Zeker. Een baan krijgen is vers 1. Een baan houden is veel moeilijker.quote:Op zaterdag 11 april 2009 12:23 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Ik hoop dat het deze keer wel lukt.
Dat klopt inderdaad. Een baan vinden is al moeilijk een baan behouden nog moeilijker.quote:Op zaterdag 11 april 2009 12:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zeker. Een baan krijgen is vers 1. Een baan houden is veel moeilijker.
Maar ik weet niet of je handicap, die nog niet bevestigt is, je opbrak in je vorige banen.
Zou jij of iemand anders dat willen doen? Alsjeblieft.quote:
quote:Op zaterdag 11 april 2009 12:24 schreef EchtGaaf het volgende:
tvp
Welkom hier.quote:Op zaterdag 11 april 2009 13:10 schreef blessed19 het volgende:
ik koekeloer hier ook eens mee, omdat iemand van de ggz bij mij asperger verschijnselen ziet.
dat monoloog-dialoog verhaal herken ik erg goed! ook dat communicatief verdoezelen is bij mij ook erg herkenbaar. ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar mijn scriptie deed ik erg lang over. ik kon gewoon niet meer schrijven dan een half a4'tje per dag, omdat ik helemaal vol liep en niks wist te schijven/goed te keuren, terwijl ik het wel allemaal in mijn kop heb! erg vreemd.quote:Op zaterdag 11 april 2009 13:23 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Welkom hier.
Wat vind jij daar zelf van? Herken je dat ook bij jezelf?
Ja dat is inderdaad een afbeelding van DT.quote:Op zaterdag 11 april 2009 14:05 schreef blessed19 het volgende:
[..]
dat monoloog-dialoog verhaal herken ik erg goed! ook dat communicatief verdoezelen is bij mij ook erg herkenbaar. ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar mijn scriptie deed ik erg lang over. ik kon gewoon niet meer schrijven dan een half a4'tje per dag, omdat ik helemaal vol liep en niks wist te schijven/goed te keuren, terwijl ik het wel allemaal in mijn kop heb! erg vreemd.
ik heb voornamelijk in de horeca/catering gewerkt, maar grote druktes kan ik niet hebben wat wel erg jammer is, aangezien ik wel graag naar festivals ga.
hoe zit het eigenlijk bij jou?
trouwens: is dat niet een DT afbeelding als avatar?
aha! hier ook een DT en nog meer priegel metal/jazz fan!quote:Op zaterdag 11 april 2009 14:15 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja dat is inderdaad een afbeelding van DT.![]()
Ik word momenteel getest op autisme.
Er zijn een aantal dingen waar ik problemen mee heb in mijn leven.Moeite met sociale interactie. Alles op sociaal gebied kost mij veel moeite en energie. Veel dingen begrijp ik niet of nauwelijks. Moeite met mijn gevoelens uitten. Ik kan moeilijk praten met andere over mijn gevoelens en ik heb moeite met die gevoelens te verwoorden.
Ik ga wel naar festivals toe maar het is wel vermoeiend. Zo lang ik mijn eigen ding kan doen tijdens een festival dan gaat het prima. Vorig jaar voor het eerst naar Wacken geweest en dat was een geweldige ervaring.
Ga je dit jaar nog naar Graspop en/of Wacken toe? Beide festivals hebben zo hun voor- en nadelen.quote:Op zaterdag 11 april 2009 14:35 schreef blessed19 het volgende:
[..]
aha! hier ook een DT en nog meer priegel metal/jazz fan!
ik heb inmiddels al 2 gesprekken gehad en ik ben op de lijst gezegt voor persoonlijke begeleiding. wat dat mag inhouden weet ik niet, ben benieuwd! het zal echter wel Juni worden, eer ik zo'n persoon krijg.
introvert is het grote boze woord wat mij overal achtgervolgt. gelukkig heb ik een vriendin die het nu al een kleine 2,5 jaar heeft kunnen uithouden met mij, plus zijn er plannen om te gaan samenwonen! helemaal blij!
Verder herken ik beide punten die je opgenoemd hebt. festivals zijn gaaf, maar ook erg slopend! ben overigens al 6 keer naar wacken geweest... vorig jaar was ik naar graspop en dat was me meer bevallen. er was veel meer ruimte en voorzieningen zodat ik de drukte minder merkte dan bij wacken.
DT komt op graspop...quote:Op zaterdag 11 april 2009 15:10 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ga je dit jaar nog naar Graspop en/of Wacken toe? Beide festivals hebben zo hun voor- en nadelen.
Ik zie Graspop vooral als een festival waar je naartoe gaat voor de bands en Wacken als een festival voor de beleving er omheen.
DT is een van mij favoriete bands. Ik kijk nu al uit naar het nieuwe album.
Wat verwacht je van die begeleiding? Heb je werk of ga je nog naar school?
Dat weet dat DT op Graspop komt.quote:Op zaterdag 11 april 2009 15:16 schreef blessed19 het volgende:
[..]
DT komt op graspop...![]()
maar vrienden van me hebben me meegevraagd naar hellfest, denk dat ik daar wel naartoe ga. DT's laatste 2 albums vond ik eerlijk gezegd erg bout.maar ben wel benieuwd wat ze gaan doen!
Ik heb wle werk, maar nooit vast. heb ooit eens 3 jaar gewerkt bij 1 bedrijf, maar daar werkte ik bijna alleen maar alleen in de banqueting (het hele team had ieder zo zijn afdeling). Maar ik werk nu tot sept. dan maar kijken wat ik dan wel wil. heb trouwens een gesprek met het CWI voor een werk/intresse/capaciteiten test. ben benieuwd wat daaruit komt.
horeca/catering en regelmatig ergens anders terrecht komen... hm, ja, het gaat meestal om de sociale vaardigheden.quote:Op zaterdag 11 april 2009 15:27 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat weet dat DT op Graspop komt.![]()
Ik vind de laatste albums wel goed. Zeker de teksten van sommige nummers. Op het nieuwe album sluit Mike zijn AA-suite af. En daar ben ik zeer benieuwd naar.
Dit is trouwens wel heel erg offtopic.![]()
Mijn loopbaan is ook niet wat het zou moeten zijn. Tot het einde van deze maand heb ik nog werk en daarna is het onzeker. In november vorig jaar ben ik ontslagen bij een nieuwe baan. Omdat ik volgens hun niet geschikt was voor die functie. Hier speelt mijn moeite met sociale interactie een rol bij.
Eigenlijk heeft dat mijn hele leven al voor problemen gezorgd.
Gelukkig dat ik daarom ook nu getest word op autisme.
Ben jij ook getest op autisme? Zou je dat willen?
Op sociale vaardigheden loop ik ook vast. Oppervlakkig contact dat gaat mij goed af. Maar zodra het ingewikkelder wordt lukt het mij niet meer. En dat is erg lastig zeker als het om werk gaat.quote:Op zaterdag 11 april 2009 15:39 schreef blessed19 het volgende:
[..]
horeca/catering en regelmatig ergens anders terrecht komen... hm, ja, het gaat meestal om de sociale vaardigheden.
mijn ouders komen nog aan de beurt. ben benieuwd wat eruit gaat komen. ik denk echter wel dat het persoon van de ggz wel overtuigd is, mede doordat ik begeleiding krijg. het verdere hoe en wat weet ik niet, in eind mei komen er pas weer gesprekken.
Klassiek(er) autisme versus asperger?quote:Op zaterdag 11 april 2009 17:37 schreef Oxymoron het volgende:
Hoe kan het toch zijn, dat ik, als autist, toch zo weinig herken in dit topic?
Het is net alsof, jullie het hebben over iets anders, wat maar zijdelings met mijn eigen problemen te maken heeft.![]()
Ik vind dat, moeilijk te vatten.
quote:Op zaterdag 11 april 2009 14:35 schreef blessed19 het volgende:
[..]
aha! hier ook een DT en nog meer priegel metal/jazz fan!
ik heb inmiddels al 2 gesprekken gehad en ik ben op de lijst gezegt voor persoonlijke begeleiding. wat dat mag inhouden weet ik niet, ben benieuwd! het zal echter wel Juni worden, eer ik zo'n persoon krijg.
introvert is het grote boze woord wat mij overal achtgervolgt. gelukkig heb ik een vriendin die het nu al een kleine 2,5 jaar heeft kunnen uithouden met mij, plus zijn er plannen om te gaan samenwonen! helemaal blij!
Verder herken ik beide punten die je opgenoemd hebt. festivals zijn gaaf, maar ook erg slopend! ben overigens al 6 keer naar wacken geweest... vorig jaar was ik naar graspop en dat was me meer bevallen. er was veel meer ruimte en voorzieningen zodat ik de drukte minder merkte dan bij wacken.
Hoe ben je bij de GGZ terecht gekomen?quote:Op zaterdag 11 april 2009 14:05 schreef blessed19 het volgende:
[..]
dat monoloog-dialoog verhaal herken ik erg goed! ook dat communicatief verdoezelen is bij mij ook erg herkenbaar. ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar mijn scriptie deed ik erg lang over. ik kon gewoon niet meer schrijven dan een half a4'tje per dag, omdat ik helemaal vol liep en niks wist te schijven/goed te keuren, terwijl ik het wel allemaal in mijn kop heb! erg vreemd.
ik heb voornamelijk in de horeca/catering gewerkt, maar grote druktes kan ik niet hebben wat wel erg jammer is, aangezien ik wel graag naar festivals ga.
hoe zit het eigenlijk bij jou?
trouwens: is dat niet een DT afbeelding als avatar?
had een verwijzing gekregen van de huisarts naar iemand die de psychologische klachten van hem overneemt. na 2 gesprekken heeft hij me doorverwezen naar de ggz. bij de ggz heb ik na 2 gesprekken te horen gekregen dat ze vermoeden dat ik autisme heb en dat er een gesprek met mijn ouders nog moet volgen. dat is half/eind mei. Ik heb ben nu ook voor op de wachtlijst gezegt voor persoonlijke begeleiding/choach, naar verwachting gaat das pas eind juni in.quote:Op zondag 12 april 2009 01:00 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
[..]
Hoe ben je bij de GGZ terecht gekomen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |