quote:Kijk hier maar eens:
Op maandag 08 april 2002 17:01 schreef Eye het volgende:
ow ja! hoe ging dat ook al weer?
En dan ergens onderaan staat mijn post. Die maakte ik om 15:44 op de vrijdag, dus de middag dat 's avonds de ontknoping op tv was. En op de volgende pagina leg ik nog meer uit waarom Nico de mol wel moet zijn.
Wel grappig om te zien dat ik daarmee mensen aan het twijfelen bracht, maar dat sommigen toch hardnekkig bleven volhouden dat het Sigrid of Yvonne moest zijn.
Ik ben het er ook niet mee eens dat George door montage o.i.d. naar voren wordt geschoven als mol. Tot aflevering 9 juist helemaal niet! George deed zijn best; George zette zich over zijn hoogtevrees heen; George ging voor het geld, enz. enz.
Pas als je de serie ook fanatiek op internet volgde (en dan bedoel ik buiten de officiele site om) zag je George als potentiele mol.
Jantien kan het n.m.m. nog steeds niet zijn. John of George dus, maar sinds afgelopen vrijdag staat George bij mij toch echt bovenaan.
En als hij het niet is, moet hij maar winnen.
quote:Leuk om weer eens door te lezen.
Op maandag 08 april 2002 19:39 schreef CJ het volgende:Kijk hier maar eens:
Tja, ik schreef dat ik een wijze les geleerd had, namelijk dat ik altijd om mijn eerste gevoel af moet gaan.... Maar ja, dit seizoen dacht ik na afl. 1 dat het Ellen was, en dat was toch echt fout.
Nu dacht ik na afl. 2 dat het John was en dat heb ik eigenlijk constant gedacht, al hield ik George steeds wel in de gaten. Eigenlijk pas na de laatste aflevering geswitcht... Ik hoop niet dat ik weer spijt krijg...
quote:Hehe, ik denk dat ik vrijdagmiddag pas alle puzzelstukjes op de goede plek heb zitten en dan pas definitief weet wie de mol is.
Op maandag 08 april 2002 19:49 schreef Jane het volgende:[..]
Leuk om weer eens door te lezen.
Tja, ik schreef dat ik een wijze les geleerd had, namelijk dat ik altijd om mijn eerste gevoel af moet gaan.... Maar ja, dit seizoen dacht ik na afl. 1 dat het Ellen was, en dat was toch echt fout.
Nu dacht ik na afl. 2 dat het John was en dat heb ik eigenlijk constant gedacht, al hield ik George steeds wel in de gaten. Eigenlijk pas na de laatste aflevering geswitcht... Ik hoop niet dat ik weer spijt krijg...
Ik zal ze nog eens allemaal op een rijtje zetten:
1. Mission Impossible (achterstevoren)
2. Bicycle Race - Queen
3. Bicycle Race - Queen
4. Aan de Amsterdamse grachten - Wim Sonneveld
5. Robin The Hooded Man - Clannad
6. I could have lied - The Red Hot Chili Peppers
7. Start me up - The Rolling Stones (achterstevoren)
8. My name is Prince - Prince
9. Money money money - ABBA
Ik zou graag horen of iemand al deze aanwijzingen aan één van de drie personen kan koppelen. Ik kan ze zelf het beste aan John koppelen, al is het wel met moeite... De aanwijzingen slaan dan namelijk niet op de aflevering ervoor of erna...
1 - John daalde als enige overgebleven kandidaat achterstevoren af bij het abseilen
2&3 - John heeft als enige 2x gefietst (water en gewoon)
4 - John moest (ok, samen met George) een boom kappen en in het fragment werd gezongen over '(hoge) bomen'
5 - in de laatste aflevering zat John 'hooded' (met een capuchon op dus) bij het verhoor
6 - John had kunnen liegen over zijn maagklachten?
7 - geen idee
8 - verwijzing naar John's maatje Prince? Of toch naar Prins John, de slechterik uit het Robin Hood verhaal?
9 - John was degene die bij de geldwagenopdracht om 'dinero, dinero' vroeg
Tja, echt overtuigend vind ik het zelf ook niet...
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 08-04-2002 20:45]
Uit het dagboek van Harry, aflevering 8:
quote:Uit het dagboek van Kerstin - aflevering 5:
Jantien bakt er ook weer geen hout van. Maar dat zijn we zo gewend, dat lijkt of is niet eens meer verdacht
quote:Uit het dagboek van Kerstin - aflevering 2:
Eerst kies ik het team van Harry, Ellen en Jantien. Ik vraag Jantien ook het andere team te informeren. De tweede keer bel ik het andere team. Prince weet nog van niets!
quote:
De anderen zijn inmiddels verwikkeld in een hevige regatta. Heel vreemd dat Jantien met al haar zeilervaring de enige is die de opdracht niet haalt...
quote:Uit het dagboek van Erik - aflevering 1:
En dan als een donderslag bij heldere hemel: Paméla moet ons verlaten. Uitgerekend degene die vanmorgen de meeste lef toonde door de kwestie met de enveloppen aanhangig te maken. Of was dat misschien ingefluisterd door Jantien, die meer weet dan wij...?
quote:Van de kandidaten die er nu nog inzitten, is Jantien de enige wiens dagboek gepubliceerd staat. Niks van John en niks van George.
En Jantien - is zij nou verlegen of is het een houding?
Zo'n lijstje als hierboven staat kan ik niet maken van John en George. Er wordt gewoon amper iets over hen geschreven. Wat dat betreft vallen zij blijkbaar voor de andere kandidaten niet op en kan de opmerking van Angela op hen beiden slaan.
quote:John en Prince waren vriendjes. Zou het dan toch John ... ?
PS: Vandaag hebben we een vriend naar huis zien gaan. Ja, ook ik vind dat erg.
Wat CJ zei ("Ik kan me goed voorstellen dat de Avro nu allerlei dingen in elkaar edit, zodat het lijkt alsof George de mol is. Dat komt de spanning ten goede, want het is natuurlijk niet leuk als mensen al de aflevering er voor door hebben wie de mol is.
Voor vele kijkers is George nu gewoon de mol. En de Avro heeft de mensen dan precies waar zij ze wil hebben, namelijk op het verkeerde spoor.
Wat de deelnemers denken, is dus helemaal niet van belang") heeft mij weer duidelijk gemaakt dat John zonder twijfel de mol is. Eerst dacht ik nog even dat George het misschien toch zou kunnen zijn, maar nee, dat doet de Avro inderdaad gewoon expres...
Uit het dagboek van de Mol - aflevering 2:
quote:Over dat zien-gedeelte. Degenen die geld hadden moesten het inleveren bij Jantien en bij Dick. Dick is er uit, dus zeker geen Mol. Blijft Jantien over. Of is dit te simpel geredeneerd?
De geldwagen was lastig. Veel gebeurde buiten mijn gezichtsveld en dan is het maar de vraag wat er allemaal gebeurt. Maar natuurlijk werkt dat ook twee kanten op: niet iedereen heeft mij gezien. Als ze slim zijn, kunnen degenen die me wél gezien hebben er hun voordeel mee doen.
Ik kan eerlijk gezegd, echt niet bedenken wat het voordeel zou zijn voor de kandidaten dat ze Jantien gezien hebben. Behalve een voordeel voor Dick, maar ja, dat mocht niet baten. Hij had het in ieder geval niet door, wat hij stemde steeds op Karen.
quote:Van de ene kant klinkt dat heel logisch, maar van de andere kant ... vorig jaar heeft Nico ook bij opdrachten goed zijn best gedaan, ook al was het resultaat dat de pot gespekt werd. Het is natuurlijk een ideale manier om de verdenking van je af te krijgen.
Op maandag 08 april 2002 21:30 schreef Spuuglokje het volgende:
Jantien is niet de mol. Dat weet ik zeker sinds die opdracht met dat zingen. Zij deed zo vreselijk haar best, dat zou de mol nooit doen.
Weet je, ik heb gewoon echt geen idee wie die Mol dit jaar toch weer is. Vorig jaar zat ik zo fout met Sigrid, terwijl ik 100 % zeker wist dat zij het was. Maar nog zekerder wist ik, dat het Nico in ieder geval niét was! Dit jaar vind ik alledrie de kandidaten even aannemelijk. Ik ben nu de officiele website maar door aan het spitten op mogelijke aanwijzingen. Je moet toch iets op de maandagavond
quote:Het duurt nog zo lang voordat het vrijdag is!
Op maandag 08 april 2002 21:35 schreef Barb het volgende:[..]
Je moet toch iets op de maandagavond
quote:Kijk dan godsamme Westenwind mens!
Op maandag 08 april 2002 21:35 schreef Barb het volgende:
Je moet toch iets op de maandagavond
quote:
Op maandag 08 april 2002 22:01 schreef Marble het volgende:[..]
Kijk dan godsamme Westenwind mens!
Volgende week dan maar
quote:was george niet degene die in de eerste aflevering zei eigenlijk het liefst niet te werken als kok, maar ja, je moet toch je geld verdienen.
Op maandag 08 april 2002 20:36 schreef Jane het volgende:
Is hier trouwens al gepost dat de laatste muzikale aanwijzing van Schiffers, Money Money Money van ABBA was?
Ellen had ik het liefst zien winnen, maar dat kan niet meer
quote:Inderdaad Rewimo!
Op maandag 08 april 2002 22:00 schreef Rewimo het volgende:[..]
Het duurt nog zo lang voordat het vrijdag is!
Ik blijf erbij dat het John is. Omdat hij de minst opvallende is van de drie. Juist omdat er zo weinig concrete aanwijzingen zijn voor hem. Hij is een heel subtiele Mol.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |