abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67903645
Zoals de titel zegt is het wel duidelijk.

Ik heb een hele goede vriend die ik al jaren ken. Hij heeft mij op een bepaald moment in mijn leven erg geholpen en daar ben ik dankbaar voor. Ik kijk ook ferm naar hem op omdat hij al zoveel bereikt heeft in zijn leven: hij is een hoge officier in het leger, een fotomodel als lief,...
Heb ik onlangs ontdekt dat hij al van in het begin dat ik hem ken al tegen me gelogen heeft over zijn eigen leven. Hij heeft helemaal geen werk, hij heeft geen lief, en ga zo maar door. Al zijn bezittingen en geld komen gewoon van zijn rijke ouders.

Ik ben dus erg teleurgesteld in hem maar ik weet niet wat ik moet doen. Hem ermee confronteren? Niets zeggen? Geen vrienden meer zijn?
  vrijdag 10 april 2009 @ 19:08:55 #2
233702 Uro
Veni, vidi, uro!
pi_67903719
Ik vraag me eigenlijk af hoe je erachter bent gekomen.
pi_67903722
Hij is/was je beste vriend, maar je hebt hem nooit in z'n werk outfit gezien, nooit foto's/video's en fysieke dingen van zijn werk gezien, zijn vriendin nooit gezien etc?
  vrijdag 10 april 2009 @ 19:10:31 #4
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_67903770
Hem ermee confronteren lijkt me het meest logische om te doen. Je kunt wel niks zeggen maar dan merkt hij heus wel dat er wat aan de hand is, en daarbij heb jij vind ik wel het recht om te weten waarom hij je zo heeft voorgelogen al die tijd Het gaat om niet om een klein iets waar hij niet eerlijk over is geweest ofzo.
  vrijdag 10 april 2009 @ 19:10:34 #5
227106 BarbaRob
Meisjes plagen...
pi_67903771

Goeie vriend, hoe lang dan?
pi_67903785
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 19:08 schreef Fipomacher het volgende:
Hij is/was je beste vriend, maar je hebt hem nooit in z'n werk outfit gezien, nooit foto's/video's en fysieke dingen van zijn werk gezien, zijn vriendin nooit gezien etc?
Nou ja, van de meeste vrienden die ik heb heb ik ook geen 'bewijs' dat ze dat werk doen wat ze zeggen te doen of die opleiding die ze zeggen te hebben gevolgd. Partners is natuurlijk een ander verhaal, als goede vrienden zie je die toch wel eens
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 10 april 2009 @ 19:12:08 #7
167595 mirved
Infobesitas
pi_67903816
Wel raar dat jij nog nooit de vriendin van je beste vriend hebt ontmoet en er nu pas achter komt van zijn werk.

internetvriend?
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_67903818
Misschien vindt je vriend het trouwens maar genant dat hij leeft op het geld van zijn rijke ouders en heeft hij voor zichzelf en zijn omgeving een schijnwereld verzonnen als verklaring voor zijn inkomen en levensstijl.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_67903821
quote:
Hij zegt dat veel dingen eigenlijk geheim zijn moest ik er naar verdervragen. Soms liet hij wel foto's zien die dan weer onduidelijk of hij staat er zelf niet op.
  vrijdag 10 april 2009 @ 19:12:25 #10
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_67903826
quote:
Die heb ik van mij beste vriendin ook nooit gezien dat soort foto's etc. Maar je gaat er nou eenmaal vanuit dat iemand eerlijk tegen je is, dus niet echt vreemd dat hij er geen vraagtekens bij heeft gezet.

Behalve over die vriendin trouwens, de vriendin van je beste vriend die zie je toch eigenlijk altijd wel een keer lijkt me zo.
pi_67903838
Hoe kan iemand die je beste vriend is zoiets voor je verborgen houden? Rare vriendschap heb jij dan...
pi_67903863
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 19:10 schreef BarbaRob het volgende:

Goeie vriend, hoe lang dan?
sinds 5 jaar of zoiets. hij is echt de enige persoon die ik tot nu toe mijn beste vriend kon noemen. beslist geen internetvriend of zoiets
  vrijdag 10 april 2009 @ 19:14:13 #13
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_67903884
Maar hoe ben je er nou achter gekomen TS?
pi_67903903
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 19:08 schreef Uro het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af hoe je erachter bent gekomen.
Ik heb de foto van zijn lief teruggevonden op fok-forum. bleek gewoon één of andere actrice te zijn.
pi_67903947
En hoelang had hij die vriendin dan al?

Eigenlijk een klotesituatie. Die vriend heeft zich verstrikt in zijn web met leugens, jij wordt er nu mee geconfronteerd dat alles nep was (hoe kam je daar dan achter?of had je al langer het vermoeden?) en jij zit nu met het problem: wel of niet zeggen dat je het weet. Niet zeggen geeft een vreemde vorm van vriendschap vanaf nu en wel zeggen ook. Altijd kut als dingen onaangenaam veranderen zonder dat je daar zelf iets voor hebt gedaan.
  vrijdag 10 april 2009 @ 19:16:19 #16
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_67903958
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 19:06 schreef rontvierkand het volgende:
Ik ben dus erg teleurgesteld in hem maar ik weet niet wat ik moet doen. Hem ermee confronteren? Niets zeggen? Geen vrienden meer zijn?
Nou je beste vriend blijkt een hoax te zijn, aan jou de keus of je daar genoegen mee neemt. Ik confronteer mijn beste maat met alles wat in me opkomt overigens, daar is het mijn beste maat voor.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_67903984
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 19:10 schreef kwiwi het volgende:
Hem ermee confronteren lijkt me het meest logische om te doen. Je kunt wel niks zeggen maar dan merkt hij heus wel dat er wat aan de hand is, en daarbij heb jij vind ik wel het recht om te weten waarom hij je zo heeft voorgelogen al die tijd Het gaat om niet om een klein iets waar hij niet eerlijk over is geweest ofzo.
ik weet het eigenlijk nu bijna een jaar dat hij een leugenaar is. Ik ben niet de enige waartegen hij liegt. tegen ongeveer iedereen die close met hem is, heeft hij voorgelogen.
  vrijdag 10 april 2009 @ 19:17:20 #18
30252 Soempie
Procreating
pi_67903991
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 19:14 schreef rontvierkand het volgende:

[..]

Ik heb de foto van zijn lief teruggevonden op fok-forum. bleek gewoon één of andere actrice te zijn.
En toen deed je gewoon: 1+1?

Hoe ben je erachter gekomen dat de rest ook niet klopt?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_67904038
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 19:17 schreef rontvierkand het volgende:
ik weet het eigenlijk nu bijna een jaar dat hij een leugenaar is. Ik ben niet de enige waartegen hij liegt. tegen ongeveer iedereen die close met hem is, heeft hij voorgelogen.
Al een jaar! Wat knap dat je dan je mond kan houden En moet ook maf zijn als je hem dan maar door ziet liegen
pi_67904050
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 19:14 schreef kwiwi het volgende:
Maar hoe ben je er nou achter gekomen TS?
Hij praatte ook zichzelf vaak tegen. De ene keer was hij kolonel, de andere keer majoor.
ik had hem erop gewezen en toen zei hij: heb ik je niet verteld dat ik gepromoveerd ben?
pi_67904152
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 19:12 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Die heb ik van mij beste vriendin ook nooit gezien dat soort foto's etc. Maar je gaat er nou eenmaal vanuit dat iemand eerlijk tegen je is, dus niet echt vreemd dat hij er geen vraagtekens bij heeft gezet.

Behalve over die vriendin trouwens, de vriendin van je beste vriend die zie je toch eigenlijk altijd wel een keer lijkt me zo.
Bij "normale" banen misschien niet, maar van mensen die in het leger zitten wel toch? Zeker als ze al ooit zijn uitgezonden.

Maar goed, ik zou het hem gewoon melden dat je weet dat hij liegt. Niet ermee "confronteren" zoals hier gezegd wordt, dat klinkt meteen zo negatief. Gewoon als hij zegt "ik heb mijn vriendin gister gebatst" zeggen "ik weet heus wel dat het gewoon een actrice is"
pi_67904161
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 19:19 schreef rontvierkand het volgende:
Hij praatte ook zichzelf vaak tegen. De ene keer was hij kolonel, de andere keer majoor.
ik had hem erop gewezen en toen zei hij: heb ik je niet verteld dat ik gepromoveerd ben?
Zo zo, een rang overslaan, hoofdofficier worden en er geen ruchtbaarheid aangeven Echt, je had hem al veel eerder moeten confronteren.
pi_67904172
quote:

[..]

Een jaar je mond gehouden ?? Ik zou hem allang geconfronteerd hebben.
Ik denk dat je het beste hem kan confronteren en vanuit de reactie zie je voor jezelf wel wat je er verder mee doet.
  vrijdag 10 april 2009 @ 19:24:43 #24
30252 Soempie
Procreating
pi_67904193
Ik zou het er met hem over hebben en de vriendschap wel behouden. Lijkt me namelijk voor hem ook kut en moeilijk dat hij (waarschijnlijk) ooit zoiets verzonnen heeft en nu steeds verder verstrikt raakt in z'n eigen leugens. Hij kan ook niet meer zo makkelijk terugkomen op z'n verhaal natuurlijk en dan is het misschien wel goed als z'n beste vriend het aankaart.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 10 april 2009 @ 19:25:13 #25
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_67904209
quote:
Dan zeg je : Alweer ? Nou ja sorry, je bent echt een (bewuste) slapjanus hoor, het lijkt me juist grpapig om zo iemand onderuit te halen, wat een zielepoot. Maar nee, jij hebt er kennelijk ergens begrip voor ? En twijfelt nu vervolgens aan jezelf ?
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')