markt vandaan. Werkt bij mij ook gewoon goed in ieder geval.
Dat dus
Anders kan je bij de hardloopwinkel ook varianten krijgen, mocht je ze niet kunnen vinden bij de mediamarkt.
Signature.
pi_68253897
Dat Runkeeper is een beetje een karige website zeg! Heb m'n iPhone net wel langs m'n voetpod gehouden en waar de voetpod op 8.99km uitkwam, kwam de GPS op 8.46km uit. Zit dus nog wel een procentje of vijf verschil in. Eerst maar even uittesten als ik een wat langer duurloopje kan doen aangezien ik me ook kan voorstellen dat die pod enorm onnauwkeurig wordt als je wandelt of wat heen en weer schuifelt.

Iig weer lekker gelopen alhoewel de huidige loopgroep echt veels te traag is. Daarnaast merkte ik net in de auto dat ik helemaal niet ontspannen was en dat m'n hoofd niet leeg was, iets wat ik normaal gesproken na het hardlopen wel heb. Twijfel dus nog wel heel erg of groepslopen iets voor mij is. Vrees t niet maar we zullen overmorgen weer zien

http://www.runkeeper.com/pub/act/uq7DaNe0z9AIjOcGJ1AQ
Dit was de loop iig. Ik vind het persoonlijk vervelend dat snelheid tegen afstand staat weggezet aangezien dit een interval training was waarin je veel tijd heel rustig loopt. Gemiddelde snelheid zegt mij dus niets.
  woensdag 22 april 2009 @ 00:22:46 #185
67670 Skv
Cynist.
pi_68258366
Dat ie niet helemaal nauwkeurig is zal waarschijnlijk komen door het feit dat de GPS om de zoveel tijd kijkt waar je bent en dan rechte lijnen trekt. Veel bochten e.d. komen dan niet geheel door. Op te lossen door de accuracy van de GPS in runkeeper op 'high' te zetten. Probleem is dan wel dat je vaker geen verbinding hebt.

En betreffende die intervalloopjes: daar kan je toch op de grafiek onderin kijken hoe je daarop hebt gepresteerd? een gemiddelde snelheid heb je toch helemaal niet nodig?
  woensdag 22 april 2009 @ 01:46:08 #186
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_68259271
Ja hoi ook nieuw hier .. gaat een probeersel worden het hardlopen cq wandelen eerst nog even denk ik zo.
Heb dat mp3 lessen ding met Evy net gedownload klinkt leuk dus op zich zou dit wel werken voor mij !
en dan te bedenken dat ik een ontzettende hekel heb aan rennen

Ik zit die 1e les te luisteren maar omg conditie is below zero zeg maar, hoe ga ik dat door komen
Moet er wel bijzeggen heb dus een gewrichtsziekte dus ik neem mijn rust en tempo zeer goed uiteraard.
Mijn arts af me aan "gewoon proberen maar alles met mate' dus ik ga gewoon aanstonds proberen, lijkt me dus al met al aardig pittig maar wil gewoon die conditie beter krijgen.

Weet dus nog niet of dit allemaal gaat werken en of ik vaker kom posten hier maar lurken doe ik zeker voor alle handige tips
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_68261450
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 20:46 schreef Psychonikeo het volgende:
Super, dank je. Ik moet echt uitkijken dat ik niet als een gek geld ga uitgeven aan leuke gadgets. Heb al nieuwe sportkleding aangeschaft, schoenen en sokken en gisteren het boek Start to run besteld. Maar als ik dan lees over nieuwe IPods/phones, dat Nike zendertje en Runkeeper dan gaat het kriebelen. En dat terwijl ik als argument voor hardlopen gebruik dat het niks kost
Misschien moet ik met mezelf afspreken dat als ik Start to Run volbreng dat ik als beloning wat mag aanschaffen. Dan weet ik ook zeker dat hardlopen een blijvertje is.

Mag ik in de OP: zesje: Start to Run Serie 1, doel: een half uur achter elkaar hardlopen

Welkom MissHobje, ik heb net les 2 gelopen en kan me ook nog niet voorstellen dat ik ooit een half uur achter elkaar kan hardlopen, laat staan in 10 weken tijd. Maar tot nu toe heb ik les 1 en 2 overleefd en vind het best pittig ook hoor maar wil het liefst nog vaker. Ik luister dan ook goed naar het advies van Evy als ze zegt dat je niet te hard moet willen gaan. Veel succes!

Is het trouwens de lente die in de lucht hangt of heeft hardlopen ECHT invloed op je libido
* zesje is in meerdere opzichten niet te houden
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_68261813
zesje

Succes met lopen Ik heb dat zelf ook, dat het begint te kriebelen, maar het scheelt dat ik er eigenlijk geen geld voor heb en het dus maar niet koop. Misschien kan ik het als verjaardagskadootje vragen, mja ik ben pas jarig in augustus

Jezelf belonen als je iets bereikt hebt is een leuk vooruitzicht
pi_68262670
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 22:07 schreef FJD het volgende:
Eerst maar even uittesten als ik een wat langer duurloopje kan doen aangezien ik me ook kan voorstellen dat die pod enorm onnauwkeurig wordt als je wandelt of wat heen en weer schuifelt.
Mijn Polar footpod is behoorlijk acuraat, alleen als je wandelt tussen door dan klopt er niks meer van (oh en achteruit rennen snapt hij helemaal niks van, maar ja dat doe je ook niet vaak he )

BTW: vandaag is er weer hardloopspul bij de Aldi, altijd goed!
Shirtje 7,99, short 5,99 (wel heel kort!)
pi_68263057
quote:
Op woensdag 22 april 2009 10:01 schreef computergirl het volgende:
Mijn Polar footpod is behoorlijk acuraat, alleen als je wandelt tussen door dan klopt er niks meer van (oh en achteruit rennen snapt hij helemaal niks van, maar ja dat doe je ook niet vaak he )
Dat vermoeden had ik al ja. Ik zal zondag wel een keer een paar minuutjes achter elkaar lopen en die als aparte training registreren.

Overigens gaat de iPhone best acceptabel mee met Runkeeper; na 1:20 had ik de telefoon voor 70% leeg getrokken maar dat is geloof ik nog incl datatransfer, die kan ik nog uitzetten.
pi_68263115
quote:
Op woensdag 22 april 2009 09:28 schreef Daph_ het volgende:
Jezelf belonen als je iets bereikt hebt is een leuk vooruitzicht
Ik weet mezelf altijd weer te overtuigen dat het beter is om dat spul dan nu te kopen. Ik ben nu eenmaal erg overtuigend
pi_68263188
quote:
Op woensdag 22 april 2009 10:01 schreef computergirl het volgende:

[..]

BTW: vandaag is er weer hardloopspul bij de Aldi, altijd goed!
Shirtje 7,99, short 5,99 (wel heel kort!)
Jammer dat hier geen aldi in de buurt zit Mja, ik heb al veel hardloopspul gekocht de laatste tijd dus misschien maar goed ook dat die hier niet in de buurt zit
pi_68263207
quote:
Op woensdag 22 april 2009 10:16 schreef FJD het volgende:

[..]

Ik weet mezelf altijd weer te overtuigen dat het beter is om dat spul dan nu te kopen. Ik ben nu eenmaal erg overtuigend
Dat kan natuurlijk ook
  woensdag 22 april 2009 @ 11:04:34 #194
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_68264535
Zesje

Dat heb ik ook een beetje, dat de gadgetini in mij gaat jeuken Ik wil dan eigenlijk precies weten hoe ver/hard ik loop, maar om nou zo'n ding aan te schaffen als je net weer de motivatie hebt gevonden on überhaupt te gáán...
Ik moet overigens wel een nieuwe sportbroek. Lang, zwart, geen legging, geen vuilniszak-model en met broekzakjes is een crime om te vinden. Misschien moet ik maar gaan voor driekwarts ofzo, da's in de zomer ook wat fijner I imagine.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  woensdag 22 april 2009 @ 11:06:21 #195
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_68264588
quote:
Op woensdag 22 april 2009 09:11 schreef zesje het volgende:

Welkom MissHobje, ik heb net les 2 gelopen en kan me ook nog niet voorstellen dat ik ooit een half uur achter elkaar kan hardlopen, laat staan in 10 weken tijd. Maar tot nu toe heb ik les 1 en 2 overleefd en vind het best pittig ook hoor maar wil het liefst nog vaker. Ik luister dan ook goed naar het advies van Evy als ze zegt dat je niet te hard moet willen gaan. Veel succes!

Is het trouwens de lente die in de lucht hangt of heeft hardlopen ECHT invloed op je libido
* zesje is in meerdere opzichten niet te houden
enne ik las zoiets van niet meer dan 3x per week.. dus om de dag zowat, wat heb ik nog meer echt heel erg nodig buiten goede schoenen en mijn iphone met de les (die had ik nl. al)
Ik ga vanavond les 1 doen.. stok achter de deur dus omdat ik het hier post.
ik ben reuze benieuwd hoe kapot ik zal gaan ( denk dat ik mezelf best ga verbazen grijns)
en dat van die lente klopt wel
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_68273209
quote:
Op woensdag 22 april 2009 11:04 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik moet overigens wel een nieuwe sportbroek. Lang, zwart, geen legging, geen vuilniszak-model en met broekzakjes is een crime om te vinden. Misschien moet ik maar gaan voor driekwarts ofzo, da's in de zomer ook wat fijner I imagine.
Bij de lokale sportzaak heb ik laatst een hele berg sportkleding van Esprit en Mexx in de opruiming gekocht, was echt supergoedkoop, oa een hele lekkere broek van dun sweatstof met zakken van Esprit. Heb je weinig aan maar ik wil maar zeggen dat ze wel bestaan.
pi_68277787
Even spammen

***ANIMO CHECK***

Iedereen is op zijn manier bezig met hardlopen. De een probeert 5km af te leggen zonder tussenpauzes, de ander probeert de marathon binnen de 3 uur te lopen. Dat is wat de sport ook zo mooi maakt en wat lopers bindt; de geleverde prestatie is voor iedereen even groot. Het FOK! forum is iets wat ons als lopers bindt, velen zullen hier zitten omdat ze hun prestaties en ervaringen willen delen met medelopers maar geen interesse hebben om in een vast stramien van een atletiekvereniging mee te lopen. Ook omdat je misschien veel meer geniet van lopen als je alleen loopt.

Hardlopen is in Nederland een populaire sport en dat is goed te zien op de grote loopevenementen die ons land rijk is. De marathons van Rotterdam, Amsterdam, de City-Pier-City en de Dam-tot-Dam zijn grote evenementen die een heleboel lopers aantrekken. Ondanks verwoede pogingen van de organisatie betekent deelname aan zo'n evenement ook dat je over het algemeen pas een kwartier na het 1e startschot kunt beginnen en je de eerste 20 minuten meer bezig bent met het ontwijken van mensen als met het lekker hardlopen.

De oplossing is eigenlijk heel eenvoudig; een wedstrijdlicentie. Met een wedstrijdlicentie kom je terecht in een wedstrijdvak. Het aantal deelnemers is stukken kleiner en je start voordat de rest start. Een wedstrijdlicentie krijg je echter niet zomaar; je moet lid zijn van een atletiekvereniging.

Ook hiervoor is de oplossing simpel; een FOK! atletiekvereniging (naam is een werktitel )

Wat gaan we doen?
Een FOK! atletiekvereniging oprichten.

Waarom gaan we het doen?
  • Vergroten van het groepsgevoel onder lopende FOK!kers.
  • Iedereen de mogelijkheid geven om tegen minimale kosten in een wedstrijdvak te starten.

Wat gaat dat me kosten?
    Afhankelijk van je wensen. Ben je er voor de gezelligheid dan kost het je niets, wil je een volwaardig lid zijn dan kost het je de afdracht aan KNAU van 20,-. Een wedstrijdlicentie kost dit jaar 25,-. Daarbij komen ook nog de eenmalige kosten van een FOK! tenue aangezien je als wedstrijdatleet in het tenue van je vereniging moet starten. Wat dat gaat kosten zien we tegen die tijd wel, heb je natuurlijk wel een ubergaaf FOK! tenue

Ik heb de kosten iets aangedikt aangezien er ook KVK kosten, administratieve kosten en algehele kosten uit betaald zullen gaan worden.

Wat is nu de bedoeling?
    Dit in gang zetten is een heel proces en kost veel tijd. De easy way out is natuurlijk om me bij een andere vereniging aan te sluiten en zo de wedstrijdlicentie te bemachtigen maar ik vind dit ook wel ontzettend leuk om te gaan doen. Ik voel er echter niets voor om dit voor drie man inclusief mijzelf op te gaan zetten dus vandaar even een animo check. Als je interesse hebt in zoiets roep dan even heel hard ja dan vul ik je naam in op de het lijstje. Je zit absoluut nergens aan vast, het is puur om te kijken of er genoeg mensen achter staan.

Huidige deelnemers
    FJD
  • Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    pi_68279602
    Heeft iemand (een linkje naar) het schema van Evy? Dus niet de mp3's maar een overzicht met hoe lang je elke les rent . Zit nu op les 16 en ik ben benieuwd wanneer het hels wordt.
    pi_68280413
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 19:08 schreef karoltje het volgende:
    Heeft iemand (een linkje naar) het schema van Evy? Dus niet de mp3's maar een overzicht met hoe lang je elke les rent . Zit nu op les 16 en ik ben benieuwd wanneer het hels wordt.
    Het van 5 tot 10 schema stond een paar pagina's terug
    quote:
      woensdag 22 april 2009 @ 22:37:07 #200
    16266 MissHobje
    Dat zou ik ook zeggen!
    pi_68286984
    En les 1 redelijk doorheen gekomen.. laat ik het zo zeggen die laatste 3 minuten rennen trok ik er nog maar 1
    maar toch ben ik trots.. ben benieuwd naar de spierpijn morgen pff.
    Als je geen conditie hebt zoals ik.. dan is het best pittig !
    ben benieuwd of dit wat gaat worden voor me.
    [b]Hobbelicious is back!
    [/b]
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')