abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67944749
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 17:37 schreef Oxymoron het volgende:
Hoe kan het toch zijn, dat ik, als autist, toch zo weinig herken in dit topic?
Het is net alsof, jullie het hebben over iets anders, wat maar zijdelings met mijn eigen problemen te maken heeft.
Ik vind dat, moeilijk te vatten.
ik heb ooit eens gelezen dat asperge een hogere vorm van autisme is. misschien dat het daar aan kan liggen?
pi_67944827
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 15:53 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Op sociale vaardigheden loop ik ook vast. Oppervlakkig contact dat gaat mij goed af. Maar zodra het ingewikkelder wordt lukt het mij niet meer. En dat is erg lastig zeker als het om werk gaat.
Gewoon samenwerken en praten met collega's gaat prima. Alleen soms reageer ik niet zoals het hoort en dat wordt mij dan gelijk aangerekend.

Waarom en waarvoor krijg je preceis begeleiding eigenlijk?
ja, precies! daarom zei iemand tegen me dat ik vertegenwoordiger moest worden.

de begeleiding weet ik niet precies. het is volgens mij iets als: accepteren en ermee leren omgaan, oid. maargoed, gelukkig is er nog geen officiele diagnose vastgesteld. ik wacht gewoon rustig af.
pi_67945525
quote:
Op zondag 12 april 2009 11:46 schreef blessed19 het volgende:

[..]

ja, precies! daarom zei iemand tegen me dat ik vertegenwoordiger moest worden.

de begeleiding weet ik niet precies. het is volgens mij iets als: accepteren en ermee leren omgaan, oid. maargoed, gelukkig is er nog geen officiele diagnose vastgesteld. ik wacht gewoon rustig af.
Lijkt me leuk een vertegenwoordiger met ASS.

Spannend.

Ik moet ook afwachten wat er uit die testen naar voren komt.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_67946977
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 17:37 schreef Oxymoron het volgende:
Hoe kan het toch zijn, dat ik, als autist, toch zo weinig herken in dit topic?
Het is net alsof, jullie het hebben over iets anders, wat maar zijdelings met mijn eigen problemen te maken heeft.
Ik vind dat, moeilijk te vatten.
Dan draai je misschien zonder veel moeite redelijk tot goed mee in de gewone wereld, met bijvoorbeeld een vriendengroep, uitgaan zonder dat je last krijgt van prikkels etc. Ik herken ook niet zo veel, alleen volledig betaald werk is mij niet gegund. Autistisch denken zegt mij al helemaal weinig.
  zondag 12 april 2009 @ 13:33:11 #30
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_67947355
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:15 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Dan draai je misschien zonder veel moeite redelijk tot goed mee in de gewone wereld, met bijvoorbeeld een vriendengroep, uitgaan zonder dat je last krijgt van prikkels etc. Ik herken ook niet zo veel, alleen volledig betaald werk is mij niet gegund. Autistisch denken zegt mij al helemaal weinig.
Nou nee. Het punt, is juist, dat ik in een 24-uurs begeleide instelling woon, dagbesteding heb (en dat is iets anders dan werk)! Geen vrienden, nog nooit ben, uitgegaan etc.

Juist de dingen die de mensen in dit topic dwars zitten, daar kom ik, nooit aan toe. Het is al een heel gevecht om de dag, door te komen. Laat staan dat ik ga solliciteren voor een baan, me druk maak om vrienden of uitgaan, of een relatie heb. Ik heb juist wél een autistische (gefragmenteerde) dekstijl, dat maakt het leven zo lastig.

Aan de, andere kant ben ik ook blij dat veel dingen '''aan me voorbij gaan''. Ergens benijd ik jullie, ergens anders, ben ik blij in mijn eigen, kleine, beschermde wereld te zitten.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  zondag 12 april 2009 @ 14:19:45 #31
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_67948578
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:33 schreef Oxymoron het volgende:

[..]

Nou nee. Het punt, is juist, dat ik in een 24-uurs begeleide instelling woon, dagbesteding heb (en dat is iets anders dan werk)! Geen vrienden, nog nooit ben, uitgegaan etc.

Juist de dingen die de mensen in dit topic dwars zitten, daar kom ik, nooit aan toe. Het is al een heel gevecht om de dag, door te komen. Laat staan dat ik ga solliciteren voor een baan, me druk maak om vrienden of uitgaan, of een relatie heb. Ik heb juist wél een autistische (gefragmenteerde) dekstijl, dat maakt het leven zo lastig.

Aan de, andere kant ben ik ook blij dat veel dingen '''aan me voorbij gaan''. Ergens benijd ik jullie, ergens anders, ben ik blij in mijn eigen, kleine, beschermde wereld te zitten.
Dat geld denk ik voor iedereen
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_67948728
quote:
Op zondag 12 april 2009 12:17 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Lijkt me leuk een vertegenwoordiger met ASS.

Spannend.

Ik moet ook afwachten wat er uit die testen naar voren komt.
wanneer krijg jij iets te horen?
pi_67955517
TVP

ps: Re zou de link naar mijn website in de OP mogen?
pi_67964077
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:25 schreef blessed19 het volgende:

[..]

wanneer krijg jij iets te horen?
13 mei
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  zondag 12 april 2009 @ 23:36:59 #35
262 Re
Kiss & Swallow
pi_67964806
quote:
Op zondag 12 april 2009 18:20 schreef Logician het volgende:
TVP

ps: Re zou de link naar mijn website in de OP mogen?
ja natuurlijk... moet de OP toch al wat aanpassen met wat links uit het vorige topic, maar iemand moet het dan in de wiki zetten oid
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_67965369
Er waren plannen voor een meet. Zijn er nog mensen die interesse hebben in een meet? Zo ja wanneer?
Ik dacht zelf aan 9 mei. Dezelfde locatie als Black_Tulip voorstelde.
14 SHADES OF GREY
  maandag 13 april 2009 @ 10:38:27 #37
262 Re
Kiss & Swallow
pi_67970283
Een nieuwe OP, linkjes gecontroleerd, extra informatie toegevoegd, elke input wordt gewaardeerd
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_67979956
quote:
Op zondag 12 april 2009 23:36 schreef Re het volgende:

[..]

ja natuurlijk... moet de OP toch al wat aanpassen met wat links uit het vorige topic, maar iemand moet het dan in de wiki zetten oid
Thx!
pi_67979965
quote:
Op zondag 12 april 2009 23:53 schreef tijnbrein het volgende:
Er waren plannen voor een meet. Zijn er nog mensen die interesse hebben in een meet? Zo ja wanneer?
Ik dacht zelf aan 9 mei. Dezelfde locatie als Black_Tulip voorstelde.
Dat lijkt me wel leuk
pi_67980081
quote:
Op maandag 13 april 2009 17:14 schreef Logician het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel leuk
De opzet waarvoor BT had gekozen was afspreken ergens in Utrecht met een klein groepje van ongeveer 6 personen.

Op zich zou ik geen problemen hebben met een grotere groep. Maar dan wordt het wel minder persoonlijk.
14 SHADES OF GREY
pi_67981116
quote:
Op maandag 13 april 2009 17:18 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

De opzet waarvoor BT had gekozen was afspreken ergens in Utrecht met een klein groepje van ongeveer 6 personen.

Op zich zou ik geen problemen hebben met een grotere groep. Maar dan wordt het wel minder persoonlijk.
op hoeveel zitten jullie dan op het moment? heb ook wel intresse.
pi_67981250
quote:
Op maandag 13 april 2009 17:59 schreef blessed19 het volgende:

[..]

op hoeveel zitten jullie dan op het moment? heb ook wel intresse.
Geen idee eigenlijk.
Er was een aantal weken geleden een meet gepland maar die is niet doorgegaan wegens gebrek aan belangstelling.

Maar volgens mij hebben er ongeveer 5 a 6 mensen interesse.
14 SHADES OF GREY
pi_67983308
Okay als er teveel mensen voor jullie zijn kom ik gewoon niet

Zo wel lijkt het me wel eens leuk.. maar is natuurlijk ook maar net afwachten of dat lukt qua data etc..
pi_67984316
quote:
Op maandag 13 april 2009 19:29 schreef Logician het volgende:

Zo wel lijkt het me wel eens leuk.. maar is natuurlijk ook maar net afwachten of dat lukt qua data etc..
Ik vind 9 mei wel een goede datum. Nu maar kijken of er meer mensen kunnen.
14 SHADES OF GREY
pi_67985186
quote:
Op maandag 13 april 2009 19:29 schreef Logician het volgende:

organiseren we een eigen meet!
pi_67985585
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:36 schreef blessed19 het volgende:

[..]

organiseren we een eigen meet!
Ja lekker autistisch iedereen zijn eigen meet.
14 SHADES OF GREY
pi_68001687
Afgelopen week in dagdienst gewerkt en deze week moet ik weer 's avonds werken. Ik merk het gelijk ik heb totaal geen zin om te gaan werken of iets anders te gaan doen.
Ik zoek werk maar ik kan niks vinden en dat maakt mij zeer moedeloos. Ik word er gek van. Ik ben het hele circus zat ik wil gewoon aan het werk.
14 SHADES OF GREY
pi_68002246
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:20 schreef tijnbrein het volgende:
Afgelopen week in dagdienst gewerkt en deze week moet ik weer 's avonds werken. Ik merk het gelijk ik heb totaal geen zin om te gaan werken of iets anders te gaan doen.
Ik zoek werk maar ik kan niks vinden en dat maakt mij zeer moedeloos. Ik word er gek van. Ik ben het hele circus zat ik wil gewoon aan het werk.
Ik begrijp je gevoelens, ze zijn herkenbaar. Probeer moed te houden.

Je bent nog jong, ik hoop dat het je echt lukt om 1 van beide banen te bemachtigen.

Maar ja, breek me de bek niet open. Ik haat de arbeidsmarkt, omdat die niet eerlijk werkt.
pi_68002417
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:36 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik begrijp je gevoelens, ze zijn herkenbaar. Probeer moed te houden.

Je bent nog jong, ik hoop dat het je echt lukt om 1 van beide banen te bemachtigen.

Maar ja, breek me de bek niet open. Ik haat de arbeidsmarkt, omdat die niet eerlijk werkt.
Ik probeer moet te houden maar dat lukt steeds moeilijker.
Morgen het tweede deel van het onderzoek. Ik mag morgen allemaal leuke testjes maken.
Verder heb ik donderdag een sollicitatiegesprek. En daar maak ik waarschijnlijk wel kans op die baan en dat is toch tijdelijk dus dat zou mooi zijn.
14 SHADES OF GREY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')