Wat is dat voor cybernerd-approachquote:Op vrijdag 10 april 2009 15:54 schreef Henk1056 het volgende:
Toevoegen op hyves en een krabbel sturen in goed nederlands. Zeg bijvoorbeeld dat je haar herkent van school, vraag of ze jou ook herkent en of ze misschien MSN heeft. Vervolgens verder op msn. Lijkt me niet zo moeilijk toch?
Ik krijg de indruk dat hij via internet verder wil borduren omdat hij spreekt over hyves. Vandaar. En lijkt me dat het niet alleen bij chatten hoeft te blijven, dat hang van hem zelf af.quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:55 schreef KudFokker het volgende:
[..]
Wat is dat voor cybernerd-approach?
Gewoon in het echt erop afstappen.
Anders zal het alleen bij 'chatten' blijven...
Dat is echt voer voor falen. Als ik een lekker wijf was geweest en er kwam een bibberend jongetje naar me toe dat dat zei zou ik waarschijnlijk iets zeggen à la: "Loop alsjeblieft door".quote:Op vrijdag 10 april 2009 22:42 schreef DippasSalsa het volgende:
Ik zou haar in eerste instantie niet toevoegen op Hyves.
Ik merk van vriendinnen dat zij het erg vreemd vinden als een of andere willekeurige "gast" ze ineens toevoegt op Hyves, en dan ineens heel klungelig en krampachtig zichzelf voor begint te stellen.
Het is een erg herkenbaar iets omdat ik op die leeftijd ook een soortgelijke ervaring heb gehad. Ik kan me goed inbeelden dat het erg lastig is om echt contact te krijgen met iemand die in eerste instantie zo ver van je afstaat (of zijn er vrienden/kennissen die haar kennen?)
Wat voor mij werkte was na gigantisch veel moed verzamelen het meisje een keer direct aan spreken (waar haar vriendinnen bijstonden zelfs), wat ik zei? "Hey wat een vette schoenen", het klinkt ontzettend corny en je moet het ook een beetje enthousiast kunnen brengen, maar er zijn weinig mensen die onmiddellijk een kutopmerking klaar hebben om je de grond in te boren, de meeste mensen zijn redelijk verbaasd wanneer zij zomaar aangesproken worden.
Het kan natuurlijk van alles zijn, leuke tas/broek/shirt noem maar op, zolang je het leuk en enthousiast kan brengen dan kan je daar een gesprekje van maken, zorg wel dat je ook een 'onstnappings-plan' hebt zodra je gespreksstof opraakt, zodat je een goede eerste indruk maakt! (bijvoorbeeld dat je naar de les moet, of met een vriend ergens afgesproken hebt) Nu kent ze je, en kan je later weer een gesprekje met haar beginnen!
Zorg eerst dat ze je face to face leert kennen.
Damn, wat heb ik een lap tekst geproduceerd!
Deze tactiek komt toch uit How I Met Your Mother. Copyright van Barney Stinson ?quote:Op zaterdag 11 april 2009 00:05 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Dat is echt voer voor falen. Als ik een lekker wijf was geweest en er kwam een bibberend jongetje naar me toe dat dat zei zou ik waarschijnlijk iets zeggen à la: "Loop alsjeblieft door".
Als je het echt wilt, moet je het doen in stappen.
Stap 1. Observeren. Kijk waar ze staat in de pauze, wie er bij haar is, waar haar kluisje is enzovoorts.
Stap 2. Isoleren. Wacht tot ze een keer naar haar kluisje gaat, of een keuzevak heeft of iets, maakt niet uit, zolang er maar geen vriendinnen zijn. Het laatste wat je wilt is tegen haar praten en dat er dan een stilte valte, waarna de bitches keihard beginnen te lachen.
Stap 3. Contact. Je kunt natuurlijk heel spontaan beginnen, maar dat heeft meestal eenals effect. Wat nog wel eens wilt helpen is de klassieke, old-skool val-truc. Je hebt wat in je handen, boeken of iets, en je laat dan GELOOFWAARDIG in haar richting vallen. Waarschijnlijk raapt ze die voor je op, of ze laat je er even langs. Maakt niet uit, je zegt bedankt en vraag geïnteresseerd hoe ze heet, of wat voor les ze nu heeft, en maak een praatje oid. Vraag NIET meteen naar haar telefoonnummer, want wat wil je er dan mee gaan doen? Bellen?
Nee.
De volgende keer gewoon groeten als ze met vriendinnen is, en als ze alleen is een praatje maken. En uiteindelijk kom je dan vanzelf aan haar telefoonnummer/msn/whatever. Ook kun je haar gerust toevoegen na een paar begroetingen.
Lijkt veel werk, maar dat valt in de praktijk reuze mee. En dit heeft in ieder geval wél een fatsoenlijk slagingspercentage, en je hebt weinig kans om voor lul te staan.
O nee, dit is waterproofquote:Op zaterdag 11 april 2009 00:05 schreef Skylark. het volgende:
Stap 3. Contact. Je kunt natuurlijk heel spontaan beginnen, maar dat heeft meestal eenals effect. Wat nog wel eens wilt helpen is de klassieke, old-skool val-truc. Je hebt wat in je handen, boeken of iets, en je laat dan GELOOFWAARDIG in haar richting vallen. Waarschijnlijk raapt ze die voor je op, of ze laat je er even langs. Maakt niet uit, je zegt bedankt en vraag geïnteresseerd hoe ze heet, of wat voor les ze nu heeft, en maak een praatje oid.
quote:Op zaterdag 11 april 2009 00:05 schreef Skylark. het volgende:
Stap 1. Observeren. ...
Stap 2. Isoleren. ...
Stap 3. Contact. ...
fatsoenlijk slagingspercentage
verkapt ik-kijk-teveel-films postquote:Op zaterdag 11 april 2009 00:05 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Dat is echt voer voor falen. Als ik een lekker wijf was geweest en er kwam een bibberend jongetje naar me toe dat dat zei zou ik waarschijnlijk iets zeggen à la: "Loop alsjeblieft door".
Als je het echt wilt, moet je het doen in stappen.
Stap 1. Observeren. Kijk waar ze staat in de pauze, wie er bij haar is, waar haar kluisje is enzovoorts.
Stap 2. Isoleren. Wacht tot ze een keer naar haar kluisje gaat, of een keuzevak heeft of iets, maakt niet uit, zolang er maar geen vriendinnen zijn. Het laatste wat je wilt is tegen haar praten en dat er dan een stilte valte, waarna de bitches keihard beginnen te lachen.
Stap 3. Contact. Je kunt natuurlijk heel spontaan beginnen, maar dat heeft meestal eenals effect. Wat nog wel eens wilt helpen is de klassieke, old-skool val-truc. Je hebt wat in je handen, boeken of iets, en je laat dan GELOOFWAARDIG in haar richting vallen. Waarschijnlijk raapt ze die voor je op, of ze laat je er even langs. Maakt niet uit, je zegt bedankt en vraag geïnteresseerd hoe ze heet, of wat voor les ze nu heeft, en maak een praatje oid. Vraag NIET meteen naar haar telefoonnummer, want wat wil je er dan mee gaan doen? Bellen?
Nee.
De volgende keer gewoon groeten als ze met vriendinnen is, en als ze alleen is een praatje maken. En uiteindelijk kom je dan vanzelf aan haar telefoonnummer/msn/whatever. Ook kun je haar gerust toevoegen na een paar begroetingen.
Lijkt veel werk, maar dat valt in de praktijk reuze mee. En dit heeft in ieder geval wél een fatsoenlijk slagingspercentage, en je hebt weinig kans om voor lul te staan.
Hehe ik weet nog wel een aantal jaar geleden. Toen had ik de ballen niet om er gewoon op af te gaan. Toen had ze een keer in inhaal toets buiten in de gangen. En toen ik langsliep had ik haar met haar hele toets geholpen en tussendoor een praatje gemaaktquote:Op zaterdag 11 april 2009 00:05 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Nee.
Nooit van gehoord, maar dit komt volgens mij in 100'en films voor. Ik zeg toch "klassiek, old-skool".quote:Op zaterdag 11 april 2009 03:36 schreef Seam het volgende:
[..]
Deze tactiek komt toch uit How I Met Your Mother. Copyright van Barney Stinson ?
Dat zeg ik toch niet? Maar ik denk dat je minder snel voor lul staat dan gewoon op haar + vriendinnen afstappen en zeggen: "Mooie schoenen". Of denk jij van nietquote:
Ik kijk teveel films inderdaad, maar niet films waar dit soort dingen in voorkomen. Geef mij maar Snatch, Reservoir Dogs, Shawshank Redemption, Lock, Stock and Two Smoking Barrels. Maar die zeggen jou waarschijnlijk niets.quote:
quote:niet van "hey...neuken"
Na het lezen van dit topic kan ik gewoon nie tmeer kiezenquote:Op zaterdag 11 april 2009 19:30 schreef WurM het volgende:
Wat een goede hints staan in dit topic. Als ik dat zo allemaal eens lees, is echt elk meisje dat ik ken gek op me!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |