Snowgoon is mij te grof, daar reageer ik niet meer op.quote:Op zondag 19 april 2009 21:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
Moet je aan SNowgoon vragen, hij weet vast wel of het GVB deze stempelkaarten ook heeft.
Zijn antwoord : het is maar TIJDELIJK
![]()
![]()
![]()
Dank je, misschien gelooft Snowgoon het nu wel en bied hij zijn excuses aan aan mijquote:Op zondag 19 april 2009 21:08 schreef Colnago het volgende:
Regels compensatiekaart,
Stempel bij andere vervoerder (niet RET)
Gestempeld tot en met zone waarin overstapstation ligt
Per reis (heen en terugrit) is 1 keer gestempeld, een stempel is 1,50 euro waard
Bij indienen compensatieverzoek wordt strippenkaart of kopie meegestuurd
Kilometervergoeding is alleen van toepassing indien niet buiten de overstapzone is gereisd.
Per reis heeft iemand recht op 1 maal compensatie (ook al werd meer dan 1 keer overgestapt)
Regeling geldt niet voor CXX Voorne-Putten
Als iemand extra stempelt (dus tot eindzone i.p.v. overstapzone) dan wordt dit niet vergoed
Per reis dus 1 maal compensatie en om het allemaal nog wat ingewikkelder te maken moet je je strippenkaart of een kopie daarvan meesturen.
hahaha gelijk heb jequote:Op zondag 19 april 2009 21:09 schreef Colnago het volgende:
[..]
Snowgoon is mij te grof, daar reageer ik niet meer op.
De reisadviezen die ik voor een dergelijke reis krijg zijn via de NS, niet met de metro.quote:Op zondag 19 april 2009 21:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
omdat je die toch niet gelooft, het staat zelf op de RET site, je krijgt 2x HET BASISTARIEF VERGOED PER REIS.
vb ? okvan Ridderkerk naar Bergschenhoek bv, eerst met Qbuzz naar Kralingse Zoom, dan met metro naar Alexander, dan met Qbuzz verder naar Bergschenhoek
en dit scenario kan je voor alle plaatsen rond Rotterdam bedenken en ook rond Zoetermeer en Den Haag,
Misschien gaan ze straks in 1 keer de OV chipkaart invoeren bij alle OV bedrijvenquote:Op zondag 19 april 2009 21:04 schreef Colnago het volgende:
[..]
Hahaha, en dan krijg je straks zeker ook van dat soort kaarten bij Connexxion en dergelijke bedrijven?
Het zou toch makkelijker worden dan stempelen en dan moet je dus gaan stempelen en compensatiekaarten gaan halen.
Misschien kun jij dan een goed voorbeeld geven van een reis met NIET-RET-bus/tram, RET-Metro, NIET-RET-bus/tram.quote:Op zondag 19 april 2009 21:08 schreef Colnago het volgende:
Regels compensatiekaart,
Stempel bij andere vervoerder (niet RET)
Gestempeld tot en met zone waarin overstapstation ligt
Per reis (heen en terugrit) is 1 keer gestempeld, een stempel is 1,50 euro waard
Bij indienen compensatieverzoek wordt strippenkaart of kopie meegestuurd
Kilometervergoeding is alleen van toepassing indien niet buiten de overstapzone is gereisd.
Per reis heeft iemand recht op 1 maal compensatie (ook al werd meer dan 1 keer overgestapt)
Regeling geldt niet voor CXX Voorne-Putten
Als iemand extra stempelt (dus tot eindzone i.p.v. overstapzone) dan wordt dit niet vergoed
Per reis dus 1 maal compensatie en om het allemaal nog wat ingewikkelder te maken moet je je strippenkaart of een kopie daarvan meesturen.
Wie heeft het over 1x per dag dan ?quote:Op zondag 19 april 2009 21:12 schreef snowgoon het volgende:
[..]
De reisadviezen die ik voor een dergelijke reis krijg zijn via de NS, niet met de metro.
WAAR STAAT DAT JE MAAR 1 KEER PER DAG OM DIE COMPENSATIE MAG VRAGEN?
quote:Op zondag 19 april 2009 21:09 schreef Colnago het volgende:
[..]
Snowgoon is mij te grof, daar reageer ik niet meer op.
Nee hoor. Ga jij nou maar een realistisch voorbeeld geven van dat probleem van jou.quote:Op zondag 19 april 2009 21:15 schreef macca728 het volgende:
[..]
Wie heeft het over 1x per dag dan ?
Moeilijk begrijpend lezen ?
ja hoor gaat hij mijn vb ook nog in twijfel trekken HAHAHAHAHAHAHAHAHAquote:Op zondag 19 april 2009 21:12 schreef snowgoon het volgende:
[..]
De reisadviezen die ik voor een dergelijke reis krijg zijn via de NS, niet met de metro.
WAAR STAAT DAT JE MAAR 1 KEER PER DAG OM DIE COMPENSATIE MAG VRAGEN?
Tuurlijk gah ik jou in twijfel trekken. Je bent zo onbetrouwbaar als de pest met je vage voorbeelden.quote:Op zondag 19 april 2009 21:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja hoor gaat hij mijn vb ook nog in twijfel trekken HAHAHAHAHAHAHAHAHA
Ik ben in 20 min op R'dam Alexander met bus en metro, welke trein moet ik nemen dan vanaf Ridderkerk ?
Heb ik allang gedaan, hier is het bewijsquote:Op zondag 19 april 2009 21:18 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nee hoor. Ga jij nou maar een realistisch voorbeeld geven van dat probleem van jou.
Volgens mij zit je weer een probleem te verzinnen wat er helemaal niet is.
DIT KAN JE DOEN VOOR ALLE PLAATSEN RONDOM ROTTERDAM.quote:Op zondag 19 april 2009 21:22 schreef macca728 het volgende:
[..]
Heb ik allang gedaan, hier is het bewijs
Mind you, voor het eerste gedeelte kan je beter 145 nemen, dan kom je namelijk gelijk aan bij Kralingse Zoom
dan moet je de metro ook nemen naar Alexander
invullen Riederborgh, Ridderkerk
eindpunt Dorpsstraat Bergschenhoek
http://www.9292ov.nl/9292ov1.asp
quote:Op zondag 19 april 2009 21:18 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nee hoor. Ga jij nou maar een realistisch voorbeeld geven van dat probleem van jou.
Volgens mij zit je weer een probleem te verzinnen wat er helemaal niet is.
ja als de ene site dit zegt, ga je lekker kijken op de andere site. Logisch tochquote:Op zondag 19 april 2009 18:37 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dan ga je even zoeken op de RET site bijvoorbeeld en vind je http://www.ret.nl/service(...)dere-vervoerder.aspx
[..]
En dit is natuurlijk een tijdelijke situatie.
Misschien want bovengenoemde stempelkaart geldt alleen bij de RET als je gebruik maakt van de metro.quote:Op zondag 19 april 2009 21:04 schreef Colnago het volgende:
[..]
Hahaha, en dan krijg je straks zeker ook van dat soort kaarten bij Connexxion en dergelijke bedrijven?
Het zou toch makkelijker worden dan stempelen en dan moet je dus gaan stempelen en compensatiekaarten gaan halen.
Daar krijg ik geen enkele keer een overstap naar de metro als advies.quote:Op zondag 19 april 2009 21:22 schreef macca728 het volgende:
[..]
Heb ik allang gedaan, hier is het bewijs
Mind you, voor het eerste gedeelte kan je beter 145 nemen, dan kom je namelijk gelijk aan bij Kralingse Zoom
dan moet je de metro ook nemen naar Alexander
invullen Riederborgh, Ridderkerk
eindpunt Dorpsstraat Bergschenhoek
http://www.9292ov.nl/9292ov1.asp
Welke lange protesten zijn er in Rotterdam geweest om die restitutie te krijgen?quote:Op zondag 19 april 2009 21:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
Misschien want bovengenoemde stempelkaart geldt alleen bij de RET als je gebruik maakt van de metro.
Als de OV chipkaart verder wordt ingevoerd, krijg je natuurlijk meer situaties waar je teveel betaalt en daar moet dan weer een nieuwe restitutieregeling komen (na lange protesten van reizigers en gemeenteraad)
Wat krijg jij dan als advies ? Met de trein ? Die rijdt niet in Ridderkerk en om in Alexander te komen moet ik de bus nemen en metro.quote:Op zondag 19 april 2009 21:41 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Daar krijg ik geen enkele keer een overstap naar de metro als advies.
Als jij een via reis wilt maken, dan is dat jouw probleem. Zou niet weten waarom de RET daar aan moet meewerken.
Ik heb precies overgenomen wat jij zei en maandag rond het middag uur ingesteld.quote:Op zondag 19 april 2009 21:43 schreef macca728 het volgende:
[..]
moet je het goed intikken en de reisdatum op maandag zetten, want op zondagavond is het OV hier ruk.
Ne het is niet mijn probleem want ik moet DOOR DE RET dubbel betalen.
En dat krijg i.t.t. wat de RET niet volledig vergoed
zeg ik dat ? Nee Snowgoon, andermaal goed lezen Snowgoonquote:Op zondag 19 april 2009 21:42 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Welke lange protesten zijn er in Rotterdam geweest om die restitutie te krijgen?
Je hebt vast wel een link naar een krantenartikel daarover.
heb ik niet nodig, want ik heb abonnementquote:Op zondag 19 april 2009 21:45 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik heb precies overgenomen wat jij zei en maandag rond het middag uur ingesteld.
Heb je die reis al eens gemaakt en die compensatie kaart ingevuld?
Dus er waren helemaal geen lange protesten van reizigers en gemeenteraad over de restitutie in Rotterdam, dat het in andere steden gaat gebeuren is een zoveelste hersenspinsel waar jij geen onderbouwing voor hebt.quote:Op zondag 19 april 2009 21:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
zeg ik dat ? Nee Snowgoon, andermaal goed lezen Snowgoon
Nee Snowgoon ik doe er hier geen uitspraak over, alles wat hier over lange protesten in Rotterdam staat heb jij verzonnen.quote:Op zondag 19 april 2009 21:54 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dus er waren helemaal geen lange protesten van reizigers en gemeenteraad over de restitutie in Rotterdam, dat het in andere steden gaat gebeuren is een zoveelste hersenspinsel waar jij geen onderbouwing voor hebt.
Voordeel van de chipkaart dusquote:Op zondag 19 april 2009 21:51 schreef E.T. het volgende:
Zat van de week te bedenken om het volgende kinderpartijtje met 6 kleuters met de metro te gaan...
Toen bedacht ik me dat ik dan 6 ov-chipkaarten a 7,50 moet gaan aanschaffen.. OF ik moet een heel duur ding op het station kopen...
Hoe jaag je mensen het OV uit ..![]()
Groepen (schoolklassen, kinderdagverblijven etc) krijg je op deze manier echt never nooit de metro meer in..
Voor schooklassen zijn er speciele abbonementen. In ieder geval bij de RET.quote:Op zondag 19 april 2009 21:51 schreef E.T. het volgende:
Zat van de week te bedenken om het volgende kinderpartijtje met 6 kleuters met de metro te gaan...
Toen bedacht ik me dat ik dan 6 ov-chipkaarten a 7,50 moet gaan aanschaffen.. OF ik moet een heel duur ding op het station kopen...
Hoe jaag je mensen het OV uit ..![]()
Groepen (schoolklassen, kinderdagverblijven etc) krijg je op deze manier echt never nooit de metro meer in..
http://www.9292ov.nl/9292OV1253.aspquote:De Scholenkaart: OV-chipkaart voor groepsreizen
Stadsregio Rotterdam en vervoerder RET bieden basisscholen in de Rotterdamse regio een OV-chipkaart aan die speciaal geschikt is voor groepsreizen: de Scholenkaart. Deze OV-chipkaart staat op naam van de school en geeft automatisch korting op de reiskosten.
Scholen kunnen hierdoor groepsreizen maken tegen reductietarief, waarmee een passend alternatief is gevonden voor de huidige papieren groepskaart en (roze) reductiestrippenkaart. Stadsregio Rotterdam biedt iedere basisschool in de regio gratis 60 Scholenkaarten aan, zodat zij voldoende kaarten hebben om eventueel met twee klassen tegelijk groepsreizen te kunnen maken.
Hoezo bellen ? even kijken op de website toch ?quote:Op zondag 19 april 2009 21:57 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Voor schooklassen zijn er speciele abbonementen. In ieder geval bij de RET.
[..]
http://www.9292ov.nl/9292OV1253.asp
Misschien is er voor een dergelijk uitstapje van jou ook wel iets geregeld door de RET. Misschien moet je ze even bellen.
Waar haal jij die lange protesten uberhaupt vandaan?quote:Op zondag 19 april 2009 21:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee Snowgoon ik doe er hier geen uitspraak over, alles wat hier over lange protesten in Rotterdam staat heb jij verzonnen.
Vele voorbeelden, nog steeds geen enkel voorbeeld dat je 3 keer instaptarief moet betalen en maar 1 keer terugkrijgt.quote:Op zondag 19 april 2009 21:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
heb ik niet nodig, want ik heb abonnement
Jij wilde vb, je kan er duizenden bedenken in regio Rotterdam, die problemen zijn uitgebreid geweest bij de discussie dag op Radio Rijnmond, had je het allenaal kunnen horen. Ook wat zelf op de RET site staat, je krijgt maar 1x (2x bu\ij retour) het extra basistarief terug
vb van Spijkenisse naar metrostation Spijkenisse met niet RET bus, verder met metro, dan naar Ridderkerk met Qbuzz
weer 2x extra basistarief, 1x vergoed
Simpeler vb, Ridderkerk-Wilhelminaplein
kirijg je 1x basistarief vergoed, maar niet het extra chipkaarttarief van ZUidplein naar Wilhelminaplein.
Vaak voorkomende reis, want daar zijn veel kantoren.
Met strippenkaart hoef je geen extra strip te stempelen vanaf Zuidplein, maar met chipkaart betaal je wel extra tarief
Je komt met een 1.5 jaar oud artikel. Natuurlijk is dat allang achterhaaldquote:Op zondag 19 april 2009 22:01 schreef macca728 het volgende:
he SNowgoon ??? Lekker betrouwbare info
Invoering OV-chipkaart in Rotterdam
Eind 2005 introduceerde RET de OV-chipkaart in de Rotterdamse metro. Sinds afgelopen 25 juni kunnen reizigers met een OV-chipkaart ook in bussen en trams van RET in- en uitchecken. Momenteel zijn ruim 450.000 reizigers van de RET in het bezit van een OV-chipkaart. Op korte termijn zal de OV-chipkaart in de RET metro het enige geldige vervoerbewijs worden. Om reizigers hierop voor te bereiden, zijn steeds meer toegangspoorten in de metro alleen te openen met de OV-chipkaart. Inmiddels is nog maar de helft van de toegangspoorten met de strippenkaart toegankelijk.
Bron: www.ret.nl, 3 september 2007
Nou dat is echt zoveel anders dan 60 keer stempelenquote:Op zondag 19 april 2009 22:00 schreef macca728 het volgende:
lees je mee ??
Scholen kunnen hierdoor groepsreizen maken tegen reductietarief, waarmee een passend alternatief is gevonden voor de huidige papieren groepskaart en (roze) reductiestrippenkaart. Stadsregio Rotterdam biedt iedere basisschool in de regio gratis 60 Scholenkaarten aan, zodat zij voldoende kaarten hebben om eventueel met twee klassen tegelijk groepsreizen te kunnen maken.
Dus met 2 klassen krijg je 60 kaarten, dus 60 x in en uitchecken
Nou succes he
Spijkenisse - Ridderkerkquote:Op zondag 19 april 2009 22:03 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Vele voorbeelden, nog steeds geen enkel voorbeeld dat je 3 keer instaptarief moet betalen en maar 1 keer terugkrijgt.
Waarom zou ik jou geloven?
Ja ik ben blij dat je dat zelf ook zegt, want ik citeert JOUW artikelquote:Op zondag 19 april 2009 22:04 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Je komt met een 1.5 jaar oud artikel. Natuurlijk is dat allang achterhaald
JA want dat hoefde je dus niet als klas, maar dat weet je ook weer niet he ?quote:Op zondag 19 april 2009 22:05 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nou dat is echt zoveel anders dan 60 keer stempelen
Ook weer nietquote:Op zondag 19 april 2009 22:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
JA want dat hoefde je dus niet als klas, maar dat weet je ook weer niet he ?
Fijn voor je. Dat stuk over het aantal automaten is dus achterhaald. Wat nog meer?quote:Op zondag 19 april 2009 22:07 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja ik ben blij dat je dat zelf ook zegt, want ik citeert JOUW artikel
Met als snelste optie de trein en 2 keer bus. Dus sowieso 2 keer instaptarief.quote:Op zondag 19 april 2009 22:07 schreef macca728 het volgende:
[..]
Spijkenisse - Ridderkerk
Vul in marguerite durasstraat Spijkenisse
naar Ridderkerk, welke straat jij wilt, Riederborgh bv
eerst Connexxion, metro, Qbuzz
Hele normale reis
Wat lul je nou weer ? Welke trein in Spijkenisse ? ????????????????????????quote:Op zondag 19 april 2009 22:24 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Met als snelste optie de trein en 2 keer bus. Dus sowieso 2 keer instaptarief.
En heb je die al gereisd en je instaptarieven niet terug gekregen? Tot nu toe is het weer een verzonnen theoretisch probleem wat je niet zelf meegemaakt hebt.
met 60 chipkaarten in en uitchecken, heb je zelf opgezocht ?quote:Op zondag 19 april 2009 22:17 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ook weer niet
Hoe gaat het nu dan als je met 60 kinderen op stap gaat Einstein?
Er zit een groot verschil tussen wat er nu is en perfect.quote:Op zondag 19 april 2009 20:18 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Een perfect systeem willen "we" niet betalen want dat zou te duur worden.
Net zoals we ook niet de perfect auto of de pefecte fiets kopen.
je kan het checken zelf, het laatste stuk kan je sneller gaan vanaf Zuidplein met Qbuzz 146, duurt maar 10 min, ipv 29 min incl lopenquote:Op zondag 19 april 2009 22:26 schreef macca728 het volgende:
[..]
Wat lul je nou weer ? Welke trein in Spijkenisse ? ????????????????????????
Laat maar zien hoe jij eraan komt,
17:49 marguerite durasstraat
spijkenisse Geertuida Bosboom Toussaintlaa
Spijkenisse 17:54 lopen 5 min
--------------------------------------------------------------------------------
17:54 Geertuida Bosboom Toussaintlaa
Spijkenisse Metrostation Centrum
Spijkenisse 18:06 stadsbus 84
Connexxion
richting Metro Centrum
--------------------------------------------------------------------------------
18:09 metro Spijkenisse Centrum metro Zuidplein
Rotterdam 18:27 metro erasmu
RET
richting Centraal Station
18:34 Zuidplein
Rotterdam Sportlaan
Ridderkerk 18:52 bus 91
Arriva
richting Sliedrecht
18:52 Sportlaan
Ridderkerk de riederborgh
ridderkerk 19:03 lopen 11 min
nee dit hebben andere meegenaakt, zeg ik dat ik het meemaak ? Nee want ik heb abbo.quote:Op zondag 19 april 2009 22:24 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Met als snelste optie de trein en 2 keer bus. Dus sowieso 2 keer instaptarief.
En heb je die al gereisd en je instaptarieven niet terug gekregen? Tot nu toe is het weer een verzonnen theoretisch probleem wat je niet zelf meegemaakt hebt.
Tuurlijk, want ook iets wat dichtbij perfect is, willen we niet betalen.quote:Op zondag 19 april 2009 22:30 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Er zit een groot verschil tussen wat er nu is en perfect.
Dit is verre van perfect natuurlijk.
Dus je weet ook niet of die mensen die compensatie hebben aangevraagd en het niet hebben gekregen?quote:Op zondag 19 april 2009 22:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee dit hebben andere meegenaakt, zeg ik dat ik het meemaak ? Nee want ik heb abbo.
Jij reist niet eens met de chipkaart, betekent dit dat je dan ook gewoon je kop moet houden ? Nee want dat doe je ook niet
Ja dat weet ik wel, nee ze hebben het niet gekregen. Wist je al, want dat stond in een eerder topicquote:Op zondag 19 april 2009 22:41 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dus je weet ook niet of die mensen die compensatie hebben aangevraagd en het niet hebben gekregen?
Ga je ook nog eens uitleggen waarom je over die zogenaamde lange protesten begon?
Waar precies heb ik gezegd dat je in Spijkenisse de trein moest nemen?quote:Op zondag 19 april 2009 22:47 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja dat weet ik wel, nee ze hebben het niet gekregen. Wist je al, want dat stond in een eerder topic
Ja hoor als ik jouw trein in Spijkenisse te zien krijgt
quote:Op zondag 19 april 2009 22:39 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tuurlijk, want ook iets wat dichtbij perfect is, willen we niet betalen.
Overigens geven de meeste Rotterdammers het systeem een ruime 7 volgens het laatste onderzoek. Dus zo slecht is het nou ook weer niet.
Kun je ook cijfers vinden van strippenkaarten die in wasmachines verloren zijn gegaan of ongeldig zijn geworden door tariefswijzigingen?quote:Op zondag 19 april 2009 22:51 schreef macca728 het volgende:
[..]
Graag bron van je bewering
het merendeel van de reizigers geeft de ov-chipkaart het rapportcijfer 7 of hoger’
en wat is het gemiddelde cijfer ? Als 20% de OV chipkaart een 1 geeft, legt het gemiddelde niet boven de 7
Zeker 220.000 reizigers in Rotterdam zijn het afgelopen jaar vergeten uit te checken bij hun rit met de ov-chipkaart. Hierdoor betaalden zij teveel voor hun reis. De helft van hen heeft geld teruggevraagd.
Dus de andere helft steekt de RET in haar zaak KASSA
http://www.nu.nl/internet(...)kt-ov-chipkaart.html
ik zit vaak in overleg met de RET en er zijn veel reizigers (vooral op tram/bus) die BEWUST niet uitchecken, omdat ze er achter zijn gekomen dat bepaalde ritten duurder zijn dan het basistarief van 4 euro.quote:Op zondag 19 april 2009 22:51 schreef macca728 het volgende:
[..]
Graag bron van je bewering
het merendeel van de reizigers geeft de ov-chipkaart het rapportcijfer 7 of hoger’
en wat is het gemiddelde cijfer ? Als 20% de OV chipkaart een 1 geeft, legt het gemiddelde niet boven de 7
Zeker 220.000 reizigers in Rotterdam zijn het afgelopen jaar vergeten uit te checken bij hun rit met de ov-chipkaart. Hierdoor betaalden zij teveel voor hun reis. De helft van hen heeft geld teruggevraagd.
Dus de andere helft steekt de RET in haar zak KASSA
http://www.nu.nl/internet(...)kt-ov-chipkaart.html
quote:Op maandag 20 april 2009 10:28 schreef Dulk het volgende:
[..]
ik zit vaak in overleg met de RET en er zijn veel reizigers (vooral op tram/bus) die BEWUST niet uitchecken, omdat ze er achter zijn gekomen dat bepaalde ritten duurder zijn dan het basistarief van 4 euro.
plus dt je strippenkaart vanzelf ongeldig wordt.quote:Op zondag 19 april 2009 22:53 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Kun je ook cijfers vinden van strippenkaarten die in wasmachines verloren zijn gegaan of ongeldig zijn geworden door tariefswijzigingen?
Daar krijg je zeker niks van terug. Als je verkeerd uitcheckt, kun je wel je geld terugvragen.
Waar staat dat het waterdicht zou worden?quote:Op maandag 20 april 2009 10:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat leuk weer een lancune in het systeem. En het zou toch zo waterdicht worden. Hoe wil de ret dat gaan oplossen. Moeten er in bussen en trams dan ook maar van die metropoortjes komen.
Achterop mijn strippenkaart stond altijd al hoelang ik gebruik kon maken binnen de zone's nadat deze gestempeld is. 2tm4 strippen 1 uur, enz...quote:Op maandag 20 april 2009 12:12 schreef snowgoon het volgende:
De strippenkaart had ook een lacune namelijk dat je binnen een bepaalde tijd terug kon reizen. Volgens mij zijn dat soort dingen die de OV bedrijven voor lief nemen omdat ze zelf ook wel weten dat ze het niet helemaal dicht kunnen timmeren.
Achterop die strippenkaart staat hoelang je met een paar strippen kunt reizen. Dat is om te zorgen dat je binnen die tijd je reis hebt gemaakt. Er staat nergens dat het de bedoeling is om op en neer te reizen. Het was echt geen bedoelde service van de OV bedrijven.quote:Op maandag 20 april 2009 12:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Achterop mijn strippenkaart stond altijd al hoelang ik gebruik kon maken binnen de zone's nadat deze gestempeld is. 2tm4 strippen 1 uur, enz...
Maar noem jij het nu maar een onvolkomenheid dat de gebruiker hierdoor er mee op en neer kon reizen. Zolang jji maar alles wat de ov bedrijven doen kan goedpraten.![]()
Dat er klanten zijn die van deze diensten gebruik moeten maken dat maakt jou geen zak uit, je lijkt wel een manager, die alles op papier heel goed kan regelen maar vaak blijkt de praktijk toch weerbastiger dan de theorie.
Je verwacht toch niet dat ik me aangesproken voel he?quote:Op maandag 20 april 2009 13:18 schreef Stupendous76 het volgende:
Goh, heb ik het nieuwe topic toch gemist. En gelijk al weer 11 pagina's volgebaggert door de bekende personen persoon
Ik dacht: ik plaats even een tvp. En ja, ik vind mijn bijdrage heel zinvol, daar denk ik meestal wel even over na. Zouden meer mensen moeten doen.quote:Op maandag 20 april 2009 13:26 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Je verwacht toch niet dat ik me aangesproken voel he?
En over bagger gesproken, vind je je eigen bijdrage zo zinvol?
Effe voor de duidelijkheid. Verwacht je nu weer dat ik me aangesproken voel?quote:Op maandag 20 april 2009 13:38 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ik dacht: ik plaats even een tvp. En ja, ik vind mijn bijdrage heel zinvol, daar denk ik meestal wel even over na. Zouden meer mensen moeten doen.
Maak daar maar 'personen' van hoor. Altijd als ik op dit topic klik is het hetzelfde uitgekauwde groepje die dezelfde uitgekauwde argumenten uitwisselt op een ruzie-achtige toon.quote:Op maandag 20 april 2009 13:18 schreef Stupendous76 het volgende:
Goh, heb ik het nieuwe topic toch gemist. En gelijk al weer 11 pagina's volgebaggert door de bekende personen persoon
Heb je voor deel wel gelijk inquote:Op maandag 20 april 2009 13:58 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Maak daar maar 'personen' van hoor. Altijd als ik op dit topic klik is het hetzelfde uitgekauwde groepje die dezelfde uitgekauwde argumenten uitwisselt op een ruzie-achtige toon.
Zoveel miljoenen voor een 7 is natuurlijk ook belachelijk teveel geweest.quote:Op zondag 19 april 2009 22:39 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tuurlijk, want ook iets wat dichtbij perfect is, willen we niet betalen.
Overigens geven de meeste Rotterdammers het systeem een ruime 7 volgens het laatste onderzoek. Dus zo slecht is het nou ook weer niet.
Nou ik niet vanaf 6 april.quote:Op maandag 20 april 2009 15:07 schreef Mr.J het volgende:
Hmmm, dacht de website dit weekend een update zou ondergaan?
Anyway, via de website kan ik niet mijn transacties van afgelopen week bekijken. 6 dagen vertraging dus al.
laten we gwoon afspreken om niet meer te reageren op hem. Het is toch 95% onzin en hij reist niet eens met de chipkaartquote:Op maandag 20 april 2009 15:34 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Zoveel miljoenen voor een 7 is natuurlijk ook belachelijk teveel geweest.
Verder valt het mij op dat je erg selectief leest en alles uit zijn verband trekt om maar het gelijk aan je zijde te krijgen. Kun je daar ook mee ophouden en eens normaal discussiëren?
Owh enneuh dit topic schiet al weer lekker op. Open jij nu wel het volgende topic?
Die indruk krijg ik meer van jou. Je weet dat een metro onder de grond rijdt?quote:Op maandag 20 april 2009 17:30 schreef macca728 het volgende:
[..]
laten we gwoon afspreken om niet meer te reageren op hem. Het is toch 95% onzin en hij reist niet eens met de chipkaart
Afhankelijk van welk traject, in amsterdam zijn stukken boven de grond in ieder geval. En in rotterdam als ik het me goed herrinner ook.quote:Op maandag 20 april 2009 17:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Die indruk krijg ik meer van jou. Je weet dat een metro onder de grond rijdt?
Het is ook niet een project wat maar in 1 stad op 1 plek is maar door heel Nederland moet worden ingevoerd.quote:Op maandag 20 april 2009 15:34 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Zoveel miljoenen voor een 7 is natuurlijk ook belachelijk teveel geweest.
Verder valt het mij op dat je erg selectief leest en alles uit zijn verband trekt om maar het gelijk aan je zijde te krijgen. Kun je daar ook mee ophouden en eens normaal discussiëren?
Owh enneuh dit topic schiet al weer lekker op. Open jij nu wel het volgende topic?
Haha, wat zijn die gebouwen dan naast de metro, ondergrondse flats ?quote:Op maandag 20 april 2009 17:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Die indruk krijg ik meer van jou. Je weet dat een metro onder de grond rijdt?
Als jij nou eens een keer echt de discussie aan zou gaan, dan zou dat percentage onzin drastisch kelderen.quote:Op maandag 20 april 2009 17:30 schreef macca728 het volgende:
[..]
laten we gwoon afspreken om niet meer te reageren op hem. Het is toch 95% onzin en hij reist niet eens met de chipkaart
En dat is volkomen logisch. Jij leest selectief en verdomd het zelf ook om inhoudelijk te reageren.quote:Op maandag 20 april 2009 18:34 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als jij nou eens een keer echt de discussie aan zou gaan, dan zou dat percentage onzin drastisch kelderen.
Ik wacht nog steeds op een uitleg van jou waarom je ineens ging roepen dat er lange protesten zouden komen. Die uitleg weiger je te geven.
Gelukkig geef jij het goede voorbeeld hoe het wel moetquote:Op maandag 20 april 2009 19:39 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
En dat is volkomen logisch. Jij leest selectief en verdomd het zelf ook om inhoudelijk te reageren.
Daar ben ik net als vele anderen mee gestopt omdat het geen enkele zin heeft bij jou. Je verdomd het om te reageren op opmerkingen. Wanneer je gewezen wordt op je eigen posts sla je de reacties maar over enz.quote:Op maandag 20 april 2009 19:41 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Gelukkig geef jij het goede voorbeeld hoe het wel moet
Ik verdom het om te reageren op opmerkingen? Wat een flauwekul.quote:Op maandag 20 april 2009 20:45 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Daar ben ik net als vele anderen mee gestopt omdat het geen enkele zin heeft bij jou. Je verdomd het om te reageren op opmerkingen. Wanneer je gewezen wordt op je eigen posts sla je de reacties maar over enz.
En ja, daar stoor ik mij aan omdat het op deze manier nooit een discussie wordt. Wat het heeft niet eens de kans gehad om een fatsoenlijke discussie te worden omdat je al 15 topics op rij loopt te zuigen en te trollen.
Ik ben niet tegen de OV chipkaart in zijn algemeenheid. Ik ben alleen wel tegen het geforceerd invoeren terwijl het systeem nog stampvol kinderziektes zit. De reiziger is de dupe en dat kan en mag nooit de situatie zijn waar voor gekozen wordt. Qbuzz stelt niet voor niets de invoering uit (reden is niet belangrijk). Het ding is te snel ingevoerd onder teveel (politieke) druk waardoor het overduidelijk weer een gedrocht is wat er koste wat kost moet komen.
Daar heb ik dus moeite mee. Verder zie ik ook echt wel voordelen alleen hadden de uitzonderingen op de standaard situaties wat meer tijd mogen krijgen in het ontwerp stadium. Zelfs dat loop je op alle momenten te vergoeilijken en dan vind jij het vreemd dat men jou aanziet voor de nieuwe spindoctor van de OV chipkaart.
En nu ben ik klaar, stik lekker in die kut kaart van je
Nog een paar posts en dan is dit topic ook weer vol. Kunnen we allemaal wat anders gaan doenquote:Op maandag 20 april 2009 20:56 schreef snowgoon het volgende:
[..]
dat dit gezeur al 15 delen doorgaat.
Mensen die een andere mening hebben dan jij een ban geven. Gaat lekker!quote:Op maandag 20 april 2009 21:20 schreef macca728 het volgende:
Ik begrijp niet dat mensen die niet over iets willen discussieren dat toch blijven doen
In andere topics krijgen zulke mensen een ban, waarom hier niet ?
Ja goed plan!quote:Op maandag 20 april 2009 21:14 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Nog een paar posts en dan is dit topic ook weer vol. Kunnen we allemaal wat anders gaan doen
quote:Op maandag 20 april 2009 21:28 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ja goed plan!
Ga dat eens doen. Ga gewoon rustig wachten tot de OV chipkaart helemaal ingevoerd is en alle OV bedrijven zeggen dat ze er niks meer aan gaan veranderen.
Echt veel discussie is het niet geweest hier, het kwam niet eens tot welles-nietes , en dat is best wel jammer want het blijft een interessant onderwerp.quote:Op maandag 20 april 2009 21:20 schreef macca728 het volgende:
Ik begrijp niet dat mensen die niet over iets willen discussieren dat toch blijven doen
In andere topics krijgen zulke mensen een ban, waarom hier niet ?
Wel je stamkaart, maar niet je kaart er naast, waar mee je je "identificeert" en je je abonnement dus rechtvaardigt bij controle. En ja dat weet ik, ik heb zelf zo'n dingquote:Op maandag 20 april 2009 18:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Haha, wat zijn die gebouwen dan naast de metro, ondergrondse flats ?
Het grootste gedeelte ligt boven de grond hoor in Rotterdam
Jij weet ook dat je chipkaart je stamkaart wordt en je verplicht in en uit moet checken in een tram bij gebruik chipkaart ?
nou blijkbaar niet, want je checkt niet in in de tram.quote:Op maandag 20 april 2009 21:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wel je stamkaart, maar niet je kaart er naast, waar mee je je "identificeert" en je je abonnement dus rechtvaardigt bij controle. En ja dat weet ik, ik heb zelf zo'n ding
de oplossing is dat nadat je 3x (achter elkaar of met een teller weet ik even niet) "vergeten" bent om uit te checken je kaart geblokkeerd wordt. Je dient dan met je kaart naar een servicepunt te gaan.quote:Op maandag 20 april 2009 10:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat leuk weer een lancune in het systeem. En het zou toch zo waterdicht worden. Hoe wil de ret dat gaan oplossen. Moeten er in bussen en trams dan ook maar van die metropoortjes komen.
maar je krijgt geen boete toch ?quote:Op maandag 20 april 2009 22:34 schreef Dulk het volgende:
[..]
de oplossing is dat nadat je 3x (achter elkaar of met een teller weet ik even niet) "vergeten" bent om uit te checken je kaart geblokkeerd wordt. Je dient dan met je kaart naar een servicepunt te gaan.
Een RET medewerker kan dan de blokkade ongedaan maken.
* LeeHarveyOswald eens is.quote:Op maandag 20 april 2009 21:57 schreef snowgoon het volgende:
Zeg Macca. Kunnen we na 14 delen niet gewoon de conclusie trekken dat jij niets goeds wilt zien in die kaart en dat jij vanalles verzint om die kaart af te kraken?
Zoals gisteravond dus weer gaan sugereren dat de compensatie regeling alleen maar tot stand kan komen na veel protesten.
Geweldig he, ik kan alle transacties zien tot 13/4quote:Op donderdag 23 april 2009 10:26 schreef Mr.J het volgende:
Wow!!!! Ik kan nu op de website mijn transactieoverzicht bekijken, geniaal!!!
Ok, ik kan nu, 23/04, de transacties bekijken van de 14e, maar hey, een kniesoor die daar op let.
Ge-wel-dig dit!!!
Hoevaak ging jij je strippenkaart nalopen op de reizen die je hebt gemaakt?quote:Op donderdag 23 april 2009 10:26 schreef Mr.J het volgende:
Wow!!!! Ik kan nu op de website mijn transactieoverzicht bekijken, geniaal!!!
Ok, ik kan nu, 23/04, de transacties bekijken van de 14e, maar hey, een kniesoor die daar op let.
Ge-wel-dig dit!!!
jij begrijpt misschien niet dat er talloze mensen zijn in deze maatschappij de reiskosten van het OV vergoed krijgen. De enige manier met de chipkaart om dat te krijgen is via internet.quote:Op donderdag 23 april 2009 20:14 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hoevaak ging jij je strippenkaart nalopen op de reizen die je hebt gemaakt?
Kulargument. Met een strippenkaart moest je ook wachten totdat de kaart vol was.quote:Op donderdag 23 april 2009 20:27 schreef macca728 het volgende:
[..]
jij begrijpt misschien niet dat er talloze mensen zijn in deze maatschappij de reiskosten van het OV vergoed krijgen. De enige manier met de chipkaart om dat te krijgen is via internet.
En dat werkt dus niet goed, vanwege een storing die al 2 jaar duurt, wat niet mijn verklaring is maar de verklaring van de klantenservice van de OV chipkaart
Nee maar jij wilt het niet begrijpen, jij moet bewijzen waar je bent geweest voor je werkgever, bij een strippenkaart weet je werkgever wat het tarief is, bij de OV chipkaart niet. Bovendien moet je papieren bewijs overleggen, een strippenkaart is dat al, bij de OV chipkaart moet je dat zelf overleggen, een uitdraai VIA INTERNET. En nee via een automaat kan dat ook niet, want daar ziet je alleen de laatste 10 transacties.quote:Op donderdag 23 april 2009 20:29 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Kulargument. Met een strippenkaart moest je ook wachten totdat de kaart vol was.
En bij een maandabbo hoef je nu ook niet te wachten totdat je al je reisjes gemaakt hebt.
Moet je bewijzen waar je bent geweest voor de werkgever? Wat een onzin.quote:Op donderdag 23 april 2009 20:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee maar jij wilt het niet begrijpen, jij moet bewijzen waar je bent geweest voor je werkgever, bij een strippenkaart weet je werkgever wat het tarief is, bij de OV chipkaart niet. Bovendien moet je papieren bewijs overleggen, een strippenkaart is dat al, bij de OV chipkaart moet je dat zelf overleggen, een uitdraai VIA INTERNET. En nee via een automaat kan dat ook niet, want daar ziet je alleen de laatste 10 transacties.
Bij een maandabonnement niet wachten ? verklaar ?
En kom niet met dat papieren abonnement naast je chipkaart aan, want die gaat verdwijnen als de chipkaart landelijk ingevoerd is, maar dat begrijpt ook niet iedereen hier.
Doe eens een gokquote:Op donderdag 23 april 2009 20:44 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Moet je bewijzen waar je bent geweest voor de werkgever? Wat een onzin.
Hoe gebeurde dat dan bij een maandabbo of strippenkaart?
Volgens mij weet ik prima hoe het werkt met de strippenkaart. Die geeft nergens aan waar iemand is geweest, hooguit een zone.quote:Op donderdag 23 april 2009 20:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
Doe eens een gok
Hoe kan je de chipkaart beoordelen, als je niet weet hoe het werkt met strippenkaart ?
Nee je weet niet hoe hetw erkt met de strippenkaart, dat blijktquote:Op donderdag 23 april 2009 20:51 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Volgens mij weet ik prima hoe het werkt met de strippenkaart. Die geeft nergens aan waar iemand is geweest, hooguit een zone.
Dus ik zou niet weten hoe de werkgever dan precies kan weten waar iemand geweest is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |