Het zijn gewoon koperen waterleidingen?quote:Op vrijdag 10 april 2009 18:22 schreef Juup© het volgende:
Waterdruk is te hoog voor bevriezen. Zijn het opbouwleidingen of weggewerkte leidingen? In het laatste geval heb je gewoon pech en zal de hoofdkraan dicht moeten.
De eigenaar is een tokkie, niet me te praten.quote:Op vrijdag 10 april 2009 18:25 schreef KleinVosje het volgende:
Is het bedrijf 24/7 open?
Zo niet, is er dan niet iets te regelen voor als dat bedrijf dicht is?
Ja dat apparaat kun je gebruiken.quote:Op vrijdag 10 april 2009 20:01 schreef Sloper het volgende:
Is dat apparaat bij Boels bruiktbaar? Of is dat alleen voor verwarmingsleidingen?
http://www.boels.at/index.aspx?chapterid=1743&contentid=3043&filterid=977&ProductID=52407
Dat ligt geheel aan het type leiding wat je hebt, een gelaste leiding is er gevoeliger voor, een getrokken leiding heeft er geen last van.quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:10 schreef Wupppie het volgende:
als je bevriest, dan knapt je leiding, heb je een volgend probleem
Lees mijn opmerking.quote:
Als je dan toch bezig bent kun je misschien beter een stopkraan monteren bij het punt waar het water je huis binnen komt. Als je dan ooit nog iets hebt kun je hem altijd dichtdraaien.quote:Op vrijdag 10 april 2009 20:01 schreef Sloper het volgende:
Is dat apparaat bij Boels bruiktbaar? Of is dat alleen voor verwarmingsleidingen?
http://www.boels.at/index.aspx?chapterid=1743&contentid=3043&filterid=977&ProductID=52407
Zo heb ik hier wat kraanleertjes vervangen omdat ik niet makkelijk bij de hoofdkraan kan.quote:Op vrijdag 10 april 2009 18:33 schreef Byte_Me het volgende:
allen andere kranen in huis open zetten en hopen dat de druk dan laag genoeg is om het water tegen te houden?
Erg zonde van het water + het milieu, maar als het niet anders kan ...quote:Op vrijdag 24 april 2009 20:12 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zo heb ik hier wat kraanleertjes vervangen omdat ik niet makkelijk bij de hoofdkraan kan.
Ging prima.
Toilet doortrekken, alle kranen open en de boel omzetten.
Ter compensatie heb ik 5 dagen niet gedoucht.quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:25 schreef 2cv het volgende:
[..]
Erg zonde van het water + het milieu, maar als het niet anders kan ...
Overigens, misschien is het dan een idee de knop van de stortbak vast te zetten zodat de stortbak niet vol kan lopen en het water dus blijft stromen.
Je zou ook dat kraantje kunnen dichtdraaien.quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:25 schreef 2cv het volgende:
[..]
Erg zonde van het water + het milieu, maar als het niet anders kan ...
Overigens, misschien is het dan een idee de knop van de stortbak vast te zetten zodat de stortbak niet vol kan lopen en het water dus blijft stromen.
Jij snapt het niet.quote:Op zondag 26 april 2009 20:32 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Je zou ook dat kraantje kunnen dichtdraaien.
Goeie reactiequote:Op vrijdag 10 april 2009 18:42 schreef RemcoDelft het volgende:
Een standaard wateraansluiting voor consumenten doet 130 liter per minuut. Ik voorspel een ENORME chaos als je de kraan er zo afhaalt... De grote vraag is dan ook of je afvoer die 130 liter per minuut ook kan verwerken, zo niet, dan gaat het je alsnog lukken om dat bedrijf blank te zetten, maar reken dan ook wel op een "eigen schuld" ==> "schade verhalen" verhaal.
Ik geef je weinig kans om een kraan (nog afgezien van lekvrij-zijn) op een 130 l/min spuitende leiding te zetten. Oftewel: gewoon eisen dat de hoofdkraan even dichtgaat, desnoods in het weekend, lijkt me een normaal recht als huurder.
Ik wacht de foto's afquote:Op maandag 27 april 2009 23:29 schreef Sloper het volgende:
A.s. zaterdag bij Boels zo'n bevriezingsinstallatie gehuurd. Als het een waterballet wordt zal ik foto's nemen
quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:03 schreef Sloper het volgende:
De rekening gaat ook linea recta naar die vent toe. Dat is geregeld.
Waarom wordt het een knoeiboel?
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |