abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 april 2002 @ 18:38:54 #1
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_3764073
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  maandag 8 april 2002 @ 19:25:38 #2
21054 -DEVON-
bedorven waar_
pi_3764414
Duidelijk Jantien!
  maandag 8 april 2002 @ 19:26:23 #3
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_3764417
George!
  maandag 8 april 2002 @ 19:30:36 #4
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_3764456
Van links naar rechts: George, Jantien en John.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_3764522
quote:
Op maandag 08 april 2002 17:01 schreef Eye het volgende:
ow ja! hoe ging dat ook al weer?
Kijk hier maar eens:

Wie is de Mol - part 2

En dan ergens onderaan staat mijn post. Die maakte ik om 15:44 op de vrijdag, dus de middag dat 's avonds de ontknoping op tv was. En op de volgende pagina leg ik nog meer uit waarom Nico de mol wel moet zijn.

Wel grappig om te zien dat ik daarmee mensen aan het twijfelen bracht, maar dat sommigen toch hardnekkig bleven volhouden dat het Sigrid of Yvonne moest zijn.

Sex is like Nokia: Connecting People
  maandag 8 april 2002 @ 19:40:30 #6
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_3764532
Ik wilde nog even op Tom_Tom_ reageren, met name op de veronderstelling dat de mol zich het meest afzijdig houdt van de groep. Als je dat zo is, komt George toch het meest in aanmerking, dacht ik zo. Type 'leuke, grappige jongen', iedereen vindt hem aardig, maar niemand heeft echt een band met hem. Prachtige mol dus!

Ik ben het er ook niet mee eens dat George door montage o.i.d. naar voren wordt geschoven als mol. Tot aflevering 9 juist helemaal niet! George deed zijn best; George zette zich over zijn hoogtevrees heen; George ging voor het geld, enz. enz.
Pas als je de serie ook fanatiek op internet volgde (en dan bedoel ik buiten de officiele site om) zag je George als potentiele mol.

Jantien kan het n.m.m. nog steeds niet zijn. John of George dus, maar sinds afgelopen vrijdag staat George bij mij toch echt bovenaan.
En als hij het niet is, moet hij maar winnen.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 8 april 2002 @ 19:49:48 #7
1986 Jane
pi_3764605
quote:
Op maandag 08 april 2002 19:39 schreef CJ het volgende:

Kijk hier maar eens:

Wie is de Mol - part 2

Leuk om weer eens door te lezen.

Tja, ik schreef dat ik een wijze les geleerd had, namelijk dat ik altijd om mijn eerste gevoel af moet gaan.... Maar ja, dit seizoen dacht ik na afl. 1 dat het Ellen was, en dat was toch echt fout.

Nu dacht ik na afl. 2 dat het John was en dat heb ik eigenlijk constant gedacht, al hield ik George steeds wel in de gaten. Eigenlijk pas na de laatste aflevering geswitcht... Ik hoop niet dat ik weer spijt krijg...

pi_3764768
quote:
Op maandag 08 april 2002 19:49 schreef Jane het volgende:

[..]

Leuk om weer eens door te lezen.

Tja, ik schreef dat ik een wijze les geleerd had, namelijk dat ik altijd om mijn eerste gevoel af moet gaan.... Maar ja, dit seizoen dacht ik na afl. 1 dat het Ellen was, en dat was toch echt fout.

Nu dacht ik na afl. 2 dat het John was en dat heb ik eigenlijk constant gedacht, al hield ik George steeds wel in de gaten. Eigenlijk pas na de laatste aflevering geswitcht... Ik hoop niet dat ik weer spijt krijg...

Hehe, ik denk dat ik vrijdagmiddag pas alle puzzelstukjes op de goede plek heb zitten en dan pas definitief weet wie de mol is. Net als vorig jaar dus.
pi_3764803
Hehehe leuk om dat zo te lezen jah. Ik weet eigenlijk niet meer wie ik vorig jaar als mol zag. Voglens mij had ik toen geen idee. Helaas is dat na Ellen's exit niet veel anders. Ik had liever gehad dat die er nu nog niet uitging. Nou heb ik geen mol meer voor de finale
Stom programma
  maandag 8 april 2002 @ 20:36:18 #10
1986 Jane
pi_3765017
Is hier trouwens al gepost dat de laatste muzikale aanwijzing van Schiffers, Money Money Money van ABBA was?

Ik zal ze nog eens allemaal op een rijtje zetten:

1. Mission Impossible (achterstevoren)
2. Bicycle Race - Queen
3. Bicycle Race - Queen
4. Aan de Amsterdamse grachten - Wim Sonneveld
5. Robin The Hooded Man - Clannad
6. I could have lied - The Red Hot Chili Peppers
7. Start me up - The Rolling Stones (achterstevoren)
8. My name is Prince - Prince
9. Money money money - ABBA

Ik zou graag horen of iemand al deze aanwijzingen aan één van de drie personen kan koppelen. Ik kan ze zelf het beste aan John koppelen, al is het wel met moeite... De aanwijzingen slaan dan namelijk niet op de aflevering ervoor of erna...

1 - John daalde als enige overgebleven kandidaat achterstevoren af bij het abseilen
2&3 - John heeft als enige 2x gefietst (water en gewoon)
4 - John moest (ok, samen met George) een boom kappen en in het fragment werd gezongen over '(hoge) bomen'
5 - in de laatste aflevering zat John 'hooded' (met een capuchon op dus) bij het verhoor
6 - John had kunnen liegen over zijn maagklachten?
7 - geen idee
8 - verwijzing naar John's maatje Prince? Of toch naar Prins John, de slechterik uit het Robin Hood verhaal?
9 - John was degene die bij de geldwagenopdracht om 'dinero, dinero' vroeg

Tja, echt overtuigend vind ik het zelf ook niet...

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 08-04-2002 20:45]

pi_3765219
Dat kan er op slaan wie er met het geld mee vandoor gaat. Maar hoe ik die link moet leggen, geen idee. nou moet ik zeggen dat ik zelf ook helemaal niets met die hints kan... Ik hoop dat ze worden uitgelegd volgende week vrijdag.
  maandag 8 april 2002 @ 20:54:59 #12
1986 Jane
pi_3765290
Nou, inderdaad, een gedegen uitleg is wel op z'n plaats!
  maandag 8 april 2002 @ 21:14:28 #13
3498 Barb
Graduated Fool
pi_3765639
Wat anderen in hun dagboek schreven over Jantien

Uit het dagboek van Harry, aflevering 8:

quote:
Jantien bakt er ook weer geen hout van. Maar dat zijn we zo gewend, dat lijkt of is niet eens meer verdacht
Uit het dagboek van Kerstin - aflevering 5:
quote:
Eerst kies ik het team van Harry, Ellen en Jantien. Ik vraag Jantien ook het andere team te informeren. De tweede keer bel ik het andere team. Prince weet nog van niets!
Uit het dagboek van Kerstin - aflevering 2:
quote:
De anderen zijn inmiddels verwikkeld in een hevige regatta. Heel vreemd dat Jantien met al haar zeilervaring de enige is die de opdracht niet haalt...
quote:
En dan als een donderslag bij heldere hemel: Paméla moet ons verlaten. Uitgerekend degene die vanmorgen de meeste lef toonde door de kwestie met de enveloppen aanhangig te maken. Of was dat misschien ingefluisterd door Jantien, die meer weet dan wij...?
Uit het dagboek van Erik - aflevering 1:
quote:
En Jantien - is zij nou verlegen of is het een houding?
Van de kandidaten die er nu nog inzitten, is Jantien de enige wiens dagboek gepubliceerd staat. Niks van John en niks van George.

Zo'n lijstje als hierboven staat kan ik niet maken van John en George. Er wordt gewoon amper iets over hen geschreven. Wat dat betreft vallen zij blijkbaar voor de andere kandidaten niet op en kan de opmerking van Angela op hen beiden slaan.

When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  maandag 8 april 2002 @ 21:16:31 #14
3498 Barb
Graduated Fool
pi_3765673
Opvallend uit het dagboek van de Mol - aflevering 7:
quote:
PS: Vandaag hebben we een vriend naar huis zien gaan. Ja, ook ik vind dat erg.
John en Prince waren vriendjes. Zou het dan toch John ... ?
When I rush it hits me
  maandag 8 april 2002 @ 21:30:28 #15
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_3765879
Jantien is niet de mol. Dat weet ik zeker sinds die opdracht met dat zingen. Zij deed zo vreselijk haar best, dat zou de mol nooit doen.

Wat CJ zei ("Ik kan me goed voorstellen dat de Avro nu allerlei dingen in elkaar edit, zodat het lijkt alsof George de mol is. Dat komt de spanning ten goede, want het is natuurlijk niet leuk als mensen al de aflevering er voor door hebben wie de mol is.
Voor vele kijkers is George nu gewoon de mol. En de Avro heeft de mensen dan precies waar zij ze wil hebben, namelijk op het verkeerde spoor.
Wat de deelnemers denken, is dus helemaal niet van belang") heeft mij weer duidelijk gemaakt dat John zonder twijfel de mol is. Eerst dacht ik nog even dat George het misschien toch zou kunnen zijn, maar nee, dat doet de Avro inderdaad gewoon expres...

maandag 8 april 2002 @ 21:30:40 #16
3498 Barb
Graduated Fool
pi_3765882
Hé gets, ik vind weer iets dat naar Jantien wijst.

Uit het dagboek van de Mol - aflevering 2:

quote:
De geldwagen was lastig. Veel gebeurde buiten mijn gezichtsveld en dan is het maar de vraag wat er allemaal gebeurt. Maar natuurlijk werkt dat ook twee kanten op: niet iedereen heeft mij gezien. Als ze slim zijn, kunnen degenen die me wél gezien hebben er hun voordeel mee doen.
Over dat zien-gedeelte. Degenen die geld hadden moesten het inleveren bij Jantien en bij Dick. Dick is er uit, dus zeker geen Mol. Blijft Jantien over. Of is dit te simpel geredeneerd?

Ik kan eerlijk gezegd, echt niet bedenken wat het voordeel zou zijn voor de kandidaten dat ze Jantien gezien hebben. Behalve een voordeel voor Dick, maar ja, dat mocht niet baten. Hij had het in ieder geval niet door, wat hij stemde steeds op Karen.

When I rush it hits me
  maandag 8 april 2002 @ 21:35:28 #17
3498 Barb
Graduated Fool
pi_3765984
quote:
Op maandag 08 april 2002 21:30 schreef Spuuglokje het volgende:
Jantien is niet de mol. Dat weet ik zeker sinds die opdracht met dat zingen. Zij deed zo vreselijk haar best, dat zou de mol nooit doen.
Van de ene kant klinkt dat heel logisch, maar van de andere kant ... vorig jaar heeft Nico ook bij opdrachten goed zijn best gedaan, ook al was het resultaat dat de pot gespekt werd. Het is natuurlijk een ideale manier om de verdenking van je af te krijgen.

Weet je, ik heb gewoon echt geen idee wie die Mol dit jaar toch weer is. Vorig jaar zat ik zo fout met Sigrid, terwijl ik 100 % zeker wist dat zij het was. Maar nog zekerder wist ik, dat het Nico in ieder geval niét was! Dit jaar vind ik alledrie de kandidaten even aannemelijk. Ik ben nu de officiele website maar door aan het spitten op mogelijke aanwijzingen. Je moet toch iets op de maandagavond

When I rush it hits me
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 8 april 2002 @ 22:00:08 #18
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_3766425
quote:
Op maandag 08 april 2002 21:35 schreef Barb het volgende:

[..]

Je moet toch iets op de maandagavond

Het duurt nog zo lang voordat het vrijdag is! Ik blijf erbij dat het John is. Omdat hij de minst opvallende is van de drie. Juist omdat er zo weinig concrete aanwijzingen zijn voor hem. Hij is een heel subtiele Mol.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 8 april 2002 @ 22:01:56 #19
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_3766466
quote:
Op maandag 08 april 2002 21:35 schreef Barb het volgende:
Je moet toch iets op de maandagavond
Kijk dan godsamme Westenwind mens!
  maandag 8 april 2002 @ 22:35:47 #20
3498 Barb
Graduated Fool
pi_3767042
quote:
Op maandag 08 april 2002 22:01 schreef Marble het volgende:

[..]

Kijk dan godsamme Westenwind mens!

Volgende week dan maar

When I rush it hits me
  dinsdag 9 april 2002 @ 11:54:18 #21
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_3771314
quote:
Op maandag 08 april 2002 20:36 schreef Jane het volgende:
Is hier trouwens al gepost dat de laatste muzikale aanwijzing van Schiffers, Money Money Money van ABBA was?
was george niet degene die in de eerste aflevering zei eigenlijk het liefst niet te werken als kok, maar ja, je moet toch je geld verdienen.
en wie houdt nu de pot bij eigenlijk?
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_3773474
* Tom_Tom- gaat weer eens zijn best doen om de muzikale hint op zijn mol toe te passen
Bij de Jantienondervraagdingopdracht had John het geld bij zich. Ook was het John die loog over het geld....
pi_3774928
Ik vind het moeilijk... maar ik ga voor George.
Jantien is het m.i. zeker niet.
John heb ik nog mn twijfels bij.

Ellen had ik het liefst zien winnen, maar dat kan niet meer

pi_3775757
idd, Jantien is het zeker niet. Ellen heeft constant op haar gestemd en nu is ze er dus uit. Helaas pindakaas dus voor Ellen.
En ja Jantien, hmm. Die heeft eerst een hort op Ellen gestemd en nu is ze overgegaan naar John en George. George heeft ook op Jantien gestemd, maar die had dan dus net wat meer goed en dus niet exit. John heeft op George gestemd.
pi_3777314
quote:
Op maandag 08 april 2002 22:00 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Het duurt nog zo lang voordat het vrijdag is! Ik blijf erbij dat het John is. Omdat hij de minst opvallende is van de drie. Juist omdat er zo weinig concrete aanwijzingen zijn voor hem. Hij is een heel subtiele Mol.

Inderdaad Rewimo!
* Nausicaa verdenkt John ook nog steeds
pi_3777334
quote:
Slaat dat money money misschien op John, die in de verhooropdracht loog over het bedrag dat hij in bewaring had?
pi_3777407
quote:

Ik zal ze nog eens allemaal op een rijtje zetten:

(...)
2. Bicycle Race - Queen
3. Bicycle Race - Queen
(...)

En dan nog een: kijk eens op de foto van John op link!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 april 2002 @ 21:05:07 #28
13151 crew  Rewimo
pi_3777503
quote:
Op dinsdag 09 april 2002 20:55 schreef Nausicaa het volgende:

[..]

En dan nog een: kijk eens op de foto van John op link!

Eh ja, dat is hem, maar wat wil je zeggen met die foto Ik snap je bedoeling niet helemaal
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_3777534
quote:
Op dinsdag 09 april 2002 21:05 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Eh ja, dat is hem, maar wat wil je zeggen met die foto Ik snap je bedoeling niet helemaal

Hij zit op een fiets!
okee, misschien te ver gezocht, maar ik wil toch "onze" theorie een beetje proberen te bewijzen!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 april 2002 @ 21:09:42 #30
13151 crew  Rewimo
pi_3777542
Aha, okee
  dinsdag 9 april 2002 @ 21:10:32 #31
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_3777552
quote:
Op dinsdag 09 april 2002 21:08 schreef Nausicaa het volgende:

[..]

Hij zit op een fiets!
okee, misschien te ver gezocht, maar ik wil toch "onze" theorie een beetje proberen te bewijzen!

Inderdaad, hoor! En dat ie een winkeltje heeft = handel = money money money
pi_3777564
Toch nog wel iets (ja, ik ben op dreef ): in dat dagboek van de mol staat dat-ie eindelijk mag gaan slapen na een nacht ondervraging. En wat herinner ik mij: George had al wel geslapen tijdens die verhoornacht! En Jantien is toch echt de mol niet (vrouwelijke intuitie zeg maar ), en dus, taadaa! we zijn eruit: het is John! Wat Spuuglokje, Rewimo en ik al we-ken zeggen!

(gut wat zal die mol toch een lol hebben als-ie stiekum met ons meeleest hier! Toch?)

[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 09-04-2002 21:16]

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 april 2002 @ 21:13:54 #33
13151 crew  Rewimo
pi_3777588
quote:
Op dinsdag 09 april 2002 21:11 schreef Nausicaa het volgende:
Toch nog wel iets (ja, ik ben op dreef ): in dat dagboek van de mol staat dat-ie eindelijk mag gaan slapen na een nacht ondervraging. En wat herinner ik mij: George had al wel geslapen tijdens die verhoornacht! En Jantien is toch echt de mol niet (vrouwelijke intuitie zeg maar ), en dus, taadaa! we zijn eruit: het is John! Wat Rewimo en ik al we-ken zeggen!

(gut wat zal die mol toch een lol hebben als-ie stiekum met ons meeleest hier! Toch?)

Kijk, het net sluit zich Dit kan niet meer stuk!
  dinsdag 9 april 2002 @ 21:14:47 #34
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_3777599
quote:
Op dinsdag 09 april 2002 21:11 schreef Nausicaa het volgende:
en dus, taadaa! we zijn eruit: het is John! Wat Rewimo en ik al we-ken zeggen!
Ahum! Ik ook hoor (vanaf het begin )
pi_3777623
quote:
Op dinsdag 09 april 2002 21:14 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Ahum! Ik ook hoor (vanaf het begin )

Gewijzigd!
  dinsdag 9 april 2002 @ 21:17:44 #36
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_3777632
quote:
Op dinsdag 09 april 2002 21:16 schreef Nausicaa het volgende:

[..]

Gewijzigd!

Jubileum moderator dinsdag 9 april 2002 @ 21:26:16 #37
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_3777740
Ik was er redelijk van overtuigd dat Ellen de mol was, inmiddels weet ik het dus niet meer.
Ik sta bij geen van 3-en raar op te kijken dus.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_3777790
En Jantien is het dus niet, en hier komt het bewijs - op het gevaar af een schopje richting Onzin voor je leven te krijgen

Jantiens favoriete stad is (volgens haar eigen beschrijving op wieisdemol.nl Rotterdam! En dus ligt een link met "aan de Amsterdamse grachten" als muziekale hint niet voor de hand!
jaja, ik weet ook wel dat Jantien die zangopdracht met Amsterdamse grachten moest doen, maar dat is anders, dat telt niet mee als hint

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 april 2002 @ 21:31:18 #39
13151 crew  Rewimo
pi_3777821
quote:
Op dinsdag 09 april 2002 21:29 schreef Nausicaa het volgende:
En Jantien is het dus niet, en hier komt het bewijs - op het gevaar af een schopje richting Onzin voor je leven te krijgen

Jantiens favoriete stad is (volgens haar eigen beschrijving op wieisdemol.nl Rotterdam! En dus ligt een link met "aan de Amsterdamse grachten" als muziekale hint niet voor de hand!
jaja, ik weet ook wel dat Jantien die zangopdracht met Amsterdamse grachten moest doen, maar dat is anders, dat telt niet mee als hint

Komt een van de drie uit Amsterdam?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 april 2002 @ 21:33:38 #40
13151 crew  Rewimo
pi_3777854
Hmmm, Johns winkeltje heeft wel een wild zwijn in de aanbieding, maar geen Mol
pi_3777992
Denk ook niet dat het Jantien is maar als ik dan haar dagboek lees is het wel heel erg anders geschreven als het mollenboek. Dit kan natuurlijk omdat ze de mol niet is, maar kan ook omdat ze heeeeel anders wil schrijven als de mol omdat ze hem zelf is.
Met alle hinten van de liedjes denk ik aan John, maar ik zou het zo leuk vinden als George het was. Wou dat het vrijdag was, maar ook weer niet want dan is het afgelopen en dat wil ik ook weer niet
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 10 april 2002 @ 08:44:08 #42
1986 Jane
pi_3782260
quote:
Op dinsdag 09 april 2002 21:29 schreef Nausicaa het volgende:

Het was trouwens 'Tulpen uit Amsterdam' dat ze bij de zangopdracht moest doen.
  woensdag 10 april 2002 @ 10:24:56 #43
593 sjak
Juffie Bloem
pi_3782902
Helaas heb ik dit jaar niet zo heel veel tijd gehad om te reageren, wel ben ik mee blijven lezen hoor!!!

Vanaf het begin roep ik al dat het John is, ik blijf er dit keer bij, al hebben jullie veel meer aanwijzingen dat het George is

Lekker douchen!
  woensdag 10 april 2002 @ 11:07:40 #44
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_3783179
quote:
Op woensdag 10 april 2002 08:44 schreef Jane het volgende:

[..]

Het was trouwens 'Tulpen uit Amsterdam' dat ze bij de zangopdracht moest doen.

dus de aanwijzing aan de amsterdamse grachten slaat op jantien of george (die moesten die opdracht doen).
Amsterdam slaat dus op de tulpen, grachten op de utrechtse oude gracht waar george exposeerde.
(vergezocht, oke)
  woensdag 10 april 2002 @ 12:34:37 #45
8125 Elbutre
The new and improved!
pi_3783990
Na de exit van Ellen weet ik het echt niet meer, volgens mij heeft Ellen de laatste keer op John gestemd en niet zoals de keren daarvoor op Jantien!

Ik weet het nu echt niet meer, maar mijn gevoel zegt dat de mol dit jaar een vrouw is, dus nu Ellen eruit ligt ga ik dus voor Jantien.

Ik kan niet wachten tot vrijdag!

Ik herinner me trouwens een test van een paar weken geleden, waarbij de naam van Jantien, in tegenstelling tot die van de anderen, in hoofdletters werd ingevoerd!
Zou het dan toch?

[Dit bericht is gewijzigd door Elbutre op 10-04-2002 12:41]

Back in town
pi_3784045
quote:
Op woensdag 10 april 2002 12:34 schreef Elbutre het volgende:
Na de exit van Ellen weet ik het echt niet meer,
Ik kan niet wachten tot vrijdag!
Ellen was ook mijn mol! Jantien is nu voor mij het duidelijkst als mol, maar dat zou gewoon echt niet leuk zijn!
Kortom: terug bij af, helemaal blanco en kan idd niet wachten tot vrijdag!
  woensdag 10 april 2002 @ 12:47:31 #47
8125 Elbutre
The new and improved!
pi_3784120
Als George de mol is, moet ik m'n complimenten maken aan zowel George als de makers van het programma! De op het oog meest labiele van het stel, die daardoor door niemand wordt verdacht, als mol gebruiken. Briljant!!!!
Back in town
  woensdag 10 april 2002 @ 13:04:57 #48
1986 Jane
pi_3784279
quote:
Op woensdag 10 april 2002 12:34 schreef Elbutre het volgende:
Ik herinner me trouwens een test van een paar weken geleden, waarbij de naam van Jantien, in tegenstelling tot die van de anderen, in hoofdletters werd ingevoerd!
Zou het dan toch?
Kan ook een aanwijzing zijn dat Jantien de uiteindelijke winnaar wordt.

Jantien de mol??? Neeeej, da kannie.....denk ik

pi_3784458
quote:
Op woensdag 10 april 2002 12:47 schreef Elbutre het volgende:
Als George de mol is, moet ik m'n complimenten maken aan zowel George als de makers van het programma! De op het oog meest labiele van het stel, die daardoor door niemand wordt verdacht, als mol gebruiken. Briljant!!!!
Ja, ik zie eigenlijk George ook als mol, omdat dat inderdaad een enorme stunt zou zijn....
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_3785471
John lijkt mij af te vallen als mol, immers, Ellen heeft bij de laatste exit op hem gestemd als enige en viel af.. George zou de perfecte mol zijn eigenlijk, en mijn gevoel zegt ook dat hij het is..zou heel goed gevonden zijn.. Jantien is te mollerig om mol te zijn..
  woensdag 10 april 2002 @ 14:55:01 #51
8125 Elbutre
The new and improved!
pi_3785506
Volgens mij is het toch Jantien, heb net even naar de statistieken op de site zitten kijken over hoe goed de kandidaten op de hoogte zijn van de mol! Ellen en George, die allebei al vrij vroeg in het traject op Jantien inzetten, scoren daar het hoogst! Het feit dat Ellen de laatste keer op John is overgestapt en gelijk sneuvelde en George opnieuw hoog scoorde, net als Jantien (de mol) is voor mij het bewijs: Jantien is de Mol!!!

Hetzelfe patroon als bij Ellen zie je ook bij Karen: Die stemde in het begin ook vrij vaak op Jantien, stapte over naar een andere mol en lag er prompt uit!!!

Mijn voorspelling:

Jantien : De Mol
George: De winnaar
John: Runner-up

Back in town
pi_3786378
Jantien? Nee toch???? O jeetje help. Ik heb echt geen idee. John of Jantien? Nee toch George. Hellllp!
  donderdag 11 april 2002 @ 01:13:58 #53
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_3792920
quote:
Op woensdag 10 april 2002 15:47 schreef Tom_Tom- het volgende:
Jantien? Nee toch???? O jeetje help. Ik heb echt geen idee. John of Jantien? Nee toch George. Hellllp!
Laatste ronde:
wie is de mol
wie wint
wie verliest

Mijn keuze:
mol - george
winnaar - john
verliezer - jantien

pi_3793190
quote:
Op woensdag 10 april 2002 14:55 schreef Elbutre het volgende:
Volgens mij is het toch Jantien, heb net even naar de statistieken op de site zitten kijken over hoe goed de kandidaten op de hoogte zijn van de mol! Ellen en George, die allebei al vrij vroeg in het traject op Jantien inzetten, scoren daar het hoogst! Het feit dat Ellen de laatste keer op John is overgestapt en gelijk sneuvelde en George opnieuw hoog scoorde, net als Jantien (de mol) is voor mij het bewijs: Jantien is de Mol!!!

Hetzelfe patroon als bij Ellen zie je ook bij Karen: Die stemde in het begin ook vrij vaak op Jantien, stapte over naar een andere mol en lag er prompt uit!!!

Mijn voorspelling:

Jantien : De Mol
George: De winnaar
John: Runner-up

Ja... er is 1 grote maar... We weten niet of Ellen inderdaad op John heeft gestemd. Ze twijfelde nog en het is niet duidelijk wie ze nou gekozen heeft.

Voor hetzelfde geld hebben ze allemaal op George gestemd en had Ellen gewoon de minste goede antwoorden, net zoals vorig jaar.... toen hadden zowel Doortje, Sigrid als Yvonne al door wie de mol was... alleen moest Doortje toen het onderspit delven in de een na laatste aflevering.

pi_3793960
quote:
Op dinsdag 09 april 2002 21:31 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Komt een van de drie uit Amsterdam?

John zijn winkeltje ligt in Eindhoven... (dag Amsterdam..).
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 april 2002 @ 10:05:41 #56
13151 crew  Rewimo
pi_3794076
quote:
Op donderdag 11 april 2002 09:50 schreef LOST het volgende:

[..]

John zijn winkeltje ligt in Eindhoven... (dag Amsterdam..).

Ehh... misschien wil ie graag een filiaaltje in Amsterdam?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 april 2002 @ 10:07:35 #57
13151 crew  Rewimo
pi_3794091
Oja, wat is ook alweer de volgende regel van Aan de Amsterdamse grachten?

Al die lichtjes 's avonds laat op het plein...

Lichtjes => Eindhoven lichtstad (nee, helemaal niet vergezocht, hoe kom je erbij )

donderdag 11 april 2002 @ 10:10:40 #58
3498 Barb
Graduated Fool
pi_3794107
Volgens mij gaat de jaarlijkse lichtjesroute in Eindhoven, door de straat waar het winkeltje van John is (weet dit echter niet 100% zeker).

Maar toch, ik doe het gewoon, moet toch een keuze maken:
Mol: Jantien
Winnaar: George
Verliezer: John

Is het al vrijdag?

When I rush it hits me
  donderdag 11 april 2002 @ 10:34:07 #59
1986 Jane
pi_3794292
quote:
Op donderdag 11 april 2002 02:07 schreef CJ het volgende:
Voor hetzelfde geld hebben ze allemaal op George gestemd en had Ellen gewoon de minste goede antwoorden, net zoals vorig jaar.... toen hadden zowel Doortje, Sigrid als Yvonne al door wie de mol was... alleen moest Doortje toen het onderspit delven in de een na laatste aflevering.
Je heb helemaal gelijk, CJ.

We moeten grote vraagtekens zetten bij de uitspraken die we de kandidaten horen doen als ze de test zitten te maken.
Uit hetgeen Ellen zei zou blijken dat ze op John stemde en in haar gesprekje in Schiffers.fm afgelopen maandag zegt Ellen dat ze goed zat met haar mol.

Als allebei deze uitspraken waar zijn, zou het betekenen dat John de mol is en dat Jantien EN George ook allebei op John moeten hebben gestemd, want Ellen moest vertrekken. Maar George zei in de uitzending dat hij op Jantien stemde, dus dat klopt dan niet.

Natuurlijk kan de verklaring van Ellen in Schiffers.fm ook betekenen dat ze in de laatste aflevering op George gestemd heeft, en dat goed was, maar dan zou Jantien ook op George moeten hebben gestemd en dan kloppen haar uitspraken tijdens de test weer niet ('Als het George is ga ik heel hard lachen en geef ik mijn ongelijk ruiterlijk toe')!

De enige mogelijkheid die ik zie waarbij beide uitspraken met elkaar te verenigen zijn, is dat ze bedoelde dat ze steeds op de goede mol gestemd had (John), maar dat ze bij de laatste test ging twijfelen en toch op George heeft gestemd. In dat geval hebben zij en George (stemde op Jantien) beiden op de verkeerde mol gestemd en had Ellen gewoon pech.

Ik hoop dat jullie het nog snappen, maar de conclusie is in ieder geval dat we die uitspraken over wie ze denken dat de mol is met een korrel zout moeten nemen.

donderdag 11 april 2002 @ 10:37:31 #60
1986 Jane
pi_3794318
quote:
Op donderdag 11 april 2002 10:07 schreef Rewimo het volgende:
Lichtjes => Eindhoven lichtstad (nee, helemaal niet vergezocht, hoe kom je erbij )
Ach, nog niet zo vergezocht als andere theorieen die ik al hier en daar gelezen heb.
  donderdag 11 april 2002 @ 11:15:41 #61
24927 karellaaglawaai
later, drink geel water
pi_3794781
Ik weet het Johnny = de MOL.
Absolute power can't be given, it must be taken.
pi_3794944
john de mol
muziek, m'n lust en mijn leven
pi_3797798
Hmm ik zal morgen eens langs dat winkeltje van John gaan Hahahah, nee hoor.
Ik ga toch maar voor John als de Mol.
Hij was sowieso toch al mijn 2e keus dus nu mijn eerste. En dat zou die hint van Prince ook verklaren.
pi_3800801
Ik weet ut, ik weet ut!
John de Mol woont natuurlijk aan de Amsterdamse grachten...
  vrijdag 12 april 2002 @ 10:14:29 #65
4177 Jojogirl
pi_3805738
Jaaaaah! Vandaag zullen we het dan eindelijk te weten komen?

Is het John?
Is het Jantien?
Is het George?

Wie is de mol, wie is de winnaar en wie is de verliezer?

* Jojogirl kan niet wachten

vrijdag 12 april 2002 @ 10:21:36 #66
1986 Jane
pi_3805801
Voor degenen die niet op www.wieisdemol.com lezen nog een puzzeltje om de laatste uren door te komen.

Op dat forum werd af en toe door iemand die met WISM te maken heeft (de mol? iemand van de crew?) een hint geplaatst. Meestal werden die hint op zondagavond gepost en hadden te maken met het muziekfragment dat de maandag erna bij Schiffers zou worden gedraaid. Maar gisteren kwamen er weer een paar tips en na diep speurwerk van de forumleden, zijn we erachter gekomen dat de go.to pagina waar tijdens de denkers/doeners/dromers het gedicht van Ali Albazzaz op stond inmiddels veranderd is.

Dit is de pagina: http://www.go.to/casa.da.crianca

Er staat een nieuw gedicht, van de Vlaamse dichter Robin Hannelore, en wederom zijn woorden weggelaten. Dit is het volledige gedicht. De weggelaten woorden zijn vet gemaakt.

'Als de kraaien zo goddelijk sluw
Zo poëtisch gewiekst bijna
Tegen de wind vechten
Dit is een dag god dit is een dag
Die ik zou willen schilderen

Ik leef zo op het randje af
Zo uitzinnig soms
Dat ik spreek en schrijf buiten mijn reikwijdte
Woorden plonsend in het koningswater van het papier
En hoorbaar oplossend tot het lied van de windjammer

Op de middag in het dode uur van de vogels
Als de zon huilebalkt
Loop ik tussen meeuw en mol
Te wachten
Op de volgende aanval van poëzie

En als de winddoorn weer
Mijn vingers en tenen vreet
Vertel ik andere dingen dan ik weet
Met de stuiptrekkende februarilijster in mijn hand
En vloekend naar de zwevende milaan
Die haar ogen uitpikte.

OP DE MOL WACHTEN VLOEKEND, dus....

Iemand een goeie ingeving?

pi_3805949
quote:
Op donderdag 11 april 2002 10:10 schreef Barb het volgende:
Is het al vrijdag?
Ja vandaag wel!!! Eindelijk!
  vrijdag 12 april 2002 @ 10:43:06 #68
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_3806031
Ik heb een beetje buikpijn van de spanning
  vrijdag 12 april 2002 @ 12:16:11 #69
2661 KWAKje
in dr eendje of als Hekje
pi_3807140
nog maar tien uurtjes...
" 'n stukkie van 'n bloemkool is ok weer'n bloemkooltie op zich"
pi_3807931
D'r staat een niet echt flatuleuze foto van John op de frontpage van de officiele site. Hadden ze geen mooiere kunnen nemen?
  vrijdag 12 april 2002 @ 12:59:20 #71
24927 karellaaglawaai
later, drink geel water
pi_3807952
Of is Linda de mol?
  vrijdag 12 april 2002 @ 12:59:53 #72
24927 karellaaglawaai
later, drink geel water
pi_3807965
Of is dan toch Albert de mol?
pi_3808308
Of misschien wel Johnny de Mol junior?

Waar gaat dit in hemelsnaam over?

pi_3809229
Hmm... vorig jaar wist ik rond dit tijdstip precies wie de mol was...

Dit jaar heb ik nog geen clue.

Mijn gok:
- De Mol: John
- De Winnaar: George
- De runner-up: Jantien

Maar dit mag ook wel:
- De Mol: Jantien
- De Winnaar: John
- De Runner-Up: George

Ik hoop dat John de Mol is, want dan zien we hem volgende week in de speciale uitzending vaak in beel.

* John , ik weet dat je mee leest... Ik ben je grootste internetgroupie

pi_3809644
Nou vanmorgen werd ik wakker en in een keer kreeg ik een ingeving: Jantien is de Mol.
Ik ga dus toch maar voor Jantien...
Of John

Ik word echt helemaal gek.

Ik ga dalijk nog maar eens de widm site doorspitten, misschien vind ik nog wat.

vrijdag 12 april 2002 @ 14:59:04 #76
20100 NiNi
Fabelhaft
pi_3809681
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 14:24 schreef CJ het volgende:

Mijn gok:
- De Mol: John
- De Winnaar: George
- De runner-up: Jantien

ik ga hierin mee
jantien is te irritant...te opvallend

maar als george de mol zou zijn zou ik het ook fantactisch vinden

People often search for the city of happiness, not realizing it can only be found in the state of mind.
pi_3809707
Mijn voorspelling

De mol: George
De winnaar: Jantien
De verliezer: John

Ik kan haast niet wachten tot vanavond

*nagelsbijt*

pi_3809714
ik heb ook geen nagels meer!
pi_3809752
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 15:01 schreef Tom_Tom- het volgende:
ik heb ook geen nagels meer!
Zit jouw naaste omgeving je toch ook wel met lichtelijk opgetrokken wenkbrauwen aan te kijken wanneer je vertelt toch wel wat zenuwachtig te zijn voor vanavond..

Bij mij wel iig!
Dan maar zo

Ik weet het ff niet meer hoor! Maar ik gok nog steeds een klein beetje op Jantien als mol (al zou ik dat niet leuk vinden!)

pi_3809939
Ik ga voor Jantien.
En ik hoop dat George het is maar als Jantien het is dan hoop ik dat George wint.
Spannendddddddddddddd
Het voelt heerlijk!!!!
pi_3809963
Ik blijf bij John.
C’est Davie :o)
pi_3809992
Op de site staat dat jantien 33 is. Op TV zeggen ze altijd 35.

JANTIEN
Jantien heeft een hekel aan valse honden en ze vindt zichzelf
ongeduldig. Toch kan ze goed luisteren, behalve als ze in bad zit.
Rotterdam is haar favoriete stad in Nederland en ze sleutelt nooit aan
haar fiets of auto. Ze vindt dat ze nu haar droomberoep beoefent,
terwijl ze ooit als inpakster in een snoepfabriek is begonnen.

John:
John droomt van een boerderij in Frankrijk en houdt van bijna alle
gezelschapspelletjes. Hij vindt van zichzelf dat hij een buffelaar is
maar ook een knuffelbeer. Hij houdt van oude koekblikken, maar eigenlijk van alles wat antiek is. Mensen die liegen ontloopt hij liever en flexibiliteit en geduld staan niet hoog op de ranglijst van dingen waar hij in uitblinkt. Klussen wel.

Hij ontloopt mensen die liegen. Mol-afleidingsmanouvre?

George:
George heeft geen tuin, maar wel een stereo-installatie, wat meteen zijn favoriete voorwerp in huis is.
Maar nog liever is ie in z'n atelier om te tekenen.
Hij vindt zichzelf verbaal, maar hij dicht zichzelf geen grote leidinggevende capaciteiten toe.
Aan dominante vrouwen heeft hij een broertje dood, evenals grote hoogtes

pi_3810161
George heeft geen tuin, maar wel een stereoinstallatie

Verwijst dat naar de boom-omhak-opdracht?

De polls deze week:

Wie is de mol?
George (27) 50%
Jantien (13) 24%
John (14) 25%

Wie wint de Mol?
George (13) 39%
Jantien (9) 27%
John (11) 33%

Wie verliest de finale?
George (6) 33%
Jantien (6) 33%
John (6) 33%
Kijk daar hebben we wat aan

Wie vind/vond je de leukste Mol-kandidaat?
Ellen (2) 5%
George (14) 37%
Harry (3) 8%
Jantien (2) 5%
John (1) 2%
Yvonne (7) 18%
Sigrid (4) 10%
Doortje (2) 5%
Deborah (1) 2%
Nico (1) 2%

vrijdag 12 april 2002 @ 16:33:12 #84
23233 Hihat
Hoo! Gehoed.
pi_3811107
John is de mol. Al is het alleen maar vanwege de woordspeling.

Bovendien, voor de oplettende kijkers:

Aan het eind van elke aflevering begint de aftiteling altijd met een foto van John.

- In één van de eerste afleveringen heeft hij het waterfietsen verkloot;
- Later deed hij met het bergop fietsen alsof hij te moe was
- De aanpak bij het schapenhoeden was helemaal fout. Het voorstel kwam van John;
- Bij het paintballen stemde hij op zichzelf als winnaar en verloor de finale omdat hij 'toevallig' de veiligheidspal vergeten was;
- Bij het ontvoeringsspel vertaalde hij de telefonische instructies die hij van Angela kreeg 'zogenaamd' verkeerd.
- Bij het boomhakken had hij makkelijk de boom in het vak van 10.000 euro kunnen laten vallen. Hij ging echter slechts voor de 5.000 euro.
- Zijn gezicht bij de executies vertoonde minder twijfel dan dat van de andere deelnemers (hij wist immers steeds dat ie mocht blijven)

Als ik er nou naast zit ga ik wel af, trouwens....

En George wint.

En waar is trouwens dat winkeltje van John in Eindhoven?

[Dit bericht is gewijzigd door Hihat op 12-04-2002 16:51]

Een pauw is een kip die in bloei staat
  vrijdag 12 april 2002 @ 17:41:06 #85
17628 Superann
als ik het niet kan, wie dan?
pi_3811814
quote:
Op donderdag 11 april 2002 10:10 schreef Barb het volgende:
Volgens mij gaat de jaarlijkse lichtjesroute in Eindhoven, door de straat waar het winkeltje van John is (weet dit echter niet 100% zeker).

Maar toch, ik doe het gewoon, moet toch een keuze maken:
Mol: Jantien
Winnaar: George
Verliezer: John

Ik sluit me hierbij aan.
De uitspraak 'vroeger was alles beter' duidt op geheugenverlies
pi_3811822
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 16:33 schreef Hihat het volgende:
- De aanpak bij het schapenhoeden was helemaal fout. Het voorstel kwam van John;
Dat vond ik ook vreemd, vooral als je dan
quote:
John droomt van een boerderij in Frankrijk
leest....

Maar over Jantien.
ze is een Journaliste, die moeten toch wel veel communiceren. Waarom mislukken dan alle opdrachten waar zij moet communiceren? En waarom neemt ze die taak, terwijl ze altijd fouten maakt, toch op zich?

pi_3811823
We hebben de Televiziergids, en die hebben we dus al voor volgende week staat daar al in dat *piep* er vorige week uit is gegaan
pi_3811832
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 17:42 schreef juss het volgende:
We hebben de Televiziergids, en die hebben we dus al voor volgende week staat daar al in dat *piep* er vorige week uit is gegaan
Spannend!
Wie was het
pi_3811840
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 17:43 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Spannend!
Wie was het

Ik denk niet dat de mensen dat gaan waarderen als ik dat hier neerzet, ik hou dan ook wijselijk mijn mond dicht
  vrijdag 12 april 2002 @ 17:45:37 #90
593 sjak
Juffie Bloem
pi_3811850
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 10:21 schreef Jane het volgende:

OP DE MOL WACHTEN VLOEKEND, dus....

Iemand een goeie ingeving?

Mmmm, vloekend op de mol wachten
wachten op de vloekende mol?
vloekend de mol opwachten
vloekend wachten op de mol?

Geen idee wat ze er mee bedoelen? Bedoelen ze dat de mol vloekt? Wie heeft er dan veel gevloekt in de afgelopen afleveringen? (Jantien riep geloof ik wel een aantal keren kut)Of bedoelen ze juist dat degene die vloekte op de mol aan het wachten was, en dus niet de mol was...

Spannend vanavond...
eeeeeh:
John - de Mol
George - de Verliezer
Jantien - de Winnaar
IK hoop trouwens dat de plekken van George en Jantien zijn omgedraaid, maar ik denk het niet, alhoewel ik weet het eigenlijk helemaal niet, bovenstaande is een pure gok!

Lekker douchen!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 april 2002 @ 17:45:51 #91
13151 crew  Rewimo
pi_3811852
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 17:43 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Spannend!
Wie was het

Ellen
  vrijdag 12 april 2002 @ 17:46:31 #92
4177 Jojogirl
pi_3811860
Beetje raar, aangezien er niemand meer 'uit gaat'.
  vrijdag 12 april 2002 @ 17:47:35 #93
593 sjak
Juffie Bloem
pi_3811867
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 17:42 schreef juss het volgende:
Eeehh, vanavond is toch de finale, dus de laatste (spel)aflevering. Volgende week krijgen we toich te horen wat de Mol allemaal gedaan heeft en welke "geheime" boodschappen er in de lettertjes zaten.
Lekker douchen!
pi_3811880
hm, vaag, dan weet ik t ook niet meer
pi_3811893
Was toch niet zo moeilijk? In de gids van volgende week staat er wie er vorige week uit is gegaan, Ellen dus.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 april 2002 @ 17:51:02 #96
13151 crew  Rewimo
pi_3811899
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 17:46 schreef Jojogirl het volgende:
Beetje raar, aangezien er niemand meer 'uit gaat'.
Welnee, ze lopen altijd een week achter. Anders zou half Nederland nu al weten wie de Mol is...
  vrijdag 12 april 2002 @ 17:51:18 #97
593 sjak
Juffie Bloem
pi_3811902
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 17:49 schreef juss het volgende:
hm, vaag, dan weet ik t ook niet meer
Goed opletten is een belangrijke eigenschap om te kunnen ontdekken wie de Mol is
Lekker douchen!
  vrijdag 12 april 2002 @ 17:52:53 #98
4177 Jojogirl
pi_3811918
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 17:51 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Welnee, ze lopen altijd een week achter. Anders zou half Nederland nu al weten wie de Mol is...

Dat bedoel ik dus. Ze kunnen onmogelijk vooruit lopen, dat zou het programma killen zegmaar.
pi_3813018
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 14:24 schreef CJ het volgende:

* John , ik weet dat je mee leest... Ik ben je grootste internetgroupie

* Nausicaa is ook een hele grote fan!
pi_3813220
Over 2 uurtjes weten we het! Spannend....
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 april 2002 @ 20:24:07 #101
13151 crew  Rewimo
pi_3813241
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 20:21 schreef Tom_Tom- het volgende:
Hou het maar op 3 uurtjes

fluistert: ze vertellen het namelijk niet meteen aan het begin hoor

pi_3813243
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 20:21 schreef Tom_Tom- het volgende:
Wordt het vanavond al bekend? Ik dacht volgende week pas...
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 april 2002 @ 20:25:10 #103
13151 crew  Rewimo
pi_3813251
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 20:24 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Wordt het vanavond al bekend? Ik dacht volgende week pas...

Tuurlijk, volgende week is de spannendste aflevering: alleen de winnaar en de Mol

[Dit bericht is gewijzigd door Rewimo op 12-04-2002 20:25]

FOK!fossiel vrijdag 12 april 2002 @ 20:25:14 #104
8443 cptmarco
it's captain...
pi_3813325
Het begint toch om 21.30? Dan weten we het om 22.30 uur????
pi_3813387
* Sanshine heeft er zin in en denkt nog steeds dat Jantien de mol is
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 april 2002 @ 20:49:53 #107
13151 crew  Rewimo
pi_3813477
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 20:32 schreef Tom_Tom- het volgende:
Het begint toch om 21.30? Dan weten we het om 22.30 uur????
Je hebt gelijk. Ik sta geloof ik nog op wintertijd Of zouden het de zenuwen zijn?
pi_3813521
Ohhhh ik hoop zo dat George wint of de mol is ik vind het zo'n lekkertje, en hierna nog maar 1 aflevering die soort meeting en dan zie ik hem nooooooooit meer snif snif
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 april 2002 @ 21:00:20 #109
13151 crew  Rewimo
pi_3813581
Grrrrrrrrrrrr! Zie ik net op Teletekst dat de uitzending pas om 21.53 uur begint! Moeten we nóg langer wachten!
pi_3813594
Zo lang wachten bah veeeel te lang. Ik ga maar even zwijmelen op de wie is de mol site dan
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 12 april 2002 @ 21:06:23 #111
2661 KWAKje
in dr eendje of als Hekje
pi_3813622
* antwoordapparaat aanzet

* thee op het lichtje zet, koffie in de kan schenkt

* tompouche klaarzet

* terugsjokt naar de keuken en ook nog een vorkje erbij legt

* de poes nog maar eens met de muis laat spelen

* ook de andere poes laat rennen

* zenuwachtig opveert en de was gaat ophangen

pfffff.... nog drie kwartier

" 'n stukkie van 'n bloemkool is ok weer'n bloemkooltie op zich"
pi_3813876
Count down has begun....
pi_3813954
nog ff..

Kweet het nie meer

Alle gekheid op een stokje, want daar hoort gekheid thuis, nietwaar. Het zou toch gek zijn als we het in een doosje zouden stoppen, danwel theelepelsgewijs op zouden hangen aan een rekje... - G. de Vader
pi_3814004
Na de reclame.....
Iedereen succes met de zenuwen.
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 april 2002 @ 21:51:03 #115
13151 crew  Rewimo
pi_3814018
Ik blijf definitief bij John de Mol!

eet nagels op

pi_3814037
Ik ga nu voor Jantien maar dat zal nog wel tig keer veranderen tijdens de uitzending
Het voelt heerlijk!!!!
pi_3814503
Wat een verassing dat we het nu nog niet weten
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 april 2002 @ 22:48:43 #118
13151 crew  Rewimo
pi_3814505
WAT EEN ROTSTREEK!!!
  vrijdag 12 april 2002 @ 22:48:50 #119
4177 Jojogirl
pi_3814508
Dit kunnen ze toch niet menen?

Nog een hele week dat hou ik niet uit!!!!!!

pi_3814510
WHAT THE FUCK????!!!!!
A mind with a heart of it's own
pi_3814511
IK WIST HET
Alle gekheid op een stokje, want daar hoort gekheid thuis, nietwaar. Het zou toch gek zijn als we het in een doosje zouden stoppen, danwel theelepelsgewijs op zouden hangen aan een rekje... - G. de Vader
  vrijdag 12 april 2002 @ 22:49:16 #122
26341 Mariposa
Telt af...
pi_3814515
Is het altijd zo, dat de oplossing na de finale komt???
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_3814516
AAAAARGH.....
  vrijdag 12 april 2002 @ 22:49:50 #124
17628 Superann
als ik het niet kan, wie dan?
pi_3814520
Idd, een klotestreek, ik had me er helemaal op ingesteld dat vandaag de mol bekend zou worden gemaakt!
De uitspraak 'vroeger was alles beter' duidt op geheugenverlies
pi_3814522
Dit is niet leukeeeeeuk

En volgens mij is het nou ook John hoor.

Het voelt heerlijk!!!!
pi_3814529
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 22:49 schreef Mariposa het volgende:
Is het altijd zo, dat de oplossing na de finale komt???
Ja was vorig jaar toch ook!?

Vorig jaar gingen ze met z'n allen kijken naar de aanwijzingen e.d. en daar kregen ook wij pas te horen wie de mol was

vrijdag 12 april 2002 @ 22:51:00 #127
4177 Jojogirl
pi_3814531
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 22:50 schreef jessie het volgende:
Dit is niet leukeeeeeuk

En volgens mij is het nou ook John hoor.

Nietus het is George.
pi_3814536
Er zat nog wel een leuk stukje in de uitzending. John zei dat George de deur voor de nepmuur zette, echter in het filmpje was duidelijk te zien dat hij zelf die deur daar neerzette.
pi_3814541
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 22:51 schreef DrMarten het volgende:
Er zat nog wel een leuk stukje in de uitzending. John zei dat George de deur voor de nepmuur zette, echter in het filmpje was duidelijk te zien dat hij zelf die deur daar neerzette.
Ja daarom denk ik dat hij het is
Het voelt heerlijk!!!!
pi_3814545
shit, nog een week wachten
pi_3814546
quote:
ja dat viel mij ook op. Alleen dacht ik dat ik John verkeerd had verstaan!
  vrijdag 12 april 2002 @ 22:52:16 #132
4177 Jojogirl
pi_3814547
quote:
Ja dat viel Hoekie en mij ook al op. Beetje typisch maar toch is het George
  † In Memoriam † vrijdag 12 april 2002 @ 22:52:50 #133
10849 Hagelslag

pi_3814552
Allemollenbijelkaar, NOG EEN WEEK!!! (
Deze tekst is (c) 2001 en (c) 2002 by Hagelslag.[br]
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 april 2002 @ 22:52:52 #134
13151 crew  Rewimo
pi_3814553
quote:
Ja klopt, dat viel mij ook op
pi_3814559
Ik hoop nog steeds dt het George is.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_3814561
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 22:51 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Nietus het is George.

Als het John is dan hebben zowel Jantien als George dus verkeerd gegokt. Ik denk echter dat een van de deelnemers wel door heeft wie de mol echt is... dus dan moet de mol wel George of Jantien zijn.

Ik denk zelf dus Jantien nu.

De Mol: Jantien
De winnaar: George
De runner-up: John

Jantien doet gewoon net alsof ze op George stemt, maar ondertussen...

Is het trouwens ook iemand anders opgevallen dat John er gewoon uit blijft zien, zelfs als hij er als een verzopen katje uit ziet?

pi_3814563
Ik vind dit wel humor!

Volgend seizoen kijk ik iig alle afleveringen, dit was de eerste pas... WIDM newbie

Jammer voor diegenen die nu over de toeren zijn van de spanning, maar wel goed bedacht door de programmamakers...

.
pi_3814579
ARGH!

Zit ik de hele aflevering in spanning af te wachten tot de uitslag bekend is, staat er opeens "Wordt vervolgd"

* Fannetje moet hier even van bijkomen

pi_3814580
Wat is dit nou? Geen oplossing? Hoe durven ze!

En naast dat gedoe met die deur, is het jullie ook opgevallen dat John wel erg makkelijk tegen Jantien zei dat als ze niet naar boven durfde te komen, ze niet hoefde?

* Nausicaa zou dat als niet-mol noooit doen, als er geld tegenover stond

pi_3814584
...

Is het trouwens ook iemand anders opgevallen dat John er gewoon uit blijft zien, zelfs als hij er als een verzopen katje uit ziet?
[/quote]

Nee hij heeft zo'n gek mondje, doe mij George maar

Het voelt heerlijk!!!!
pi_3814614
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 22:55 schreef Nausicaa het volgende:
Wat is dit nou? Geen oplossing? Hoe durven ze!

En naast dat gedoe met die deur, is het jullie ook opgevallen dat John wel erg makkelijk tegen Jantien zei dat als ze niet naar boven durfde te komen, ze niet hoefde?

* Nausicaa zou dat als niet-mol noooit doen, als er geld tegenover stond

Inderdaad, en dat terwijl ze toch gewoon goed gezekerd waren. Er kon gewoon helemaal niets gebeuren. Dan kun je het in ieder geval proberen.
  vrijdag 12 april 2002 @ 22:58:09 #142
253 Meril
AKA Utop
pi_3814618
Alleen de laatste bekeken. Het is John, duidelijk.
Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
pi_3814643
Nou ik heb zowat zitten pissen in m'n box van de zenuwen
Maar goed. Jantien is dus echt 35 jaar. Vreemd.....

Maar ook nog deze
john is de mol. Die opdracht met die boot, die flessen pakken. John pakte zo'n fles en er kwam niet onderstaan 5000 euro, terwijl dat bij jantien en george wel was

George hield zich wel érg afwezig bij het terugkijk gesprek op de kandidaten

Jantien voerde weer geen flikker uit

pi_3814645
oeh wat lopen er hier veel naieve mensen rond

Ze willen natuurlijk dat iedereen volgende week kijkt bij de laatste uitzending. Als jullie nu al wisten wie de mol was keek er volgende week niemand

pi_3814664
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 23:00 schreef calvobbes het volgende:
Ze willen natuurlijk dat iedereen volgende week kijkt bij de laatste uitzending. Als jullie nu al wisten wie de mol was keek er volgende week niemand
dat denk ik wel hoor!
mij lijkt het iig heel interessant om te zien wat de mol allemaal heeft uitgevreten!
.
  vrijdag 12 april 2002 @ 23:02:58 #146
1986 Jane
pi_3814672
Ik blijf ook op John, maar wat een ROTSTREEK!

Er was al iemand op wieisdemol.com die postte dat in de (NCRV-)gids stond dat volgende week de mol bekend werd, maar iedereen deed dat af als een foutje van de NCRV....

Dit is toch niet vol te houden, jongens?

pi_3814680
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 23:00 schreef Tom_Tom- het volgende:

Maar ook nog deze
john is de mol. Die opdracht met die boot, die flessen pakken. John pakte zo'n fles en er kwam niet onderstaan 5000 euro, terwijl dat bij jantien en george wel was

Stond er toch wel degelijk onder hoor.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 april 2002 @ 23:03:19 #148
13151 crew  Rewimo
pi_3814682
quote:
Maar ook nog deze
Klopt niet, het kwam wel in beeld.
  vrijdag 12 april 2002 @ 23:04:10 #149
4177 Jojogirl
pi_3814690
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 23:02 schreef Tackleberry het volgende:

[..]

dat denk ik wel hoor!
mij lijkt het iig heel interessant om te zien wat de mol allemaal heeft uitgevreten!

* Jojogirl zou ook sowieso naar die aflevering kijken. Het is gewoon gaaf om te zien wat voor obvious dingen je allemaal over het hoofd hebt gezien (of juist wel gezien hebt natuurlijk)
pi_3814703
We hebben ook net zitten kijken: Havoc hoorde tijdens de aftiteling duidelijk door de muziek heen een stem die zei: John is de Mol.

Heeft iemand het opgenomen? Normaal doe ik dat altijd, maar omdat ik dacht dat het de laatste was, leek het me niet nodig.

De muziekhint Money money money lijkt me ook duidelijk nu he

pi_3814705
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 22:55 schreef jessie het volgende:
...

Nee hij heeft zo'n gek mondje, doe mij George maar
[/quote]

George? Ieeuw. Die dikzak?

vrijdag 12 april 2002 @ 23:05:55 #152
20100 NiNi
Fabelhaft
pi_3814712
wat een naaistreek!

nja wel een goede zet van de makers

People often search for the city of happiness, not realizing it can only be found in the state of mind.
pi_3814721
quote:

Eerste keer dat je kijkt Calvobbes? Niets is zo leuk om te weten wie de mol is en dan speculeren waar hij of zij heeft toegeslagen. Dat heet interactief en verhoogd de betrokkenheid. De Mol site is uit de lucht en de AVRO geeft aan dat kijkcijfers belangrijker zijn dan het concept.

Voor degene die dat eerder vroeg, nee het is niet eerder gebeurd op deze manier.

Tsja?
  vrijdag 12 april 2002 @ 23:07:27 #154
4177 Jojogirl
pi_3814735
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 23:05 schreef Tinkerbell het volgende:
We hebben ook net zitten kijken: Havoc hoorde tijdens de aftiteling duidelijk door de muziek heen een stem die zei: John is de Mol.

....

* Jojogirl heeft niks gehoord maar dat kan ook komen omdat ik hysterisch aan het gillen was dat het een kutstreek was en dat ze dit niet konden maken enzo
pi_3814739
Ik zou zeggen: kijk morgen de herhaling! Zal ik het ook doen (of tapen) en dan naluisteren. Ben benieuwd.

Misschien dat we ook uit dat hoofd in die vingerafdruk een Jantien George of John kunnen halen (het is gewoon duidelijk een hoofd!)

pi_3814790
Heel flauw dat John zei dat George de deur in de kerker voor de piepschuim ingang had gezet. Dat had John namelijk zelf gedaan, kon je zien naderhand. Is dit een mollestreek?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_3814795
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 23:07 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik zou zeggen: kijk morgen de herhaling! Zal ik het ook doen (of tapen) en dan naluisteren. Ben benieuwd.

Misschien dat we ook uit dat hoofd in die vingerafdruk een Jantien George of John kunnen halen (het is gewoon duidelijk een hoofd!)

Ik meende ergens gelezen te hebben (volgens mij Jantien.org) dat het Jantien is in de vingerafdruk.
pi_3814827
See, Told ya! Jantien is de Mol

Nee, maar na deze aflevering heb ik echt geen idee meer. Ze zijn alledrie zo verdacht. Maar ik ga maar op mijn gevoel (dat ook zei dat Ellen de mol was...) af. Jantien dus.

En waarom kwam in de promo na blik op de weg eerst dat ze alledrie een andere Mol hadden, en daarna was er 2x george en 1x Jantien.
En als John dan de mol is, is het niet leuk als er een winnaar is. Die zit dan niet op de goede mol

pi_3814828
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 23:11 schreef CJ het volgende:

Ik meende ergens gelezen te hebben (volgens mij Jantien.org) dat het Jantien is in de vingerafdruk.

Volgens mij hebben ze die vingerafdruk ook al in de andere serie's gebruikt als "logo"...
pi_3814838
quote:
[b]Misschien dat we ook uit dat hoofd in die vingerafdruk een Jantien George of John kunnen halen (het is gewoon duidelijk een hoofd!)
Dat is toch echt het logo zoals het door productiemaatschappij Woestijnvis is gemaakt en dat gebruikt wordt vanaf aflevering 1 in België.
Tsja?
pi_3814842
quote:

Maar goed. Jantien is dus echt 35 jaar. Vreemd.....

Ik vind dat meer dan vreemd, ze is maar een jaar ouder dan ik dan en (al zeg ik het zelf ) ik zie er toch echt een stuk jonger uit
pi_3814846
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 23:14 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze die vingerafdruk ook al in de andere serie's gebruikt als "logo"...

Zat er toen dan ook de letters T I P in?
pi_3814863
Ik kom trouwens niet op de officiele site. Iemand anders experiencing the same problems?
pi_3814869
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 23:15 schreef Tinkerbell het volgende:
Ik vind dat meer dan vreemd, ze is maar een jaar ouder dan ik dan en (al zeg ik het zelf ) ik zie er toch echt een stuk jonger uit
Ik bedoel eigenlijk dat op de officiele WidM site staat dat Jantien 33 is, en in de aantiteling (tegenovergestelde van aftiteling, toch?) staat dat Jantien 35 is
  vrijdag 12 april 2002 @ 23:17:54 #165
4177 Jojogirl
pi_3814877
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 23:16 schreef CJ het volgende:
Ik kom trouwens niet op de officiele site. Iemand anders experiencing the same problems?
Ja, ik kom er ook niet op.

Wieisdemol.com is trouwens ook down.

pi_3814898
quote:
Was het niet zo dat op dat moment John de deur weghaalde nadat deze voor de nepmuur had gestaan?
weet 't niet helemaal zeker, zal 't misschien morgen nog eens gaan kijken!
  vrijdag 12 april 2002 @ 23:21:15 #167
4177 Jojogirl
pi_3814913
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 23:19 schreef QBZZ het volgende:

[..]

Was het niet zo dat op dat moment John de deur weghaalde nadat deze voor de nepmuur had gestaan?
weet 't niet helemaal zeker, zal 't misschien morgen nog eens gaan kijken!

Nee, je zag hem echt de deur uit de muur halen en dat doorgangsgat verschijnen.
pi_3814926
Ik ga er van uit dat de AVRO de site uit de lucht heeft gehaald, de teleurstelling is groot hier en ik denk niet dat wij de enigen zijn. Ik denk niet dat er veel inhoudelijks zou zijn toegevoegd aan het forum aldaar. Slechts gescheld over deze mollenstreek in de beste Yorin traditie. Gelukkig hoeven we niet te bellen wie het is, volgend jaar maken ze drie keer een parachutesprong en wordt de Mol degene die voorspeld is als winnaar.
Tsja?
  vrijdag 12 april 2002 @ 23:27:08 #169
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_3814979
mijn eerste reactie was 'kut'
mijn tweede reactie: gaaf. Nog een week spanning.

en toch denk ik nog steeds george als mol.

Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 april 2002 @ 23:27:55 #170
13151 crew  Rewimo
pi_3814987
Die survival door dat fort deed me trouwens erg denken aan Fort Boyard... Duidelijk geleend van dat programma.
pi_3814989
Ik vind dit wél leuk! Nog een week discussieren, nadenken en gokken. En dan volgende week weer nerveus voor de TV zitten en heel hard hopen dat jij de goede mol hebt!

Helaas ben ik een van de weinigen die er zo over denkt:

quote:
Kiezersbedrog (12 IV 2002)

Dit was geen leuke uitzending. De webmasters vinden er geen kloot aan op deze manier. Dat die programmamakers een mislukte parachutesprong laten uitvoeren bij noodweer waar zelfs mariniers voor terugschrikken, is hun probleem. Daar hoeven ze ons niet mee te belasten.
Om met Jantien te spreken, kut klote.

Op deze manier is het, alsof de penalty's volgende week pas worden genomen. We kijken heus wel, hoor, volgende week. In de politiek heet dit kiezersbedrog. Pim Fortuyn is amateur vergeleken bij IdtV. We gaan in bed liggen met de deken over ons hoofd en als we ons morgenvroeg nog steeds zo voelen geven we alle spullen van de molveiling GRATIS weg aan daklozen.

,,Wat een stom spel'', dacht Jantien na twee afleveringen, bekende ze nu. De webmasters kwamen daar nu pas achter.

Zo. Dat is er uit.

Over deze aflevering (12 IV 2002)

Er is geld weg. 15.000 Euro. Jantien liep als Lara Croft over de rotsblokken. George heeft de afdeling monumentenzorg van Portugal een hartverzakking bezorgd. John zette een groene deur voor de piepschuimen uitgang. De drie kibbelden over de flessen. Onder de sterrenhemel roddelden ze over de vertrokken kandidaten, behalve over Dick. Ergens voor de Portugese kust is een rots met de vorm van een walvis. Omdat de uitzending geen behoorlijk einde had, heeft dit st

Bron: http://www.jantien.org

Waarom is die laatste zin trouwens maar half?

vrijdag 12 april 2002 @ 23:29:29 #172
1986 Jane
pi_3815005
Pfff, ik ben dus niet de enige die niet op wieisdemol.com komt? Gelukkig! Ik hoop wel dat hij weer snel in de lucht is. De officiele site kan me niet schelen, maar .com is .

En nee, het is nooit eerder zo gedaan. Waarom denk je dat iedereen zo 'verontwaardigd' is?

Ach, het is wel een mooie mop en bewijst weer eens wat een verrassend programma het is. Maar ja, er is natuurlijk wel een grens aan de hoeveelheid spanning die een mens kan verdragen.

Trouwens, ook verrassend dat er ineens niet 5.000 maar 15.000 Euro uit de pot blijkt te zijn verdwenen. Wie het ook is, de Mol is wel erg goed bezig geweest dit seizoen!

* John bewaart volgens mij al de pot sinds Harry weg is....

pi_3815019
maar ik ga er maar eens een nachtje over slapen
Wie weet heb ik morgen weer een ingeving....
  vrijdag 12 april 2002 @ 23:31:26 #174
1986 Jane
pi_3815029
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 23:28 schreef Tom_Tom- het volgende:
Waarom is die laatste zin trouwens maar half?
Net als de uitzending?

P.S. Ik vind een weekje extra mollenvangen ook niet erg hoor! Ik begon vanmiddag al afkickverschijnselen te krijgen bij het idee dat het vanavond afgelopen zou zijn.

pi_3815060
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 23:29 schreef Jane het volgende:
Trouwens, ook verrassend dat er ineens niet 5.000 maar 15.000 Euro uit de pot blijkt te zijn verdwenen. Wie het ook is, de Mol is wel erg goed bezig geweest dit seizoen!
Mwahhh..., ik vind stelen uit de pot eigenlijk een mol-onwaardige actie... Volgens mij moet het er bij De Mol omgaan om opdrachten op een geraffineerde manier te laten mislukken!
  vrijdag 12 april 2002 @ 23:36:12 #176
20100 NiNi
Fabelhaft
pi_3815087
ook het 'vloekend wachten wij op de mol' is nu wel duidelijk hahah
  vrijdag 12 april 2002 @ 23:36:59 #177
1986 Jane
pi_3815096
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 23:36 schreef NiNi het volgende:
Inderdaad!
pi_3815104
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 23:36 schreef NiNi het volgende:
Natuurlijk! Goeie!!!!
  vrijdag 12 april 2002 @ 23:50:31 #179
4177 Jojogirl
pi_3815254
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 23:33 schreef QBZZ het volgende:

[..]

Mwahhh..., ik vind stelen uit de pot eigenlijk een mol-onwaardige actie... Volgens mij moet het er bij De Mol omgaan om opdrachten op een geraffineerde manier te laten mislukken!

Mmm het lijkt me anders nog een hele truc om dat te doen zonder dat iemand het merkt of meteen te achterhalen is wie het geweest kan zijn.
  zaterdag 13 april 2002 @ 00:30:58 #180
1986 Jane
pi_3815787
Lijkt mij ook, al is 15.000 Euro wel wat veel...

Maar ja, ze waren gewaarschuwd. Door Angela, na de jeugdkwalenopdracht, maar toen geloofden ze niet dat er geld weg was. Eigen schuld, dikke....

† In Memoriam † zaterdag 13 april 2002 @ 02:11:27 #181
10849 Hagelslag

pi_3816609
quote:

Oh jawel hoor. Ik ben in elk geval zo verslaafd dat ik ALLES wil weten. Oh ja, weet iedereen van de de bijeenkomst? Bijna iedereen van de deelnemers komen ook.
pi_3816644
quote:
Op zaterdag 13 april 2002 02:11 schreef Hagelslag het volgende:

[..]

Oh jawel hoor. Ik ben in elk geval zo verslaafd dat ik ALLES wil weten. Oh ja, weet iedereen van de de bijeenkomst? Bijna iedereen van de deelnemers komen ook.

Komt John ook?
  zaterdag 13 april 2002 @ 08:36:47 #183
2643 EyE
probeert iets nieuws
pi_3817248
Vloek, vloek, wacht, wacht

wat een beestenweer bij die laatste sprong! zag er niet echt verantwoord uit. lekker koud ook. Hoeveel zal de avro van de parachutisten geclaimd hebben voor het laten mislukken van hun finale-uitzending?

iig, ik hoor weer veel te veel argumenten voor John. deze laatste aflevering zijn er zoveel nep-aanwijzingen mogelijk. bijvoorbeeld met die deur. wie zette welke deur nou weg?

Ik ben veel benieuwder naar de verborgen tips.
En dan zegt Angela natuurlijk weer "...iets waardoor jullie al vanaf de eerste uitzending hadden kunnen weten wie de mol is". En wij allemaal "ooow stom stom, natuurlijk"
zouden we in de goede richting hebben gezeten voor die tip?
, de groepsfoto met het handje bij prince, het vingerafdruklogo, de teksten die 'gescrambled' in beeld kwamen,...

ik weiger om nog van m'n oorspronkelijke keuze af te stappen, dus dat doe ik dan ook maar niet:
George de mol
Jantien de winnaar
John de afvaller

zaterdag 13 april 2002 @ 08:39:59 #184
2643 EyE
probeert iets nieuws
pi_3817251
quote:
Op zaterdag 13 april 2002 02:15 schreef CJ het volgende:
Komt John ook?
of liever gezegd: komt Paméla ook?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 13 april 2002 @ 09:00:34 #185
13151 crew  Rewimo
pi_3817270
quote:
Op zaterdag 13 april 2002 08:36 schreef EyE het volgende:

iig, ik hoor weer veel te veel argumenten voor John. deze laatste aflevering zijn er zoveel nep-aanwijzingen mogelijk. bijvoorbeeld met die deur. wie zette welke deur nou weg?

Ik vond nogal wat op John wijzen. Hij beweerde glashard dat George die deur voor de plek had gezet waar de nepdeur zat. Dat is niet zo, dat heeft hij zelf gedaan. Vervolgens stond hij om zich heen te staren terwijl George zich een breuk hakte. Ook het inhakken van de nepdeur liet hij weer aan George over.

Bij de opdracht met de balken liet hij George, met hoogtevrees en al, het werk doen. Hij zou de balken aangeven. De balken zaten in een verkeerde volgorde waardoor de "ladder" niet stabiel was en Jantien en George niet durfden. Halverwege riep hij naar Jantien dat ze niet moest klimmen als ze niet durfde. 4 minuten voor tijd zat John al lekker boven met Angela te keuvelen en constateerde dat ze het niet gingen halen. Waarom was hij niet in de kamer om George en Jantien te helpen naar boven te komen? Hijzelf was immers niet bang, dus had hij ze mooi naar boven kunnen coachen.

In de boot werd min of meer eensgezind besloten dat John de eerste fles zou pakken. John wilde wel! In de eerste fles zat immers het hoogste bedrag en dus viel daar voor de Mol de meeste schade aan te brengen. John stuurde de boot. Bij de grot viel het me op dat hij een behoorlijk eind uit de kust bleef. Jantien en George moesten een heel eind zwemmen.

Overigens vond ik het prachtig om te zien hoe de gezichten van Jantien en vooral George betrokken naarmate de parachutesprong dichterbij kwam. Ik vind het heel knap dat ze het gedaan hebben trouwens, alle bewondering daarvoor.

En ik zat me af te vragen of de volgorde waarin ze moesten springen iets zegt over wie de Mol, de winnaar of de verliezer is. Ze kunnen niet tegelijk landen, daarvoor liggen de doelen te dicht bij elkaar. John ging eerst, toen George en toen Jantien...

pi_3817276
quote:
Op zaterdag 13 april 2002 09:00 schreef Rewimo het volgende:

En ik zat me af te vragen of de volgorde waarin ze moesten springen iets zegt over wie de Mol, de winnaar of de verliezer is.

Nee dat hoeft niet. De volgorde van landen wordt eerder bepaald door het moment van het openen van de parachute. En dan nog weet je niet in welke volgorde ze het bekend maken.
  zaterdag 13 april 2002 @ 09:05:20 #187
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_3817279
Ik vond het flauw heeeel erg flauw!
fake a dream
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 13 april 2002 @ 09:05:38 #188
13151 crew  Rewimo
pi_3817281
quote:
Op zaterdag 13 april 2002 09:03 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Nee dat hoeft niet. De volgorde van landen wordt eerder bepaald door het moment van het openen van de parachute. En dan nog weet je niet in welke volgorde ze het bekend maken.

Dat is zo, maar die doelen liggen denk ik zo dicht bij elkaar dat je de anderen moet kunnen zien als zij landen.
  † In Memoriam † zaterdag 13 april 2002 @ 10:30:18 #189
10849 Hagelslag

pi_3817488
quote:
Op zaterdag 13 april 2002 02:15 schreef CJ het volgende:

[..]

Komt John ook?

Jazeker.
  zaterdag 13 april 2002 @ 11:03:19 #190
3498 Barb
Graduated Fool
pi_3817654
quote:
En waar is trouwens dat winkeltje van John in Eindhoven?
Bennekelstraat, zijstraat van het Frans Leharplein
When I rush it hits me
  zaterdag 13 april 2002 @ 11:05:57 #191
3498 Barb
Graduated Fool
pi_3817662
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 23:07 schreef Tom_Tom- het volgende:
Bron: Wie is de Mol deel 2

When I rush it hits me
  zaterdag 13 april 2002 @ 11:41:40 #192
3498 Barb
Graduated Fool
pi_3817782
Overigens kwam ik er pas in aflevering 7 achter dat Jantien kort haar heeft en helemaal geen staartje

Voorheen dacht ik nl dat Jantien er zo uitzag:

When I rush it hits me
pi_3817992
Da's idd Jantien.
Maar als die vingerafdruk gewoon rechtopstaat, zie je er ook 2 gezichten in.
pi_3818073
Voor de mensen die George nog steed als mol hebben (ik wel... nog een beetje...)... hij zag bij de "olifant" wel het trapje dat omhoog ging naar het vaste land... (als mol had hij dat waarschijnlijk niet gedaan... lijkt mij...).

Einde voor de "George-mollers" ... ?! Zekerheid voor de "John-mollers" ? (... deur verkeerd wegzetten, niet motiveren bij klimmen van Jantien en George bij de zelfgemaakte trap, geld "verloren"....)

zaterdag 13 april 2002 @ 12:44:42 #195
3498 Barb
Graduated Fool
pi_3818179
Ik heb alle topics over de Mol opnieuw doorgelezen. Scheelt stukken zeg, als je maar op 3 namen hoeft te concentreren. En hoewel ze alledrie een hoop dingen verdacht doen en alledrie verantwoordelijk zijn voor het mislukken van opdrachten, stap ik toch maar weer een keer over (n.a.v. de aflevering van gisteren): ik ga toch maar weer voor John. Hij was gisteren verruit het meest verdacht.

Dan wordt het bij mij: John de Mol, George de verliezer en jantien de winnaar. Waarom Jantien de winnaar: omdat ik niet geloof dat zij op George heeft gestemd en omdat ik echt geloof dat George denkt dat het Jantien is.

Dikke kans overigens, dat ik weer van Mol wissel. Ik sta er gewoon niet helemaal achter en ik wil heel graag dat het jantien is.

When I rush it hits me
  zaterdag 13 april 2002 @ 13:10:56 #196
23233 Hihat
Hoo! Gehoed.
pi_3818370
quote:
Bovendien, voor de oplettende kijkers:

Aan het eind van elke aflevering begint de aftiteling altijd met een foto van John.

Was gisteren weer zo! Nu weet ik het zeker...
  zaterdag 13 april 2002 @ 13:10:58 #197
3498 Barb
Graduated Fool
pi_3818372
Ik heb zojuist een mailtje gestuurd naar tv1 over wanneer "Wie is de Mol?" daar wordt uitgezonden. I'll keep you posted
When I rush it hits me
  Redactie Frontpage zaterdag 13 april 2002 @ 13:14:52 #198
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3818404
heb gisteren laatste kwartier gezien, was een hilarische ontknoping deceptie

Wel spannend zo!

pi_3818428
En ik maar denken dat de complot-theoristen allen maar in TRU zaten!
Thunder announces that the storm is coming
  Redactie Frontpage zaterdag 13 april 2002 @ 13:20:57 #200
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3818439
De herhaling is bezig op ned1
  zaterdag 13 april 2002 @ 13:26:08 #201
1986 Jane
pi_3818473
quote:
Op zaterdag 13 april 2002 13:10 schreef Barb het volgende:
Ik heb zojuist een mailtje gestuurd naar tv1 over wanneer "Wie is de Mol?" daar wordt uitgezonden. I'll keep you posted
Ik hoorde net op de chat van wieisdemol.com van een Vlaamse mollenvanger dat de 3e Vlaamse serie in december uitgezonden wordt.

Joepie!!!!

Redactie Frontpage zaterdag 13 april 2002 @ 13:30:17 #202
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3818498
quote:
Op zaterdag 13 april 2002 13:26 schreef Jane het volgende:
Joepie!!!!
De...

pi_3818502
Zit even de herhaling te kijken (hoezo freak???)
Misschien heb ik wel iets over het hoofd te zien.

Ach ik ben toch weer helemaal de weg kwijt. Ik baalde gisteravond echt als een stekker! Ik zat maar te wachten tot het zou beginnen.. nog een kwartier later ook.. en dan dit! Wat een kater! Maar het hoort natuurlijk wel bij het programma. Eigenlijk wel heel cool! En gewoon tot het aller allerlaatste moment de spanning erin houden.

Alleen ben ik volgende week vrijdag op vakantie
En als iemand het flikt het me te vertellen voor ik het op de video heb gezien....

Nou ja... ik weet het dus niet meer hooor....
anderhalve week spanning dan maar.

zaterdag 13 april 2002 @ 13:39:53 #204
3498 Barb
Graduated Fool
pi_3818558
Wil je je opgeven voor 'Wie is... de Mol?', stuur dan een brief met foto naar:
AVRO/ IdtV
t.a.v. Redactie 'Wie is...de Mol?'
Postbus 12010
1100 AA AMSTERDAM

Je kunt ook een briefje e-mailen:

wieisdemol@idtv.nl
Let op: alleen e-mails met foto, woonadres, leeftijd en een beschrijving van jezelf kunnen wij serieus in behandeling nemen.

Nausicaa, riep jij vorig jaar al niet dat jij je ging opgeven?

When I rush it hits me
pi_3818574
quote:
Op zaterdag 13 april 2002 13:39 schreef Barb het volgende:
Wil je je opgeven voor 'Wie is... de Mol?', stuur dan een brief met foto naar:
AVRO/ IdtV
t.a.v. Redactie 'Wie is...de Mol?'
Postbus 12010
1100 AA AMSTERDAM

Je kunt ook een briefje e-mailen:

wieisdemol@idtv.nl
Let op: alleen e-mails met foto, woonadres, leeftijd en een beschrijving van jezelf kunnen wij serieus in behandeling nemen.

Werd er niet gevraagd om ook je RIAGG dossier mee te sturen?
Thunder announces that the storm is coming
  zaterdag 13 april 2002 @ 13:47:29 #206
3498 Barb
Graduated Fool
pi_3818611
Bron: www.jantien.org
quote:
Jantien kostte al meer dan een ton (6 IV 2002)
De boekhouders van WieIsDeMol.com hebben becijferd dat Jantien de groep het meeste geld heeft gekost. Na negen afleveringen had er tenminste € 110.000 meer in de pot kunnen zitten, als zij niet had meegedaan. John heeft op die manier € 95.000 gekost, George € 76.000. Zij zijn de nummers twee en drie op de kostenpostenlijst
Dat zou George wel een "slechte" Mol maken, in vergelijking met Jantien en John.
When I rush it hits me
  zaterdag 13 april 2002 @ 14:14:35 #207
593 sjak
Juffie Bloem
pi_3818806
Heeft iemand nog geluisterd naar de aftiteling?

Ik niet, was gisteren naar een bruiloft, vergeten op te nemen, dus vanmiddag de herhaling gezien, wat een K-streek zeg!!!

Ik kan het niet zo waarderen van de AVRO, vorig jaar konden we ook nog een week speculeren maar dan om wat we niet gezien hadden...nu moeten we dat allemaal in 1 aflevering verwerken

Lekker douchen!
  zaterdag 13 april 2002 @ 14:16:08 #208
593 sjak
Juffie Bloem
pi_3818829
quote:
Op zaterdag 13 april 2002 13:47 schreef Barb het volgende:
Bron: www.jantien.org
[..]

Dat zou George wel een "slechte" Mol maken, in vergelijking met Jantien en John.

Ben wel benieuwd of die berekening klopt!
Hoe zouden ze dat uitgerekend hebben...kan nooit objectief gedaan zijn.
Lekker douchen!
pi_3818854
quote:
Op zaterdag 13 april 2002 09:00 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik vond nogal wat op John wijzen. Hij beweerde glashard dat George die deur voor de plek had gezet waar de nepdeur zat. Dat is niet zo, dat heeft hij zelf gedaan. Vervolgens stond hij om zich heen te staren terwijl George zich een breuk hakte. Ook het inhakken van de nepdeur liet hij weer aan George over.

John stond toch ook flink op die nepmuur in te hakken hoor.
  zaterdag 13 april 2002 @ 14:24:09 #210
593 sjak
Juffie Bloem
pi_3818889
Inderdaad ook een puntje tegen John:
Hij zegt dat hij niet dacht dat ze door die muur moesten en dat George maar zijn best bleef doen om er wel doorheen te komen waardoor er veel tijd verloren ging, maar John zelf deed ook niet echt veel om te bewijzen dat ze daar niet doorheen moesten, als hij dan was gaan zoeken...
Lekker douchen!
  zaterdag 13 april 2002 @ 15:17:13 #211
1986 Jane
pi_3819222
De keuzes bij de test voor die opdracht waren iets van:

1. De Mol bleef op de verkeerde deur hakken
2. De Mol hielp niet mee met hakken
3. De Mol was er niet bij aanwezig

Het moge duidelijk zijn dat 1. op George slaat, 2. op John en 3. op Jantien.
John was voor mij hierbij het meest verdacht, ook al voordat er nog eens getoond werd dat hij de deur voor de goede plek had gezet. Hij begon daarna ook nog eens op een andere verkeerde plek te hakken en pas toen vond George de goede plek.

Ik weet niet, het is misschien vooral op gevoel gebaseerd, maar dingen gewoon zo te sturen dat opdrachten mislukken, zonder dat hij daar verantwoordelijk voor lijkt te zijn. Ook toen hij als enige wel boven kwam. Angela geeft hem een tikje, hij kijkt en zegt gelijk 'Ja, maar ze gaan het niet redden'. Ja, hij had natuurlijk allang gezien dat die balken zo geplaatst waren dat George en Jantien er alleen nog maar als bange vogeltjes op konden blijven zitten zonder te bewegen.

pi_3822603
quote:
Op zaterdag 13 april 2002 13:39 schreef Barb het volgende:
Zou goed kunnen, heb het iig irl gezegd toen...
En nu... ik betrap mij er af en toe op dat ik in mijn hoofd zinnen zit te maken voor in een aanmeldbrief... Het wordt tijd voor wat actie denk ik!

(nog meer kandidaat-kandidaten onder ons??)

zaterdag 13 april 2002 @ 23:03:13 #213
4177 Jojogirl
pi_3823803
* Jojogirl kijkt net op wieisdemol.nl en ziet iets mafs

Er zijn deze keer 2 deelnemers dagboeken; 1 van George en 1 van John --> Jantien is de Mol?

* Jojogirl hoopt het niet want ik wil dat George de Mol is

Owja, in het Moldagboek staat ook nog dat de parachutesprong wel een week leek te duren, dat lijkt me iig niets voor Joh (tenzij het gewoon gelogen is natuurlijk).

zondag 14 april 2002 @ 09:21:22 #214
20223 Carterman
Is een Tilburger!
pi_3826000
Ik zat gisteren te denken (dat doe ik zo nu en dan eens), zou het niet de ultieme mollenstreek van de makers zijn om er geen mol in te doen. Iedereen beschuldigt elkaar ervan mol te zijn, de kandidaten maken het zichzelf moeilijk. Of willen juist dat men denkt dat hij of zij de mol is. Dus iedereen haalt wel eens een mollenstreek uit.
Het zou natuurlijk de ultieme grap zijn om er gewoon geen mol in te hebben.

Cart,

Time is what keeps everything from happening at once.
pi_3826066
quote:
Op zaterdag 13 april 2002 23:03 schreef Jojogirl het volgende:

Owja, in het Moldagboek staat ook nog dat de parachutesprong wel een week leek te duren, dat lijkt me iig niets voor John (tenzij het gewoon gelogen is natuurlijk).

Of ze bedoelen het als grapje om te verklaren waarom we ze afgelopen vrijdag uit het vliegtuig sprongen en we pas aankomende vrijdag zien waar ze landen.
pi_3826106
Vraag me niet waarom ik er nu pas over begin, want dat weet ik zelf ook niet maar........

In de uitzending van vorige week zaten Ellen, George en John op een terrasje kranten te lezen. (Jantien was bezig te leren hoe ze moet ondervragen) Volgens mij zagen we daar op de achtergrond ook Bram van der Vlugt (nederlandse acteur zitten) en zagen we die naam ook in een artikel langskomen dat 1 van de deelnemers aan het lezen was. Dat artikel leek overigens aardig nep.

Is dat iemand anders ook opgevallen en weet die toevallig wat dat zou kunnen betekenen?

Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 14 april 2002 @ 11:19:08 #217
13151 crew  Rewimo
pi_3826178
quote:
Op zondag 14 april 2002 10:58 schreef calvobbes het volgende:
Vraag me niet waarom ik er nu pas over begin, want dat weet ik zelf ook niet maar........

In de uitzending van vorige week zaten Ellen, George en John op een terrasje kranten te lezen. (Jantien was bezig te leren hoe ze moet ondervragen) Volgens mij zagen we daar op de achtergrond ook Bram van der Vlugt (nederlandse acteur zitten) en zagen we die naam ook in een artikel langskomen dat 1 van de deelnemers aan het lezen was. Dat artikel leek overigens aardig nep.

Is dat iemand anders ook opgevallen en weet die toevallig wat dat zou kunnen betekenen?

Vlugten kan niet meer?
  zondag 14 april 2002 @ 12:37:34 #218
1986 Jane
pi_3826478
Aanwijzing richting Jantien (al geloof ik zelf nog steeds niet dat ze het is) :

Jantien geeft als één van de redenen om George te verdenken, dat hij niet hard de berg op fietste en pas op het einde zijn best ging doen. Maar Jantien zat helemaal niet bij George in het groepje!!! Vooral hoe hij op het einde fietste kon ze nooit met eigen ogen aanschouwd hebben, want op dat moment lag haar groepje (met John als kopman) al mijlenver achter! Toch lijkt ze in detail te kunnen vertellen hoe dat gegaan is.

Vreemd, imho...

pi_3826514
.... de kandidaten vertellen onderling natuurlijk ook van alles aan elkaar, dus ze zou het via-via gehoord kunnen hebben (info uitgewisseld met een betrouwbare kandidaten vriendin ?), maar dit is idd wel ietwat vreemd...
  FOK!fossiel zondag 14 april 2002 @ 12:45:18 #220
8443 cptmarco
it's captain...
pi_3826537
quote:
Op zondag 14 april 2002 10:58 schreef calvobbes het volgende:
Volgens mij zagen we daar op de achtergrond ook Bram van der Vlugt (nederlandse acteur zitten) en zagen we die naam ook in een artikel langskomen dat 1 van de deelnemers aan het lezen was. Dat artikel leek overigens aardig nep.
het is wat vergezocht: Bram van der Vugt speelt Sinterklaas. Sinterklaas bestaat niet. Misschien is de gene die het krantenartikel las ook niet wat hij/zij werkelijk is. Dus de gene die het artikel las is de Mol....
pi_3826619
quote:
Op zondag 14 april 2002 12:45 schreef cptmarco het volgende:
geheimpje
Ssjjjjt! Er zitten vast kindjes op fok!
pi_3826626
quote:
Op zondag 14 april 2002 12:37 schreef Jane het volgende:

Jantien geeft als één van de redenen om George te verdenken, dat hij niet hard de berg op fietste en pas op het einde zijn best ging doen. Maar Jantien zat helemaal niet bij George in het groepje!!! Vooral hoe hij op het einde fietste kon ze nooit met eigen ogen aanschouwd hebben, want op dat moment lag haar groepje (met John als kopman) al mijlenver achter! Toch lijkt ze in detail te kunnen vertellen hoe dat gegaan is.

Vreemd, imho...

Fijn dat iedereen hier nogal paranoia is! Weer een turfje bij Jantien is de Mol!
pi_3827063
quote:
Op zondag 14 april 2002 12:37 schreef Jane het volgende:

Vreemd, imho...

Dit kan best en is imo helemaal niet zo vreemd...

Ellen wist ook in geuren en kleuren te vertellen dat ze het verdacht vond dat John bij het herkenningsspel (Kerstin en Karen) meteen Karen er uit kon plukken... en dat terwijl ze dus helemaal niet bij John in het groepje zat.

pi_3828535
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 23:05 schreef Tinkerbell het volgende:

Heeft iemand het opgenomen? Normaal doe ik dat altijd, maar omdat ik dacht dat het de laatste was, leek het me niet nodig.

De muziekhint Money money money lijkt me ook duidelijk nu he

Nou, ik vraag het nog maar een keer: heeft iemand anders het ook gehoord? Wil iemand nog een keer de band kijken?
pi_3828775
iK heb het niet gehoord, en ik heb geen band, sorry.
  zondag 14 april 2002 @ 17:15:27 #226
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_3828808
Echt geweldig dat ze het pas volgende keer laten zien. Het was ontzettend spannend, en dan doen ze zoiets! Ik had het echt niet verwacht. Echt goed dat ze zoiets durven te flikken.

Dat met dat vliegtuig is ook mooi. Rood, groen en de mol.

pi_3829418
quote:
Op zondag 14 april 2002 16:46 schreef Tinkerbell het volgende:

[..]

Nou, ik vraag het nog maar een keer: heeft iemand anders het ook gehoord? Wil iemand nog een keer de band kijken?

Ik heb gisteren bij de herhaling pal voor de tv gezeten met de tv gezeten met de tv keihard (schoonouders vonden mij nu nog vreemder dan anders ), maar ik heb het helaas niet gehoord! Jammer hoor, want het zou zo leuk geweest zijn!
  zondag 14 april 2002 @ 18:37:14 #228
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_3829480
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 22:50 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ja was vorig jaar toch ook!?

Vorig jaar gingen ze met z'n allen kijken naar de aanwijzingen e.d. en daar kregen ook wij pas te horen wie de mol was

Nee hoor. Dit is de eerste keer dat ze het zo doen.
pi_3829642
Ik hoop echt dat Jantien op het vak "De Mol" landt.
Maar het is natuurlijk nu wel spannend.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 14 april 2002 @ 19:08:44 #230
13151 crew  Rewimo
pi_3829723
quote:
Op zaterdag 13 april 2002 23:03 schreef Jojogirl het volgende:

Owja, in het Moldagboek staat ook nog dat de parachutesprong wel een week leek te duren, dat lijkt me iig niets voor Joh (tenzij het gewoon gelogen is natuurlijk).

Die parachutesprong duurt ook een week Kennelijk wist de Mol dat dus.
pi_3830405
quote:
Op zondag 14 april 2002 18:29 schreef Nausicaa het volgende:

[..]

Ik heb gisteren bij de herhaling pal voor de tv gezeten met de tv gezeten met de tv keihard (schoonouders vonden mij nu nog vreemder dan anders ), maar ik heb het helaas niet gehoord! Jammer hoor, want het zou zo leuk geweest zijn!

Ik hoorde zojuist dat het al eerder (bij eerdere afleveringen) door mensen gehoord is, dat er door de aftiteling heen werd gezegd: John is de Mol.

Ik heb het nog nooit gehoord en afgelopen vrijdag ook niet vanwege mijn gegil dat het lullig was enzo, maar havoc is toch vrij zeker dat ie het gehoord heeft

Ik weet het echt niet meer

pi_3830491
quote:
Op zondag 14 april 2002 18:58 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik hoop echt dat Jantien op het vak "De Mol" landt.
Maar het is natuurlijk nu wel spannend.
Ik lach me kapot als ze door een windvlaag ofzo compleet die doeken missen.
pi_3831124
quote:
Op zondag 14 april 2002 20:22 schreef Tinkerbell het volgende:

[..]

Ik hoorde zojuist dat het al eerder (bij eerdere afleveringen) door mensen gehoord is, dat er door de aftiteling heen werd gezegd: John is de Mol.

Ik heb het nog nooit gehoord en afgelopen vrijdag ook niet vanwege mijn gegil dat het lullig was enzo, maar havoc is toch vrij zeker dat ie het gehoord heeft

Kan natuurlijk zijn dat er een verschil zit tussen "life" en herhaling!
* Nausicaa verwacht dat de jongens en meisjes van de avro wel stiekem mee aan het lezen zijn op fok!
pi_3831586
Áls de AVRO meeleest wil ik ze een ding vriendelijk verzoeken: Willen jullie aub a.s. vrijdag níet meer uitzenden die scene waarin Karen zegt: Dan doen jullie 't maar zonder mol!
Die komt me namelijk nogal de keel uit.
pi_3833291
quote:
Op zondag 14 april 2002 20:30 schreef DrMarten het volgende:

Ik lach me kapot als ze door een windvlaag ofzo compleet die doeken missen.

Dan zouden ze het nog wel een keer overdoen of faken
  maandag 15 april 2002 @ 10:26:52 #236
23233 Hihat
Hoo! Gehoed.
pi_3835733
Overigens, aan het einde van de uitzending zag je het vliegtuigje, nadat je Jantien en John de sprong had zien maken, weer landen op het vliegveld.
Angela zag je naar de lucht staren en vervolgens iets lager kijken en enigszins verbaasd haar wenkbrauwen fronsen.

Ik wed dat George gewoon uit het vliegtuigje stapt.
Dat zou ook het shot van het landende vliegtuigje verklaren, anders heeft het niet zo veel zin om dat te laten zien.

George heeft de sprong niet durven maken denk ik.

maandag 15 april 2002 @ 10:29:58 #237
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_3835758
quote:
Op zondag 14 april 2002 16:46 schreef Tinkerbell het volgende:

[..]

Ik ga straks wel even kijken.

Nu eerst mijn hond uitlaten op de hei.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 15 april 2002 @ 10:33:03 #238
4177 Jojogirl
pi_3835783
quote:
Op zondag 14 april 2002 20:22 schreef Tinkerbell het volgende:

[..]

* Jojogirl heeft bij de herhaling op zaterdag gespannen opgelet maar heeft het niet gehoord. Hoekie hoorde ook niks.
pi_3835866
quote:
Op maandag 15 april 2002 10:26 schreef Hihat het volgende:

George heeft de sprong niet durven maken denk ik.

Je zag toch 3 paar mensen uit het vliegtuig springen?

En dat ze dat angela en dat vliegtuigje lieten zien (landen) was denk ik meer om het spannend te maken.

maandag 15 april 2002 @ 12:23:47 #240
1986 Jane
pi_3837003
Ja, John en Jantien zijn zichtbaar gesprongen. Verder sprong er een man met zwart haar, vermoedelijk George.

Tja, helemaal zeker durf ik het ook niet te zeggen, want G. was niet zichtbaar in beeld, maar ik gok dat hij wel is gegaan. Maar, tjongejonge, wat keek die gozer angstig. Als hij wel heeft gesprongen, heeft hij wel karakter zeg. Hij hoefde immers niet meer voor het spel. Of zou de crew hem onder druk hebben gezet?
Dat is...tenzij hij de Mol is uiteraard, want dan heeft hij zich er 3 weken geestelijk op kunnen voorbereiden.

pi_3837129
quote:
Op maandag 15 april 2002 12:23 schreef Jane o.a. het volgende:

want dan heeft hij zich er 3 weken geestelijk op kunnen voorbereiden.

Dat vraag ik me dus al een tijdje af. Weet die Mol al precies wat er gaat gebeuren? Als die alle opdrachten e.d. al weet kan hij toch nooit spontaan reageren e.d.? Of dan moet het wel een hele goede acteur zijn!
  maandag 15 april 2002 @ 12:48:15 #242
3498 Barb
Graduated Fool
pi_3837231
quote:
Op maandag 15 april 2002 12:37 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dat vraag ik me dus al een tijdje af. Weet die Mol al precies wat er gaat gebeuren? Als die alle opdrachten e.d. al weet kan hij toch nooit spontaan reageren e.d.? Of dan moet het wel een hele goede acteur zijn!

Dat heb ik me ook wel eens afgevraagd. Niet zozeer of hij de opdrachten van tevoren wist, maar wel wat anderen hadden gedaan/gezegd/gestemd e.d. Dat moet voor de rest toch opvallen, als iemand steeds instructies krijgt?

Bij de laatste aflevering moest John als eerste naar zijn plek (bij die ondergrondse kamer opdracht). Angela liep mee, mooi moment voor instructies dus. Ze brachten niet in beeld dat Jantien ook werd begeleid en van George ook niet. Nu zou je kunnen denken dat Angela instructies gaf aan John en dat hij dus de Mol is, maar omdat ik het zo opvallend vond, denk ik juist dat de productie ons op een verkeerd spoor zet en dat John de Mol niet is. Ik stap maar weer eens over dus ( heeft iemand geteld hoe vaak ik al van Mol ben gewisseld, ik ben de tel ondertussen kwijt). Maar wie de Mol is weet ik dus echt niet, ik durf alleen te zeggen dat John het niet is!

(Shit zeg, dit programma maakt me af en toe helemaal gestoord, ik kan gewoon niet kiezen!!)

okee, okee, ik doe het toch. Vandaag denk ik dat Jantien de Mol is.

When I rush it hits me
pi_3837606
Wat ik wel leuk vond om te zien (beetje leedvermaak) was de toenemende angst die was af te lezen op de gezichten van George en Jantien naarmate de sprong dichterbij kwam.
  maandag 15 april 2002 @ 13:24:40 #244
1986 Jane
pi_3837726
Ik denk nog steeds dat het wel John is.

En over de vraag hoeveel de Mol weet:

Bij een van de eerdere series heb ik er wel eens wat over gelezen en de Mol kent dus alle opdrachten van te voren. Volgens mij kon je dat ook wel afleiden aan sommige sabotage-acties die er in eerdere series zijn geweest.
Hem/haar wordt dus verteld welke opdrachten er komen en zeer waarschijnlijk worden soms ook instructies gegeven in de zin van 'Zorg dat je in dit of dat groepje komt' of misschien wel 'De echte doorgang zit tegen de linkermuur. Zorg dat je de groene deur ervoor zet' . De Mol moet om zijn werk te kunnen doen, natuurlijk ook wel in de positie zijn om te kunnen saboteren. De positie die bijvoorbeeld de Dromers hadden in de Denkers/Doeners/Dromers opdracht, was natuurlijk niet ideaal om te 'mollen'. Daarom kon je alle dromers al bijna gelijk afschrijven als mol, al is dat ook weer wat gevaarlijk.

maandag 15 april 2002 @ 15:23:40 #245
1986 Jane
pi_3839876
Laatste muzikale aanwijzing Schiffers.fm:

Trouble (Coldplay)

Oh No I See
A Spider Web Is Tangled Up With Me

And I Lost My Head
And Thought Of All The Stupid Things Id Said

Oh No Whats This
A Spider Web And Im Caught In The Middle

So I Turned To Run
And Thought Of All The Stupid Things Id Done

And Ah I Never Meant To Cause You Trouble
Ah I Never Meant To Do You Wrong
Ah Well If I Ever Caused You Trouble
Then Oh No I Never Meant To Do You Harm

Oh No I See
A Spider Web And Its Me In The Middle

So I Twist And Turn
But Here Am I In My Little Bubble

Singing Out Ah
I Never Meant To Cause You Trouble
Ah I Never Meant To Do You Wrong
And Ah Well If I Ever Caused You Trouble
Then Oh No I Never Meant To Do You Harm

And They Spun A Web For Me
They Spun A Web For Me
And They Spun A Web For Me

Nou, maak er maar wat van...

pi_3840479
They spun a web for me
Web --> internet --> jantien.org is nogal actief bezig met molzoeken?
Offeh....
Coldplay --> koud spel, de mol speelt een kil en koud spel
Trouble --> problemen. tja, maar daar maar eens wat van he....

Trouwens wel een erg mooi nummer!

Maar ik blijf ook bij Jantien.
Ik hoop wel dat ze vrijdag alle muzikale hints gaan uitleggen, want ik kan er geen wijs uit.

maandag 15 april 2002 @ 20:13:56 #247
593 sjak
Juffie Bloem
pi_3843652
They spun a web...
Jantien en George waren bezig met het plaatsen van de balken, zij waren een web aan het bouwen terwijl John toekeek...

Maar goed, ik denk dan ook dat het John is.

Lekker douchen!
  maandag 15 april 2002 @ 20:19:42 #248
22044 Peta
Nothing beats a kiss
pi_3843712
Is er al iemand die denkt dat er twee mensen betaald worden?

Eéntje om te doen alsof ie de mol is, de ander is het echt?

Ik kijk te weinig om te zeggen wie, maar ik denk dat het spel zo in elkaar zit!

Peta

pi_3843767
2 mollen. Hmmpff. Nee ik denk het niet. Te ingewikkeld voor de kijkers. En voor de deelnemers. En voor de echte mol.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 15 april 2002 @ 20:38:47 #250
13151 crew  Rewimo
pi_3843905
Krijgt de Mol eigenlijk betaald? Wat leveren zijn sabotageacties op?
pi_3845203
Nou gebruiken ze zo'n typisch WidM muziekje bij Opsporing VErzocht!
pi_3845226
Hahahaha dat zeg ik dus net tegen mijn hubbie
Pfew niet de enige die het gehoord heeft dus want hij zei "nee joh" Dacht al dat ik een molfobie aan het krijgen was ofzo
Het voelt heerlijk!!!!
pi_3845236
2 vragen:
Wie is de Mol?
Wie heeft Chris Hikspoors vermoord?
pi_3845239
quote:
Op maandag 15 april 2002 20:38 schreef Rewimo het volgende:
Krijgt de Mol eigenlijk betaald? Wat leveren zijn sabotageacties op?
Ik dacht dus dat de mol het geld kreeg wat hij/zij achterover drukt met de molacties maardat weet ik niet zeker.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_3845248
quote:
Op maandag 15 april 2002 22:08 schreef Tom_Tom- het volgende:
2 vragen:
Wie is de Mol?
Wie heeft Chris Hikspoors vermoord?
Lol dalijk word de mol "opgepakt" bij zijn landing
Het voelt heerlijk!!!!
pi_3845249
lijkt me toeval. Er wordt steeds vaker gebruikt gemaakt van filmmuziek bij TV programma's, grote kans dat het dezelfde muziek is zoals ze bij WISDM gebruiken
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 15 april 2002 @ 22:10:02 #257
13151 crew  Rewimo
pi_3845258
quote:
Op maandag 15 april 2002 22:08 schreef jessie het volgende:

[..]

Ik dacht dus dat de mol het geld kreeg wat hij/zij achterover drukt met de molacties maardat weet ik niet zeker.

Nou, dan heeft ie in elk geval € 15.000
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')