Tijdelijk tot 2011??quote:Op zondag 19 april 2009 18:37 schreef snowgoon het volgende:
En dit is natuurlijk een tijdelijke situatie.
Mja, als er niet zoveel mensen met zoveel bezwaren en zoveel gezeur zou zijn, dan zou het systeem veel sneller ingevoerd worden.quote:
EN hoe wordt dit probleem opgelost als de OV chipkaart landelijk in gebruik is ?quote:Op zondag 19 april 2009 18:23 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Otewel, het probleem werd goed opgelost door de RET.
Overigens, volgens mij kun je altijd uitchecken en zal de RET er niet voor zorgen dat die poortjes dichtblijven als je daar aankomt.
Waar slaat dit op ? Alle poortjes gaan open bij een storing bij 1 incheckpunt ?quote:Op zondag 19 april 2009 18:23 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Otewel, het probleem werd goed opgelost door de RET.
Overigens, volgens mij kun je altijd uitchecken en zal de RET er niet voor zorgen dat die poortjes dichtblijven als je daar aankomt.
Van wie heb je dit ? Toch niet van mij overgenomen he, want mij geloof je nietquote:Op zondag 19 april 2009 18:44 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Mja, als er niet zoveel mensen met zoveel bezwaren en zoveel gezeur zou zijn, dan zou het systeem veel sneller ingevoerd worden.
Overigens, Qbuzz verwacht de strippenkaart in 2011 af te schaffen. Maar voor die tijd voeren ze de OV chipkaart wel al in. Dus dan is dat overstap probleem er niet meer.
Ja jammer dat je ook maar een gedeelte vergoed krijgt als de metro reis in het midden van je reis ligt.quote:Op zondag 19 april 2009 18:37 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dan ga je even zoeken op de RET site bijvoorbeeld en vind je http://www.ret.nl/service(...)dere-vervoerder.aspx
[..]
En dit is natuurlijk een tijdelijke situatie.
Het slaat op dat een vervoersbedrijf mensen niet gaat opsluiten. Ik ga ervan uit dat als je uit de metro wilt stappen dat het poortje altijd opengaat als je uitcheckt.quote:Op zondag 19 april 2009 19:02 schreef macca728 het volgende:
[..]
Waar slaat dit op ? Alle poortjes gaan open bij een storing bij 1 incheckpunt ?
Dat is niet gebeurt, dus verklaar je nader
Hoe dat probleem opgelost wordt als het landelijk gaat, geen idee. Dat is voor zowel jou als mij speculeren.quote:Op zondag 19 april 2009 19:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
EN hoe wordt dit probleem opgelost als de OV chipkaart landelijk in gebruik is ?
Waar slaat die laatste regel op ? Hoe kun je uitchecken als de poortjes/zuilen niet werken ?
Waar zie jij staan dat dat maar 1 keer per reis mag?quote:Op zondag 19 april 2009 19:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja jammer dat je ook maar een gedeelte vergoed krijgt als de metro reis in het midden van je reis ligt.
Je krijgt namelijk maar 1x die dubbele zone terug, terwijl als je reist bv van bus-metro-bus 2x een dubbele zone betaald
Het poortje gaat open als je niet betaalt heb omdat je niet in kon checken bij een eerder incheckpunt ?quote:Op zondag 19 april 2009 19:37 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het slaat op dat een vervoersbedrijf mensen niet gaat opsluiten. Ik ga ervan uit dat als je uit de metro wilt stappen dat het poortje altijd opengaat als je uitcheckt.
Ja als jij extra personeel inzetten een goede oplossing vind, wil ik graag weten of dit ook een optie is bij een storing, als de chipkaart landelijk ingevoerd is.quote:Op zondag 19 april 2009 19:38 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hoe dat probleem opgelost wordt als het landelijk gaat, geen idee. Dat is voor zowel jou als mij speculeren.
Maar je bent het toch wel met mij eens dat de RET dit netjes heeft opgelost?
je kan een stempelkaart halen bij de RET, waar je max 2 stempels op kan zetten.quote:Op zondag 19 april 2009 19:43 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waar zie jij staan dat dat maar 1 keer per reis mag?
Als het een perfect systeem zou zijn dan waren er geen bezwaren en gezeur.quote:Op zondag 19 april 2009 18:44 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Mja, als er niet zoveel mensen met zoveel bezwaren en zoveel gezeur zou zijn, dan zou het systeem veel sneller ingevoerd worden.
Ok, ze zullen ongetwijfeld eerder al beginnen met het invoeren van die chipkaart alleen betekent dat niet dat het overstap probleem er niet meer is. Dat is niet eerder weg dan wanneer Qbuzz de strippenkaart afgeschaft.quote:Overigens, Qbuzz verwacht de strippenkaart in 2011 af te schaffen. Maar voor die tijd voeren ze de OV chipkaart wel al in. Dus dan is dat overstap probleem er niet meer.
Niemand weet wanner Qbuzz de OV chipkaart invoert, alleen dat het verplicht gaat worden vanaf 1-1-2011quote:Op zondag 19 april 2009 20:06 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Als het een perfect systeem zou zijn dan waren er geen bezwaren en gezeur.
[..]
Ok, ze zullen ongetwijfeld eerder al beginnen met het invoeren van die chipkaart alleen betekent dat niet dat het overstap probleem er niet meer is. Dat is niet eerder weg dan wanneer Qbuzz de strippenkaart afgeschaft.
Waar zie jij staan dat je maar 2 stempels op die compensatiekaart kunt zetten en dat je maar 1 keer per dag mag stempelen?quote:Op zondag 19 april 2009 19:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
je kan een stempelkaart halen bij de RET, waar je max 2 stempels op kan zetten.
Reis je heen en terug, wat veel mensen doen, kan je maar 1 kaart inleveren per dag.
Een perfect systeem willen "we" niet betalen want dat zou te duur worden.quote:Op zondag 19 april 2009 20:06 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Als het een perfect systeem zou zijn dan waren er geen bezwaren en gezeur.
[..]
Ok, ze zullen ongetwijfeld eerder al beginnen met het invoeren van die chipkaart alleen betekent dat niet dat het overstap probleem er niet meer is. Dat is niet eerder weg dan wanneer Qbuzz de strippenkaart afgeschaft.
nou genoeg reizen, eerst naar Zuidplein of Kralingse Zoom bvquote:Op zondag 19 april 2009 20:15 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waar zie jij staan dat je maar 2 stempels op die compensatiekaart kunt zetten en dat je maar 1 keer per dag mag stempelen?
hier zie ik een stempelkaart die net zo groot is als een strippenkaart.
Oftewel, je kunt flink sparen.
Overigens, op welke trajecten kom jij dit probleem tegen dat je uit een niet RET bus komt, in de RET metro stapt en daarna weer in een niet RET bus?
Waar staat dat je het maar 1 keer per dag MAG stempelen?quote:Op zondag 19 april 2009 20:23 schreef macca728 het volgende:
[..]
nou genoeg reizen, eerst naar Zuidplein of Kralingse Zoom bv
daarna vanaf Centraal Station en Alexander
Het staat er toch ? Per reis max 2x basistarief, dus als je bovengenoemde reis maakt, kost het 2x basistarief extra, 2x zone extra
U hoeft de compensatiekaart slechts één keer te stempelen
tijdens uw reis; RET vergoedt automatisch uw retourreis.
U ontvangt per reis twee maal het door u teveel betaalde
basistarief,
dus 2 x E 0,75 = E 1,50 (voltarief 2009).
Lezen blijft moeilijk he als je weer geen gelijk heb.quote:Op zondag 19 april 2009 20:26 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waar staat dat je het maar 1 keer per dag MAG stempelen?
Geef eens een concreet voorbeeld van een realistische reis. Niet zomaar wat roepen.
Er valt weinig te lezen bij jou, want je roept wel degelijk zomaar wat. Je kunt nergens laten zien waaruit blijkt dat je die compensatie kaart maar 1 keer per dag mag stempelen. Je kunt geen concreet voorbeeld geven van een niet-RET-bus/tram, RET-Metro, niet-RET-bus/tram reis. Hoeft er maar 1 te zijn, niet alle.quote:Op zondag 19 april 2009 20:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
Lezen blijft moeilijk he als je weer geen gelijk heb.
Niet zomaar wat roepen ?
Dat doe jij alleen, ik lees net dat volgens jou de chipkaart landelijk wordt ingevoerd in Nederland in 2010.
Dan lul je dat je alle extra tarieven vergoed krijg, wat niet het geval is.
Ik ga niet alle reizen noemen, alle bussen richting Zuidplein en alle bussen vanaf Centraal Station, die niet van de RET zijn, het zelfde voor Rotterdam Alexander, Kralingse Zoom, vanuit Barendrecht (metro Nesselande), Hoek van Holland
Dat zijn er aardig wat en dan nog van alle andere kanten van Rotterdam bv Maassluis, Schiedam, Delft, Gouda noem maar op
Jij komt met de stelling dat mensen in 1 reis 2 keer overstappen, bus-metro-bus. Ik kom daar niet mee, de RET komt daar niet mee.quote:Op zondag 19 april 2009 20:39 schreef macca728 het volgende:
en dan nog natuurlijk alle reizen van en naar Den Haag als je de Randstad Rail gebruikt.
Hoeveel combinatie's zullen er mogelijk zijn van concrete reizen ? Heel wat
Als je mij niet gelooft en de RET site zelf niet (waarvan je bijna altijd citeert maar dat terzijde) dan bel je je vriendjes van de RET maar of van het GVB want in Amsterdam gaat hetzelfde probleem spelen of heb je daar nog geen stempelkaart ?
Hahaha, en dan krijg je straks zeker ook van dat soort kaarten bij Connexxion en dergelijke bedrijven?quote:Op zondag 19 april 2009 19:53 schreef macca728 het volgende:
je kan een stempelkaart halen bij de RET, waar je max 2 stempels op kan zetten.
Reis je heen en terug, wat veel mensen doen, kan je maar 1 kaart inleveren per dag.
omdat je die toch niet gelooft, het staat zelf op de RET site, je krijgt 2x HET BASISTARIEF VERGOED PER REIS.quote:Op zondag 19 april 2009 20:48 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Jij komt met de stelling dat mensen in 1 reis 2 keer overstappen, bus-metro-bus. Ik kom daar niet mee, de RET komt daar niet mee.
Waarom loop je telkens tegen te stribbelen als ik jou om onderbouwing van je stellingen vraag?
Moet je aan SNowgoon vragen, hij weet vast wel of het GVB deze stempelkaarten ook heeft.quote:Op zondag 19 april 2009 21:04 schreef Colnago het volgende:
[..]
Hahaha, en dan krijg je straks zeker ook van dat soort kaarten bij Connexxion en dergelijke bedrijven?
Het zou toch makkelijker worden dan stempelen en dan moet je dus gaan stempelen en compensatiekaarten gaan halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |