abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68219176
quote:
Op maandag 20 april 2009 21:52 schreef FJD het volgende:

[..]

Goed op letten en niet door heen lopen. Blessure aan je knie is iets wat je at all costs moet vermijden. Het zijn vervelende blessures die maar heeeel langzaam weggaan.

Ik mag morgen weer
ik weet het... Is er nog iets aan mijn looptechniek wat ik zou kunnen veranderen om het wat te vermijden?

ik heb toch wat overgewicht, en dat zal wel niet helemaal goed zijn voor mijn knieën.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  maandag 20 april 2009 @ 22:27:08 #152
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_68220519
Voor wat betreft die looptechniek, kun je het beste even informeren bij de hardloopwinkel.
Daar hebben ze personeel zitten met verstand van zaken en kunnen ze ook ter plekke kijken hoe je loopt.
Zo op afstand kunnen we daar weinig van zeggen denk ik.
Signature.
  maandag 20 april 2009 @ 22:47:03 #153
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_68221506
*jaloers is op de snelheid van sommige mensen hier*

Vandaag wel weer lekker gelopen met m'n collega's. Helaas verder pas vrijdag weer de mogelijkheid om te lopen, tenzij ik morgen alweer ga, maar dan zou ik 4 keer lopen in 5 dagen en dat vind ik wat te veel voor iemand die nog opbouwt. Vrijdag dus weer.
pi_68223331
Is dit hebben gevaarlijk als je hardloopt?
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_68223424
Vanavond tennisles gehad, dus niet gelopen. Morgen even kijken hoe ik me voel en anders woensdag weer een stukkie lopen met Evy
pi_68223865
quote:
Op maandag 20 april 2009 22:02 schreef teigan het volgende:
ik heb toch wat overgewicht, en dat zal wel niet helemaal goed zijn voor mijn knieën.
Ik heb zelf iig gemerkt dat achter elkaar doorlopen enorm veel belastender is als een minutenschema (zoals de eerste weken van Evy). Misschien is dat standaard, misschien persoonlijk maar rustig aan doen blijft essentieel.

Ik had vandaag eindelijk weer eens het idee dat m'n lijf in goede doen is Bijna drie maanden na de operatie maar vooruit
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_68223907
quote:
Op maandag 20 april 2009 23:28 schreef jakkop het volgende:
Is dit hebben gevaarlijk als je hardloopt?
Zou het eens overleggen met een sportarts. Als je int zuiden woont zou ik dr. IJzerman proberen
pi_68227049
quote:
Op maandag 20 april 2009 23:44 schreef FJD het volgende:

[..]

Ik heb zelf iig gemerkt dat achter elkaar doorlopen enorm veel belastender is als een minutenschema (zoals de eerste weken van Evy). Misschien is dat standaard, misschien persoonlijk maar rustig aan doen blijft essentieel.

Dat heb ik ook ervaren toen ik nog overgewicht had (BMI van 30). De stukjes afwisselen met lopen en wandelen bevielen mij veel beter aangezien mijn knieën daarbij een stuk minder protesteerden.
pi_68229032
quote:
Op maandag 20 april 2009 21:34 schreef teigan het volgende:
Zo, ik hebnet mijn rondje opgemeten. Dit was 4,94 kilometer...

Dus met les 14 zit ik al bijna op de 5 kilometer. ...

Nu alleen nog aan 1 stuk door leren rennen...
quote:
Op maandag 20 april 2009 21:36 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Daarmee begin je wel pas rond les 23 geloof ik.
Althans, dan is het iets van een kwartier rennen, effe pauze en weer een kwartier.
Ik zat met les 20 wel al boven de 6km, wat ook wel lekker is.
10 km/uur hield ik toen nog prima vol, nu weer effe opbouwen
Je bouwt het op van 10 minuten via 12 naar 15 minuten achter elkaar hardlopen. Een prima methode zo heb ik ervaren omdat je je grenzen steeds een klein stukje verlegd.

Het klinkt wel ver voor de mensen die nu in het begin van Evy zitten: 15 minuten achter elkaar hardlopen

Aan het einde loop je zelfs 20 minuten achter elkaar
Coolest trailer ever
Cafeïne is the shoehorn to my colon!
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_68229132
half uur toch als laatste les?
pi_68229809
Volgens mij wel ja

Afgelopen zondag op de loopband gestaan, toen wilde ik een soort inprovisatie Evy-les maken; 2 -3 minuten sprinten, 1 minuut wandelen enz. Toen ik bezig was ging het zo lekker dat ik de grens steeds ging verleggen; 5 minuten, nou dat gaat nog steeds goed, 8 minuten. Ik heb uiteindelijk 4*8 gelopen met een pauze van 1-1,5 minuut. Mijn gemiddelde snelheid was maar 8,4 km/u doordat ik voor het hardlopen eerst had gewandeld (daarvoor krachttraining).

Toen ik de eerste les van Evy deed (geloof dat je dan max 2 of 3 minuten achter elkaar moet lopen) was ik al helemaal dood na 2 stukjes lopen
pi_68229921
En daar kom ik dus aanzetten met mijn les 4 en ook nog eens in een slakke-tempo. Hoeveel km/u loopt een vrouw eigenlijk gemiddeld op een 5km?
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_68229981
mjan dat verschilt per persoon hoor . Ik denk dat de meeste evy-lopers ergens tussen de 8-10 km/u zitten. Zelf hang ik (als ik buiten loop) rond de 9,5 km/u gemiddeld en binnen wat lager, want dan wandel ik eerst op de loopband.

Het gaat erom dat je die 5 km uitloopt he Met 'slakke-tempo' hou je dat beter vol dan wanneer je er in de eerste km als een dolle tegenaan gaat.
pi_68230356
Dankjewel Daph_ Ik weet eigenlijk ook dat ik wat geduldiger moet zijn en dat het niet erg is om langzaam te lopen, maar ik wil straks ook geen 40 minuten over 5 km gaan doen.. bij wijze van spreken

We gaan gewoon stug verder!
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_68230480
mjan dat komt vanzelf! Je uithoudingsvermogen wordt beter en misschien denk je zelf over een paar lessen al 'goh, ik kan best iets harder gaan lopen'. Komt helemaal goed. Iedereen is bij 0 begonnen
pi_68231069
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 10:01 schreef Psychonikeo het volgende:
half uur toch als laatste les?
Nee, dat staat wel in het schema, maar is niet in de Start To Run les opgenomen. Maar je kunt het natuurlijk wel zelf doen
Coolest trailer ever
Cafeïne is the shoehorn to my colon!
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_68231277
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 11:06 schreef vrolijke-frits het volgende:

[..]

Nee, dat staat wel in het schema, maar is niet in de Start To Run les opgenomen. Maar je kunt het natuurlijk wel zelf doen
zo ver ben ik dus nog niet
pi_68234023
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 10:44 schreef mjan het volgende:
Dankjewel Daph_ Ik weet eigenlijk ook dat ik wat geduldiger moet zijn en dat het niet erg is om langzaam te lopen, maar ik wil straks ook geen 40 minuten over 5 km gaan doen.. bij wijze van spreken

We gaan gewoon stug verder!
Veel trainingen tegen je max aanlopen, daarmee kom je er wel.
pi_68234400
Aarrgghh tijd voor les 2, ik sta te trappelen doet de mp3 spelert het niet... Btw het is een Cowon Iaudio X5, nooit kopen echt een vreselijk K..ding. Heeft iemand een goede tip voor een nieuwe mp3 spelert of zal ik maar aan de Iphone?
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_68234508
iPhone is wel geniaal Maar goed, je kunt natuurlijk ook gewoon een Ipod Nano halen voor een stuk minder
  dinsdag 21 april 2009 @ 13:09:33 #171
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_68235042
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 09:57 schreef vrolijke-frits het volgende:

[..]

[..]

Je bouwt het op van 10 minuten via 12 naar 15 minuten achter elkaar hardlopen. Een prima methode zo heb ik ervaren omdat je je grenzen steeds een klein stukje verlegd.

Het klinkt wel ver voor de mensen die nu in het begin van Evy zitten: 15 minuten achter elkaar hardlopen

Aan het einde loop je zelfs 20 minuten achter elkaar
Dat dacht ik inderdaad ook aan het begin.
Toen ik de eerste keer hoorde: we gaan nu 5 minuten achtereenvolgend lopen!
Dacht ik echt: wtf, nee, dat ga ik nooit halen. Nou bouw je dat stiekem best snel op naar 8, en dan zelfs beginnen met 8 minuten volop lopen. Goed vol te houden inderdaad, grappig om te merken hoe snel je conditie verbetert wat dat betreft. Wilskracht heeft er denk ik ook wel wat mee te maken, ik heb ook nog wel eens gehad dat ik dacht: nee joh, dat ga ik serieus niet volhouden. En toch doen.
Signature.
  dinsdag 21 april 2009 @ 13:10:31 #172
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_68235070
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:46 schreef zesje het volgende:
Aarrgghh tijd voor les 2, ik sta te trappelen doet de mp3 spelert het niet... Btw het is een Cowon Iaudio X5, nooit kopen echt een vreselijk K..ding. Heeft iemand een goede tip voor een nieuwe mp3 spelert of zal ik maar aan de Iphone?
Op die nano kan je ook dat Nike+ apparaatje aansluiten, wat op de iPhone (officieel) niet kan.
Daarbij is de nao een stuk goedkoper, handzamer en imo beter. Met andere MP3 spelers heb ik geen ervaring moet ik er eerlijk bij zeggen.
Signature.
  dinsdag 21 april 2009 @ 13:17:51 #173
67670 Skv
Cynist.
pi_68235305
Nike+ is wel een stuk schraler dan Runkeeper, maargoed. Een iPhone koop je natuurlijk niet primair om mee te gaan hardlopen..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_68235413
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:10 schreef eer-ik het volgende:
Op die nano kan je ook dat Nike+ apparaatje aansluiten, wat op de iPhone (officieel) niet kan.
Daarbij is de nao een stuk goedkoper, handzamer en imo beter. Met andere MP3 spelers heb ik geen ervaring moet ik er eerlijk bij zeggen.
Op de iPhone zit dan weer GPS waarmee je je runs bij kunt houden. Ik denk niet dat je beide apparaten moet vergelijken. Een iPhone kopen voor podcasts is te achterlijk voor woorden maar als telefoon waarmee je ook podcasts kunt luisteren ist een geniaal ding. Alhoewel ik dan ook weer een losse Nano heb. Voornamelijk vanwege de accu. De kans dat een iPhone een lange fietstocht (+3 uur) met zowel muziek als GPS aan uithoudt lijkt me niet heel erg groot.
  dinsdag 21 april 2009 @ 13:41:17 #175
67670 Skv
Cynist.
pi_68236064
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:20 schreef FJD het volgende:

[..]

Op de iPhone zit dan weer GPS waarmee je je runs bij kunt houden. Ik denk niet dat je beide apparaten moet vergelijken. Een iPhone kopen voor podcasts is te achterlijk voor woorden maar als telefoon waarmee je ook podcasts kunt luisteren ist een geniaal ding. Alhoewel ik dan ook weer een losse Nano heb. Voornamelijk vanwege de accu. De kans dat een iPhone een lange fietstocht (+3 uur) met zowel muziek als GPS aan uithoudt lijkt me niet heel erg groot.
Nou, ik kreeg een paar dagen geleden de Runkeeper-updatemail met het volgende:
quote:
Device
We also pushed a new device build a week or so ago (version 1.4.8). As of writing this post, the RK Free update has been approved, but RK Pro is still in the cue. A lot of this update was behind the scenes-more stability, better synchronization, better accuracy on device and web. The big one though is the top lock button! With the new release, you can now use the top lock to put the screen to sleep WITHOUT DISABLING GPS! This is huge, as it will increase the battery in a major way. Try it out, I can now proudly say that we are marathon-ready! For all of you long distance runners, cyclists, hikers, etc., this should be big news! We also added an "are you sure?" when you discard a run on the device, which will eliminate accidental run discards.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')