de nieuwe Classified series van Lowepro zijn hier wel goed voor .. alleen .. zorg wel de camera niet op de lens komt te leunen. grote kans dat je zonnekap dan afbreekt ....quote:Op zondag 12 april 2009 00:30 schreef PKfotografie het volgende:
liefst schouder
ben niet zo'n fan van dure spullen buiten mijn gezichtsveld bewaren
Dat ziet er best tof uit idd! Is er naast laptop ook nog ruimte voor 1 a 2 a4 formaat boeken oid? M'n schoolrugzak is aan vervanging toe en dit ziet er veelbelovend uit..quote:Op zondag 12 april 2009 00:40 schreef grif het volgende:
Voor vier tientjes vond ik dit wel een prima koop.
Er past heel wat in: een body met lens, twee grote lenzen en een kleine lens. Plus een laptop. En bovenin voldoende ruimte voor wat losse spulletjes en aan de zijkant een vakje voor een flesje.
Dat wordt wel proppen, de dikte van het laptopcompartiment is afgestemd op een laptop. Het bovenste compartiment (dus boven de fotospullen), daar kun je wel wat boeken kwijt.quote:Op zondag 12 april 2009 19:04 schreef kvdv het volgende:
[..]
Dat ziet er best tof uit idd! Is er naast laptop ook nog ruimte voor 1 a 2 a4 formaat boeken oid? M'n schoolrugzak is aan vervanging toe en dit ziet er veelbelovend uit..
Dat fotospullen compartiment is wel wat ruim zotezien... kan daar eventueel nog m'n AC adapter kwijt. In principe neem ik meestal toch niet meer fotospul mee dan dSLR met 1 lens, en daarnaast nog 2 compacts.quote:Op zondag 12 april 2009 21:08 schreef grif het volgende:
[..]
Dat wordt wel proppen, de dikte van het laptopcompartiment is afgestemd op een laptop. Het bovenste compartiment (dus boven de fotospullen), daar kun je wel wat boeken kwijt.
quote:Op zondag 12 april 2009 21:41 schreef kvdv het volgende:
[..]
Dat fotospullen compartiment is wel wat ruim zotezien... kan daar eventueel nog m'n AC adapter kwijt. In principe neem ik meestal toch niet meer fotospul mee dan dSLR met 1 lens, en daarnaast nog 2 compacts.
Iemand anders nog suggesties voor als ik hetvolgende mee wil nemen? ->
- Macbook pro 15 inch.
- EOS 5D met 50mm.
- 2 compactcamera's.
- AC-adapter
- Pennenzooi
- Wat papierwerk (readers etc).
Het moet wel een rugzak zijn btw...
ding moet ook niet te duur zijn...
Hmm, nice.quote:Op zondag 12 april 2009 00:40 schreef grif het volgende:
Voor vier tientjes vond ik dit wel een prima koop.
Er past heel wat in: een body met lens, twee grote lenzen en een kleine lens. Plus een laptop. En bovenin voldoende ruimte voor wat losse spulletjes en aan de zijkant een vakje voor een flesje.
http://www.tamrac.com/3380.htmquote:Op zondag 12 april 2009 21:41 schreef kvdv het volgende:
[..]
Dat fotospullen compartiment is wel wat ruim zotezien... kan daar eventueel nog m'n AC adapter kwijt. In principe neem ik meestal toch niet meer fotospul mee dan dSLR met 1 lens, en daarnaast nog 2 compacts.
Iemand anders nog suggesties voor als ik hetvolgende mee wil nemen? ->
- Macbook pro 15 inch.
- EOS 5D met 50mm.
- 2 compactcamera's.
- AC-adapter
- Pennenzooi
- Wat papierwerk (readers etc).
Het moet wel een rugzak zijn btw...
ding moet ook niet te duur zijn...
Ik heb de 350quote:Op dinsdag 14 april 2009 15:50 schreef Uncle het volgende:
ik ging eerst ook voor een goedkopere tas omdat ik de rest te duur vond. Maar als je moeilijk bij je camera kunt en je steeds je telelens van je body moet halen omdat het anders niet past... dan koop je op den duur toch een meet praktische tas. Wellicht niet de mooiste... maar ook ruimte voor een notebook en voldoende ruimte voor objectieven en een body+ telelens welke eenvoudig bereikbaar is.
lowepro fastpack 250:
[ afbeelding ]
dus uiteindelijk had ik beter gelijk een goede kunnen kopen![]()
ik heb de 200, waar mn 50mm 35mm, 70-200, k*tlens en 40d met grip en 28-105 inpast. Verrek, Flitser vergeten, waarbij de omnibounce in t bovenvak achterin zitquote:Op dinsdag 14 april 2009 16:47 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
Ik heb de 350. Maar eigenlijk is ie nog te klein voor een pro camera. Althans de zoeker van mijn 1D steekt uit waardoor hij een beetje bol staat. Gaat wel aan je naden trekken, maar het kan nog net...
Same here. Zit wel echt prop vol nu. Heb jij je flitsers recht op staan, of liggen? Want mijn omnibounce steekt uit in de flap zeg maar.(rechtop that is)quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:47 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
Ik heb de 350. Maar eigenlijk is ie nog te klein voor een pro camera. Althans de zoeker van mijn 1D steekt uit waardoor hij een beetje bol staat. Gaat wel aan je naden trekken, maar het kan nog net...
Graag gedaan! Laat je weten hoe de tas je bevalt?quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:01 schreef kvdv het volgende:
Ik ben 'm zojuist besteld:
Bedankt grif, voor de tip en het goedkope adres!![]()
Aanrader is ook Kamera-express.quote:Op zondag 15 november 2009 12:21 schreef Muzrub het volgende:
Dat wat daar staat heb ik nog niet allemaal, heb op het moment alleen de body, grip, flitser, 50mm f/1.8 en 12-24mm, maar die andere zijn uitbreidingen die ik op termijn ga kopen.
Dan ga ik even kijken hier in de mediamarkt, wat die kost enzo. Bedankt!
In de meeste fototassen is wel een apart vakje voor paperassen ed. Neem gewoon je netbook en andere spullen mee naar een flinke camerawinkel en sla aan het passenquote:Op maandag 16 november 2009 19:59 schreef 2112rush het volgende:
daar kan alleen mijn DSLR in en dus niet mijn netbook erbij
echt leer!quote:
Heb je geen bovenste vak oid in je rugzak waar je het kwijt kan? Een snuittas is te doen voor een dagje wandelen maar je wilt echt niet vijf weken dat ding rondsleuren.quote:Op donderdag 26 november 2009 10:59 schreef infp2009 het volgende:
Nou, ten eerste heb ik al een rugzak, en ten tweede lijkt me dat niet handig als ik even snel mijn camera wil pakken of zo...
Wow, oogt als een geweer, haha.quote:Op zondag 20 december 2009 20:04 schreef Ouwesok het volgende:
Ik kom er even niet meer uit.
Sinds enige tijd ben ik de trotse eigenaar van zo'n speeltje
[ afbeelding ]
Een weergaloos fraai stukje klassieke optiek, alleen is er dus nagenoeg niks waar ie met enig fatsoen in past waardoor je de rest van je lenzenspul dus min of meer voor Jan met de korte lul meeneemt
Heeft een van de kopstukken wellicht een alternatiefeven ter illustratie, die scherpstelgreep kan er niet af
Het alternatief zou nog mooier zijn wanneer er een stuk van ca 20cm overblijft voor het geval ik nog eens voor weinig tegen de 600mm lenzenkop aanloop.
Het is een achromaat en dus zo lang als zijn brandpuntsafstand, 400mm (en met een 600mm-kop is ie dus ruim zestig centimeter)quote:Op zondag 20 december 2009 20:17 schreef Xantalien het volgende:
[..]
Wow, oogt als een geweer, haha.
Misschien heb ik erover heen gelezen , maar hoe lang is de body met lens?
Wel apart met aan de achterkant die Novoflexschuif en aan de voorkant die Televit van Leitz. Overigens was mijn Novoflex een tikkie goedkoper maar die heeft dan ook geen Leicaglas (en de eerste resultaten zagen er desondanks meer dan bemoedigend uit)quote:Op zondag 20 december 2009 23:33 schreef ebeaydojraes het volgende:
hebben er nog een aantal in de kast liggen hier
http://www.kamera-express.nl/index.php?page=product&product=29309
die is vooral leuk
[ afbeelding ]
Dan maar op zoek naar óf een extra rug óf een ander alternatief.quote:Op maandag 21 december 2009 00:44 schreef ebeaydojraes het volgende:
nope ... dat wordt gewoon een erg grote rugtas ....
of misschien een (werp)hengelfoedraal, die zijn vrij groot en waterdicht en nog betrekkelijk goedkoop bovendien..quote:Op maandag 21 december 2009 01:06 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Dan maar op zoek naar óf een extra rug óf een ander alternatief.
Ik heb al eens gezien dat een Duitser zijn 600mm Novoflex in een tas vervoerde die eigenlijk voor jachtgeweren bedoeld was. Maar het risico om dan voor Duitser versleten te worden is me ook weer een beetje te groot. Misschien past ie in een statieventas.....
Weet niet of je deze al bent tegengekomen? Probeer alleen geen rolberoerte te krijgen van de prijs...quote:Op zondag 20 december 2009 20:04 schreef Ouwesok het volgende:
Ik kom er even niet meer uit.
Sinds enige tijd ben ik de trotse eigenaar van zo'n speeltje
[ afbeelding ]
Een weergaloos fraai stukje klassieke optiek, alleen is er dus nagenoeg niks waar ie met enig fatsoen in past waardoor je de rest van je lenzenspul dus min of meer voor Jan met de korte lul meeneemt
Heeft een van de kopstukken wellicht een alternatiefeven ter illustratie, die scherpstelgreep kan er niet af
Het alternatief zou nog mooier zijn wanneer er een stuk van ca 20cm overblijft voor het geval ik nog eens voor weinig tegen de 600mm lenzenkop aanloop.
Da's geen tas, da's een verhuiswagen en ik heb zelfs mijn twijfels of een Novoflex daar zo makkelijk in te pakken is. Punt is niet de afmetingen van de lens, maar de uitsteekselen van het ding (balg, pistoolgreep e.d.).quote:Op woensdag 30 december 2009 21:04 schreef P_B het volgende:
[..]
Weet niet of je deze al bent tegengekomen? Probeer alleen geen rolberoerte te krijgen van de prijs...![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Whehe, en hij heeft geen eens wieltjes...quote:Op donderdag 31 december 2009 00:22 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Da's geen tas, da's een verhuiswagen en ik heb zelfs mijn twijfels of een Novoflex daar zo makkelijk in te pakken is. Punt is niet de afmetingen van de lens, maar de uitsteekselen van het ding (balg, pistoolgreep e.d.).
Na wat rondkijken lijkt een statieventas momenteel de beste papieren te hebben en de minste papieren te kosten
Ik doe momenteel ook al het meeste met een schouderstatief en een Tamron 200-400 die het beste te omschrijven is als 'Tammygun'. Nog geen last met autoriteiten gehad maar dat kan er ook mee te maken hebben dat ik nagenoeg alleen in natuurgebieden te vinden ben.quote:Op donderdag 31 december 2009 12:42 schreef kvdv het volgende:
Sok, het is slechts een kwestie van tijd voor je opgepakt wordt met je riflecam
Ikzelf heb het lef niet gehad om destijds met m'n photosnipertje de deur uit te stappen...ik ging gewoon uit de raam zitten aimenverkocht overigens.
Ja. In mijn ervaring wel in ieder geval.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:57 schreef Visitor.Q het volgende:
Is een aparte kleine draagtas voor alleen de camera niet handiger?
Zelf heb ik sinds bijna een jaar deze: http://www.vanguardworld.(...)detail-1-1-4-34.htmlquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:57 schreef Visitor.Q het volgende:
Kickje.
Ik zoek een tas voor mijn camera (Canon 500D) en een 15.4" laptop. Ik heb wat zaken op een rijtje gezet:
Je hebt ook de Naneu alpha en Bravo, zien er stukken beter uit met ruimte voor een laptopquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:57 schreef Visitor.Q het volgende:
Kickje.
Ik zoek een tas voor mijn camera (Canon 500D) en een 15.4" laptop. Ik heb wat zaken op een rijtje gezet:
• Moet de camera en laptop kunnen bevatten, plus wat kleine dingen voor tijdens bv een vliegreis of dagwandeling (boekje, fles, eten), of gewoon voor thuis/tussendoor. Formaat handbagage.
• Ik denk dat voor wandelingen een rugzak het handigst is qua draaggemak, maar met een schoudertas heb je je camera eerder te pakken. Ervaringen? Ik denk dat ik altijd nog een compact camera oid meeneem om snel kiekjes te maken, de SLR gebruik ik dan alleen op bijzondere momenten.
• Ik denk niet dat ik een statief mee ga nemen op dergelijke reizen. Ik heb voorlopig alleen een body+1 lens (kitlens 18-55mm)
Wat me wel aardig lijkt is de Tamrac adventure series, bv:
[ afbeelding ]
Maar ook de Naneubags adventure series zien er aardig uit (minder hip, past wel veel in):
[ afbeelding ]
Crumpler:
[ afbeelding ]
Wat ik dus wil horen: ervaringen en suggesties om ook mee te nemen in de overweging. Is bij dit soort tassen de body op te bergen met lens erop gemonteerd (ik ga hem niet elke keer loshalen)? Is het niet raar dat lenzen+body onderin de tas zitten? Krijg je er inderdaad nog een 0,5l of 1,0l fles water bij in? Is een aparte kleine draagtas voor alleen de camera niet handiger?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |