abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 april 2009 @ 11:10:21 #102
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_67944206
Goed topic wel.
Ik ga naar huis.
  zondag 12 april 2009 @ 11:41:34 #103
123757 Vieze_Freddy
ok vieze freddy is aandeburt
pi_67944725
ik heb me kostelijk vermaakt bij het verneuken veranderen van het onderwerp.

Ik mis alleen de eind conclusie en dat vind ik wel een beetje jammer.
Aan de ene kant begrijp ik maar al te goed waarom je iets van je zelf aan de muur zou hangen (of het nou mooi is of niet), maar aan de andere kant zou ik ook eerder gaan voor iets moois en dat af is.

Al moet ik zeggen dat ik hier ook wel wat photoshop zooi aan de muur heb hangen. HDR krijg ik nog steeds niet uit 1 shot met mijn camera

@xebrozius
Haal ajb dat vlasbaardje van je gezicht, dat ziet er echt niet uit man. Of ben je aan het sparen voor de volle baard?
Staat te spacen, maar ik ben niet van Star Trek
  zondag 12 april 2009 @ 12:05:45 #104
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_67945239
quote:
Op zondag 12 april 2009 11:41 schreef Vieze_Freddy het volgende:
Ik mis alleen de eind conclusie en dat vind ik wel een beetje jammer.
Waarom zou je überhaupt iets fotograferen als er wsl al ergens een 'betere' plaat van is ? Een van de redenen dat mensen fotograferen en afdrukken is omdat ze het gevoel wat ze door de zoeker kregen terug kunnen krijgen (bovendien is bijna elke foto die groot wordt afgedrukt door de photoshop heen gegaan).

Mocht Xebro het wel begrijpen (kan haast niet) dan was zijn gepijpzeik een verzameling zielige verhaaltjes waar best af en toe tegenin mag worden gegaan. Ik heb heerlijk geslapen overigens.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zondag 12 april 2009 @ 12:08:30 #105
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_67945290
quote:
Op zondag 12 april 2009 11:41 schreef Vieze_Freddy het volgende:
@xebrozius
Of ben je aan het sparen voor de volle baard?
  zondag 12 april 2009 @ 12:13:23 #106
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_67945411
quote:
Op zondag 12 april 2009 12:05 schreef elcastel het volgende:

[..]

Waarom zou je überhaupt iets fotograferen als er wsl al ergens een 'betere' plaat van is ? Een van de redenen dat mensen fotograferen en afdrukken is omdat ze het gevoel wat ze door de zoeker kregen terug kunnen krijgen (bovendien is bijna elke foto die groot wordt afgedrukt door de photoshop heen gegaan).

Mocht Xebro het wel begrijpen (kan haast niet) dan was zijn gepijpzeik een verzameling zielige verhaaltjes waar best af en toe tegenin mag worden gegaan. Ik heb heerlijk geslapen overigens.
Ik heb helemaal niets aan de muur hangen hier in huis, behalve een paar schilderijen gemaakt door een ander omdat ik die per definitie mooier vind dan een of andere foto gemaakt door mijzelf. Laat anderen maar lekker creatief zijn, dan kan ik er mee pochen dat ik het bezit (ja zo steekt het leven in elkaar, ik ben ook maar een mens).

Overigens heb ik de schilderijen ook aan de muur hangen om te laten zien dat ik a.) kunst kan betalen b.) ik laat zien dat ik kunst waardeer c.)mensen zien dat ik beschik over een 'oog' voor kunst d.) een lege muur iets te klinisch vind.
  zondag 12 april 2009 @ 12:22:02 #107
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_67945628
quote:
Op zondag 12 april 2009 12:13 schreef Xebrozius het volgende:
Ik heb helemaal niets aan de muur hangen hier in huis, behalve een paar schilderijen gemaakt door een ander omdat ik die per definitie mooier vind dan een of andere foto gemaakt door mijzelf. Laat anderen maar lekker creatief zijn, dan kan ik er mee pochen dat ik het bezit (ja zo simpel werkt het).
Dat bedoel ik dus met het niet in een ander kunnen verplaatsen. Voor het gros van de fotografen geldt dat ze acceptabele plaatjes schieten en dan hun eigen werk verkiezen boven dat van een ander, dat jij dat niet kunt maakt het geen norm voor een ander.

Een vriend van me is timmerman en maakt zijn eigen meubels; het scheelt hem geen geld, het wordt er niet altijd mooier op (voor bv een Xebro), maar voor hem heeft het absolute meerwaarde. Hetzelfde met foto's, hoeveel mensen hangen hun eigen werk niet op ? Ik heb hier ook werk van een ander hangen, maar een eigen foto is en blijft van meerwaarde (en is niet zoals je vannacht stelde dat je het ophangt om je bezoek te prikkelen of whatsoever .. (en nee dat is geen maatschappelijke illusie)).

Dit moet duidelijk genoeg zijn zo.
(zou je zeggen)
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  FOK!fotograaf zondag 12 april 2009 @ 12:31:56 #108
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_67945898
whohohoho...

edit:
ik wilde hem opschonen.. Dat bleek niet echt mogelijk met al deze teringzooi.

Mocht de TS nog geen bevredigende PS hebben, is deze vrij een nieuw topic te openen.

[ Bericht 89% gewijzigd door Xilantof op 12-04-2009 12:37:35 ]
Xilantof Flickrt
foto-nerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')