abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67894328
Na maandenlang websites afspeuren heb ik misschien eindelijk hét appartament gevonden!!
Het betreft een pas gerenoveerd 2 kamer woning van 50m2.

Het enige nadeel ervan is dat er maar 1 persoon zich kan inschrijven bij de gemeente.
Terwijl het juist de bedoeling is om er samen in te gaan wonen (Ik en mijn vriend)

De woning hebben we niet via de woningbouw maar via een makelaar.
Zou de inschrijving met de makelaar te bespreken zijn?
Zo niet, wie weet waarom je in een 2 kamer woning niet met ze 2e ingeschreven kan staan

HELP !!
pi_67894495
Hebben ze het niet niet gewoon over de inschrijving op zich? En dus niet over de uiteindelijke bewoning?

Dan zou het begrijpelijk zijn iimo dat je maar met 1 persoon kan en hoeft in te schrijven.
Dan maak je ook maar 1 x kans op de woning.
  vrijdag 10 april 2009 @ 13:33:03 #3
58789 Snakey
-||||--------||||-
  vrijdag 10 april 2009 @ 13:33:29 #4
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_67894529
Op jezelf wonen, muts......

Op me eigen... triangeljosti..... Is begeleid wonen geen betere optie?
Ik ben een eckte rapnegert
pi_67894548
Begeleidwonen ?
Nee bedankt !
  vrijdag 10 april 2009 @ 13:36:41 #6
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_67894604
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 13:33 schreef Gummibeer79 het volgende:
Op jezelf wonen, muts......

Op me eigen... triangeljosti..... Is begeleid wonen geen betere optie?
doe eens lekker normaal joh. aan je reactie te zien is het met je sociale vaardigheden zo triest gesteld dat een verplichte opname in een tehuis wellicht wat is.
een schril contract met begeleid wonen.
From feudal serf to spender.
pi_67894660
..Ben net nieuw hier!
Wie helpt me even een handje met hoe ik foto's kan plaatsen.
Zo zien jullie ook wat meer

Want net kwamen er alleen maar kruisjes inplaats van afbeeldingen.
pi_67894695
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 13:38 schreef Miledy het volgende:
..Ben net nieuw hier!

[img]url[/img]

Maar je TT suckt wel erg
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_67894716
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 13:39 schreef Ripley het volgende:

[..]

[ [url=url]afbeelding[/url] ]

Maar je TT suckt wel erg
Sorry
  vrijdag 10 april 2009 @ 13:41:10 #10
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_67894726
quote:

[..]

Maar je TT suckt wel erg
Maar even aangepast, voor het topic alleen nog maar over de TT gaat.
pi_67894727
[ [url=url]http://img15.imageshack.us/my.php?image=home3o.jpglurl] ]
  vrijdag 10 april 2009 @ 13:42:28 #12
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_67894760
quote:
..Ben net nieuw hier!

Als de foto's op je computer staan moet je ze eerst even uploaden, dat kan je hier doen; http://tinypic.com/

Dan kun je de link hier plaatsen, en dan moet je ze tussen [img] tags zetten, zoals Ripley aangaf.
  vrijdag 10 april 2009 @ 13:42:34 #13
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_67894762
ow, en wat betreft de restrictie - goedkope en kleine huizen gaan moeten in eerste instantie gaan naar de mensen die niet meer kunnen betalen. En een stelletje heeft meer geld dan een single (in het geval van minimale inkomsten zeg maar)
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  vrijdag 10 april 2009 @ 13:42:45 #14
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_67894766
quote:

[..]

Maar je TT suckt wel erg
Daar zag ik net een beter topic over hoor!

Verder is het waarschijnlijk zoals Rekkie zegt. Een huisbaas kan je (volgens mij) niet eens verbieden samen te gaan wonen.

En wat Ripley hierboven zegt geldt in principe toch alleen voor woningbouw? Particulier mag je huren en verhuren wat je wil.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 10 april 2009 @ 13:43:10 #15
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67894781
steunpunt van het internationale rode kruisje?

Edit: als jullie er allemaal doorheen gaan tiepen, laat dan maar
Intelligent, but fucked up.
pi_67894801
Nou hier wat foto's;

De keuken.

Kamer:

En de badkamer:

Dit is wat ik tot nu toe heb.
pi_67894815
Waarschijnlijk omdat de gemeente in al haar wijsheid heeft bepaald dat dat type woning met dat grondoppervlak slechts bewoond mag worden door 1 persoon. Dat is net zoiets als inkomenseisen enzo, je moet aan bepaalde eisen voldoen om een woonvergunning te krijgen.
Ja, ik generaliseer.
pi_67894837
quote:
..Ben net nieuw hier!

quote:
Op vrijdag 10 april 2009 13:32 schreef Rekkie het volgende:
Hebben ze het niet niet gewoon over de inschrijving op zich? En dus niet over de uiteindelijke bewoning?

Dan zou het begrijpelijk zijn iimo dat je maar met 1 persoon kan en hoeft in te schrijven.
Dan maak je ook maar 1 x kans op de woning.
pi_67894862
..
pi_67894863
Een kamer vinden bij een makelaar wat bedoelt is voor 1 persoon. Wanneer de makelaar of omwonenden erachter komt, dat jij er met twee woont, heb je kans om uit de woning gezet te worden.

Ik neem aan dat jullie beide studeren. Omdat je dan je studie adres door moet geven aan IB groep, betekent het dus dat je beide ingeschreven zou moeten staan in deze woning. En dus bij de gemeente ingeschreven moet zijn op dat adres.

En wie gaat er nu samenwonen op 50m2? Lijkt mij te klein en kun je relationele problemen van ondervinden.
pi_67894889
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 13:44 schreef Northside het volgende:
Waarschijnlijk omdat de gemeente in al haar wijsheid heeft bepaald dat dat type woning met dat grondoppervlak slechts bewoond mag worden door 1 persoon. Dat is net zoiets als inkomenseisen enzo, je moet aan bepaalde eisen voldoen om een woonvergunning te krijgen.
Nog een goed argument.
pi_67894925
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 13:47 schreef devl1nsect het volgende:
Een kamer vinden bij een makelaar wat bedoelt is voor 1 persoon. Wanneer de makelaar of omwonenden erachter komt, dat jij er met twee woont, heb je kans om uit de woning gezet te worden.

Ik neem aan dat jullie beide studeren. Omdat je dan je studie adres door moet geven aan IB groep, betekent het dus dat je beide ingeschreven zou moeten staan in deze woning.

En wie gaat er nu samenwonen op 50m2? Lijkt mij te klein en kun je relationele problemen van ondervinden.

De makelaar zelf vermeld dat je er met ze 2e mag wonen maar dat er maar 1 ingeschreven kan staan. Hieronder zie je de advertentie zelf;

Dit leuke appartement is te huur aan de Pretorialaan. Dichtbij metrostation Rijhaven, 3 minuutjes lopen, dus alles goed bereikbaar.
Het gaat om een appartement van 50m², net gerenoveerd dus alles in perfecte staat. Je heb een slaapkamer van 20 m², een woonkamer van ongeveer dezelfde grootte, een ruime badkamer en mooie nieuwe keuken. Het is de bovenwoning van een huis waaronder zich twee kamers bevinden. Hierdoor deel je wel het trapgat, maar hier heb je verder geen last van. Je kan er eventueel ook met z'n tweeen wonen maar helaas kan er maar één ingeschreven staan bij de gemeente.
pi_67894999
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 13:49 schreef Miledy het volgende:

[..]

De makelaar zelf vermeld dat je er met ze 2e mag wonen maar dat er maar 1 ingeschreven kan staan. Hieronder zie je de advertentie zelf;

Dit leuke appartement is te huur aan de Pretorialaan. Dichtbij metrostation Rijhaven, 3 minuutjes lopen, dus alles goed bereikbaar.
Het gaat om een appartement van 50m², net gerenoveerd dus alles in perfecte staat. Je heb een slaapkamer van 20 m², een woonkamer van ongeveer dezelfde grootte, een ruime badkamer en mooie nieuwe keuken. Het is de bovenwoning van een huis waaronder zich twee kamers bevinden. Hierdoor deel je wel het trapgat, maar hier heb je verder geen last van. Je kan er eventueel ook met z'n tweeen wonen maar helaas kan er maar één ingeschreven staan bij de gemeente.
Dan het andere stuk. Om beide stufi te krijgen zul je beide ingeschreven moeten staan op dat adres. Gemeente laat er maar 1 toe.

Dus een no go

+ 50 m2 lijkt me niet prettig om daar samen te wonen
  vrijdag 10 april 2009 @ 13:52:50 #24
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_67895005
met amar 1 ingeschreven staan heeft miscshien nadelen voor: Stufi, huurtoeslag etc ?
pi_67895141
Ik wist niet dat 50m2 zó klein is om samen in te wonen!
En we hadden het al besproken maar omdat mijn ouders een te hoog inkomen hebben en ik toch maar 200 zoveel krijg als ik uitwonend sta (volgens de IB-Groep) blijf ik waarschijnlijk ingeschreven staan bij me ouders thuis. Ik woon dan wel gewoon in het huis maar haal me post gwn bij me ouders, blijf ik toch nog eens langkomen Hij staat er dan wel inschreven omdat hij dan 500+ krijgt maar in het contract moet wel vermeld staan dat ik er ook woon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')