Oh hell...waarom post ik :$

Mannelijk, bouwjaar 82 hier.
Op de basisschool (87-93) niet bewust met modetrends meegedaan. Mijn moeder was echter heel creatief met de naaimachine:
- fluoriserend geel/groen/roodroze korte broek, met wit tshirt erboven met een restant van die stof erop genaaid. Als je er nu naar kijkt sterf je Of van een lachstuip, Of van een epileptische aanval

.
- klaparmbandjes, maar dan pas aan het eind van de rage, net zo lang zeuren tot het mag en dan tot de ontdekking komen dat je achter de feiten aanloopt.
- houthakkersoverhemden *zucht*. Van die geruite bijna wollen, overhemden. Een groenrode voor de Kerst, en een zwartwitte voor de overige nette gelegenheden. Op de klassenfoto van groep 8 en brugklas heb ik precies dezelfde aan
De middelbare school was iets minder erg. Met nadruk op
iets.
- Lichtblauwe spijkerbroek van de C&A (want die waren goedkoper) met daarboven een wit tshirt met 'stoere' opdruk. In de broek gestopt natuurlijk.
- Winterse variant: lichtblauwe spijkerbroek met 2 maten te grote sweater ('swieter', volgens mijn ouders) erboven. Liefst zwart, donkerblauw of donkergrijs. Ook met stoere of sportieve opdruk (Nike, Fila, Champions).
- Blockhead. Ja, ik het van de 3e klas tot begin 5 klas een blokhead gehad. Waterpas, kaarsrecht, bij de kapper.
De enige bewijzen hiervan waren tot voor kort mijn schoolfoto's en fotoboeken thuis. Nu heb ik het hier ook bekend en erkend...oeps..
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald