Uitkeringen tellen gewoon mee bij het toetsingsinkomen.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:01 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Bedankt .. het belastbare loon dus?
Dat zal wel zijn dat het niet mee teltwaarschijnlijk wel maarja.
Ik weet het nog steeds niet zekerik lees het wel een andere keer wat beter door dan maar.
Oke bedankt.quote:Op woensdag 29 april 2009 16:55 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Uitkeringen tellen gewoon mee bij het toetsingsinkomen.
Je hebt in juli recht op een belastingvoordeel van 350 euro netto wegens arbeidsongeschiktheid. Daarnaast is er de Jonggehandicaptenkorting. Bruto Wajong is 75 procent van het (bruto) minimumloon, met een krantenwijkje kun je dit nog iets ophogen.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:39 schreef ScarFace- het volgende:
Even een vraagje.
Hoort geld verkregen door een wajong uitkering ook bij toetsinkomen(wat ze bij de zorgtoeslag willen weten)?
Zal wel hetzelfde zijn als bij andere uitkeringen, geen idee of dat er nu wel of niet bij hoort.
Er was toch ook iets met korting op de zorg ivm wajong of ben ik nu in de war![]()
Ze moeten eigenlijk de wajong boven het minimum loon doen ipv eronder.
Je hebt immers extra kosten als je het vergelijkt met iemand zonder psychische problemen(die ook werkloos zou zijn)
Ingewikkelde regelingen allemaal
Heb ik ook altijd. Dan weet ik op dat moment niks te vragen, en een tijdje later weet ik zat vragen maar dan kan ik ze niet stellenquote:Op woensdag 29 april 2009 19:26 schreef tijnbrein het volgende:
Gisteren ben ik ga nadenken na een opmerking van een collega over zijn sollicitatiegesprek.
Tijdens een sollicitatiegesprek krijg ik zo veel informatie te verwerken dat ik aan het eind van het gesprek geen vragen meer op omdat ik alle informatie nog moet verwerken die ik gekregen heb.
Wat kan ik hier aan doen om dit te veranderen?
Wat kan je er aan doen omdat te voorkomen?quote:Op woensdag 29 april 2009 21:52 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Heb ik ook altijd. Dan weet ik op dat moment niks te vragen, en een tijdje later weet ik zat vragen maar dan kan ik ze niet stellen
van tevoren op een papiertje wat vragen schrijvenquote:Op woensdag 29 april 2009 21:56 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Wat kan je er aan doen omdat te voorkomen?
Geen idee.quote:Op woensdag 29 april 2009 21:56 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Wat kan je er aan doen omdat te voorkomen?
Dat is een goed idee.quote:Op woensdag 29 april 2009 22:19 schreef Re het volgende:
[..]
van tevoren op een papiertje wat vragen schrijven
Bedankt nogmaalsquote:Op woensdag 29 april 2009 20:51 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Je hebt in juli recht op een belastingvoordeel van 350 euro netto wegens arbeidsongeschiktheid. Daarnaast is er de Jonggehandicaptenkorting. Bruto Wajong is 75 procent van het (bruto) minimumloon, met een krantenwijkje kun je dit nog iets ophogen.
Dat is wel minder prettig, past zeker bij autisme. Wat je beschrijft, klinkt als een teken van overprikkeling. Oude prikkels (in dit geval informatie) nog moeten verwerken terwijl je alweer nieuwe prikkels/informatie krijgt.quote:Op woensdag 29 april 2009 22:47 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat is een goed idee.![]()
Dat ga ik ook doen als ik de volgende keer naar mijn psycholoog ga. Want daar gebeurd hetzelfde.![]()
Ik hoop alleen dat het werkt.
Dat belastingvoordeel is er omdat wij de pech hebben geen of weinig arbeidskorting op te kunnen bouwen. Het belastingvoordeel is meestal al verwerkt in de Wajong-uitkering. Wel moet je er melding van maken bij de belastingaangifte, anders moet je een bedrag terugbetalen.quote:Op woensdag 29 april 2009 22:58 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Bedankt nogmaals![]()
De jonggehandicaptenkorting daar weet ik van dit is te verrekenen met de werkgever(of het uwv zou dit ook kunnen doen).
Dat belasting voordeel daar wist ik niet vanaf.
Ik krijg de wajong uitkering geen idee hoe hoog het is nog, maximaal die 75 procent dat wist ik idd.
Moet ik dat nog aanvragen het belasting voordeel?
Oke.quote:Op woensdag 29 april 2009 23:05 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dat belastingvoordeel is er omdat wij de pech hebben geen of weinig arbeidskorting op te kunnen bouwen. Het belastingvoordeel is meestal al verwerkt in de Wajong-uitkering. Wel moet je er melding van maken bij de belastingaangifte, anders moet je een bedrag terugbetalen.
Als je voor het eerst Wajong-uitkering krijgt, heb je er meestal recht op met een jaar terugwerkende kracht. Verwacht hier niet te veel van, door huur- en zorgtoeslag is het bedrag netto aanzienlijk minder hoog.
Denk dat wel meer mensen dat hebben, idd van te voren wat opschrijven, en eerlijk zeggen dat je even wat tijd wil om na te denken over alles wat gezegd is.quote:Op woensdag 29 april 2009 19:26 schreef tijnbrein het volgende:
Gisteren ben ik ga nadenken na een opmerking van een collega over zijn sollicitatiegesprek.
Tijdens een sollicitatiegesprek krijg ik zo veel informatie te verwerken dat ik aan het eind van het gesprek geen vragen meer op omdat ik alle informatie nog moet verwerken die ik gekregen heb.
Wat kan ik hier aan doen om dit te veranderen?
Dat laatste is inderdaad een goed idee.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:34 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Denk dat wel meer mensen dat hebben, idd van te voren wat opschrijven, en eerlijk zeggen dat je even wat tijd wil om na te denken over alles wat gezegd is.
Ja, nietsquote:
Ja naar een festivalletje van een plaatsenlijk poppodium geweest.quote:
quote:Op woensdag 29 april 2009 23:18 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Oke.
Ik ben nog niet zo lang 18 dat jaar zit er waarschijnlijk niet in. Bedankt voor de informatie![]()
Vind wel dat de wajong eigenlijk boven minimum zou moeten liggen voor mensen met asperger iig.
We zijn niet zo praktijk gericht en kunnen dus niet zo goed het huis onderhouden(ik noem maar wattja)
Ik heb een diagnose idd. WMO heb ik nog nooit van gehoord? begeleid wonenquote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:51 schreef Exoteria het volgende:
[..]
Daar heb je toch andere voorzieningen voor om dat op te vangen. (via WMO is er van alles als je ene diagnose hebt)
Daarnaast vind ik het een beetje vbooruitlopend op de zaken om te denken dat je per definitie geen goede baan zou kunnen hebben/krijgen met asperger of andere autisme aanverwante stoornis.
Wat ik ook apart vind is dat je alleen recht hebt op de Wajong uitkering als je op tijd je diagnose krijgt.
Als je eerst een aantal jaren van het kastje naar de muur wordt gestuurd en pas op latere leeftijd eindelijk een diagnose krijgt ben je zuur.
Als jij gewoon zelfstandig wil wonen, maar als struikelblok bv het huishouden ziet...quote:Op zondag 3 mei 2009 14:39 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Ik heb een diagnose idd. WMO heb ik nog nooit van gehoord? begeleid wonenzegt google...
Ik zeg niet dat ik geen baan ga vinden, het is wel lastiger, maar over werk heb ik het niet gehad dacht ik, maakt ook niet uit.
quote:Martin van der Meer - Voel wat ik voel voor jou…
Jouw leven is bijzonder, soms verward,
De wereld oordeelt meestal spijkerhard,
In andere ogen ben jij heel apart,
Voel wat ik voel voor jou.
Soms kan jouw wereld kort de mijne zijn
Iets samen delen is ontzettend fijn
Uniek, gescheiden door die starre lijn
Voel wat ik voel voor jou.
Ik weet jij bent een heel bijzonder kind
Autisme is een diepe wond
En jij die telkens weer de strijd aanbindt,
Met een wereld die je niet doorgrond.
Als iemand openstaat voor wat jij voelt
Zou snappen dat jij het zo goed bedoelt
Dat jouw beperking je steeds hersenspoelt
Dan voelt hij wat van jou
Jij bent mijn kind, uniek en wonderbaar
Jouw wereld zal de mijne zijn.
Soms heftig, soms volstrekt onhandelbaar
Maar geen beperking krijgt ons klein.
Als ,s morgens vroeg de nieuwe dag begint
Voel ik jouw warmte, mijn bijzonder kind
Voelen wij vaak een harde tegenwind
’k hou mateloos van jou.
’k hou mateloos van jou.
Goeie tekstquote:Op zondag 3 mei 2009 14:44 schreef littledrummergirl het volgende:
ik zag op de blog van paul de leeuw een lief liedje van een vader van een autistisch kindje staan. Ik dachtmisschien wel leuk voor hier!
het word gezongen op de melodie van make you feel my love, van adele
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |