ik weet het... Is er nog iets aan mijn looptechniek wat ik zou kunnen veranderen om het wat te vermijden?quote:Op maandag 20 april 2009 21:52 schreef FJD het volgende:
[..]
Goed op letten en niet door heen lopen. Blessure aan je knie is iets wat je at all costs moet vermijden. Het zijn vervelende blessures die maar heeeel langzaam weggaan.
Ik mag morgen weer
Ik heb zelf iig gemerkt dat achter elkaar doorlopen enorm veel belastender is als een minutenschema (zoals de eerste weken van Evy). Misschien is dat standaard, misschien persoonlijk maar rustig aan doen blijft essentieel.quote:Op maandag 20 april 2009 22:02 schreef teigan het volgende:
ik heb toch wat overgewicht, en dat zal wel niet helemaal goed zijn voor mijn knieën.
Zou het eens overleggen met een sportarts. Als je int zuiden woont zou ik dr. IJzerman proberenquote:Op maandag 20 april 2009 23:28 schreef jakkop het volgende:
Is dit hebben gevaarlijk als je hardloopt?
Dat heb ik ook ervaren toen ik nog overgewicht had (BMI van 30). De stukjes afwisselen met lopen en wandelen bevielen mij veel beter aangezien mijn knieën daarbij een stuk minder protesteerden.quote:Op maandag 20 april 2009 23:44 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik heb zelf iig gemerkt dat achter elkaar doorlopen enorm veel belastender is als een minutenschema (zoals de eerste weken van Evy). Misschien is dat standaard, misschien persoonlijk maar rustig aan doen blijft essentieel.
quote:Op maandag 20 april 2009 21:34 schreef teigan het volgende:
Zo, ik hebnet mijn rondje opgemeten. Dit was 4,94 kilometer...
Dus met les 14 zit ik al bijna op de 5 kilometer....
Nu alleen nog aan 1 stuk door leren rennen...
Je bouwt het op van 10 minuten via 12 naar 15 minuten achter elkaar hardlopen. Een prima methode zo heb ik ervaren omdat je je grenzen steeds een klein stukje verlegd.quote:Op maandag 20 april 2009 21:36 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Daarmee begin je wel pas rond les 23 geloof ik.
Althans, dan is het iets van een kwartier rennen, effe pauze en weer een kwartier.
Ik zat met les 20 wel al boven de 6km, wat ook wel lekker is.
10 km/uur hield ik toen nog prima vol, nu weer effe opbouwen
Nee, dat staat wel in het schema, maar is niet in de Start To Run les opgenomen. Maar je kunt het natuurlijk wel zelf doenquote:
zo ver ben ik dus nog nietquote:Op dinsdag 21 april 2009 11:06 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Nee, dat staat wel in het schema, maar is niet in de Start To Run les opgenomen. Maar je kunt het natuurlijk wel zelf doen
Veel trainingen tegen je max aanlopen, daarmee kom je er wel.quote:Op dinsdag 21 april 2009 10:44 schreef mjan het volgende:
Dankjewel Daph_Ik weet eigenlijk ook dat ik wat geduldiger moet zijn en dat het niet erg is om langzaam te lopen, maar ik wil straks ook geen 40 minuten over 5 km gaan doen.. bij wijze van spreken
We gaan gewoon stug verder!
Dat dacht ik inderdaad ook aan het begin.quote:Op dinsdag 21 april 2009 09:57 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
[..]
Je bouwt het op van 10 minuten via 12 naar 15 minuten achter elkaar hardlopen. Een prima methode zo heb ik ervaren omdat je je grenzen steeds een klein stukje verlegd.
Het klinkt wel ver voor de mensen die nu in het begin van Evy zitten: 15 minuten achter elkaar hardlopen![]()
Aan het einde loop je zelfs 20 minuten achter elkaar![]()
Op die nano kan je ook dat Nike+ apparaatje aansluiten, wat op de iPhone (officieel) niet kan.quote:Op dinsdag 21 april 2009 12:46 schreef zesje het volgende:
Aarrgghh tijd voor les 2, ik sta te trappelen doet de mp3 spelert het niet... Btw het is een Cowon Iaudio X5, nooit kopen echt een vreselijk K..ding. Heeft iemand een goede tip voor een nieuwe mp3 spelert of zal ik maar aan de Iphone?
Op de iPhone zit dan weer GPS waarmee je je runs bij kunt houden. Ik denk niet dat je beide apparaten moet vergelijken. Een iPhone kopen voor podcasts is te achterlijk voor woorden maar als telefoon waarmee je ook podcasts kunt luisteren ist een geniaal ding. Alhoewel ik dan ook weer een losse Nano heb. Voornamelijk vanwege de accu. De kans dat een iPhone een lange fietstocht (+3 uur) met zowel muziek als GPS aan uithoudt lijkt me niet heel erg groot.quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:10 schreef eer-ik het volgende:
Op die nano kan je ook dat Nike+ apparaatje aansluiten, wat op de iPhone (officieel) niet kan.
Daarbij is de nao een stuk goedkoper, handzamer en imo beter. Met andere MP3 spelers heb ik geen ervaring moet ik er eerlijk bij zeggen.
Nou, ik kreeg een paar dagen geleden de Runkeeper-updatemail met het volgende:quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:20 schreef FJD het volgende:
[..]
Op de iPhone zit dan weer GPS waarmee je je runs bij kunt houden. Ik denk niet dat je beide apparaten moet vergelijken. Een iPhone kopen voor podcasts is te achterlijk voor woorden maar als telefoon waarmee je ook podcasts kunt luisteren ist een geniaal ding. Alhoewel ik dan ook weer een losse Nano heb. Voornamelijk vanwege de accu. De kans dat een iPhone een lange fietstocht (+3 uur) met zowel muziek als GPS aan uithoudt lijkt me niet heel erg groot.
quote:Device
We also pushed a new device build a week or so ago (version 1.4.8). As of writing this post, the RK Free update has been approved, but RK Pro is still in the cue. A lot of this update was behind the scenes-more stability, better synchronization, better accuracy on device and web. The big one though is the top lock button! With the new release, you can now use the top lock to put the screen to sleep WITHOUT DISABLING GPS! This is huge, as it will increase the battery in a major way. Try it out, I can now proudly say that we are marathon-ready! For all of you long distance runners, cyclists, hikers, etc., this should be big news! We also added an "are you sure?" when you discard a run on the device, which will eliminate accidental run discards.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |